#242
Jak dla mnie to mogło zapobiegać klinowaniu się łańcucha pomiędzy centralnym elementem korb (wchodzącym na kwadrat) a małą zębatką w skrajnych przypadkach. Wypusty zamykały przestrzeń, w którą mógł wchodzić łańcuch i się zaczepiać.
Otwory - dla zmniejszenia masy.
Podobny patent był też stosowany w małych zębatkach Sachsa.
Otwory - dla zmniejszenia masy.
Podobny patent był też stosowany w małych zębatkach Sachsa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#243
ma to sens - dłuższa oś robiła miejsce między mufą/szalką osi a korbą
zębatka dodatkowa w grę nie wchodzi - miejsce, rozstaw otworów, i wreszcie brak indeksowanych manetek na 4s
zębatka dodatkowa w grę nie wchodzi - miejsce, rozstaw otworów, i wreszcie brak indeksowanych manetek na 4s
#245
zacisk sztycy scotta, wieszak canti tez. Biala blacha zawsze mogl zostac przeklejona, ale mi sie wydaje ze jednak scott;)
#246
chwali się koledze - zacisk sztycy, opór pancerza dla fd dowodzą że to jednak Scott, a opory na górnej rurze "stratocaster" wskazują na rok 92, prawdopodobnie seria Sport
#247
No to jakby te klamki pracowały z v-breakami hehehehehe
Scott Boulder przemalowany, albo gorszy paskudnik, ale w sumie na LX-ie to mało modeli było
Scott Boulder przemalowany, albo gorszy paskudnik, ale w sumie na LX-ie to mało modeli było
#248
akurat ten LX który tam jest to przypadek (w 92 czarnego nie było a to jest na 100% rama 92 - tylko w tym roku były takie rozdzielone opory pancerzy na górnej rurze) Także ten LX wcale nie musi wyznaczać modeluPiotr pisze:No to jakby te klamki pracowały z v-breakami hehehehehe
Scott Boulder przemalowany, albo gorszy paskudnik, ale w sumie na LX-ie to mało modeli było
#249
Pociągnę jeszcze starą zagadkę - widelce takie były stosowane przez uznanego producenta ram Ti - Merlinaskolioza pisze:To ja pozwolę sobie pociągnąć jeszcze wątek C-dale'a
- czy jakaś inna firma stosowała do amortyzacji swoich rowerów widelce przypominające HeadShocka (tzn 2 sztywne lagi + bebechy w sterówce)
Wedle znajomego francuza - posiadacza takowego - w środku siedzą bebechy Headshocka, a konstrukcja zowie się Fatti Pierwszy ujrzał światło dzienne w roku 1999
#250
samo fatty to jest nazwa widelca produkcji cannona (lub dla niego przez jakiegos innego wytworce) - pelna nazwa brzmiala headshock fatty...
czy moze masz na mysli jakies inne "fatti"?
czy moze masz na mysli jakies inne "fatti"?
#251
Ten widelec wygląda na Fatty - ma takie same golenie, i system mocowania w rurze sterowej (opatentowany przez Cannondale), więc nawet jeśli się inaczej nazywa, to pewnie jest klonem Headshock'a. Ale mogę się mylić.
Z tego co pamiętam, to było kilka firm (małych manufaktur), które stosowały amory Headshock'a (1,5" główka i przystosowana geometria), więc to pewnie taki przypadek.
A jeśli chodzi o inne konstrukcje analogiczne do HS DeltaV/DD/Fatty/P-Phone, to pierwsza na tym polu była firma Action Tec. Amortyzator z 1991r (pierwszy Cannondale i jego pierwszy widelec Delta-V- 1992) bardzo zaawansowany technologicznie - sprężyna negatywna i specjalna sprężyna reagująca na zwiększanie się objętości oleju pod wpływem temperatury w czasie pracy amora (bolączka cartridge'y w RS). Możliwość szybkiej regulacji tłumienia (a może nawet zablokowania) w locie. Wchodził na rurę 1 1/8". Zwróćcie uwagę na jedną rzecz - mocowanie w rurze sterowej jakby na raz gwint i AHead. Ciekawe.
Univega ze swoim widelcem Concept była już omawiana w innym wątku - projekt niezależny od Canondale (inne łożyskowanie, inna główka ramy, całkowity brak kompatybilności) i złe założenia konstrukcyjne skutkujące niską trwałością. W teorii łożyska kompozytowe miały dawać możliwość kasowania luzów. W praktyce kazały się nietrwałe. Projekt upadł po roku lub dwóch pozostawiając szczęśliwych posiadaczy z ramami, do których nie pasuje żaden widelec ;)
Inna podobna konstrukcja to... trekkingowy Rock Shox I-Ride.
http://www.bikekatalog.pl/2008//?ppg=sh ... y&pid=3958
I RST MT
http://www.bike-eu.com/products/3297/rs ... nsion.html
No i z tego co pamiętam, podobne trekkingowe widelce robił też Suntour swego czasu - miały z tyłu śmieszną stabilizującą blaszkę wygiętą w kształcie litery V, łączącą pracujące elementy widelca.
Z tego co pamiętam, to było kilka firm (małych manufaktur), które stosowały amory Headshock'a (1,5" główka i przystosowana geometria), więc to pewnie taki przypadek.
A jeśli chodzi o inne konstrukcje analogiczne do HS DeltaV/DD/Fatty/P-Phone, to pierwsza na tym polu była firma Action Tec. Amortyzator z 1991r (pierwszy Cannondale i jego pierwszy widelec Delta-V- 1992) bardzo zaawansowany technologicznie - sprężyna negatywna i specjalna sprężyna reagująca na zwiększanie się objętości oleju pod wpływem temperatury w czasie pracy amora (bolączka cartridge'y w RS). Możliwość szybkiej regulacji tłumienia (a może nawet zablokowania) w locie. Wchodził na rurę 1 1/8". Zwróćcie uwagę na jedną rzecz - mocowanie w rurze sterowej jakby na raz gwint i AHead. Ciekawe.
Univega ze swoim widelcem Concept była już omawiana w innym wątku - projekt niezależny od Canondale (inne łożyskowanie, inna główka ramy, całkowity brak kompatybilności) i złe założenia konstrukcyjne skutkujące niską trwałością. W teorii łożyska kompozytowe miały dawać możliwość kasowania luzów. W praktyce kazały się nietrwałe. Projekt upadł po roku lub dwóch pozostawiając szczęśliwych posiadaczy z ramami, do których nie pasuje żaden widelec ;)
Inna podobna konstrukcja to... trekkingowy Rock Shox I-Ride.
http://www.bikekatalog.pl/2008//?ppg=sh ... y&pid=3958
I RST MT
http://www.bike-eu.com/products/3297/rs ... nsion.html
No i z tego co pamiętam, podobne trekkingowe widelce robił też Suntour swego czasu - miały z tyłu śmieszną stabilizującą blaszkę wygiętą w kształcie litery V, łączącą pracujące elementy widelca.
Ostatnio zmieniony 2010-08-27, 10:24 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#253
Kiedyś robił z tego co pamiętam też teleskopowe - nie zawiasowe. Bardzo podobne do przytoczonego RS I-Ride. Tutaj w rurze sterowej jest tylko tłumik i medium ściskane, a system pracuje na zawiasach. Tamte miały konstrukcję taką jak Headshock + blaszka stabilizująca. Kiedyś ich nawet szukałem po necie, ale były na tyle mało popularne, że zaginęły w czeluściach historii
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#254
W Kwestii Fatti'ego słowa właściciela:
jak widać jest to Headshock sygnowany logo Merlina - nie tak pisałem? jak nie to sorry....It's a Merlin Fatti. First were weld in1999, and it's a Cannondale headshock fork.
#255
W sumie nie wiem gdzie umiescic ten post ale co tam , czy ten rower jest wart swojej ceny?
http://allegro.pl/scott-racing-deore-lx ... 80872.html
Interesuje mnie właściwie tylko rama ze sterami , sztycą i może amortyzatorem w zależności od pracy i stanu. Ile $$ mozna by było odzyskać na reszcie cześci?
http://allegro.pl/scott-racing-deore-lx ... 80872.html
Interesuje mnie właściwie tylko rama ze sterami , sztycą i może amortyzatorem w zależności od pracy i stanu. Ile $$ mozna by było odzyskać na reszcie cześci?
#257
Kolejna zagadka, z przymrużeniem oka - co to za łańcuch znaleziony podczas rodzinnej wycieczki w lesie (pomijam sam fakt znajdowania się tegoż w tamtym miejsc, który nie świadczy dobrze o niektórych bikerach...)
#258
jakiś HG?
Jak zabrałeś ze sobą (w ramach sprzątania lasu) to wsadź do ropy na tydzień może się go jeszcze da uratować
Jak zabrałeś ze sobą (w ramach sprzątania lasu) to wsadź do ropy na tydzień może się go jeszcze da uratować
#260
#261
Trochę jak RooX, trochę jak Ringle...
a co łańcucha z mojej zagadki - Stachu brawo, HG Ale jakie nie pytaj
a co łańcucha z mojej zagadki - Stachu brawo, HG Ale jakie nie pytaj
#264
Taaa liczyłem że Skolioza zgadnie bo w końcu ponoć Krakusem jest.
Mostek to słynny produkt naszej rodzimej PPK !!!
Mostek to słynny produkt naszej rodzimej PPK !!!
#265
no proszę... mostek Kurasia jakoś inaczej kojarzyłem... ale w takim wypadku prośba Piotrze o wrzucenie tych fot także do wątku o firmie PPK żeby wszystko w kupie było
#266
No to teraz zagadka ode mnie. Pewnie nie sprawi wiele problemów - zobaczymy.
Do czego służy pokazany na zdjęciu dzyndzel po wewnętrznej stronie tylnego, górnego widelca od strony napędu?
Do czego służy pokazany na zdjęciu dzyndzel po wewnętrznej stronie tylnego, górnego widelca od strony napędu?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#268
Witam
Owy dzyndzel służy do podwieszania łańcucha,tak drzewniej bywało!Pomocna rzecz przy"manewrach" z kołem.
Owy dzyndzel służy do podwieszania łańcucha,tak drzewniej bywało!Pomocna rzecz przy"manewrach" z kołem.
#270
Mówiłem, że nietrudne.
Jak się na nim podwiesi łańcuch od góry, to łatwiej jest założyć koło - nic się nie plącze, zawija itp. Takie przynajmniej było założenie.
I odpowiedź na zagadkę nr 2 - oczywiście, że Wheeler :)
Jak się na nim podwiesi łańcuch od góry, to łatwiej jest założyć koło - nic się nie plącze, zawija itp. Takie przynajmniej było założenie.
I odpowiedź na zagadkę nr 2 - oczywiście, że Wheeler :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .