#243
weź jeszcze daj jedną podkładkę 5mm więcej albo mniej pod mostkiem i też daj zdjęcie, a najlepiej 2 ...
#244
cardamon, masz jakiś problem z tym rowerem, pomóc ci go rozwiązać ? Rozjechał ci podobny babke z piasku czy coś w stylu ?
#245
Od razu lepiej. Siodło powinno być na równi z ziemią i noga powinna być wyprostowana kąt w kolanie około 15° oś pedału za palcami. Z mostkiem pokombinuj dać podkładke nad mostek. Na podjazdach to poczujesz.
#246
Porównywalne jest to do tego, że ktoś przez pół życia chodzi w 2 numery za małych butach. Obcy mu powie żeby przymierzył większe. Jegomość tak robi i stwierdza - rzeczywiście tak jest lepiej!Bart pisze:Dałem wyżej siodło jakieś 15-20mm. Teraz jest idealnie.
Nie wierze w to co czytam! Osobiście na własnych rowerach wyczuwam różnicę 2-3mm na wysokości siodła. 15-20 to już byłaby przepaść.
Hubert, nie wiem czy jest lepiej. Rower krzywo stoi i siodło może być nadal dzobem do góry ugniatając jajca. Potrzebne kilka kolejnych zdjęć na płaskim, ze szczegółami.
Ja wymiękam i się żegnam
#247
ja się tak przysłuchuję tym dywagacją na temat rozmiaru, kątów, amortyzatora i tego wszystkiego. Sam się długo biedziłem z dobraniem wygodnego roweru - pozycji. I to co tu widzę przywodzi mi na myśl moje własne rozterki.Może krótszy mostek i rogi?! Rower w pierwszej kolejności powinien być wygodny i dobrany pod użytkownika, ale jeśli zaczyna wyglądać niepoprawnie - to zły znak.
Próbowałeś rowerów trekingowych? przełajowych? jakiś hybryd? nowych mtb?
Próbowałeś rowerów trekingowych? przełajowych? jakiś hybryd? nowych mtb?
#248
Przede wszystkim nie powinniśmy my mu mówić że zrobił kupe, padake, pokrake itp. tylko dać wskazówki co i jak ustawić.
Bart zacznij od tego:
http://www.competitivecyclist.com/Store ... orBike.jsp
Wszystko jest opisane i filmiki jak co mierzyć.
Sam to wypróbowałem i powiem że jest elegancko oraz czuć zmiany na +.
Z tego wyjdzie Ci jaki jest perfect rower pod Ciebie i potem kombinujesz jak dopasować wszystko czyli mostek i siodło.
Bart zacznij od tego:
http://www.competitivecyclist.com/Store ... orBike.jsp
Wszystko jest opisane i filmiki jak co mierzyć.
Sam to wypróbowałem i powiem że jest elegancko oraz czuć zmiany na +.
Z tego wyjdzie Ci jaki jest perfect rower pod Ciebie i potem kombinujesz jak dopasować wszystko czyli mostek i siodło.
#249
Hubert , albo zaczniesz poprawnie pisać albo będziesz siedział w worku .........siodło na równi z ziemią ..... co to oznacza ??? że siodło na ziemi ??? to nie kółko akwarystyczne .... noga wyprostowana , kat w kolanie 15 st, oś pedału za palcami ..... itd , jak można mieć wyprostowaną noge i kąt 15 % ???? nie ogarniam tego chaosu !!!!!!!!! gdzieś to wyczytał , podaj zródło !Hubert pisze:Od razu lepiej. Siodło powinno być na równi z ziemią i noga powinna być wyprostowana kąt w kolanie około 15° oś pedału za palcami. Z mostkiem pokombinuj dać podkładke nad mostek. Na podjazdach to poczujesz.
Siodęłko przykręca sie równolegle do ziemi , można użyć poziomicy i !!!! przykręcamy tak aby pręty siodła były symetrycznie w osi sztycy - w czasie jazdy próbnej można wtedy skorygować przesunięcie siodełka przód / tył
Pochylenie siodła nosem w dół daje nam sygnał ze coś z rozmiarem ramy nie trafiliśmy , taka samo zbytnie wysunięcie siodęłka w prętach do przodu lub do tyłu.
Prawidłowe ustawienie amatorskie to noga wyprostowana i pietą opierasz sie o pedał opuszczony na sam dół, wtedy , jak wepniesz sie w bloki , albo postawisz noge prawidłowo na pedale będzie tyle ugięta ile ma być , aby noga nie prostowała sie do końca przy pedałowaniu, choć z drugiej strony jadąc z laską, która ma za wysoko siodełko .... buja sie na boki ...
Zmieniając buty ( inna grubość podeszwy ) trzeba ustawiac od nowa, zmieniając pampersa na zwykle gacie także , róznica pare mm jest odczuwalna
To nie dotyczy jazdy na torze i czasowców ...
Mostek .... ustawienie mostka dobiera sie do pozycji jaką chcemy mieć , czy śmigamy po płaskim , czy po pagórkach , zasadniczo przeskok od górnej lini siodłeka ( powierzchnia ) do lini wytyczonej przez koniec mostka nie powinien być wiekszy niz 10 cm ( obie linie równolegle do poziomu.
#250
Sory właśnie chodziło mi że ma być równolegle do ziemii.
A tutaj więcej obowiązkowych lektur:
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... i-roweru:2
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... -ergonomia
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... siodelko:1
A tutaj więcej obowiązkowych lektur:
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... i-roweru:2
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... -ergonomia
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pok ... siodelko:1
#252
#256
Co tak długo czekałeś
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
#258
#259
Dziwne.Bart pisze:podczas skręcania przednia obręcz ocierała o klocki
Może szprychy były zbyt luźne
#260
Nie są luźne, pewnie też są z masła...kaczko pisze:Dziwne.Bart pisze:podczas skręcania przednia obręcz ocierała o klocki
Może szprychy były zbyt luźne
#261
szprychy albo piasta
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
#263
jak piasta nie ma luzu to zasłabo naciągnięte szprychy i wtedy tak się dzieje
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31
#264
Jak był sztywny wideł, to tak się nie działo...piotrex pisze:jak piasta nie ma luzu to zasłabo naciągnięte szprychy i wtedy tak się dzieje
#265
No bo amortyzator też pracuje.W wielu widłach tak miałem że jak się kręciło ósemki to klocki ocierały.Bart pisze:Jak był sztywny wideł, to tak się nie działo...piotrex pisze:jak piasta nie ma luzu to zasłabo naciągnięte szprychy i wtedy tak się dzieje
Lodzermensch
#268
Jak miałem stare koło w sztywniaku to nie obcierało. Jak założyłem amor (jeden czy ten obecny) to obcierało.
#269
No to amor pracuje po prostu.Jaki by nie był to nie będzie tak sztywny na przekosy jak spawany widelec.Bart pisze:Jak miałem stare koło w sztywniaku to nie obcierało. Jak założyłem amor (jeden czy ten obecny) to obcierało.
Lodzermensch






