znęcanie się nad kasetą

#1
planuję wybrać się przełajem z sakwami na roztocze. napęd mam 34/46 x 12-25. Możliwe, że będę chciał w nieodległej przyszłości wjechać przełajem na śnieżnik (bez plecaka, bez sakw, na lekko).

Szczęśliwie składa się, że mam RD-m739 z długim wózkiem. Na pewno poradzi sobie z kasetą do 32, do 34 pewnie też.
Ale czy da radę z 36?! 8-)

w jaki sposób wybić nity? próbowałem gwoździem i młotkiem i się nie udało. Inna metoda czy więcej cierpliwości?

ma ktoś na zbyciu zębatkę 36?!

#2
Nity rozwiercić. Nabijasz punkt na łbie, i wiercisz coraz większym wiertełkiem.
Polecam kasety sramowskie, one są rozkręcalne, i można sobie wachlować trybikami do woli beż większych mecyji.
Zresztą, miałem kiedyś bandycki plan, by przyrządzić sobie taką kasetę, która w środku będzie miała stopniowanie odwrotne, ale jakoś mi się nie chce.
Tak dla jaj :-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#7
dzięki za rady. chyba szlifierką to spróbuję zrobić
michur pisze:Jak chcesz na sńieznik wbić?
jak zwykle, od strony bialskich, tj ze wschodu. Zbocza zachodnie są dużo bardziej strome w masywie śnieżnika i okolicy. Przy 34/36 pewnie będę miał trochę prowadzenia roweru ale może nie jakoś bardzo dużo. W każdym razie mam ochotę na takie wyzwanie.

#11
Czarne XT raczej nie obsłużą nic większego niż 32, bo górne kółeczko będzie haczyło o zębatkę. MZ już prościej zmienić zębatkę w korbie lub całe prawie ramię na trzyrzędowe.

#12
"czarne xt" ? masz na myśli 737/9 czy czarnego lx ;-) ?

z korbą nie jest łatwo bo do 110 w najlepszym razie dostanę 33T zamiast 34T, a 3 tarcze odpadają bo używam klamko-manetek 2x8. Jeśli miałbym kombinować w tę stronę co piszesz to korba na micro, ale wtedy też nie miałbym mniejszej zębatki z takimi dużymi eleganckim kłami jak szosowe BCD110 33/34T, a z tego co piszał Piotr ma to znaczny wpływ na dobre prowadzenie łańcucha w potężnym błocie i szyfie - potwierdzam - jest dobre.

W każdym razie zacznę od testu 34 i 36 - jak uda mi się je gdzieś dorwać, bez całej kasety!

#13
Czarne matowe XT :) Jedyna słuszna przerzutka w MTB

BTW nie wiem jaką masz korbę, ale chyba standard MTB 110/74 więc czy nie prościej założyć małą zębatkę i na tej jeden wjazd przeregulować przerzutkę na dwie małe tarcze, a po zaliczeniu szczytu ustawić ją na dwie duże?

#14
781? pomysł słaby bo bym musiał wymienić suport..

z resztą zauważyłem, że kasety 12-34 8speed są tanie więc od tego zacznę i pewnie na tym się skończy 1:1, 700x32 i pewnie się uda. nawet jak nie na samą górę to dość wysoko w ten sposób dojadę no i to mi wystarczy, resztę najwyżej z buta przejdę. Z resztą mniejsza z tym, ostatecznie w góry mam garego - grunt by na roztocze mi starczyło

#16
punktak i młotek
musisz mocno walnąć bo są nity nieco zaklepane
ale pójdzie
oczywiście wybijasz od stron środka kasety
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,
cron