Projekcik - Specialized Allez Epic 1990

#1
Witam, wrzucam tu mój raczkujący projekt a mianowicie to co w tytule :) Rower składam pod siebie, udało mi się trafić idealny rozmiar co do mojego wzrostu.
Rama jest ładnie zachowana, więc to już coś.

Teraz pytanie:
Mam sporo gratów Dura-Ace począwszy od pierwszych wypustów do 7400 czyli serii na której wychodził Spec.

Zastanawiałem się czy składać go na oryginale czyli 7400 czy wrzucić coś starszego... ale chyba nie ma co kombinować, zrobię oryginał a starsze komponenty poczekają do kolejnych nabytków :)

Liczę na opinie, słowa krytyki, podpowiedzi itp.
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/
Załączniki
allez epic.JPG

#4
Są drobne postępy w pracach, mianowicie złożone koła na piatach Dura Ace 7410, oponkach specialized z epoki ( cena na oponach w DM :) ) jutro wrzucę fotkę.

ale w międzyczasie dość okazyjnie wpadł mi cały rower, mianowicie taki jak w załączniku....

Więc go rozkręcę i doprowadzę do dawnego błysku :)
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/
Załączniki
IMG_1368.JPG

#10
Jeśli kolega jechał już chwile tym rowerem to poproszę o wrażenia :)
klein attitude race 95', stevens 7.1.2.comp, stevens 4.1.2.sport, novara XT 92' cr-mo, kona kula 94', cannondale super v 700, specialized stumpjumper fs 94...gt ricochet, schwinn traveller..

#11
Ten allez z żółtymi napisami to bajka, potrzebuje takiej szoski do mojej stajni ;)

Czy kolega może powiedzieć coś na temat wagi i sztywności? No i też mnie ciekawią wrażenia z jazdy.

#12
daj go na duraczu i srebrny mostek kiera sztyca, będzie w ten deseń co mufy. ja co prawda widziałem na własne oczy jak kończą się przygody na starych klejonych ramach tego typu ale to Ty będziesz na nim jeździł a nie ja :)
- https://picasaweb.google.com/1150353714 ... erpien2012
na szczęscie ten rozmiar to już chyba taki krytyczny bo jeszcze cale więcej i już koza by była wielka.
chociaż jak patrzę na stare foty szosowe albo filmik "Sunday in Hell" to kiedyś dośc duże ramy były w użyciu, teraz bardziej dopasowane są rozmiary. to chyba jedna z tych przypadłości retro, w mtb długie mostki, a w szosie spore ramki...
no ale powinno byc ładnie.

#13
Można powiedzieć, że właściciel musił mieć niezły reflex :)
Ja dodam też coś od siebie jeśli chodzi o łączenie karbonu i aluminium - zbiory własne:
Obrazek


Swoją drogą - ciekawie wyglądają pancerze od hamulca, które wychodzą na zewnątrz spod owijki z "żółtym" egzemplarzu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
focker pisze:Swoją drogą - ciekawie wyglądają pancerze od hamulca, które wychodzą na zewnątrz spod owijki z "żółtym" egzemplarzu.
faktycznie :-? kto jest temu winien ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#15
marcin74 pisze:
focker pisze:Swoją drogą - ciekawie wyglądają pancerze od hamulca, które wychodzą na zewnątrz spod owijki z "żółtym" egzemplarzu.
faktycznie :-? kto jest temu winien ;-)

tego żóltego już nie ma, rozwaliłem go na części.

co do klejenia, jestem dobrej mysli bo co mi pozostalo... zrezygnowac z projektu ?? Zęby w razie czego wstawiają:D ;)

a tak całkiem na serio to jest szosa a nie mtb, wszystko sie moze oczywiscie stac, wg mnie ryzyko wieksze jest w rowerach MTB. Kolega jezdzi dosc dlugo na tego typu ramach i jest ok .
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/

#16
trkpkp pisze:
marcin74 pisze:
focker pisze:Swoją drogą - ciekawie wyglądają pancerze od hamulca, które wychodzą na zewnątrz spod owijki z "żółtym" egzemplarzu.
faktycznie :-? kto jest temu winien ;-)

tego żóltego już nie ma, rozwaliłem go na części.

co do klejenia, jestem dobrej mysli bo co mi pozostalo... zrezygnowac z projektu ?? Zęby w razie czego wstawiają:D ;)

a tak całkiem na serio to jest szosa a nie mtb, wszystko sie moze oczywiscie stac, wg mnie ryzyko wieksze jest w rowerach MTB. Kolega jezdzi dosc dlugo na tego typu ramach i jest ok .
Tu bym polemizował - MTB vs SZOSA - obciążenia w obu są duże, na finiszach w wyścigach szosowych nie ma żartów 8-). Te ramy będą zawsze miękkie, taki ich urok :-) ale jak dobrze pokleisz a finisze będą do sklepiku to jest szansa że nie rozjedzie się na boki :mrgreen: .
Kibicuję temu projektowi :->
klein attitude race 95', stevens 7.1.2.comp, stevens 4.1.2.sport, novara XT 92' cr-mo, kona kula 94', cannondale super v 700, specialized stumpjumper fs 94...gt ricochet, schwinn traveller..

#18
lukas pisze:Ten allez z żółtymi napisami to bajka, potrzebuje takiej szoski do mojej stajni ;)

Czy kolega może powiedzieć coś na temat wagi i sztywności? No i też mnie ciekawią wrażenia z jazdy.
jasne, będę o wszystkim informował jak tylko nadarzy się okazja pojeździć, ramę niedługo zważę i również wrzucę wynik :)
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/

#20
Kontynuacja projektu ! Są już koła jak wcześniej pisałem, prawie kompletny napęd ( korba tymczasowo Dura Ace 7410 ) i przelozone kola z mojej szosy do terningów, prawda, że wygląda nieźle ?? Usunąłem naklejki, wygląda jeszcze lepiej :)

Siodlo selle italia turbo4matic - extra siodło !
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/
Załączniki
1801360_637955099585023_98504918_o.jpg

#22
lukas pisze:Ten allez z żółtymi napisami to bajka, potrzebuje takiej szoski do mojej stajni ;)

Czy kolega może powiedzieć coś na temat wagi i sztywności? No i też mnie ciekawią wrażenia z jazdy.
Myslę, że za okolo 7-10 dni będę mogł się podzielić wrażeniami z jazdy, sztywnością + wagą. Będę informował na bieżąco.
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/

#26
Nie jestem znawcą, ale mnie te koła rażą w tej ramie. Nie wiem czy epokowo jest zachowana spójność czy nie. Ale do cienkich rurek fajniej wygląda klasyczna rafka a do nowoczesnych tłustych ramiszczy bardziej stożek pasuje.
/// 4x Specialized /// ;)

#28
Piotr pisze:co wygląda lepeiej ???? a umisz se kierownice ustawić w ogóle ???
siodło nie pasuje nie wpsominajac o kołach ......raczej niskie profile tu widze tylko
a wiesz, ze ten rower nie jest ustawiony do jazdy?? nie widac, ze nie ma chociazby lancucha itp ??? Kola jak napisalem wrzucilem z mojej codziennej szosy, do zdjecia, z ciekawosci, czytanie ze zrozumieniem...

Chyba było napisane wyzej docolowo na jakich kolach zostaje ?

Siodło pasuje i to bardzo. Takie jest moje zdanie i tak zostaje.
K.P.
Retro Vintage giełda rowerowa na FB - tam moje graty na sprzedaż :)
------->
https://www.facebook.com/groups/289334341636598/
cron