stery - problem

#1
Kolejna za gadka w specu pod tytułem "co tam handlarz Tomasz wyrzeźbił"
Stery igiełkowe Strong, wieszak sia compe i nakrętka tange. Wieszak jest dość gruby i po jego założeniu pozostaje ok 3-4mm gwinu Przez to po każdej jeździe nakrętka kontrujaca jest odkręcona. Próbowałem kleju na gwint itp. Gwint kontry już chyba jest uszkodzony.

Czy powinienem wymienić wieszak canti i tę nakrętke? Czy może stery kulkowe są niższe i całość wymienić?

Obrazek
Obrazek


Obrazek

#2
tam się jakieś urwane gwinty walają,
sprawdź nakrętkę i widły.
Kup wieszak od jasia z zaciskiem
i daj kontrującą podkładke z ząbkiem.
ale najpierw rozbierz i wyczyść. :roll:
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#9
Musisz tylko wybić miski z ramy i bieżnię z widelca.
Jak nie masz narzędzi do tego to starą alu kierownicą delikatnie wypukaj po kawałku ze strony na stronę z ramy a z widelca to jakimś płaskim wkrętakiem też delikatnie żeby nie przekosić.
Później analogicznie wbić nowe.
Lodzermensch

#10
corrado1111 pisze: Później analogicznie wbić nowe.
Dokładnie. Ja tam drzewiej wbijałem stery Chris Kinga do ramy Litespeeda młotkiem przez drewienko. Nawet nie wedziałem wtedy, że są do tego jakieś specjalne narzędzia. :mrgreen:

Teraz mam niby profesjonalną prasę, ale powiem Wam - wcale wesoło nie jest. Czasem zdarza się tak wredny rozmiar miski, że idealnie zacina mi się w prasie. To jest najgorsze co może sie zdarzyć. Bo stery niby są zamontowane w ramie, ale razem z tymi tulejami popychającymi od prasy. Masakra - trzeba to później chamsko wybić z ramy. Wydobyć tuleje z misek ramy (imadło i walenie po ściankach). I wbić ponownie, najzwyczajniej młotkiem po miskach. :oops:
https://www.facebook.com/evobikesycow

#15
Ta, a ja kiedyś miałem takomramem od gt, z której nowe miski wypadały same. I to był czad.
Ciekawostka, która się pewnie nie przyda – miałem taki klucz do odkręcania kół w aucie, w kształcie litery X. Jako że był z ChRL, to się rozleciał, znaczy się zrobiły się dwa. I teraz wybijam nimi stery, pasuje idealnie.
Z przydatnych - to jak masz duży płaski klucz oczkowy, to możesz go użyć do osadzenia bieżni na widelcu. Nie pamiętam jaki rozmiar, 24 chyba, ale pasuje idealnie na miski. Wtedy walisz w klucz, i miska w miarę równo wchodzi, bo się siła równiej rozkłada.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#16
klucz pewniekiem większy niż1 caldo calowych widelców.
Oraz więcej niż 1 1/8 (28,6 mm) do ... wiadomo jakićh widelców
pozdro
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
cron