RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozbieranie, serwis i tuning amora Rock Shox Mag21
Autor Wiadomość
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2014-10-03, 10:29   

Pewnie wszystko zależy od konkretnej sztuki. Mój najgorszy przypadek to MAG Jacoba ze zdjęcia w tym wątku. Jedna goleń dość szybko puściła, druga kilka dni nie chciała wyjść. Początkowo faktycznie zacisk ściął mi ząbki na dole, ale jak go docisnąłem na siłę gazrurką i grzałem z pół godziny suszarą uszczelkę - to wszystko ładnie wyszło. Tak czy owak - trzeba kontrolować te ząbki bo jestem w stanie sobie wyobrazić, że nawet na ośce ze śrubami będą ścięte.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
michal5150 


Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 164
Skąd: Namysłów
Wysłany: 2014-10-03, 14:09   

Ściągacz wygląda tak:

Od dołu - na lagę nałożona jest specjalnie wytoczona "nakrętka", potem założona podkładka oporowa, i kolejno tuleja stalowa z czterema śrubami M8. Oczywiście na końcu przykręcamy jeszcze koronę amortyzatora, bo jakiś opór dla ściągacza musi być.
Nakrętka wygląda tak:

Ma trzy wytoczone gniazda: jedno na goleń amortyzatora, drugie to przestrzeń na wychodzącą uszczelkę, a trzecie to otwór na lagę amortyzatora.
Wymiary:


Niektóre wymiary mogą być dowolne - chociażby długość tej "nakrętki" czy otwór w który wchodzi chromowana laga. Pozostałe zostały zaprojektowane tak, żeby uszczelka wyszła osiowo i nie została zniszczona podczas tej operacji.
Oczywiście, ściągacz można było zrobić bardziej estetycznie, chociażby w postaci dwóch tulei - jednej z gwintem wewnętrznym, a drugiej z zewnętrznym, tak żeby siła "wyciągająca" uszczelkę była rozłożona równomiernie. W ściągaczu ze śrubami trzeba pilnować równomiernego dokręcania nakrętek. No, ale ściągacz był mi potrzebny na "już" więc zrobiłem z tego co miałem pod ręką.
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2014-10-03, 15:26   

No powiem chapeau bas! Dobry patent. Ja planowałem zrobić coś takiego z rurki 1/18 cala z gwintem i nakręconej na to przedłużki, ale tutaj jest pełna profeska.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
michal5150 


Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 164
Skąd: Namysłów
Wysłany: 2014-10-03, 16:49   

Bez przesady, wygląda jak ciosane na kowadle:) No ale uszczelka stygła więc trzeba było coś na szybko wymyślić.
Dokładnie o takim samym patencie myślałem - dwie rury z gwintami, jedna w drugiej, jakieś elegancie pokrętło, no ale ani odpowiednich rur nie miałem ani noża do gwintów. Patent z rurami jest o tyle dobry że po prostu kręcimy i nie musimy pilnować osiowości, co w przypadku mojego patentu ma tę wadę że uszczelka może wyjść krzywo i może nadawać się do wyrzucenia. Natomiast nie pomyślałem że można zrobić ściągacz z rur sterowych z gwintem. Dzięki za pomysł :!: :idea: Chyba na dniach będę coś majstrował;)
 
 
Hubert 

Wiek: 23
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 1479
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-03, 22:14   

Można też to zrobić z dwóch blach z dziurą na lage i do tego 2 sruby. Spawarki nie mam niestety, jutro pokombinuje z lewarkiem.
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2014-10-09, 10:56   

Pewnie to już znacie, ale tu jest pokazany ori wyciskacz:
http://www.bikeman.com/th...-seals-overhaul
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
Hubert 

Wiek: 23
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 1479
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-09, 11:24   

Za seal press idealnie robi sztyca 31,4mm.
W weekend opisze wszystkie oringi do maga i parę innych ciekawych (nowych)rzeczy.
Lewarek załatwił u mnie sprawę a uszczelka nie chciała wyjść przez utleniony magnez- w jednej goleni nie było farby pod uszczelką.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5695
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-04, 21:29   Rock Schox Mag21

Z bólem serca przygarnąłem takowego, był zdechnięty, pewnie od 20 lat . . . . ale ogólny stan przyzwoity.



Po napompowaniu, a nie było to łatwe bo na początku powietrze uciekało, po paru próbach udało się i trzyma.

Z racji tego iż niektórzy już się doktoryzowali nad tym amorem poproszę o sugestie, aby sprzęt posłużył jeszcze długo.
Nie wyczuwam luzów, ale może być to złudne, dopóki nie wstawi się do roweru i nie popracuje.

Co z korkami powietrznymi, do wymiany ?
Do się go pompować igłą do piłek jak stwierdziłem.
Może zmienić na wentyl samochodowy? choć widziałem przeróbki to jednak reg tłumienia warto zachować
Ile mu ciśnienia wcisnąć ?
Rura jest na 1 wymiar . . mam ramę ładną pod taki rozmiar, ładnego Jamisa i pewnie styknie, wieć z tego powodu coś bym z nim zrobił.
_________________
www.velotech.pl
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13944
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-11-05, 08:40   

Z moich doświadczeń z to nieszczelne zawory do pompowania to chyba jedna z częstszych przypadłości Maga No i poukręcane regulacje tłumienia (warto mieć na uwadze położenie regulatora przy rozkręcaniu widelca)
Schredera da się ponoć wstawić, ale łatwiej chyba dorobić kawałek gumki zaworka pod igłę
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-11-05, 09:51   

W oficjalnej instrukcji do Maga jest tabela, na podstawie której dobierasz nie tylko ciśnienie powietrza ale też poziom oleju w zależności od masy jeźdźca, skoku amora i stylu jazdy:
http://www.mtb-kataloge.d...nuals/mag21.pdf
Jeśli główne uszczelki nie ciekną, to po prostu wymień olej i nie rozbieraj całego amora.
Zaworki Shredera można dorobić bez konieczności rezygnacji z regulacji tłumienia. Tylko trzeba to zrobić z głową. Gumki zamiast zaworków niestety często są problemem - albo guma jest za twarda i puszcza (tak jest ze sznurem oringowym) albo zaworek rozpada się po jakimś czasie pod wpływem oleju. Generalnie jednak wolałbym pokombinować z gumkami z różnych materiałów niż montować paskudnego Shredera. Mi się kiedyś udało dobrać idealną gumę z jakiegoś gripa na kierownicę. Przy tym najpierw montuje się gumkę w korku, a potem dopiero robi dziurę igłą - nigdy odwrotnie.
Na co jeszcze uważać: jak pisał Skolioza, przy odkręcaniu korka trzeba uważać żeby nie okręcić regulatora (opisane w instrukcji), nie dokręcać za mocno podkowy, bo bardzo lubi pękać przy śrubie (opisane w instrukcji) i nie wkładać nigdy na sucho igły w zaworek - bez jej posmarowania lub chociaż poślinienia (opisane w instrukcji).
Generalnie wszystko poza zamiennikiem gumki masz w instrukcji - nie ma się co nad tym rozwodzić.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5695
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-05, 20:06   

dzięki za serwisówkę, pewnie w zimę będę coś z nim robił, będzie czas dla niego.

Tak też myślałem ze z gumkami będą kłopoty . . . . zobaczę jak to wygląda w środku, poszuka się gumy wsadzi do oleju na tydzień i zobaczymy jak reaguje.
Znam firmę co mi robiła oringi olejoodporne do tłoczków Shimano, może mi pomogą . . . .
_________________
www.velotech.pl
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5948
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-11-06, 12:08   

Pozwoliłem sobie scalić dwa wątki dotyczące serwisu Maga.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14