#31
Pomyśleli, pomyśleli.
W to nacięcie w zabezpieczeniu ładnie wchodzi cieniutki śrubokręt, którym pięknie zdejmujesz zabezpieczenie. Wystarczy tylko odrobina cierpliwości. Jeśli nie chce pójść, to użyj WD-40 i dobrze oczyść miejsce połączenia segera z golenią. Tylko nie zostawiaj na noc, żeby WD-40 nie zniszczyło uszczelki.

Podobnie było w starych Manitou - uważam, że to całkiem dobre rozwiązanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#32
Wziąłem się w końcu a amora Ivesa.
Skutkiem tego mam dokumentacje zdjęciową wnętrzności Ronda Hydro Pro.
System niby analogiczny jak w Magu, ale jednak obwód tłumienia odbicia jest rozwiązany zupełnie inaczej. Dzięki temu nie potrzeba sprężyny negatywnej, żeby amor nie stukał przy odbiciu. Wszystko widać na zdjęciach.
Obrazek

Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
Dzięki informacjom tu zawartym zabrałem się za mojego Ronda(dzięki Grześ za wskazówki)
Widelec trafił do mnie bardzo zaniedbany, lejący i generalnie w kiepskim stanie. Został rozebrany wyczyszczony, zostały poczynione przymiarki uszczelek: Rond jednak przeszczepów nie przyjął Górne golenie wg mojej suwmiarki to 25mm - uszczelki Marzocchi 26mm oraz klasyczne calowe RS/Spec/Trek odpadły więc w przedbiegach.
Uszczelki Marzocchi 24mm udalo się włożyć na lagi, chodziły jednak ciasno To jednak miało szansę się "wyrobić" - niestety uszczelki mają wyraźnie mniejszą średnicę zewnętrzną, więc także się nie nadały
W tej sytuacji sposobem jaki "sprzedał mi" Sierżant skróciłem sprężynki opasające wargi uszczelek aby te ściślej przylegały do goleni (uszczerbków nie zauważyłem na nich) oraz posmarowałem uszczelki wewnątrz i na zewnątrz smarem stałym.
Aby sprawdzić czy sztuka się poiodła czy potrzebna będzie wizyta w hydraulicznym widelec należałoby zalać
Tu pojawia się pytanie - czym (ile 'W") i ile (jak pisałem widelec był wylany więc nie udało się odmierzyć ile wyszło ze środka)

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#34
Z uszczelkami też miałem problem. Tam wchodzą uszczelki 25/35/7 i nie ma do nich zamienników nawet wśród uszczelek motocyklowych. Ja kupiłem zamienniki na allegro : http://allegro.pl/uszczelniacz-uszczelk ... 01767.html ale one zostawiły małą smugę oleju. Podobnie było z droższymi uszczelkami z Intercarsu. Ściągnięcie sprężynek przy dużym wycieku też może nie pomóc za bardzo. Jeżeli to nic nie da - pozostają te uszczelki z allegro.

Poziom oleju dałem na podstawie tabeli od Maga, bo średnica goleni jest podobna i system też analogiczny. Oleju dałem jednak trochę mniej niż to wynika z tabeli, bo tłumienie w Rondzie jest znacznie mocniejsze.

Jak to się sprawdza w terenie - to już musi Ives się wypowiedzieć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#36
Ostatnio wpadł mi w rączki amortyzator Rodem.
Wyprodukowany w Holandii. Pierwszy trop - Rond. Dolne golnie niemal identyczne (tylko ta fajna szara anoda :). Bardzo ładnie wykonany. Pompowanie powietrzem - jak w Rondzie - tą sama przejściówką. Pierwsza myśl - pewnie Rond z innymi naklejkami.
Rzeczywistość jest zgoła inna. System tłumienia - niby podobny, ale zawory są zupełnie inne. W innych miejscach są też otwory obwodu odbicia, który swoją drogą jest od dołu uszczelniony oringiem. System ślizgów jest natomiast zupełnie inny - bardziej przypomina Maga niż Ronda - z tym, że ślizgi są połączone na stałe aluminiowym łącznikiem. Podsumowując: konstrukcja do Ronda podobna na pierwszy rzut oka - jednak zupełnie od niego inna.
Zagadka - jak się odkręca korek pokazany na ostatnim zdjęciu? (Gerwazy - nie mów). Na klucz płaski nigdzie gniazda nie ma.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#39
podejście drugie :D w takim razie może trzeba wcisnać ten "guzik" z rowkiem na klucz i po zablokowaniu odkreca sie cały korek a bez wciskania regulacja działa normalnie ... ?? :->

#42
Cieplej, cieplej. Przed snem Ci jeszcze podpowiem, że blaszka ze strzałką to w rzeczywistości naklejka, którą można podważyć. Pod spodem korek wygląda tak, jak w drugim z moich Rodemów (elastomerowym):
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#45
focker pisze: Zagadka - jak się odkręca korek pokazany na ostatnim zdjęciu? (Gerwazy - nie mów). Na klucz płaski nigdzie gniazda nie ma.
;-) W sumie pomysłowe, proste i logiczne, ale wpaść na to nie tak łatwo...

O, to, to

#46
Ano - nie dość, że trzeba ustawić pokrętło w odpowiedniej pozycji (żeby dziurki w korku i w pokrętle się pokryły) to jeszcze trzeba mieć odpowiednio długi klucz, który sięgnie otworów w korku. Ciekawe rozwiązanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#47
Przepraszam że odświeżam stary temat, ale właśnie stałem się posiadaczem amorka Rond WP Hydro Pro.

Ogólnie amor jest w dobrym stanie. Wymiany wymagają uszczelniacze olejowe (te już kupiłem) i przeciwkurzowe. Poza tym jest ok, choć nie sprawdziłem jeszcze szczelności.

Nie znam się za bardzo na amortyzatorach rowerowych więc mam kilka pytań:
1. Czy ktoś z Was wymieniał uszczelniacze przeciwkurzowe ? Wiem że o zakupie oryginalnych mogę zapomnieć, ale może ktoś coś dobrał i może podzielić się wiedzą
2. Osłony lag w tym egzemplarzu zostały ucięte więc nie chronią tak jak powinny a chciałbym maksymalnie przedłużyć życie amortyzatora - da się coś dobrać ? Skarpety neoprenowe nie są najlepszym rozwiązaniem.
3. Nie mam pompki i końcówki do tego amortyzatora - nie chcę kupować w ciemno, możecie coś polecić ?

Dzięki wielgaśne za pomoc
Michał

#48
Czołem.
Popytaj w specjalistycznych sklepach z uszczelkami. U nas w Łodzi jest "Uszczelka", w Warszawie pewnie też się coś znajdzie. Wymiar 25mm dziwny jest jak nie wiem - ale są sklepy, gdzie mają całe hale różnymi uszczelnieniami, więc może coś się dobierze w kwestii kurzówek.

Osłony harmonijkowe powinny pasować od Marzocchi serii XC. Nawet od goleni 26 mm powinny być ok. Ten 1mm nie zrobi różnicy.

Adapter jest tu:
http://allegro.pl/sks-adaptery-do-pompk ... 51106.html
Sam używam - jest ok.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#49
Uszczelniacze olejowe są dostępne i już je mam, chodziło mi o te drugie, przeciwkurzowe. Wiem że nie odgrywają aż tak ważnej roli, szczególnie że nad nimi są jeszcze harmonijki, ale jeśli da się je dopasować to chętnie je wymienię.

Dzięki za info!
Michał

#50
Zapomniałem o ważnej sprawie. Ile oleju należy wlać do goleni ?
To pewnie zależy od charakterystyki którą chcemy osiągnąć, ale jakieś minimum i maximum jest ?

Dzięki!
Michał