Amor 63 mm

#1
Witam,

Napisałem to w temacie o swoim bicyklu, ale może tutaj będzie bardziej właściwe miejsce.

Więc tak, chodzi mi po głowie, żeby zapakować do Stevensa jakiś amor. Fotka bicykla tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=4793
Zawsze jeździłem na sztywnym, teraz też mi się fajnie jeździ, ale chciałbym jednak spróbować jazdy z amorem. Tyle, że inwestycji dużych nie chciałbym czynić. Po allegro błąkają się jakieś zarżnięte pewnie używki, ale w sumie to nie wiem nawet czego szukać :-) Podobno seryjnie był w nim jakiś Manitou ze skokiem 80 albo 100mm i pewnie w takie coś powinienem celować, żeby nie zaburzyć geometrii ramy? Stery mam 1 1/8 klasyczne (widelec gwintowany) a nie widzę, żeby widelce allegrowe miały gwintowaną sterówkę. Musiałbym stery zmieniać przy montażu amora? Nie chcę jakieś kloca >2 kg, fajnie jakby np niewiele przekraczał 1,5 kg. Mogę przy nim pogrzebać, ostatnio coraz lepiej mi idzie majsterkowanie przy rowerze ;-)

Przeznaczenie: szeroko pojęte XC :-) jakby była blokada skoku na płaskie to fajnie, ale generalnie po płaskim mogę jeździć czym innym :)

Ogólnie fajnie jakby ktoś zaproponował coś konkretnego ze swoich zbiorów na sprzedaż albo coś z allegro. Albo jakieś wskazówki czego szukać. Tyle, że budżet bardzo ograniczony... dałoby się coś przyzwoitego wyhaczyć powiedzmy poniżej 100 pln nadającego się do renowacji we własnym zakresie?
Ostatnio zmieniony 2014-05-29, 14:34 przez duczeWW, łącznie zmieniany 1 raz.

#3
Ja nie znalazłem nigdzie jak to wyglądało w oryginale, oparłem się jedynie na info od sprzedawcy. Ale nijak się przy tym nie mam zamiaru upierać, bo doświadczenia z amorami nie mam żadnego.

Czyli 63mm, czyli co na ten przykład? :-) No i jak to z tymi sterami jest, bo czytam i czytam i nie mogę tego rozgryźć...

Zmieniłem nazwę tematu na bardziej adekwatny :-)

#4
Jak już zmieniasz amora, to warto od razu rozważyć zmianę sterów i mostka na ahead. Ciężko znaleźć coś fajnego z gwintowaną rurą - a i możliwość rozkręcenia się jest znacznie mniejsza w sterach bez gwintu.
Tam jest główka na 1 1/8"? Tu jest amor w fajnej cenie - tylko w sumie na razie nie wiadomo, czy ma 1 1/8 czy 1 1/4". Dancio musi ostatecznie pomierzyć, bo są sprzeczne informacje. http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=4843
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#5
No własnie o tym Zokesie myślałem, bo w sumie ramę właśnie od Dancia kupiłem :-) Wcześniej myślałem o już o tym Zokesie, ale jakoś na sztywnym stanęło. No a teraz się pojawiły wątpliwości co do średnicy (chyba, że to inny Zokes).

Tak, główka ramy ma 1 1/8. Żeby zmienić stery z klasycznych na ahead trzeba jakichś zabiegów z ramą dokonać? Czy tylko wybić miski od starych sterów i założyć nowe?

#6
Wystarczy zmienić miski (w zasadzie to wystarczy nawet zmiana górnej) i zmiana mostka. Tylko rura sterowa musi być odpowiednio dobrana jeśli chodzi o długość.
Hamulce masz V (chociaż powinny być kanty), więc nawet nie potrzebujesz oporu na linkę na podkowie amortyzatora.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Canti mi się nie podobają i nie mogę tego przeskoczyć... Ale jak będę zmieniał klamkomanetki to zmienię te Tektro które mam na coś odpowiedniejszego. Najchętniej na hydro Magury.

Dancio się coś nie odzywa, ale mi się nie spieszy. Co do tych sterów to jakoś nie łapię, ociemniały jakiś jestem. Może przez to, że znam tylko klasyczne a aheady widziałem tylko z zewnątrz. Dobrze rozumiem, że musze kupić stery ahead i ewentualnie dolną miskę z łożyskami mogę zostawić od klasycznych, a górę przełożyć od aheadów?
http://syberia2011.tnb.pl

#9
To zmierz i podeślij. Ale on pewnie waży ze 4 tony? :-) A mnie serce boli, że po zmianie widelca waga przekroczy 12 kg... ale powyżej 12,5 już nie przeżyję ;-) Aktualnie 11,6 z widelcem 820g. Wiem, że to jakaś fobia z tą wagą, ale nic na to nie mogę poradzić ;-)

A sprawny ci on? co ewentualnie musiałbym przy nim pogrzebać?

A taki wynalazek?
http://allegro.pl/suntour-magnesium-950 ... 21404.html

Warto go licytować? w ogóle nie mogę nic znaleźć o jego parametrach. Aczkolwiek jakoś mi wygląda na trekkingowy pod większe koła.

#15
Dzięki wielkie za wyjaśnienie!

Ale chyba sobie podaruję tą quadrę. Chyba, że jak się nie sprzeda, to spróbuję taniej ją kupić, bo widzę, że na allegro rzadko kiedy quadry osiągały 50 pln, nawet w lepszym stanie.

#18
Tylko gwintu musiałoby chyba być z 8 cm, bo główka ramy ma 12 cm. No i generalnie to raczej zapoluję na coś lepszego i wtedy wymienię stery na ahead. Teraz zmieniam opony na Megabite więc i tak terenowo lepiej się będzie bicykl sprawował. Amor dojdzie chyba dopiero wtedy jak kasę wolną będę miał. No chyba, że chcesz bardzo się pozbyć tego RST w cenie zbliżonej do ceny przesyłki? ;-)