Witam,
Od jakiegos czasu rowery Speca zawróciły mi w głowie. Głównie za sprawą sprzętów, które były prezentowane przez Corrado, Yvesa oraz 73.
Dlatego, kiedy kilka miesięcy temu Corrado oferował ramę stumpa, nawet chwili się nie wachałem i można powiedzieć, że kupiłem ją w ciemno. I wydaje mi się, że to był dobry strzał, bo rowerek od jaiegoś czasu już złożony i jeździ aż miło.
Ale do rzeczy. Rama to czerwona wersja stumpjumpera M2, przyjąłem, że z 1995 roku, chociaż w 1994 był chyba taki sam model więc pewności nie mam. W 1995 stał na mieszance XT/LX i na sztywnym widelcu.
Wyższe modele, czyli M2 FS i M2 FS Comp były wyposażone w amortyzatory i postanowiłem wykorzystać fakt, że jest to rama pro-fit i spokojnie przyjmie amor. Tak więc wybór padł na maga 21, w które wyposażane były stumpy M2 FS. Rama po wstępnym przepolerowaniu i dołożonym amorkiem wyglądała tak:
Jak wspomniałem wcześniej rama jest od Corrado a amorek od 73.
Secik sobie przeleżakował wiele tygodni bo zawyczajnie nie miałem ani czasu ani pomysłu co z tym zrobić. Nie wiedziałem jaki osprzęt zawiesić, jaka sztyca most itp. Rowerek miał być przeznaczony do ostrego tyrania bo mój stalowy rockhopper niestety juz wymiękał. I to dosłownie.
Dlatego nie chciałem szaleć z jakimś hi-endowym osprzętem bo zwyczajnie bym się powstrzymywał przed ostrzejszą jazdą.
Dlatego postawiłem na LXa m560/563/564/565. Bardziej mi zależało na spójności rocznikowej, czyli 94-95 niż na spójności seryjnej. Również stan super idealny nie był priorytetem. Miało to działać, mieć wszystko na swoim miejscu i nie byc zniszczone. Jedna czy dwie ryski nie robiły problemu. No i czerń LXa idealnie pasowała do czerwieni ramy i biało-czarnych akcentów na niej.
I juz wiedziałem jak rowerek ma wygladać. Inspiracją w dużej mierze był S-works kolegi 73, ale moja wersja miała być o wiele bardziej budżetowa ;)
Kilka fotek z prac nad stampem:
Po kilku kolejnych dniach rowerek juz stał na kołach i czekał na jazdy testowe. Ostatnia fotka sprzed kilku tygdni. Na dniach uaktualnie i foto i skrobne bardziej szczegółowy opisik.
#2
Jest kot! Mi też spece zawróciły w głowie za sprawą wymienionych Panów a zwłaszcza Yves-a i 73 ale coś ramki nie mogę trafić
P.S. Daj zdjęcia maszyny w całości!
P.S. Daj zdjęcia maszyny w całości!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#5
Dzisiaj miałem troche wolnego czasu wiec obfociłem speca.
Nie jest to 100% retro bo jest to sztuka mocno użytkowa i nie widz sensu aby stał i czekal na retro-szpeje.
Rowerek jest mocno katowany kilka razy w tygodniu w najtrudniejszych terenach ziemi łódzkiej wiec też jest mi troche szkoda kasy na inwestowanie w super cześci. Kilka gleb zostało juz zaliczonych, tylna opona riczeja zdarta i zastąpiona starą specową, mostek richeja pękniety, koło przednie już ledwo żyje, podkowa maga pęknięta, flite obdarty ;)
Jednak pomimo tych obrażeń, maszynka moim zdaniem wygląda nadal zdrowo i zabójczo. Jeździ natomiast jak szatan. A oto kilka nowych fotek:
Nie jest to 100% retro bo jest to sztuka mocno użytkowa i nie widz sensu aby stał i czekal na retro-szpeje.
Rowerek jest mocno katowany kilka razy w tygodniu w najtrudniejszych terenach ziemi łódzkiej wiec też jest mi troche szkoda kasy na inwestowanie w super cześci. Kilka gleb zostało juz zaliczonych, tylna opona riczeja zdarta i zastąpiona starą specową, mostek richeja pękniety, koło przednie już ledwo żyje, podkowa maga pęknięta, flite obdarty ;)
Jednak pomimo tych obrażeń, maszynka moim zdaniem wygląda nadal zdrowo i zabójczo. Jeździ natomiast jak szatan. A oto kilka nowych fotek:
#6
czarny na czerwonym zawsze dobrze wyglada, korba chyba lx-owa micro by tu lepiej pasowala i wizualnie i rocznikowo (choc na "łódzkie tereny" to pewnie takie zestawienie ma jakis sens) look, good, sztyca ujdzie bo controltech wlasciwie wcale na przestzeni lat nie zmienil sztyc, ale mostek jakis zbyt wspolczesny,
#7
fajny bajk, na prawdę spoko. zresztą spec i czerwony kolor to nie może być źle. jednak do aluminiowej ramki to ja bym widział już jakiegoś judy, korbę też oczywiście na micro. rogi fajne. ogólnie bardzo fajny :D
#8
Korba faktycznie tu nie pasuje zupełnie ale chwilowo nie mam innej. LX oczywiście by tu pasował najbardziej ale czeka już m900, który rocznikowo tez bedzie OK, tylko poluje na odpowiedni suport.
Mostek to jakaś smica, oczywiście ogrywa tu tylko role zastepczą. Czekam na jakiegos syntace f99 100mm w dobrej cenie.
Zależało mi na tym aby był w miarę spójny, wygodny i nie za cieżki. Z tą klocowatą oponą speca na tyle waży ok. 11,6kg. Wcześniej z riczejką ważył 11,3kg.
Fajnie byłoby zejśc z wagą poniżej 11kg, i myśle nad jakimis lżejszymi piastami. Czy te grube piasty LX sa lzejsze od ogryzków?
Mostek to jakaś smica, oczywiście ogrywa tu tylko role zastepczą. Czekam na jakiegos syntace f99 100mm w dobrej cenie.
Zależało mi na tym aby był w miarę spójny, wygodny i nie za cieżki. Z tą klocowatą oponą speca na tyle waży ok. 11,6kg. Wcześniej z riczejką ważył 11,3kg.
Fajnie byłoby zejśc z wagą poniżej 11kg, i myśle nad jakimis lżejszymi piastami. Czy te grube piasty LX sa lzejsze od ogryzków?
/// 4x Specialized /// ;)
#9
no m900, nie bedzie pasowala stylistycznie i blaty tez sa duze, zasadniczo to nie micro, pewnie najlepiej do reszty i osprzetu i stylistycznie bedzie pasowac czarny lx
#10
gratulacje, bardzo fajny rower, nie wiem dlaczego, ale zawsze bardziej podobają mi się rowery które są używane i to używane przez kogoś kto się zna na rowerach, takie egzemplarze mają duszę w odróżnieniu od eksponatów muzealnych
#11
lukas, jak lubisz system 110, i nie chcesz micro, to ten czarnosrebrny lx miał też wariant na 110, bywa czasem na lallegro, w stopniowaniu od 46 lub nawet 48, nie pamiętam.
Nie masz gumomuła na hamulcach po takim przykręceniu tych pacyfek?
Nie masz gumomuła na hamulcach po takim przykręceniu tych pacyfek?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#12
Dzięki za miłe słowa.
Odnoścnie korb, to rozumiem że chodzi o m563 z roczników 94-95. Tylko występują dwa rodzaje korb z ramionami srebrnymi lub czarnymi. Czy pod względem technicznym jest jakas róznica? I szczerze mówiąc to wizualnie nie wiem na która sią zdecydować. Za sugestię byłbym wdzieczny. ;)
Odnoścnie korb, to rozumiem że chodzi o m563 z roczników 94-95. Tylko występują dwa rodzaje korb z ramionami srebrnymi lub czarnymi. Czy pod względem technicznym jest jakas róznica? I szczerze mówiąc to wizualnie nie wiem na która sią zdecydować. Za sugestię byłbym wdzieczny. ;)
/// 4x Specialized /// ;)
#13
technicznie sa takie same, tylko korby sa czarne i matowo-srebrne tarcze, albo korby srebrne i czarne tarcze, mysle ze czarne korby tu lepiej, pozatym wizualnie mega,ewentualnie specowe korby, z czarnymi tarczami,
#14
Czarne korby na micro ;) od początku w nie celowałem ale coś mnie od tego odwiodło. Tak zrobię, dzięki.
Aldek, wdawało mi się, że ustawiłem kanty tak, aby nie było mułowoto. Czyli pacyfa dośc nisko a szczęki dość szeroko. Nie mam wrażenia gumomułowatości. Ale szczerze mówiąc to nie mam dużego porównania. W takim ustawieniu jak teraz, działają najlepiej. Jest lekko i mocno.
Aldek, wdawało mi się, że ustawiłem kanty tak, aby nie było mułowoto. Czyli pacyfa dośc nisko a szczęki dość szeroko. Nie mam wrażenia gumomułowatości. Ale szczerze mówiąc to nie mam dużego porównania. W takim ustawieniu jak teraz, działają najlepiej. Jest lekko i mocno.
/// 4x Specialized /// ;)
#15
Rowerek pierwsza klasa!!!! Podzielam zdanie Yves-a odnośnie amorka. Judy pasowałaby bardziej ze względu na grubsze golenie. Ogólnie rower miód, moje marzenie taka ramka!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#16
Tak, Judy pasowałby tutaj bardzo, zgadzam się. Ale w katalgu z 95" stump stoi równiez na magu21 i nazywa sie M2 FS. Jak znajdę jakąś ładna judytkę SL to spewnością zamienię.
/// 4x Specialized /// ;)
#18
super!
wyglad wyglądem, ale na w miarę płaskich terenach 42T micro to może być mało... (chyba że jeździsz z wysoką kadencją)
wyglad wyglądem, ale na w miarę płaskich terenach 42T micro to może być mało... (chyba że jeździsz z wysoką kadencją)
#21
bos sie nauczyl, cisnac , zamiast krecic mlynkiem ;), dla mnie najlepsze zestawienie, to 3x8/9 , 44/32/22-20 i kasety 11-32, lub 11-34 , nigdy biegow nie zabraklo ;), w xtr m95x wiadomo jak jest , i tu juz zawielkie blaty mi sie wydaja...wiec pewnie kwestia przyzwyczajenia, preferencji itd, caly bajer micro mial na celu to samo co u suntoura MD, czyli indeksacja miala zostac taka sama jak w klasycznych tarczach, przelozenia mialy zostac takie same , tylko wszystko milo byc mniejsze/lzejsze/bardziej kompaktowe i zasadniczo tak jest, bo 42 i 11, to mniej wiecej to samo co 46 i 13/14
#22
no tak się nauczyłem,i tego nie zmienię (próbowałem )
co do ideologii micro- masz rację Tylko że w standardzie jeździec mial wybór pomiędzy kasetą do 14, 13 lub 12- dla każdego coś miłego A przy micro wyboru nie ma - kończy się na 11T i choćbyś chciał twardziej to się nie da jak z blatami nie zakombinujesz
co do ideologii micro- masz rację Tylko że w standardzie jeździec mial wybór pomiędzy kasetą do 14, 13 lub 12- dla każdego coś miłego A przy micro wyboru nie ma - kończy się na 11T i choćbyś chciał twardziej to się nie da jak z blatami nie zakombinujesz
#23
zgadza sie , na szczescvie sa tarcze 44 z czy 43 np vuelta robila, sam micro mam jedynie w corratecu i tam mlynek zmieniony na 20t, a kaseta 11-28, mowiac szczerze wystarcza, ale ja jezdze kadencja cale zycie ;), inna sprawa ze idea micro, wrocila ponownie w najnowszych maszynach 3x10, czy 2 x10, to najwieksza tarcza ma 42/34/22/ i kasety wielkosci pizzy ;),mysle ze do tego speca lx czarny micro bedzie git, a jak wlasciciel stwierdzi ze biegi nie starczaja , to jak pisal ma m900 w zanadrzu , wtedy juz styknie na bank, choc wygladac tak dobrze jak z lx-em nie bedzie
#24
Z tymi pacyfami to chodziło mi o wygięcie linki łączącej oba ramiona spowodowane przez te dwie śrubki. Też tak miałem, ale wtedy część pary z klamek szła na prostowanie tego wygięcia. Wywaliłem je i jest lepiej.
Co do micro, to ja mam nawet tarczę 46T do tego. Wygląda odczapistycznie
Co do micro, to ja mam nawet tarczę 46T do tego. Wygląda odczapistycznie
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#25
http://allegro.pl/korby-shimano-deore-l ... 02004.html z cena chyba pani nieco przyszalala, ale do tego speca korba idealna :), a tu blat 46 na micro od vuelty http://allegro.pl/blat-vuealta-usa-46t- ... 61524.html
#26
idealny kompromis,bo XTR'a nie da sie z niczym pomieszać,aby było ładnie(żadnego,dodam;-)ANDRIUBIKER pisze:http://allegro.pl/korby-shimano-deore-l ... 02004.html z cena chyba pani nieco przyszalala, ale do tego speca korba idealna :)
choc uważam,że XT 73.. na chudej korbie,byłby naj! (zresztą wtedy nie było nic fajniejszego,dopiero szarak go zdetronizował,znaczy,powalił mie na kolana
śmietnik to nie retro!
#27
no tak szczerze to mam podobne odczucia, xtr m900, jakos do mnie nie przemawia, mam fd,rd, kasete i manetki, i mowiac szczerze zamontuje to chyba do corrateca, bo to jedyny rower ktory posiadam i jest na osprzecie nizej xtr (jest na m737/9) ... ale korby i canty, oraz klamkomanetki kompletnie mnie nie ruszaja, szarak inna bajka, a w tym specu, calosc wyszla zajefajnie, wiec i wizualnie i z przelozeniami faktycznie najlepiej czarny lx, na duzych blatach , jesli ktos z łydy wali, lub micro...ale jak wlasciciel woli, zawsze to 3 magiczne literki ;) XTR :)
#28
No, właśnie o te lx na 110 mi szło.
Ten blat micro na 46 to trza zakręcić na korbę, to wtedy dopiero widać odczapistyczny luk. No i przy takiej odległości korony od śrub, to on się nieźle giba chyba
Ten blat micro na 46 to trza zakręcić na korbę, to wtedy dopiero widać odczapistyczny luk. No i przy takiej odległości korony od śrub, to on się nieźle giba chyba
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#29
Jakoś tak to wygląda:
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .