hej,
Mam taki problem kupiłem rower w którym jest zamontowana korba Deore XT FC-m739 i w lewym ramieniu jest uszkodzony gwint (w zasadzie to go nie ma ) pod ściągacz. I mam problem ze ściągnięciem ramienia korby. Chciałbym to naprawić a z tego co doczytałem to frezuje się stary gwint i gwintuje M24x1.
Orientujecie się może gdzie w Krakowie oprócz serwisu na Halczynej wykonują naprawę gwintu pod ściągacz?
Ewentualnie może ktoś z was posiada taki frez i gwintownik?
Chyba że macie jakieś inne pomysły?
#3
Podobno wystarczy poluzować śruby (nie odkręcać całkowicie) i trochę poskakać na korbach, same złażą ;]
#4
No próbowałem plastikowym młotkiem przez kawalek drewna ale ani drgnie. Spróbuje przejechać się kawałek bez śruby może się poluzuje.
#5
Ale nie wykręcaj całkowicie, bo se krzywdę zrobisz jak ci nagle korba zleci! Milimetrowy luz wystarczy.
#6
Dokładnie, milimetr dwa max.I to takie doraźne rozwiązanie bo kwadrat dostanie po uszach.
Lodzermensch
#9
Z prawym jest łatwiej... łapiesz ramę poziomo za blaty w powietrzu i walisz punktakiem w oś. No i dwie osoby są potrzebne.
Jest zasada że każdy sciągacz musi działać "na osi" bo inaczej się klinuje dlatego rama musi być w miarę poziomo. Waląc młotkiem nie zbijesz korby.
Druga opcją jest podjechać gdzieś do warsztatu samochodowego żeby użyli ściągacza do łożysk. To powinno pomóc z lewym ramieniem.
pozdrawiam
xMekpx
Jest zasada że każdy sciągacz musi działać "na osi" bo inaczej się klinuje dlatego rama musi być w miarę poziomo. Waląc młotkiem nie zbijesz korby.
Druga opcją jest podjechać gdzieś do warsztatu samochodowego żeby użyli ściągacza do łożysk. To powinno pomóc z lewym ramieniem.
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#10
Co do naprawy, to bym sobie darował, szkoda zachodu.
ściągacz do łożysk, którym ściągniesz korbę z uszkodzonym gwintem kosztuje 30zł, a przyda się do innych rowerów.
ściągacz do łożysk, którym ściągniesz korbę z uszkodzonym gwintem kosztuje 30zł, a przyda się do innych rowerów.
#11
Tak jak mówi oskar, ściągacz do łożysk to jedyna metoda wyjścia z czegoś takiego, reszta to robota dla kowali i jakiś łomów a nie serwisantów...
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#13
folozofy z piaskownicy ....
Gwint możesz naprawić , tak jak opisałeś , daje sie nowy , ale potrzebny jest w razie czego nadwymiarowy zciągącz.
Tyle ze nie wiem czy ktoś to jeszcze robi .
zciagnąć samą korbe możesz , podlewając przy kwadracie np WD albo jakimś innym penetratorem , kulturalnie zciąga sie ściągaczem "samochodowym - takie 3 łapy .
Podjedź do Tomka na Kalwaryjską , w bramie tam gdzie są dewocjonalia , na przeciwko Korony, powinien ci to zciągnąć , i może powie gdzie można zrobić nowy gwint .
Kalego olej bo będziesz czekał do listopada na termin.
Gwint możesz naprawić , tak jak opisałeś , daje sie nowy , ale potrzebny jest w razie czego nadwymiarowy zciągącz.
Tyle ze nie wiem czy ktoś to jeszcze robi .
zciagnąć samą korbe możesz , podlewając przy kwadracie np WD albo jakimś innym penetratorem , kulturalnie zciąga sie ściągaczem "samochodowym - takie 3 łapy .
Podjedź do Tomka na Kalwaryjską , w bramie tam gdzie są dewocjonalia , na przeciwko Korony, powinien ci to zciągnąć , i może powie gdzie można zrobić nowy gwint .
Kalego olej bo będziesz czekał do listopada na termin.
#14
Ściągnąć, ściągacz.Piotr pisze:folozofy z piaskownicy ....
Gwint możesz naprawić , tak jak opisałeś , daje sie nowy , ale potrzebny jest w razie czego nadwymiarowy zciągącz.
Tyle ze nie wiem czy ktoś to jeszcze robi .
zciagnąć samą korbe możesz , podlewając przy kwadracie np WD albo jakimś innym penetratorem , kulturalnie zciąga sie ściągaczem "samochodowym - takie 3 łapy .
Podjedź do Tomka na Kalwaryjską , w bramie tam gdzie są dewocjonalia , na przeciwko Korony, powinien ci to zciągnąć , i może powie gdzie można zrobić nowy gwint .
Kalego olej bo będziesz czekał do listopada na termin.
Lodzermensch
#15
Unior robi takie ściągacze ze stożkowym gwintem(nr. kat. 1662/4), który można siłowo wkręcić w korbę. Jeszcze takiej korby nie było, żeby nie zeszła. Rozwiązanie w miarę eleganckie bez tłuczenia młotkiem, kupowania gwintowników itd, koszt ok 50-60zł. Uprzedzam, że wkręcenie tego wymaga dużo siły i nieco wprawy :) ew. jak wpadniesz do Poznania to poratuję :)
#16
Nie sztopi, zrobię to u siebie przy użyciu narzędzia za 30pln.
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#17
Odnosze wrazenie ze ludzie nie potrafia z Kalim rozmawiac...Nigdy nie czekalem u niego na nic dluzej niz naprawa na miesjcu...i zawsze do tego pyszna kawke piłem.
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#18co lepsze ściągacz z gwintem stożkowym czy zmiana gwintu m22->m24?
swoją drogą, też 739, czyżby jednak materiał w XT (jak już kiedyś twierdziłem ku powszechnemu oburzeniu) był delikatniejszy?
swoją drogą, też 739, czyżby jednak materiał w XT (jak już kiedyś twierdziłem ku powszechnemu oburzeniu) był delikatniejszy?
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#20Zamiast typowego ściągasza możesz użyć ściągacza do łożysk i chwycić korbę za pajak.
Ściągacz ma M22x1
Ściągacz ma M22x1
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#21ten ściągacz z gwintem stozłowym jest guzik wart. Mam, kwadrat moczyłem długo w penetratorze, i nic. To się może i przyda do nie zapieczonych korb, w których gwint wyrobiony. Na zapieczoną korbę, jak corrado pisał, ino skakanie na poluzowanych śrubach, ale to ryzykowne jest, bo jak kto ciężki, to kwadrat w korbie obrobi w mig.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#22Dzięki, ostatecznie sprawę rozwiązałem ściągaczem stożkowym, poszło dość gładko, ale korba nie była mocno przykręcona, tyle, że gwint się zjechał.
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#23na przyszłość. Jest zestaw naprawczy chyba cyclus tools, zestaw zawiera frez z prowadnikiem do powiększenia otworu w korbie, gwintownik oraz nad wymiarowy ściągacz, Używam razporaz na serwisie, działa super. Pewnie większość serwisów takowy zestaw posiada, więc przy fajnych korbach, warto popytać, koszt usługi nie duży, a korba uratowana
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#24https://shop.ra-co.com/de/cyclus-tools- ... 20264.html
Znalazłem jest nawet film instruktażowy, tylko ta cena...
Znalazłem jest nawet film instruktażowy, tylko ta cena...
Re: Naprawa gwintu pod ściągacz korby
#25Rzeczywiście drogie, ale przynajmniej jakość tego cyclus tools w porządku. Mam rozkuwacz do łańcucha od nich i jest to mój jedyny rozkuwacz, w którym trzpień wypychający sworzeń łańcucha jest idealnie prosty od początku i po dwóch latach (a sporo łańcuchów się przewinęło przez niego) nadal taki jest.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/