Chorowałem na ten rocznik jakiś czas i szczerze mówiąc nie sądziłem że w POlsce upoluję...
Czemu tak mi się podobał? w zasadzie urzekło mnie prowadzenie linek - takie nierozcinane baryłeczki puszczone (wszystkie trzy) dolną rurą, zdecydowanie "płaskie" kąty, Ubrake na dolnych widełkach, calowa główka i... w sumie to najbardziej chyba honorne wcielenie tego modelu (rury Tange Infinity DB, w oryginale osprzęt Deore, czyli teoretycznie wyżej niż LX...)
I udało się! 200km samochodem w jedną stronę, jazda próbna i... jest mój
Rama w naprawdę ładnym stanie jak na swój wiek (choc po odklejeniu shark fina lekko się rozczarowałem - może gdyby sprzedawca nie deklarował stanu idealnego poza kilkoma zadrapaniami inaczej bym do tego podszedł) wraz z nią wpadło kilka ładnych szpejów (ot korby Deore, U brake Deore I...) do tego dostałem oryginalny sztywny widelec i mostek
Kilka fotek z marszu, a dalsze plany to full Deore I z napędem 3x6 - zobaczycie z reszta sami, zostały mi jakieś 4 miesiące na finał
oto jak em go ujrzał
tu już ze sztywniakiem
goła rama
i nieszczęsne odkrycie pod płetwą - dobrze że zabezpieczone przez poprzednika a nie gnijące!
no i to logo
#5
na tych fotkach wygląda jakby spawy były polerowane, takie płynne przejście w tych łączeniach rurek...możliwe? a ta rura podsiodłowa to jakaś inna jest jaby co nie. jak ona jest łączona z pozostałymi?
#6
dzięki za dobre słowo Panowie!
Yves, to taka wizualna zmyłka - przy siodle jest mufka (do mufy spawane są rury tylnego trójkąta i główna pozioma, podsiodłowa już nie) natomiast na dole przy BB wszystko jest spawane
Co do spawów to istotnie są gładkie, ale przypuszczam że nie polerowane Widziałem kilka Boulderów 90 obdartych z lakieru przez właścicieli martwiących się że im rama pęka Czemu? okolice spawu pokryte są czymś jakby gruba powłoka lakiernicza, szpachla, nie wiem co jeszcze, po to właśnie aby spawy wyglądały na gładzone Tyle że po latach kiedy ramka pracuje ta powłoka - zwłaszcza przy główce lubi się zarysować I nadwrażliwi jadą do gołego metalu aby za chwilę pluć sobie w brodę
Yves, to taka wizualna zmyłka - przy siodle jest mufka (do mufy spawane są rury tylnego trójkąta i główna pozioma, podsiodłowa już nie) natomiast na dole przy BB wszystko jest spawane
Co do spawów to istotnie są gładkie, ale przypuszczam że nie polerowane Widziałem kilka Boulderów 90 obdartych z lakieru przez właścicieli martwiących się że im rama pęka Czemu? okolice spawu pokryte są czymś jakby gruba powłoka lakiernicza, szpachla, nie wiem co jeszcze, po to właśnie aby spawy wyglądały na gładzone Tyle że po latach kiedy ramka pracuje ta powłoka - zwłaszcza przy główce lubi się zarysować I nadwrażliwi jadą do gołego metalu aby za chwilę pluć sobie w brodę
#8
Spora rama, jaki to rozmiar 19 czy 20? Cztery miechy to nie dużo, mam nadzieję że zdążysz. Bagażnik zostaje ?
#9
No mała nie jest, fakt.... oznaczenie oryginalne się było zmyło, z pomiaru jednak wynika mi że to będzie 20" C/C Szczerze to trochę mnie to przeraziło, ale po przymiarce byłem miło zaskoczony Geometria jest inna niz w rowerach 90+, obrazowo można by to określić jako bardziej widoczny wpływ geo szosowej (bardziej płaskie kąty, BB niżej) i w praktyce górna rura jest jakieś 2,5-3cm wyżej niż w mojej 17,5 '93 (kurczę, obawiam się ze 19,5 91 przeznaczone na wyprawówkę może być wyższe )
A bagażnik - sam zobaczysz
A bagażnik - sam zobaczysz
#10
Trzymam kciuki za ten rowerek. Fajna, pradawna geometria -- to wcale nie musi być taka niejeżdżalna geometria, jak się z pozoru wydaje.
No i ten napęd na 6 -- też mi chodzi po łbie coś takiego, bo szlag mnie trafia, jak wożę ze sobą 7 trybików, z których efektywnie wykorzystuje może 5. Ciekaw jestem, jaka była tam melodia w tym starym deore: od 14 do 28? Mam taką właśnie starą kasetę na kółku Exage, ale ona, niestety, jest siódemkowa...
No i ten napęd na 6 -- też mi chodzi po łbie coś takiego, bo szlag mnie trafia, jak wożę ze sobą 7 trybików, z których efektywnie wykorzystuje może 5. Ciekaw jestem, jaka była tam melodia w tym starym deore: od 14 do 28? Mam taką właśnie starą kasetę na kółku Exage, ale ona, niestety, jest siódemkowa...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#11
Chciałbym usłyszeć co masz do powiedzenia o dzisiejszych 9 i 10 kasetach, to musiałaby być niezła wiązanka słowna.
#12
widzisz, tu sytuacja ma się podobnie jak w wielu zakresach 7 i 8s - zakres ten sam (np 11-28) tyle że gęściej utkany Szóstka którą trafiłem to 13-30, siódemkowe HG-70 zakres miało taki sam (choć były oczywiście też inne) Taka kaseta była w oryginale zestawiona z korbą 28-38-48, ja rozważam kombinację 26-36-46 Ale to jeszcze się okażealdek pisze:Ciekaw jestem, jaka była tam melodia w tym starym deore: od 14 do 28?
#13
no to abyście mięli zarys prac wrzucam skan z katalogu 89
wrzucam także foto które mieliście okazję już widzieć w innym wątku - dotyczy jednak ściśle tego projektu
Ale przede wszystkim chciałem serdecznie podziękować Czarkowi za przybliżenie mnie do realizacji projektu Dziś w paczce z Białej Podlaskiej przyjechało do mnie piękne siodło Avocet Racing datowane na rok 91 Młodsze niż projekt, ale gdyby nie wybita sygnatura nikt by się nie zorientował - model chyba się nie zmienił, a jesli już to nieznacznie Tak czy owak do projektu pasuje idealnie, nawet blaszka z tyłu jest pod kolor napisów na ramie i mostku!
wrzucam także foto które mieliście okazję już widzieć w innym wątku - dotyczy jednak ściśle tego projektu
Ale przede wszystkim chciałem serdecznie podziękować Czarkowi za przybliżenie mnie do realizacji projektu Dziś w paczce z Białej Podlaskiej przyjechało do mnie piękne siodło Avocet Racing datowane na rok 91 Młodsze niż projekt, ale gdyby nie wybita sygnatura nikt by się nie zorientował - model chyba się nie zmienił, a jesli już to nieznacznie Tak czy owak do projektu pasuje idealnie, nawet blaszka z tyłu jest pod kolor napisów na ramie i mostku!
#15
wiesz co, zauważyłem korelując powyższą stronę z katalogu ze specyfikacją, że są między nimi różnice - ot choćby siodło (jak byk stoi Avocet a w specyfikacji jest firmowe krzesło Scotta)
W związku z tym nawiązałem kontakt z jednym gościem w De, który takiego Scotta ma od nowości i teraz też go odnawia i podpytuję go na czym de facto ten rower stał
I w kwestii obręczy widać także jest rozbieżność - specyfikacja i Thomas zgodnie zeznają że były tam takie szerokie Araye 7s anodowane na taki pomarańczowawo-łososiowy kolor Tu widać coś innego (może właśnie Wolbery, gdyż Windriver katalogowo stał na Wolberach)
No i na te Araye będę celował - na razie nic więcej nie napiszę na ten temat
W związku z tym nawiązałem kontakt z jednym gościem w De, który takiego Scotta ma od nowości i teraz też go odnawia i podpytuję go na czym de facto ten rower stał
I w kwestii obręczy widać także jest rozbieżność - specyfikacja i Thomas zgodnie zeznają że były tam takie szerokie Araye 7s anodowane na taki pomarańczowawo-łososiowy kolor Tu widać coś innego (może właśnie Wolbery, gdyż Windriver katalogowo stał na Wolberach)
No i na te Araye będę celował - na razie nic więcej nie napiszę na ten temat
#16
o ile się nie myle to masz już chyba kilka gratów ze srebrnej grupy deore? ta chyba jest w o wiele lepszej kondycji. pozatym pełen szacunek, po przeczytaniu tego wątku chyba wiadomo dlaczego :]
#17
mam obecnie manetki, przerzutki (foto - przerzutki zostawiam te co kupiłem wcześniej solo, w rowerze były też Deorki ale miały 2 rysy i jedno zmatowienie więcej ), wraz z rowerem wpadła ładna korba (i to 175, będę zmieniał w niej koronki jednak bo są okrągłe a chcę biopace), U-brake, kaseta 6s oraz canti (które z resztą tak czy owak miałem swoje w odwodzie) Mam też przednią piaste od Piotra ale na skręcaną oś
Niby sporo, a ciągle brakuje....
stery mogę odpuścić, są założone Tange w ładnym stanie zgodne ze specyfikacją, oś suportu mam teoretycznie wyciągniętą spod korby M550, ale z tego co wiem zarówno miski jak i sama oś były te same dla MT60, łańcuch HG70 w dobrym stanie też się znajdzie
Z osprzętu pozostaje kwestia klamek (wrrrrr), tylnej piasty
Wiadomo jednak że osprzęt to nie wszystko....mostek, widelec dostałem od gościa, temat siodła rozwiązał mi rzutem na taśmę Czarek, obrączki mam na oku, może wraz z nimi uda się zagarnąć piastę (nie wiem jeszcze, info mam na razie tak lakoniczne że się ani na jedno ani na drugie nie nastawiam), zacisk podsiodłowy (fi 8mm) rozwiązemy najprawdopodobniej z Zimniastym, ale to dalej nie wszystko....
Zobaczymy - skupiam się na razie na tym co mam w teoretycznym zasięgu
Niby sporo, a ciągle brakuje....
stery mogę odpuścić, są założone Tange w ładnym stanie zgodne ze specyfikacją, oś suportu mam teoretycznie wyciągniętą spod korby M550, ale z tego co wiem zarówno miski jak i sama oś były te same dla MT60, łańcuch HG70 w dobrym stanie też się znajdzie
Z osprzętu pozostaje kwestia klamek (wrrrrr), tylnej piasty
Wiadomo jednak że osprzęt to nie wszystko....mostek, widelec dostałem od gościa, temat siodła rozwiązał mi rzutem na taśmę Czarek, obrączki mam na oku, może wraz z nimi uda się zagarnąć piastę (nie wiem jeszcze, info mam na razie tak lakoniczne że się ani na jedno ani na drugie nie nastawiam), zacisk podsiodłowy (fi 8mm) rozwiązemy najprawdopodobniej z Zimniastym, ale to dalej nie wszystko....
Zobaczymy - skupiam się na razie na tym co mam w teoretycznym zasięgu
#18
a w tym co dostales kupujac burlderlla 89 kola nie sa na jakis ciekawych obreczach? (czy to po prostu cv7?)
#20
Marcin,
nie jestem pewien czy nie brakuje Ci akurat tego numeru ramy...:
http://www.allegro.pl/item1063484790_sc ... orski.html
nie jestem pewien czy nie brakuje Ci akurat tego numeru ramy...:
http://www.allegro.pl/item1063484790_sc ... orski.html
#21
Dzięki wielkie za cynk i pamięć - jest to rocznik 93, malowanie które skłoniło mnie do podjęcia i zainteresowania się tematyką retro Na szczęście swojej ramy (która ma już natłuczone pod 60000km) nie sprzedałem i stoi w stajence
#22
No wiesz, ale jak już skompletujesz wszystkie roczniki, to będziesz musiał zacząć kompletować miesiące, tygodnie i dni a potem okaże się, że masz wszystkie oprócz tego jednego. I zeby potem nie było, że nie zostałeś na czas poinformowany
#23
wrzucam tu zaskakujące dla mnie w zasadzie info, jakie spłynęło od Thomasa
kurczę, wspominałem że było to najbardziej honorne wcielenie tego modelu, na najlepszych rurach i najwyższej klasy osprzęcie, ale nie sądziłem że aż tak....Somehow only few people realize that this bike was the alternative to the Specialized Stumpjumper back in the days. Racy geometry and all, this bike was called "the legendary 89 Scott Boulder" by the german "Bike" magazine in some article, published in 1991.
#25
jak pożyczysz wagi.... czemu nie
BTW porównywaliśmy ostatnio z Thomasem nasze ramy - kurczę różne są!
Moja jest wykapana z katalogu, Thomasowa natomiast ma zupełnie inne opory pancerzy i owalizowaną w dolnej części rurę podsiodłową (istnieje domniemanie że na potrzeby katalogu rocznik 88 został odpowiednio do zdjęć przemalowany i moja to początek roku 89 a Thomas ma taką jaka była w planach, albo że ja mam taką właśnie a on jakieś special edition)
BTW porównywaliśmy ostatnio z Thomasem nasze ramy - kurczę różne są!
Moja jest wykapana z katalogu, Thomasowa natomiast ma zupełnie inne opory pancerzy i owalizowaną w dolnej części rurę podsiodłową (istnieje domniemanie że na potrzeby katalogu rocznik 88 został odpowiednio do zdjęć przemalowany i moja to początek roku 89 a Thomas ma taką jaka była w planach, albo że ja mam taką właśnie a on jakieś special edition)
#26
kilka kroczków na przód:
dorwałem obrączki, niestety nie idealnie takie jak myślałem Tzn model jest właściwy, ale nie pomarańczowy, a brązowy W sumie może to i lepiej, bo jak zauważyliście na foto z katalogu było coś brązowego Fotki nawet nie mam na chwilę obecną - dostałem całe koła na jakiś prostych piastach, od razu je rozplotłem i na starych szprychach (weekend był, sklepy pozamykane a chciałem skorzystać z centrownicy kumpla będącego przelotem w Krk) zaplotłem ponownie
Z nowości doszły jeszcze pedałki Deore w ładnym stanie - oczywiście dodatkowo je podpicowałem Do nich założyłem nozdrza z paskami MT. Chrostophe Nie znam tematu dokładnie, ale na OWMTBC kilku gości takie miało, a na pytania "Any good?" odpowiadali "Yes!"
Szczerze mówiąc jeśli porównamy te pedały do Deore LX, to te drugie wypadają blado Deorki są całe aluminiowe, w pełni rozkręcalne, LX natomiast ma plastikową obudowę osi do której przynitowany jest korpus platformy
dorwałem obrączki, niestety nie idealnie takie jak myślałem Tzn model jest właściwy, ale nie pomarańczowy, a brązowy W sumie może to i lepiej, bo jak zauważyliście na foto z katalogu było coś brązowego Fotki nawet nie mam na chwilę obecną - dostałem całe koła na jakiś prostych piastach, od razu je rozplotłem i na starych szprychach (weekend był, sklepy pozamykane a chciałem skorzystać z centrownicy kumpla będącego przelotem w Krk) zaplotłem ponownie
Z nowości doszły jeszcze pedałki Deore w ładnym stanie - oczywiście dodatkowo je podpicowałem Do nich założyłem nozdrza z paskami MT. Chrostophe Nie znam tematu dokładnie, ale na OWMTBC kilku gości takie miało, a na pytania "Any good?" odpowiadali "Yes!"
Szczerze mówiąc jeśli porównamy te pedały do Deore LX, to te drugie wypadają blado Deorki są całe aluminiowe, w pełni rozkręcalne, LX natomiast ma plastikową obudowę osi do której przynitowany jest korpus platformy
#27
Mt. Christophe to klasyka tematu jak np Flite, pierwszy raz je miałem w wieku 14 lat zanim przesiadłem się na klipy i teraz mam także w Xizangu (te białe) z żółtymi noskami tejże samej firmy.
#30
mam mały dylemat....
mam możliwość zmontowania projektu używając oryginalnie występujących w nim sterów Tange'a (zarówno wizualnie jak i technicznie ideał), lub dokooptować do pełnej grupy stery Deore MT60
Z tymi ostatnimi jest jednak taki kłopot, że pomimo wnętrza w super stanie wizualnie prezentują się średnio.... z wytartym od pancerzy czarnym lakierem sobie poradzę, logo Deore pozostanie jednak przytarte (stan obecny jak na foto)
Których Waszym zdaniem użyć
mam możliwość zmontowania projektu używając oryginalnie występujących w nim sterów Tange'a (zarówno wizualnie jak i technicznie ideał), lub dokooptować do pełnej grupy stery Deore MT60
Z tymi ostatnimi jest jednak taki kłopot, że pomimo wnętrza w super stanie wizualnie prezentują się średnio.... z wytartym od pancerzy czarnym lakierem sobie poradzę, logo Deore pozostanie jednak przytarte (stan obecny jak na foto)
Których Waszym zdaniem użyć