Cannondale Killerv 800

#1
Po przemyśleniu wszystkich kwestii i sugestii osób z forum zdecydowałem się... sprzedać rower.

Z kilku powodów.

Po pierwsze rama jest za mała na mój wzrost (sztyca na maxa i bardzo długi mostek zakłóciłoby rozłożenie masy w rowerze co przy zjazdach z wzniesień mogłoby nie być do końca bezpieczne), byłem w sklepie rowerowym i rozmawiałem z właścicielem, powiedział że miał dwa takie Cannony jak mój, jednego mu zwinęli a w drugim pękła 'główka' w miejscu mocowania sztycy ponieważ była za bardzo wysunięta a rama była tak mała jak moja.

Po drugie skompletowanie odpowiednich części np: polecanej grupy XT zajmie sporo czasu a ja chciałbym rower uruchomić do Czerwca. Nawet robiąc to po najmniejszej linii oporu czyli zostawiając kierownicę, mostek, hamulce znalezienie nie zajechanych w trupa lepszych podzespołów byłoby zajęciem czasochłonnym. Sądziłem że jest inaczej ale przyznaję, myliłem się.

Po trzecie doradzono mi abym nie malował ramy ponieważ żaden z obecnych lakierów nie będzie miał takiej odporności jak ten który jest oryginalnie, powiedziano mi że lepiej abym porobił zaprawki w kolorze ale boję się że wyjdzie mi z tego łaciata krowa i będzie to wymagało dużo zachodu a efekt będzie mizerny.

W związku z powyższym dziękuję wszystkim osobom za udział w dyskusji i doradzanie w kwestii doboru części, wszystkie te sugestie są dla mnie cenne i będą wykorzystane przy następnym projekcie.

Od siebie dodam tylko że będę teraz rozglądał się za większym mtb i z osprzętem lepszej klasy co zaoszczędziło by czasu na szukaniu lepszych podzespołów.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-04-18, 15:31 przez sydo, łącznie zmieniany 2 razy.

Re: Cannondale Killerv 800

#2
sydo pisze: Moja prośba do retromaniaków, przyjrzyjcie się zdjęciom roweru i napisze które z widocznych tam części

* są w jakimś stopniu wartościowe - warto je zregenorować/odnowić/poprawić ?

* jakie należałoby wymienić - prosiłbym o wypisanie alternatyw (interesowałaby mnie średnia półka części po 2000 roku LUB najwyższa półka z lat 90 czyli okresu w którym ten rower został wyprodukowany)

* jakie można by odsprzedać - może ktoś byłby zainteresowany jakąś częścią ?

Kierunek renowacji/modernizacji w jakim chciałbym zmierzać mniej więcej prezentują poniższe zdjęcia.
może dośc radykalnie napisze ale szczerze, zostaw ramę i ją odnów/odmaluj, reszta na smietnik, mam identycznego killera pod łóżkiem, inny rocznik bo napisy żółte, w sumie wszystko już mam ale miejsca na następny rower brak wiec nie składam ;-)

zwróć uwagę że rama jest pod headshoka a nie 1 i 1/8 cala, widze że są jakieś redukcje ale to straszna rzeźba, te stery fsa masz zajechane czy tylko z zewnątrz taki koszmarek jest ?

tu kupisz nowy ładny hak cnc: http://www.k2rowery.pl/index.php?option ... &Itemid=75

#4
a i jeszcze jedna sprawa, bo widze że ten widelec pod kolor ramy jest (oryginał?), tyle że oryginalnie powinien być headshok, kiedyś widziałem taką rzeźbe, że ktoś zaadoptował headshoka z tą frezowaną na ślizgi rurą sterową właśnie pod stery 1 i 1/8 cala, OBY Ci sie coś takiego nie trafiło :roll:

ps. i kiere też zostaw bo to orydżinal CODA 8-)
Ostatnio zmieniony 2014-04-13, 22:25 przez cardamon, łącznie zmieniany 1 raz.

#9
cardamon pisze:zwróć uwagę że rama jest pod headshoka a nie 1 i 1/8 cala, widze że są jakieś redukcje ale to straszna rzeźba, te stery fsa masz zajechane czy tylko z zewnątrz taki koszmarek jest ?
Jaka rzeźba? Przecież to oryginalna redukcja. Framesety (a nawet całe rowery) były tak oryginalnie sprzedawane. Popatrz chociażby na F300 z tego katalogu: http://www.vintagecannondale.com/year/1997/1997e.pdf

Rower dłuuugo stał na Tablicy. Ale cen była bardzo fajna - tyle powiem :)
Fajny kawałek aluminium - jeszcze z niego można coś fajnego zrobić. Tym bardziej, że stop aluminium stosowany przez Cannondale jest znany z wytrzymałości zmęczeniowej - ich ramy (szczególnie CAAD 2 i CAAD 3) bardzo rzadko pękają.
Mnie zniechęciła tylko jedna rzecz - stery mają redukcję i żeby zamontować Headshoka trzeba jeszcze dokupić nietanie oryginalne stery na 1 9/16 cala.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
focker pisze:
cardamon pisze:zwróć uwagę że rama jest pod headshoka a nie 1 i 1/8 cala, widze że są jakieś redukcje ale to straszna rzeźba, te stery fsa masz zajechane czy tylko z zewnątrz taki koszmarek jest ?
Jaka rzeźba? Przecież to oryginalna redukcja. Framesety (a nawet całe rowery) były tak oryginalnie sprzedawane. Popatrz chociażby na F300 z tego katalogu: http://www.vintagecannondale.com/year/1997/1997e.pdf
co nie zmienia faktu, że to straszna rzeźba, tyle że w fabycznym wykonaniu ;-) :lol:


Sydo, widła amortyzowanego nie przewidujesz ? sztywny wideł przy takich przekrojach rur wyglada cherlawo i strasznie Cie przetelepie w terenie na takim frameset-cie :-?

#13
Widzę sporo pracy przed Tobą i dylematów zakupowych, powodzenia!

Jeśli zostaniesz przy kasecie 8 to ja bym manetek nie zmieniał. Sam używam takich i bardzo sobie chwalę.

Masz jakiś limit cenowy w którym chcesz się zmieścić??
tommyride.bloog.pl

#14
Moim limitem cenowym niech bedzie 'średnia półka części po 2000 roku LUB najwyższa półka z lat 90'.

Jesli chodzi o widelec amortyzowalny to taki jak na 1, 2 lub 3 zdjeciu bo na oryginalne jednoramienne lefty poki co nie chcialbym przeznaczac ciezarowki pieniedzy.

Co do czesci to patrz pierwsze zdanie.

#15
co nie zmienia faktu, że to straszna rzeźba, tyle że w fabycznym wykonaniu ;-) :lol:
No tak - fabryczne rozwiązanie to rzeźba bo cardamon tak mówi. Skoro tak, to ok.
Swoją drogą. Jakiś lepszy pomysł na instalację innego widła? O pakowaniu tam Z1 o absurdalnym skoku nie będę się wypowiadał.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Przy główkach 50mm można sobie wyprodukować redukcję do sterów zintegrowanych, przez co obniży się główka i wejdzie wideł z większym skokiem.
IMO tak czy inaczej te wszystkie ww. "projekty" wyglądają po prostu źle i pokracznie.

Tu jedynie klasyczny Fatty pod kolor fajnie zagra (lefty to tylko pod tarcze jak wiadomo). Do tego grupa M750, jakieś gripy, koła CODA i będzie spójnie i dość lekko.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#17
focker pisze:
co nie zmienia faktu, że to straszna rzeźba, tyle że w fabycznym wykonaniu ;-) :lol:
No tak - fabryczne rozwiązanie to rzeźba bo cardamon tak mówi. Skoro tak, to ok.
Swoją drogą. Jakiś lepszy pomysł na instalację innego widła? O pakowaniu tam Z1 o absurdalnym skoku nie będę się wypowiadał.
brzydko to wygląda wg mnie i tyle, a ty złą noga wstałeś czy Cie coś w boku uwiera ?

#18
Adamello pisze:Tu jedynie klasyczny Fatty pod kolor fajnie zagra (lefty to tylko pod tarcze jak wiadomo). Do tego grupa M750, jakieś gripy, koła CODA i będzie spójnie i dość lekko.
Fatty czyli egzemplarz taki jak na tej aukcji ? http://allegro.pl/cannondale-headshok-f ... 48717.html

M750 to SHIMANO ? O jakich elementach mowa ?

Gripy do SHIMANO takie jak z tej aukcji ? http://allegro.pl/nowa-manetka-sram-att ... 24919.html

Coś innego zamiast kół CODA ?

Czekam na Wasze kolejne typy części które wymieniłem w poprzednich postach.

#19
sydo pisze: Fatty czyli egzemplarz taki jak na tej aukcji ? http://allegro.pl/cannondale-headshok-f ... 48717.html

M750 to SHIMANO ? O jakich elementach mowa ?

Gripy do SHIMANO takie jak z tej aukcji ? http://allegro.pl/nowa-manetka-sram-att ... 24919.html

Coś innego zamiast kół CODA ?

Czekam na Wasze kolejne typy części które wymieniłem w poprzednich postach.
ten fatty na mocno zmęczonego wygląda ale tak, chodzi o takiego headshoka, może p-bone by sie też trafił, cała grupa m750 by ładnie wyglądała :) cannon z gripów to przeważnie dawał fabrycznie sachs extreme lub wave, ale te sramy są też pod shimano oczywiście. Piasty coda to sachs, w sumie szału nie ma, no chyba że to model 900/901 robiony przez DT.

#20
Amortyzator byłby idealny, ale pojawia się dodatkowy problem.
Oprócz samego amora potrzebujesz jeszcze mostek pod system Cannondale (1,5" nie będzie pasować) oraz stery w systemie Cannondale.

Z mostkiem problemu nie będzie.
Tu dla przykładu jest jeden:
http://allegro.pl/cannondale-coda-1-5-c ... 72296.html
Jest też drugi 90mm na allegro, ale taka długość przy długości ramy i Twoim wzroście to bardzo kiepski pomysł.

Gorzej ze sterami. Są dość trudno dostępne, a do tego bardzo drogie. Oczywiście stery standardowe pod 1,5" nie pasują.

Cardamon - daruj sobie takie osobiste zaczepki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#22
Odsuńmy póki co temat amorka na bok i zajmijmy się pozostałymi częściami.

Które z nich mógłbym zostawić ?

"Nie zdemontowałem tylko korby z pedałami i łańcucha ale z wyżej pokazanych części po oględzinach chciałbym zatrzymać (ale nie jestem pewien do końca czy warto):

- widelec
- mostek
- sztyce z siodełkiem
- kierownicę
- hamulce przód i tył + klamki

Zastanawiam się nad:

- łańcuchem (ponoć jest nowy, nie wiem czy na taki wygląda i w jaki sposób określić jego zużycie)
- pedałami (wyglądają w miarę)"

#23
a ja bym jeszcze stery zostawił i manetki, chociaż coś pisałeś o gripach więc może nie. Stery mimo, że "ogryzione" trochę to i tak fajnie wyglądają.

#24
Mówisz na wstępie że celujesz w najwyższą półkę z lat '90 a chcesz zostawić promaxo-podobne hamulce za jakieś 20zł (nówki w sklepie) :-/ :-| :?:

Takie topowe części z lat '90 w średnim stanie będą kosztować ze 2-3 tysiące, a w stanie bardzo dobrym/NOS powyżej 5k.
Grupa Shimano XT M750 jest bardzo porządna i zdecydowanie wystarczająca na każde warunki od turystyki i niedzielnej jazdy po ściganie. Z tym że kompletowanie tego pojedynczo może też okazać się kosztowne.

Rowery Cannondale często są tanie w całości bo ludzie jakoś sceptycznie podchodzą do widlców fatty/lefty. Za 1500zł kupiłem kiedyś F800 w stanie 9/10, rama bez rysek, osprzęt M750, całość po przebiegu może z 1000km, fatty sprawny... Teraz jest nieco drożej, ale i tak cenny cannondale są nieadekwatnie niskie wobec jakości i wykonania jakie te rowery oferują.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#25
Pasują zwykle 1.5 stery.Wsadzalem 1.5 cala fsa pigi do jekila.i nie było problemu.jedynie kołnierze w sterach skrocilem bo były za długie i tyle.siadly jak złoto.most zwykły 1.5 nie pasuje to tak.

#26
Adamello pisze:Mówisz na wstępie że celujesz w najwyższą półkę z lat '90 a chcesz zostawić promaxo-podobne hamulce za jakieś 20zł (nówki w sklepie)
Jeśli jakaś część nie jest zajechana w trupa i wygląda oględnie to dlaczego nie dać jej drugiego życia ? Nigdzie nie napisałem że chcę wymienić wszystkie podzespoły i zrobić z tego nowy rower...
Adamello pisze:Takie topowe części z lat '90 w średnim stanie będą kosztować ze 2-3 tysiące, a w stanie bardzo dobrym/NOS powyżej 5k.
Z całym szacunkiem (nie żebym się wymądrzał) ale wydaje mi się że popadasz w skrajności z cenami. Mamy XXI wiek i 2014 rok, na rynku jest przesyt towaru wszelkiej maści, fabryki w Azji od lat zwiększają produkcję, to już nie te czasy żeby za części z tamtych lat płacić jak za zboże. Na Allegro sprzętu z najwyższej półki jest na kilka stron, nie wspomnę o ebay-u i innych stronach. Sztuka to wybrać spośród tego wszystkiego elementy które by mnie zadowoliły i spełniły moje oczekiwania a nie są one wygórowane.

#27
Sorki ale myślę że Adam ma tutaj rację.A Ty albo się o tym przekonasz albo wyjdzie Ci z tego roweru to o czym śni Smolar w najgorszych koszmarach.
Lodzermensch

#30
michur pisze:Pasują zwykle 1.5 stery.Wsadzalem 1.5 cala fsa pigi do jekila.i nie było problemu.jedynie kołnierze w sterach skrocilem bo były za długie i tyle.siadly jak złoto.most zwykły 1.5 nie pasuje to tak.
hmmm. ja kiedys probowałem do F-ki założyć standardowe stery 1.5 cala, ale nie dalo rady. Nie pamietam juz przy tym czy te stery były za szerokie czy za wąskie. Może to zależy od rocznika?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron