GT STS

#1
A teraz będzie trochę z wczesnej epoki plastiku :-)

Oto mój GT STS z roku 1998 w nieco innej kompletacji, niż był na początku. Mimo wielu obaw - nie trzeszczy i zawieszenie pracuje superowsko.

Rama: GT STS 1998,
Amortyzator: RS Judy SL,
Stery: póki co tymczasowe DiaCompe (chyba:),
Mostek: KORE,
Sztyca: ControlTech,
Obejma przy sztycy: Salsa,
Siodełko: SelleItalia Prolink (wiem, trochę zbyt nowe...),
Hamulce: XTR M950,
Przerzutka przednia: XTR FD-950,
Przerzutka tylna: Tiso Venda 601,
Koła: Spinergy Spox R1,
Korby: RaceFace IB + zębatki RF i jedna Schier (czerwona),
Chwyty: Yeti,
Kierownica: Syncros,
Pedały: niestety nowy XTR...

No i to pojawia się kwestia, że jakby ktoś miał ładne RaceLine'y to byłoby fajnie je do niego zaożyć ;-)

Teraz ma jeszcze fajne boostery IONIC od Yvesa, ale nie mam świeżych zdjęć - te są z zeszłego sezonu.
Ostatnio zmieniony 2010-05-13, 14:15 przez el mo, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
STS 1.JPG

#5
ciekawy full się szykuje, mam nadzieje że ciągle nad nim pracujesz bo można jeszcze conieco dograć pod względem osprzętu i kolorystyki. więcej zdjęc obowiązkowo! na uwage załuguje przerzutka tył, dwuczęsciowa (prawda to czy fałsz) I beams oraz koła i judytka. naklejki na ramę jakieś się szykują czy taki golas będzie? oczywiście też łądnie wygląda
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#6
zacny rowerek!
jeden z kumpli jeździł na STSie - męczyłem go żeby podesłał mi foty bo - choć rower poskładany był na w miarę współczesnych komponentach - uznałem że taką ramkę fajnie byłoby zaprezentować
No ale skoro jest wśród nas to nie trzeba uciekać się do półśrodków! Więcej fotek i kilka słów komentarza mile widziane :-)

fotka jaką znalazłem tamtego STSa (archiwum Rowerowanie.pl)
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#7
Dzięki za miłe słowa. Oczywiście Yves - jak mówi słynne motocyklowe co prawda przysłowie BIKER'S WORK IS NEVER DONE! - STS zmienia się cały czas. I tu mam na myśli magury - bo jakoś tak by mi pasowały... Mam już fajną klamkę Kooki do hydrauliki (niestety jedną) i tak sobie czekam spokojnie, aż znajdą się ładne hamulce. Nie wspomnę, że swoje sprzedałem mniej więcej miesiąc przed pozyskaniem STSa...

Korba to rzeczywiście dość rzadki u nas wyrób RF - jest trzyczęściowa, ma odkręcany pająk. Jest z czasów "przedturbinowych". A przerzutka tylna Tiso ma powiedzałbym konwencjonalną konstrukcję i jest w całości rozkręcana. No i waży poniżej 200 gram. Wycinana oczywiście na cnc. Aż żal, że Tiso jest już takie coś jakby mało mądre, i nie widzi potencjału w rozwijaniu tego typu konstrukcji (mają w ofercie po jednej szosowej i jedneg górskiej przerzutce).

Załączam jej zdjęcia.

#10
Ho ho, dawno mnie tu nie było, kolejny fajny projekt tego samego użytkownika. Bardzo, bardzo. Przerzutka wyglądem przypomina stary dobry Precission Billet albo Paul. Ja posiadam podobny model - STS DH z 97 roku, główna różnica to główka sterowa z aluminium i wszystkie linki przeprowadzone wewnątrz górnej i dolnej rury. Myślałem że się potnę przeprowadzając je bo poprzedni właściciel usunął wbudowane tam pancerze. Z powodu kilku obciachowych komponentów typu korba LX 09' wstyd mi go tu wrzucić :oops: Grzech niecierpliwości, muszę pokupywać parę części i go zrobić tylko problem jest taki że w chwili obecnej rower "garażuje" w Polsce.

#11
Dzięki - jakiś czas chorowałem na STSa - mój kolega miał / ma LTSa i i bardzo mi się podobało, jak działa en wahacz w trakcie jazdy. Tego mam w wyniku zamiany na starego FSRa i w sumie nie żałuję, bo STS jeździ zdecydowanie lepiej. Potrzebował tylko trochę pasty Tempo do zawieszenia i zaczął wyglądać jak człowiek. Te z 1997 też mi się podobają, ale nie mam już tyle miejsca. Widzę Radku, że w Twoim przypadku też jeden kraj nie wystarcza na składowanie zbiorów :-)

#17
Hop, hop!

po chwili przerwy poskładałem z powrotem STSa - tym razem z Z1 z przodu. Wczoraj były pierwsze loty próbne po serwisie amortyzatora i drobnych regulacjach. Tak teraz wygląda (zdjęcia takie sobie bo z telefonu) - a jeździ wspaniale. Tylko się muszę przyzwyczaić do odwrotnej przerzutki...
Załączniki
STS 1.JPG
zdjęcie 2.JPG

#26
Z1 jest z 1996 roku i w zasadzie to mam pewne wątpliwości co do jego skoku - muszę go pomierzyć. Rozprężony ma 120mm do górnej krawędzi uszczelki kurzowej do dolnej krawędzi korony. Teoretycznie powinien mieć 100mm skoku, ale ma chyba nie swoje główne sprężyny, nie ma elastomerów dolnych w środku (tylko krótkie sprężyny) i mam wątpliwości co do tłumików - prawy jest całkiem czerwony, lewy srebrny.

Musi się Focker wypowiedzieć :-)

Suport chyba 68x113 ale, wstyd napisać, to ISIS jest...

Przydałby się jakiś LTS do kompletu. Najlepiej DH...

:-)

#27
Tłumiki mają mieć rożne kolory - wiec jest ok. Powiedz tylko w którą stronę kręcą się pokrętła regulacji twardości - zwiększasz naprężenie w lewo czy w prawo?
Rozumiem, ze 96 jest wybite na goleniach i podkowie (czyli rocznik 97)?
To, że jest 120mm odległości może wynikać z zastąpienia elastomeru sprężyną negatywną. Poza tym musi być jakiś margines jeśli chodzi o wsunięcie. Nigdy korona nie opiera się idealnie o uszczelki - niemniej pomierz realny skok przy wykręconych korkach.
Tak czy owak - Bombery to jedne z najwyższych amorów - są znacznie wyższe od podobnych amorów z tego samego okresu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#28
W danym momencie, nie pamiętam w którą stronę się kręci, gdyż w euforii kręciłem z przejęcia we wszystkie, natomiast obecnie STS relaksuje się w domu, a ja przeciwnie - przebywam w robocie.

Sprawdzę. Ogólnie to go zmierzę, bo chyba w stanie spoczynku to powinien mieć jakieś 473mm od osi do korony, jak mówi manual Marzocchi.

Dokładnie to ma golenie z datą 96 i podkowę z 97 chyba - też sprawdzę.

#29
Ja się jeszcze nie spotkałem, żeby podkowa miała inną datę niż golenie - ale nie wykluczam takiej możliwości. Zrób dokładne zdjęcie podkowy - jest widoczna różnica pomiędzy podkową 97 a 98.
Poza tym: jeśli w tłumiku zwiększasz naprężenie kręcąc w lewo - to rocznik 97. Jeśli w prawo - to 98 wzwyż. Same pokrętła są z rocznika 97 - ale to o niczym nie znaczy.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron