Hubert pisze:Od razu lepiej. Siodło powinno być na równi z ziemią i noga powinna być wyprostowana kąt w kolanie około 15° oś pedału za palcami. Z mostkiem pokombinuj dać podkładke nad mostek. Na podjazdach to poczujesz.
Hubert , albo zaczniesz poprawnie pisać albo będziesz siedział w worku ........
.siodło na równi z ziemią ..... co to oznacza ??? że siodło na ziemi ??? to nie kółko akwarystyczne ....
noga wyprostowana , kat w kolanie 15 st, oś pedału za palcami ..... itd , jak można mieć wyprostowaną noge i kąt 15 % ???? nie ogarniam tego chaosu !!!!!!!!! gdzieś to wyczytał , podaj zródło !
Siodęłko przykręca sie równolegle do ziemi , można użyć poziomicy i !!!! przykręcamy tak aby pręty siodła były symetrycznie w osi sztycy - w czasie jazdy próbnej można wtedy skorygować przesunięcie siodełka przód / tył
Pochylenie siodła nosem w dół daje nam sygnał ze coś z rozmiarem ramy nie trafiliśmy , taka samo zbytnie wysunięcie siodęłka w prętach do przodu lub do tyłu.
Prawidłowe ustawienie amatorskie to noga wyprostowana i pietą opierasz sie o pedał opuszczony na sam dół, wtedy , jak wepniesz sie w bloki , albo postawisz noge prawidłowo na pedale będzie tyle ugięta ile ma być , aby noga nie prostowała sie do końca przy pedałowaniu, choć z drugiej strony jadąc z laską, która ma za wysoko siodełko .... buja sie na boki ...
Zmieniając buty ( inna grubość podeszwy ) trzeba ustawiac od nowa, zmieniając pampersa na zwykle gacie także , róznica pare mm jest odczuwalna
To nie dotyczy jazdy na torze i czasowców ...
Mostek .... ustawienie mostka dobiera sie do pozycji jaką chcemy mieć , czy śmigamy po płaskim , czy po pagórkach , zasadniczo przeskok od górnej lini siodłeka ( powierzchnia ) do lini wytyczonej przez koniec mostka nie powinien być wiekszy niz 10 cm ( obie linie równolegle do poziomu.