Kolejna za gadka w specu pod tytułem "co tam handlarz Tomasz wyrzeźbił"
Stery igiełkowe Strong, wieszak sia compe i nakrętka tange. Wieszak jest dość gruby i po jego założeniu pozostaje ok 3-4mm gwinu Przez to po każdej jeździe nakrętka kontrujaca jest odkręcona. Próbowałem kleju na gwint itp. Gwint kontry już chyba jest uszkodzony.
Czy powinienem wymienić wieszak canti i tę nakrętke? Czy może stery kulkowe są niższe i całość wymienić?
#2
tam się jakieś urwane gwinty walają,
sprawdź nakrętkę i widły.
Kup wieszak od jasia z zaciskiem
i daj kontrującą podkładke z ząbkiem.
ale najpierw rozbierz i wyczyść.
sprawdź nakrętkę i widły.
Kup wieszak od jasia z zaciskiem
i daj kontrującą podkładke z ząbkiem.
ale najpierw rozbierz i wyczyść.
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
#3
było czyste:/ tylko ten klej i ciągłe dokręcanie wszystko popsuły.
Chcę to zrobić porządnie. Kontra jest walnięta.
czym wybijacie miski sterów?
Chcę to zrobić porządnie. Kontra jest walnięta.
czym wybijacie miski sterów?
#7
zmień samą kontrę (najlepiej na taką z srubkami blokującymi) i wieszak na cieńszy żeby więcej gwintu "robiło"
#9
Musisz tylko wybić miski z ramy i bieżnię z widelca.
Jak nie masz narzędzi do tego to starą alu kierownicą delikatnie wypukaj po kawałku ze strony na stronę z ramy a z widelca to jakimś płaskim wkrętakiem też delikatnie żeby nie przekosić.
Później analogicznie wbić nowe.
Jak nie masz narzędzi do tego to starą alu kierownicą delikatnie wypukaj po kawałku ze strony na stronę z ramy a z widelca to jakimś płaskim wkrętakiem też delikatnie żeby nie przekosić.
Później analogicznie wbić nowe.
Lodzermensch
#10
Dokładnie. Ja tam drzewiej wbijałem stery Chris Kinga do ramy Litespeeda młotkiem przez drewienko. Nawet nie wedziałem wtedy, że są do tego jakieś specjalne narzędzia.corrado1111 pisze: Później analogicznie wbić nowe.
Teraz mam niby profesjonalną prasę, ale powiem Wam - wcale wesoło nie jest. Czasem zdarza się tak wredny rozmiar miski, że idealnie zacina mi się w prasie. To jest najgorsze co może sie zdarzyć. Bo stery niby są zamontowane w ramie, ale razem z tymi tulejami popychającymi od prasy. Masakra - trzeba to później chamsko wybić z ramy. Wydobyć tuleje z misek ramy (imadło i walenie po ściankach). I wbić ponownie, najzwyczajniej młotkiem po miskach.
#12
jak stery są ok to moim zdaniem szkoda męczyć ramę
no chyba że z założenia chcesz wsadzić inne, a nie rozważasz tego tylko dlatego że jest tu problem z kontrą
no chyba że z założenia chcesz wsadzić inne, a nie rozważasz tego tylko dlatego że jest tu problem z kontrą
#13
Lepiej odrazu szukać innych niższych, wtedy na wszystko bedzie miejsce
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#14
Stery będą nowe specialized od Adamello:)
Te obecne są obrzydliwe.
Postaram się nie męczyć ramki.
Te obecne są obrzydliwe.
Postaram się nie męczyć ramki.
#15
Ta, a ja kiedyś miałem takomramem od gt, z której nowe miski wypadały same. I to był czad.
Ciekawostka, która się pewnie nie przyda – miałem taki klucz do odkręcania kół w aucie, w kształcie litery X. Jako że był z ChRL, to się rozleciał, znaczy się zrobiły się dwa. I teraz wybijam nimi stery, pasuje idealnie.
Z przydatnych - to jak masz duży płaski klucz oczkowy, to możesz go użyć do osadzenia bieżni na widelcu. Nie pamiętam jaki rozmiar, 24 chyba, ale pasuje idealnie na miski. Wtedy walisz w klucz, i miska w miarę równo wchodzi, bo się siła równiej rozkłada.
Ciekawostka, która się pewnie nie przyda – miałem taki klucz do odkręcania kół w aucie, w kształcie litery X. Jako że był z ChRL, to się rozleciał, znaczy się zrobiły się dwa. I teraz wybijam nimi stery, pasuje idealnie.
Z przydatnych - to jak masz duży płaski klucz oczkowy, to możesz go użyć do osadzenia bieżni na widelcu. Nie pamiętam jaki rozmiar, 24 chyba, ale pasuje idealnie na miski. Wtedy walisz w klucz, i miska w miarę równo wchodzi, bo się siła równiej rozkłada.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#16
klucz pewniekiem większy niż1 caldo calowych widelców.
Oraz więcej niż 1 1/8 (28,6 mm) do ... wiadomo jakićh widelców
pozdro
Oraz więcej niż 1 1/8 (28,6 mm) do ... wiadomo jakićh widelców
pozdro
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,