Witam wszystkich !
Udało mi się ostatnio wyhaczyć (może od któregoś z forumowiczów?) na allegro taki oto rower:
Jest to stalowy Gary Fisher Tassajara z 1997r w kolorze ballistic blue.
Osprzęt w całości Shimano Alivio,
manetki SRAM Gripshift 400,
piasty Alivio oraz Joytech
Wszystko poza oponami jest jak z fabryki są nawet oryginalne chwyty i siodełko!
Waga całości jak na foto to 12kg
Najpierw wszystko porządnie wyczyszczę, przesmaruję i poważę.
Chciałbym zejść z wagą do 10kg nie wydając przy tym strasznie dużo złotówek.
Zastanawiam się czy uda mi się zmieścić w 10kg razem z jakimś retro amortyzatorem np. RS SID
Co o tym myślicie?
#2
ładny rower, nie zatyrany
Co do wagi - relatywnie najwięcej pewnie będziesz w stanie urwać z kół, w tym opon, suportu, korby która ma stalowe koronki
Aby jednak zejść 2kg obawiam się że ze stanu obecnego może Ci zostać tylko rama + drobiazgi
Co do wagi - relatywnie najwięcej pewnie będziesz w stanie urwać z kół, w tym opon, suportu, korby która ma stalowe koronki
Aby jednak zejść 2kg obawiam się że ze stanu obecnego może Ci zostać tylko rama + drobiazgi
#3
W tym garym dwa kilo sporo złotówek do wydania
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
#6
Bardzo ładny rowerek! Ja tm bym nie ważył bo w tą zabawę będziesz pakował więcej kasy niż to warte... chyba że Cię stać i masz parcie na taką zabawę.
G. Fishery mają coś w sobie. Ja właśnie rozebrałem swojego na części do małego remontu a drugiego właśnie buduję na sezon;)
PS> Diora całkiem spoko, szkoda opierać o nią rower:)
G. Fishery mają coś w sobie. Ja właśnie rozebrałem swojego na części do małego remontu a drugiego właśnie buduję na sezon;)
PS> Diora całkiem spoko, szkoda opierać o nią rower:)
Ostatnio zmieniony 2015-03-10, 22:02 przez Tommy, łącznie zmieniany 1 raz.
tommyride.bloog.pl
#7
Nawet najlżejszy amor będzie cięższy niż ten sztywniak. Więc jeśli o zbicie wagi idzie to nie tędy droga.
#8
Porozkładałem rower na części, i wszystko zważyłem.
Rama niestety jest z nabitymi stalowymi miskami (nie dorobiłem się jeszcze żadnego wybijaka) tak samo widelec ma obrączkę z sterów. Miski mogą ważyć z 100g ??
Wagi przedstawiają się następująco:
Rama+miski: 2296
Widelec: 963
Korba: 836
FD: 150
RD: 274
Hamulce: 404
Sztyca: 377
Mostek: 456
Siodło: 364
Zacisk sztycy: 40
Stery: 146
Klamki: 250
Manetki: 158
Kierownica:230
Rogi: 163
Łańcuch: 285
Suport: 364
koło p: 896
koło t: 1341 z kasetą 7s
Opony: 1220
Dętki: 305
Zaciski kół: 169
Koła total: 3931
fotki na części na wadze:
http://s988.photobucket.com/user/punxno ... o%20szpeju
Myślę, że nie dużym kosztem można trochę zbić z wagi np.
Znalazłem sztycę na allegro która ma 225g co daje nam 152g
Zaciski kół - 119g można spokojnie zejść
Rogi - 163g
na mostku ze 100g
siodło -160g
klamki -110g
opony - 400g
korba -180
To nam daje 1260g bez kombinowania z kołami, fd i rd, manetkami, sterami, suportem, hamulcami, kierą i chwytami.
Stery i suport też trochę ważą.
Co o tym myślicie ?
Rama niestety jest z nabitymi stalowymi miskami (nie dorobiłem się jeszcze żadnego wybijaka) tak samo widelec ma obrączkę z sterów. Miski mogą ważyć z 100g ??
Wagi przedstawiają się następująco:
Rama+miski: 2296
Widelec: 963
Korba: 836
FD: 150
RD: 274
Hamulce: 404
Sztyca: 377
Mostek: 456
Siodło: 364
Zacisk sztycy: 40
Stery: 146
Klamki: 250
Manetki: 158
Kierownica:230
Rogi: 163
Łańcuch: 285
Suport: 364
koło p: 896
koło t: 1341 z kasetą 7s
Opony: 1220
Dętki: 305
Zaciski kół: 169
Koła total: 3931
fotki na części na wadze:
http://s988.photobucket.com/user/punxno ... o%20szpeju
Myślę, że nie dużym kosztem można trochę zbić z wagi np.
Znalazłem sztycę na allegro która ma 225g co daje nam 152g
Zaciski kół - 119g można spokojnie zejść
Rogi - 163g
na mostku ze 100g
siodło -160g
klamki -110g
opony - 400g
korba -180
To nam daje 1260g bez kombinowania z kołami, fd i rd, manetkami, sterami, suportem, hamulcami, kierą i chwytami.
Stery i suport też trochę ważą.
Co o tym myślicie ?
Klasyki na drogi !
#9
mostek spike z od Jasia z all.. waży 270g i kosztuje 22zł.
Odchudzając ten rower wydasz mase pieniędzy, wymienisz wszystko a na końcu pewnie wymienisz rame:)
mniej niż 12kg na sprzęt tej klasy to już dobry wynik.
Odchudzając ten rower wydasz mase pieniędzy, wymienisz wszystko a na końcu pewnie wymienisz rame:)
mniej niż 12kg na sprzęt tej klasy to już dobry wynik.
#10
Może lepiej niech zostanie w oryginalne - na żywo prezentuje/ował się całkiem całkiem ....
SZOSA>mtb
#11
no kilo urwiesz z kilo i tyle na temat
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#13
Dużych zmian na pewno nie będzie. Rower będzie wyglądał prawie tak jak teraz.
Ale ten kilogram urwę, for fun, tak już postanowiłem.
Ale ten kilogram urwę, for fun, tak już postanowiłem.
Klasyki na drogi !
#14
Kilogram urwij na bajku, kilogram schudnij i będzie zgodnie z planem :)
Tę korbę i tak bym wymienił bo brzydal.
Tę korbę i tak bym wymienił bo brzydal.
#15
Błąd! Zamiast zbijać wagę roweru jako całości zacznij od kół - wrzuć jeszcze lżejsze opony, lekkie dętki - wtedy odczujesz różnicę podczas jazdy. Zmniejszona masa całości nie będzie wcale odczuwalna podczas jazdy.
Do tego na Twóim miejscu zrobiłbym upgrade do powiedzmy czarnego LX'a (560) - prawdopodobnie będzie parę gramów lżejszy ale nie nainwestujesz się za dużo a rower będzie jeździł lepiej i wyglądał z epoki
Jak do tego dodasz lekki mostek (alico, spike) trochę lżejszą sztycę, kierownicę i klamki uzyskasz swój cel.
pozdrawiam
xMekpx
Do tego na Twóim miejscu zrobiłbym upgrade do powiedzmy czarnego LX'a (560) - prawdopodobnie będzie parę gramów lżejszy ale nie nainwestujesz się za dużo a rower będzie jeździł lepiej i wyglądał z epoki
Jak do tego dodasz lekki mostek (alico, spike) trochę lżejszą sztycę, kierownicę i klamki uzyskasz swój cel.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#16
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... eb8d#91095
inspiracja od Adama
inspiracja od Adama
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#17
Zacznij od szczegółowej rozpiski części w Excelu razem z funkcja co będzie wszystko podliczała. Po drugie uwierz w to co masz a dokładniej to chcesz 10kg na rowerze z alivio i wcale nie lekkiej ramie podczas gdy rowery na xtr i alu czy karbonie nie mają zawsze 9tki z przodu wagi. Chyba że chcesz 10999g to jest do zrobienia
Ja bym zaczął od:
Sztyca, Siodło,Rogi out
Korba i suport do wymiany i rozważyłbym 2x7
Opony na zwijane (jak masz pro serwis rowerowy koło siebie to patrz co wyrzucają )
zaciski kół,dętki,chwyty na pianki ,mostek a na dłuższą metę to zmiana kół z kasetą 8s i cieniowanymi szprychami tył 2x/3x przód słoneczko.
Wychodzi na to że jak chcesz lekko to wymień wszystko i najlepiej rame też
zmień opony i ciesz się z jazdy liczy się to aby był fun z jazdy a nie tylko gramy
Ja bym zaczął od:
Sztyca, Siodło,Rogi out
Korba i suport do wymiany i rozważyłbym 2x7
Opony na zwijane (jak masz pro serwis rowerowy koło siebie to patrz co wyrzucają )
zaciski kół,dętki,chwyty na pianki ,mostek a na dłuższą metę to zmiana kół z kasetą 8s i cieniowanymi szprychami tył 2x/3x przód słoneczko.
Wychodzi na to że jak chcesz lekko to wymień wszystko i najlepiej rame też
zmień opony i ciesz się z jazdy liczy się to aby był fun z jazdy a nie tylko gramy
#18
Piorun, może byś się jakoś przedstawił i przywitał z nami w odpowiednim dziale?Bo widzę że chyba chcesz pobić niechlubny rekord ilości postów pewnego użytkownika.Piorun pisze:Zacznij od szczegółowej rozpiski części w Excelu razem z funkcja co będzie wszystko podliczała. Po drugie uwierz w to co masz a dokładniej to chcesz 10kg na rowerze z alivio i wcale nie lekkiej ramie podczas gdy rowery na xtr i alu czy karbonie nie mają zawsze 9tki z przodu wagi. Chyba że chcesz 10999g to jest do zrobienia
Ja bym zaczął od:
Sztyca, Siodło,Rogi out
Korba i suport do wymiany i rozważyłbym 2x7
Opony na zwijane (jak masz pro serwis rowerowy koło siebie to patrz co wyrzucają )
zaciski kół,dętki,chwyty na pianki ,mostek a na dłuższą metę to zmiana kół z kasetą 8s i cieniowanymi szprychami tył 2x/3x przód słoneczko.
Wychodzi na to że jak chcesz lekko to wymień wszystko i najlepiej rame też
zmień opony i ciesz się z jazdy liczy się to aby był fun z jazdy a nie tylko gramy
Lodzermensch
#19
Corrado1111 , czyż byś sugerował kolejna reinkarnację Huberta?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#20
To widać z daleka.To jest po prostu kpina z nas wszystkich że ten chory grzdyl se takie jaja robi.dovectra pisze:Corrado1111 , czyż byś sugerował kolejna reinkarnację Huberta?
Lodzermensch
#21
No tak, ale ja tam początkujący jestem , fachowiec ze mnie jak z koziej d..., patefon.....
Ale można po IP chyba coś pośledzić??
Ale można po IP chyba coś pośledzić??
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#22
Parę minut temu o tym czytałem ;)dovectra pisze:http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... eb8d#91095
inspiracja od Adama
Nie ma co się oszukiwać waga ramy i widła tej berelli jest nieporównywalna.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ostatnio w bikeboardzie było zestawienie mtb ht do 3000zł, waga tych rowerków wahała się od 13,6 (b-twin) do 15,2!! (gt). Średnia masa ht do 4500zł to 12,8kg.
Chcę zobaczyć czy stalowy gary za 1/5 tej ceny sprzed prawie 20 lat będzie je bił na łeb. Choć waga wyjściowa jest już lepsza.
Mam kilku kumpli z którymi wygram dobry browar jak będziemy porównywać wagi ich nowych maszyn ;)
Klasyki na drogi !
#23
Tylko zapomniałeś o jednym ale... jakieś 100mm skoku i tarczówki
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#25
no tak... mój gary
po pogrzebaniu przy nim , z 12 kg fabrycznie ma już ok 11kg. ale te kilo to jakieś 150 zł mnie kosztowało
po pogrzebaniu przy nim , z 12 kg fabrycznie ma już ok 11kg. ale te kilo to jakieś 150 zł mnie kosztowało
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,