Witajcie
Mam taki problem - muszę przymocować do stalowej ramy cr-mo dwa aluminiowe oporniki do pancerza hamulcowego. Obecnie rama ma opornik po prawej stronie i wyjście na hamulce canti. Oporniki mają być na górnej rurze. I tu rodzi się pytanie jak to zrobić, bo są różne opcje:
1. Wywiercić małe otwory w ramie i przynitować
2. Wywiercić otwory i przykręcić - to raczej najmniej prawdopodobne, bo ścianki są zbyt cienkie na gwintowanie
3. Przykleić klejem epoksydowym np: http://sklep.hurtmet.pl/wiecej.php?prod ... f430505e41
Czy ktoś z Was robił coś takiego? Szczególnie interesuje mnie ta 3 opcja ze względu na nieingerencję w ramę ale nie wiem czy to będzie miało odpowiednią wytrzymałość...?
Pozdrawiam!
#2
Pierwsza opcja jest pewna. Trzecia raczej nie wytrzyma. Kiedyś robiłem opory w nowej aluminiowej ramie speca - tam było sporo mięsa, więc nagwintowałem w celu przykręcenia i dodatkowo przykleiłem.
#3
A wiercenie otworów nie będzie spowoduje osłabienia ramy? Na forach tyle się można naczytać, niestety w większości są to tylko teoretyczne dywagacje....
tommyride.bloog.pl
#4
dziury pod koszyk na bidon są, czasem nawet w ilosci 6szt na 3 koszyki, bywają też dziury pod błotnik, niektóre ramy miały fabrycznie nitowane opory - także nie powinno być kłopotu
No chyba że to cr-mo poniżej 1600g to można inaczej temat rozpatrywać
No chyba że to cr-mo poniżej 1600g to można inaczej temat rozpatrywać
#5
Rama o słusznej wadze powyżej 2 kg;) Gary Fisher Advance z tej aukcji:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4940504360
Chcę ją odmalować, i przerzucić na nią części z Marina, który okazał się jednak za duży (co też brałem pod uwagę ale możliwość nabycia nowej ramy cr-mo ze sklepu skłoniła do ryzyka)
Redukcję sterów z 1 i 1/4 zamówiłem, opory pancerza alu już mam, także niedługo cały projekt ruszy...
http://allegro.pl/show_item.php?item=4940504360
Chcę ją odmalować, i przerzucić na nią części z Marina, który okazał się jednak za duży (co też brałem pod uwagę ale możliwość nabycia nowej ramy cr-mo ze sklepu skłoniła do ryzyka)
Redukcję sterów z 1 i 1/4 zamówiłem, opory pancerza alu już mam, także niedługo cały projekt ruszy...
tommyride.bloog.pl
#6
Te oporniki są Ci potrzebne zeby zamontować V-ki do tej ramy tak?
IMO ta rama nie jest warta tych wszystkich zabiegów, z malowaniem wlącznie. Ani tej kasy na aukcji. Jak już musisz mieć te V-ki to puść przewód po całości i przypnij zipem.
Rower z taką ramą i V-kami i tak będzie źle wyglądał więc zipy mu uroku nie odbiorą.
IMO ta rama nie jest warta tych wszystkich zabiegów, z malowaniem wlącznie. Ani tej kasy na aukcji. Jak już musisz mieć te V-ki to puść przewód po całości i przypnij zipem.
Rower z taką ramą i V-kami i tak będzie źle wyglądał więc zipy mu uroku nie odbiorą.
#7
Nad takim rozwiązaniem ale ostatecznie chciałem żeby to było solidnie i estetycznie zrobione. Dlaczego uważasz, że ta rama nie jest tego warta?
tommyride.bloog.pl
#8
Ta rama jest bardzo klasyczna.V-ki do niej to pasują jak Pani lekkich obyczajów majtki.I wyglądać będzie co najmniej dziwacznie z nimi.Tommy pisze:Nad takim rozwiązaniem ale ostatecznie chciałem żeby to było solidnie i estetycznie zrobione. Dlaczego uważasz, że ta rama nie jest tego warta?
Niestety u nas na forum nikt nie przyklaśnie na taki pomysł bo to po prostu nie pasuje.
Mamy tu już takiego co do starej ramy Foxa amortyzator zakłada.
Lodzermensch
#9
Spoko, nie oczekiwałem, że mi przyklaśniecie bo już zdążyłem się zorientować, że nie pochwalacie takich pomysłów. Chodziło mi głównie o poradę jak to zrobić i jaki wariant wybrać.
A jeśli chodzi o sam wygląd tutaj macie advance z vkami i moim skromnym zdaniem wcale głupio nie wygląda:
http://fcdn.mtbr.com/attachments/vintag ... ss-008.jpg
Co ciekawe tutaj nikt nie kombinował z dodatkowymi elementami tylko użył przelotki w ramie i zagrało. Chyba też spróbuję.
A jeśli chodzi o sam wygląd tutaj macie advance z vkami i moim skromnym zdaniem wcale głupio nie wygląda:
http://fcdn.mtbr.com/attachments/vintag ... ss-008.jpg
Co ciekawe tutaj nikt nie kombinował z dodatkowymi elementami tylko użył przelotki w ramie i zagrało. Chyba też spróbuję.
tommyride.bloog.pl
#11
Singiel z założenia wychodzi poza konwencę klasycznego MTB więc i te Vki w nim giną / uchodzą
W każdym razie - spróbuj bez nieodwracalnej ingerencji w ramę najpierw, skoro jest taka szansa
W każdym razie - spróbuj bez nieodwracalnej ingerencji w ramę najpierw, skoro jest taka szansa
#12
Inna sprawa że rama z linku jest parę lat młodsza od ramy z allegro.
pozdrawiam
xMekpx
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#13
Mam kolegę który piwoty pod v-ki przymocował epoksydem alu blok piwotów i alu rama. Trzyma i działa jeszcze nie odpadło. Wymagało idealnego wręcz wyprofilowania bloków i mocnego przyciśnięcia na czas wiązania (obejmami skręcanymi) oczywiście oczyszczone z lakieru i zmatowione miejsca klejenia. Ale epoksyd daje radę. O dziwo.
#15
On jeszcze żyje? Przelotki potrafią odpaść a co dopiero hamulec.Mam kolegę który piwoty pod v-ki przymocował epoksydem alu blok piwotów i alu rama. Trzyma i działa jeszcze nie odpadło. Wymagało idealnego wręcz wyprofilowania bloków i mocnego przyciśnięcia na czas wiązania (obejmami skręcanymi) oczywiście oczyszczone z lakieru i zmatowione miejsca klejenia. Ale epoksyd daje radę. O dziwo.
#18
Z tyłu to jeszcze hamulec jest dociskany na pivoty ale z przodu to mu by ładnie wystrzelił przed rower.
Spawanie tego kosztowało by z 50zl wiec po co klej jak jest to możliwe do pospawania?
Jak już kleić to bym to matą szklaną owinął.
Spawanie tego kosztowało by z 50zl wiec po co klej jak jest to możliwe do pospawania?
Jak już kleić to bym to matą szklaną owinął.
#19
Żyje, żyje,Hubert pisze: On jeszcze żyje? Przelotki potrafią odpaść a co dopiero hamulec.
Zolw zapomnial dodać że aluminiowe podstawki pod piwoty były klejone do carbonu.
Nie "się odkleił" tylko został mechanicznie wytrzęsiony w bagażniku pks'a :)cardamon pisze:z tego co ja pamiętam to mu jeden z piwotów odkleił...
J.w. - spawanie do carbonu odpada :)Hubert pisze:Z tyłu to jeszcze hamulec jest dociskany na pivoty ale z przodu to mu by ładnie wystrzelił przed rower.
Spawanie tego kosztowało by z 50zl wiec po co klej jak jest to możliwe do pospawania?
Jak już kleić to bym to matą szklaną owinął.
W aktualnej wersji podstawka zyskała większą powierzchnię styku, a klej jest lepsiejszy...
rama i tak czeka aż brzucho zrzucę bo to jest maksymalnie wylajtowane połączenie alu i carbonu, i słabo znosi moją masę :P
A tak w temacie - zdecydowanie polecam metodę bezinwazyjną.
--
Cypis
Cypis
#20
Na początek spróbuję bezinwazyjnie, mam pewien pomysł jak poprowadzić linkę i pancerze na tym mocowaniu, które jest z lekką modyfikacją. Jak już zrobię i przetestuję to wrzucę foto:)
tommyride.bloog.pl