Usuwanie ułamanej śruby

#1
Heloł! Czy ktoś z Was ma doświadczenie w wydłubywaniu resztek urwanych śrub? Dziś rozgrzebałem swoją prawą Magurę HS22, w której ukręcona została śruba odpowiedzialna za odpowietrzanie układu. Wyjąłem cylinderek w celu lepszego dojścia do tej ułamanej resztki. Zacząłem rozwiercać, nawet przewierciłem się na wylot mając nadzieję, że pozostałości śruby się rozlecą i będę mógł je wygrzebać. Ale nie! Śruba ani myśli się przełamać, siedzi w w jednym kawałku, tylko dziurkę ma w środku. Zaczyna mi już brakować pomysłów na wydłubanie tego dziadostwa. Może ktoś z Was ma doświadczenie w podobnych sprawach? Lub ewentualnie jakieś dojście do takiego magurowego cylinderka.

Wygląda to tak: http://imgur.com/a/pVeJp#0

(Proszę o wybaczenie jeśli np. dział nieodpowiedni, lub gdzieś już taki temat był - jestem świeżak, a poprzez szukajkę nie znalazłem)

#3
Kurczę, że też nie wpadłem na lewe obroty wiertarki. Będę musiał jutro przetestować :] Wyciągnąłem by mieć lepszy dostęp, no i zobaczyć jak to wygląda od środka. Nie miałem pojęcia o budowie takiego hamulca. Miałem nadzieję, że może da się jakoś od wewnątrz to "wypchnąc".

#4
Można też wjechać gwintownikiem nieco większym niż otwór od przeciwnej strony niż był łeb śruby. Gwintownik jest stożkowy, więc po kilku zwojach naciętych cieńszym końcem sklinuje się w otworze i zacznie wykręcać resztę śruby (no chyba że ta jest mega zapieczona to się ułamie, a wtedy tyłek zbity na cacy)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#7
Udało się! Taka sytuacja: z pomocą trójkątnego skrobaka udało mi się wyciągnąć dziadostwo. Wbiłem w wywiercony otwór, zaklinowałem i jakoś to poszło. Teraz pozostaje mi jedynie dosztukować śrubę. Znalazłem w warsztacie jedną stalową z takim samym gwintem. Będę musiał ją przyciąć. No i tutaj od razu mam pytanie: trzeba to jakoś dodatkowo uszczelniać? Jeśli tak, to w jaki sposób? Podkładkę pod łeb czy smarować jakimś silikonem czy coś?