Witam . Krótko i na temat . Huber wrzucił link do aukcji karbonowych goleni FSX.
Zalega mi Judy XC
Czy będzie to wszystko grało ?
#2
Pierwsza rzecz - to nieprawda, że amor ze zdjęcia ma nierozbieralny tłumiki. Można go rozebrać, wymienić uszczelkę i zalać nowym olejem bez problemu.
Druga sprawa - golenie będą pasować. Co prawda, Judy 95/96 miał 2mm dłuższe golenie górne niż późniejsze roczniki, ale to jest wartość tak mała, że nie wpływa na nic. Gorzej z tłumikiem i wspornikiem neutralnym. Judy FSX miała na dole śruby M4, w modelu ze zdjęcia stosowano M5. Trzeba więc rozwiercać dolne mocowania w dolnych goleniach - a tego nie polecam, bo tam wszystko i tak się trzyma na słowo honoru. Chyba pozostaje szukanie tłumika i wspornika neutralnego ze wcześniejszych wersji.
Po trzecie - najważniejsze. Sam ujeżdżałem ten widelec. Ładny to on jest, ale sztywności nie ma w nim za grosz. Wszystko się gnie, rozkleja i w ogóle porażka. Jakby się na makaronie jechało. Do tego pękają podkowy, odpadają haki itp. Mój ładnie stoi na półeczce - tam jego miejsce.
Swoją drogą - szkoda, że nie udało mi się upolować tych goleni. Zrobiłbym sobie lampkę nocną. W razie czego - jestem do dyspozycji ;)
Druga sprawa - golenie będą pasować. Co prawda, Judy 95/96 miał 2mm dłuższe golenie górne niż późniejsze roczniki, ale to jest wartość tak mała, że nie wpływa na nic. Gorzej z tłumikiem i wspornikiem neutralnym. Judy FSX miała na dole śruby M4, w modelu ze zdjęcia stosowano M5. Trzeba więc rozwiercać dolne mocowania w dolnych goleniach - a tego nie polecam, bo tam wszystko i tak się trzyma na słowo honoru. Chyba pozostaje szukanie tłumika i wspornika neutralnego ze wcześniejszych wersji.
Po trzecie - najważniejsze. Sam ujeżdżałem ten widelec. Ładny to on jest, ale sztywności nie ma w nim za grosz. Wszystko się gnie, rozkleja i w ogóle porażka. Jakby się na makaronie jechało. Do tego pękają podkowy, odpadają haki itp. Mój ładnie stoi na półeczce - tam jego miejsce.
Swoją drogą - szkoda, że nie udało mi się upolować tych goleni. Zrobiłbym sobie lampkę nocną. W razie czego - jestem do dyspozycji ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#4
Wiem wiem - ale przed urlopem inne rzeczy miałem w głowie :)
Teraz szkoda.
Teraz szkoda.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#5
Lampkę nocną? Jak? Widziałem ledową lampkę z korków i górnych goleni od judy.
Rozbieralny tłumik to chyba miała tylko judy z 1996, mogłem ostatnio kupić identyczne judy jak na zdjęciu ale tłumik c3 mnie odstraszył.
http://www.drystonepaul.com/maintenance ... e_1998.jpg
Na tym widać wszystko i to napewno jest c3
Te golenie ktoś kupił nie ja ja tylko je znalazłem.
Ps. Jakim cudem z jednego wątku zrobiły sie dwa?
Rozbieralny tłumik to chyba miała tylko judy z 1996, mogłem ostatnio kupić identyczne judy jak na zdjęciu ale tłumik c3 mnie odstraszył.
http://www.drystonepaul.com/maintenance ... e_1998.jpg
Na tym widać wszystko i to napewno jest c3
Te golenie ktoś kupił nie ja ja tylko je znalazłem.
Ps. Jakim cudem z jednego wątku zrobiły sie dwa?
#6
Amor ze zdjęcia ma tłumik rozbieralny z aluminiowym korpusem. To jest rocznik 1997. Tłumik nierozbieralny był w rocznikach 1998 i 1999. Polecam lekturę tego wątku:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... 4b0f5d4b17
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... 4b0f5d4b17
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#7
Zwracam honor nie zwróciłem uwagi na węższe naklejki masz racje.
Ps. da rade wstawić bez rewolucji sprężynkę do 1997 prócz zmiany oleju na gęstszy?
Ps. da rade wstawić bez rewolucji sprężynkę do 1997 prócz zmiany oleju na gęstszy?
#8
Wszystko zależy od sprężyn. Musi być dobrze dobrana średnica i dobrze, żeby miały osłonki po środku. Inaczej będą stukać.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#9
Można dać koszulkę termokurczliwą albo tak jak w tym czasopiśmiem co pokazałem wczesniejhttp://www.drystonepaul.com/maintenance_guides ... e_1998.jpg
W hints n tips proponują żeby założyć kondoma na sprężynę
W hints n tips proponują żeby założyć kondoma na sprężynę