#61
Skoro masz stalową rurę sterową, to zajrzyj sobie do wcześniejszych zdjęć Adamella gdzie widać różnicę w masie dla korony/goleni ze stalową rurą i z aluminiową:
- aluminiowa - 580gram
- stalowa - 765gram
i już masz swoją różnicę w masie. Gdzie tu gruba ściema?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#63
Jedyna ściema jest taka, ze RS brał calową rurę sterową 140mm jako wyznacznik. Niemniej Marzocchi podawał masę w ogóle bez rury sterowej albo bez oleju ;)
Dla rocznika 97 ściemy nie widzę. Późniejsze to już trochę inna historia - ale w porównaniu do innych producentów, to RS jeszcze był w miarę w porządku.
Jedyny wyjątek to Mag21 SL - katalogowo miał ważyć około kilograma - w rzeczywistości 1200gram.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#64
no moja sl wazy 1350 z malym hakiem , ale moze wynika to z tego ze dolne golenie w dh sa ciezsze (bo takowe mam zalozone zamiast fabrycznych zoltych, do tego skok 80mm i tlumik alu z dh) , ale ponoc dolne byly we wszystkich identyczne

#70
Golenie dolne mam z SIDa, dośc mocno oszlifowane bo były juz malowane kilka razy. Nie szkoda mi ich, bo i tak szły na złom. Ważą coś koło 370g (same).

Golenie górne z Judy XC. Lagi maja oczywiście te same wymiary co te z SL. Są skręcone 4 śrubami M6x20 (stalowymi) o wadze ok 20g. Korona nie jest tak ładnie drażona jak w SL z późniejszego rocznika no i ta stalowa rura sterowa wobec alu z SLki. Rura w SL ma ok 20cm, w XC (stalowa) ledwie 15cm a różnica na wadze między kompletnymi takim zestawem to ok 180g.

Szaszłyk elastomerowy jest oczywiście lżejszy od wersji ze sprężyną. Wychodzi ok 20g różnicy na sztuce. Mimo wszystko wolałem dać sprężynowy bo jakoś przejemniej to chodzi.
Nie wiem jakie to są tłumiki, ale wersja z XC (plastikowa) jest lżejsza, choć mam wrażenie że wyleciał z niej olej.
Wspornik neutralny z SLki, pomimo że znacznie dłuższy, jest lżejszy od tego z XC gdyż ma znacznie większą średnicę wewnętrzną (w SLce montuje się na śruby M8, w XC na M6).

To tyle mogłem pomiksować z posiadanych aktualnie części. Jak utnę rurę sterową i dam tytanowe śruby zejdę spokojnie poniżej 1.4kg, a to jest już wystarczająco dobrze.

Zresztą przy tym rowerze nie idę specjalnie "na wagę". I tak będzie poniżej 10kg więc wystarczy.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#71
A możesz dla mnie jeszcze zmierzyć długość samej puszki tłumika aluminiowego? Na pierwszy rzut oka wygląda, jakby to był awersja 76mm, dłuższa od standardowej 60mm.
To by też wyjaśniało różnicę w masie - bo w wersji 76mm jest więcej oleju niż w 60mm.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#72
focker ale przeciez puszka byla taka sama dla wszystkich skokow, inne byly ttylko w niej dlugosci wspornikow, kit long trawel, to byl tylko wspornik neutralny i wspornik z tlokiem do kartridza, nie caly kartridz, w dh chyba nieco dluzsza byla puszka, ale nie pamietam, musialby rozkladac swoja judy
Ostatnio zmieniony 2013-11-01, 23:13 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#74
Puszka nie może być taka sama, bo tłok w tłumiku musi mieć miejsce na dłuższy ruch roboczy.
Long Travel Kit składał się właśnie z całego tłumika z dłuższą puszką, dłuższego wspornika neutralnego, ogranicznika skoku sprężyny oraz dodatkowych elastomerów.
To w Indy LT kit miał tylko dłuższe wsporniki i inny ogranicznik skoku sprężyny.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#75
no w indy nie masz tlumienia wiec oczywiste, bylem przekonany na bank ze tylko wsporniki byly wymienne, , ale na 99 procent mam pewnosci ze przy skoku 50 i 63mm jest ta sama puszka,

#77
Adamello pisze:a przy takich małych elementach ręce mi się trzęsą
to sie mleka napij ;-) jak robote zaczynasz !!!

szaraka tez obdarles ze skory ?
Ostatnio zmieniony 2013-11-07, 23:34 przez marcin74, łącznie zmieniany 1 raz.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#79
Adamello pisze:Jakiego szaraka? Dziś się natknąłem tylko na 3 jelenie, żadnych szaraków nie było :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
chodzil mi o korbe ktora lezy na pudle tekturowym....
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#81
aaaaaa jednak szarak ;-) czekam na dalszy rozwoj wydarzen :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#83
Postawiłem sprzęt na kołach, próbnie na sztywnym widle. Coś cały czas się waham co tu dać. Na zime styknąłby w sumie sztywniak bo te elastomery i tak działać nie będą.
Opcja amora jest jednak o tyle korzystniejsza że troszkę mi podnosi główkę i nie jest tak nisko.
Spróbowałem też sterów ahead i jest .... obleśnie.
Pomimo że są one dość wysokie,mają stożkowy kapsel i podkładkę to przy opcji z fajką kiera będzie do 3cm wyżej. Nie pozostaje chyba nic innego jak zastosować stery nakręcane i iść pierwszym tropem.

Obrazek
https://www.facebook.com/evobikesycow

#86
mostek bulowaty ;-) cos w dese ramki by sie przydalo jakies delikatne cro-mo
trudno(niezrecznie) cos doradzac bo Ty w temacie stary wyga jestes ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#88
Adamello pisze:Mostek (fajka) będzie najprawdopodobniej ten:
slicznotka z ebaya :-P szkoda ze taki dlugi :roll: ...w innym wypadku zdobilby moj ,a nie TWOJ rower
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#90
Adamello pisze:Dla mnie długość jest OK, bo rama krótka. Mógłby mieć delikatne gięcie w góre, bo ma 90 stopni.
trzeba bylo mniej jesc ;-)
a na powaznie to ramka z tym sztywniakiem + mostek(3ttt) wyglada calkiem calkiem :-P
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
cron