Długi Marsz - Diamondback Racing Axis TT Titanium

#1
Witam !!!

Rama mojego starego poczciwego DB Wildwood jest u Himayera i leżakuje w oczekiwaniu na kuracje odmładzającą :mrgreen: graty czekają już w komplecie a ja tymczasem postanowiłem dokonać pierwszego kroku w kierunku złożenia roweru swoich marzeń sprzed lat - Diamondback Racing Axis TT .

Przyznam, że zawsze podobały mi się ramy tytanowe czy tytułowa czy to w Mongoose Triomphe ,w Marinie czy Raleigh Dyna-Tech i marzyłem, że kiedyś sobie takowy rower sprawię :!: - stąd gdy zobaczyłem wspomnianą ramę na angielskim ebayu nie miałem wątpliwości i gdy tylko udało mi się rozwiązać kwestię wysyłki (sprzedający wysyłał jedynie na terytorium UK :-( ale na całe szczęście Rodzina na Wyspach pomogła - Dzieki Aniu !!! ) przystąpiłem do licytacji jak się okazało ciężkiej ale zwycieskiej 8-)

Dostawa do Polski trwała długo oj strasznie długo lecz dziś przyszła i JEST :-)

Często jest tak z marzeniami , że te wyśnione wymarzone gdy się powoli urzeczywistniają lekko zawodzą tu zaś jest jak z bajki :-D .

Rama jest w naprawdę bardzo dobrym stanie , moim zdaniem niewiele jeżdżona bo raczej rower z którego pochodzi długo stał niż jeździł - brak większych wytarć , praktycznie całość matowa poza śladem po przedniej przerzutce , MINIMALNE ślady na dolnej rurze od łańcucha , ślady po ośce tylnego koła i spękane od starości napisy - i to wszystko :!: Nie jest to NOS ale jak mawiają Niemcy Zustand 1/1A :-)

Lekka jak pórko -t ytan to tytan :-) rama jest faktycznie lekka (1507 gram na kuchennej dokładnej dośc wadze) ale i malutka - C-C 34,3 cm - w opisie było wprawdzie 38 cm, ale dotyczyło to długości od osi supportu do końca rury podsiodłowej - tak czy tak przy moich krótkich nóżkach ideał :!: Inna rzecz, że bikepedia podawała wielkości dla niej 16 18 i 20" a tu wychodzi 13,5" :roll:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Długo myślałem zwłaszcza po lekturze Tu na Forum w co ją ubrać - różne miałem już w głowie pomysły - od Campy Euclida czy nawet Centaura (no podoba mi się :oops: ) poprzez tytanowe Huge czy inne wynalazki jednak skoro stanęło na rowerze mającym być spełnieniem moich marzeń nie mogło być inaczej jak XTR M900/910 :-D Początek już zrobiłem - dziś też przyszly klamkomanetki M910 od Mekpa - Dzięki :!: .

Wprawdzie kiedyś zapewne je zmienię bo raczej myslę o całości NOS jak sie uda (uzbierać - i nie ważne czy je czy też na nie :mrgreen: ) ale początkowo złożę rower na dobrze zachowanych używkach a w miarę czasu i okazji będę wymieniał na nowe komponenty by w końcu osiągnąć ideał. Czas nie gra roli - czy to będą 2 miesiace czy 2 lata - co to zmienia - jeździć i tak mam na czym a tu ma nie być ompromisów i pośpiechu .

Jeśli chodzi o plan co do reszty to największy problem miałem z wyborem amortyzatora bo jakoś nigdy ich nie lubiłem i nie znam się na ich dokumentnie - ach szkoda , że mi sztywny tytanowy wideł Magmaa uciekł :cry: - Po konsultacji z Fockerem stanęło na zbieżnym rocznikowo (1994 rok) Pace 35 i ten został wybrany i niedługo powinien do mnie trafić .

Co do dodatków do ramy to pomimo wahań również jednak będę chyba szukał tego co mi się przed nastu laty kojarzyło z super rowerem o którym mogłem tylko śnić - srebrny Ritchey Logic - czy ForceLite czy WCS to sie jeszcze zobaczy co sie uda znaleźć ale mam raczej pewność czego chcę szukać .

Dlaczego raczej ?

Bo być może jednak moje wyobrażenia zupełnie nie pasują do tej ramy i stąd proszę bardziej doświadczonych Kolegów o opinię i rady co do koncepcji całości - i bynajmniej nie chodzi mi jedynie o poparcie mojego wyboru - w obliczu merytorycznych argumentów może zmienię zdanie . Nie wiem też co z resztą dodatków jak siodełko chwyty i obręcze czy opony .

Pozdrawiam
Andrzej

Ps. Tak swoją drogą do tej ramy kolorystycznie pasowała by fajnie "chromica" z STX SE ,ale już widzę te komentarze :-P :mrgreen:
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#3
Zdjęcie Pace od Fockera (uwaga jest na zdjęciu na rurze 1" w sterze 1 1/8" stąd tak dziwnie wygląda i jest jak mniemam odwrotnie tyłem naprzód)
Obrazek


Marzocchiego też kupiłem i jest w drodze - niestety dorwałem jedynie zbyt młodego XC700:
http://bikemarkt.mtb-news.de/article/19 ... c-700-50mm

(że jest taniej u Kolegi Triace zobaczyłem później :oops: )

XC-500 dotąd nie dorwałem choć nie oznacza to, że nie będę próbował gdyż przed podjęciem ostateczniej decyzji będę chciał porównać w realu oby trzy i dopiero wówczas dokonac ostatecznego wyboru - tak czy inaczej nie zmarnują się :mrgreen:

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#5
Fakt to mi nie pasowało ,ale nijak nie jestem w stanie zrozumieć jak tam idą linki od hamulca i jak to działa w skręcie i jak ustawione są klocki hamulcowe przy opadajacym już odcinku obręczy stąd uznałem, że może jest jednak kdwrócony :roll:

Nie żeby wyglądało to źle - ba nawet przy takiej podkowie to i lepiej ale jak to działa :roll: Bij zabij nie jarzę.

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#7
:oops:

Inna sprawa , że zdecydowanie stylistycznie jeśli chodzi o przedni widelec bliżej mi jednak do takiego :
Obrazek


niż takiego (rura nawet podobna jak w Pace) :
Obrazek

zdjęcia znalezione w sieci.

więc tu jeszcze wszystko niewiadome - poskładam jak przyjdą przymierzę sie i dopiero wówczas będę decydował.

Taki fork Ritcheya tez byłby spoko .

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#9
kazda marka ma swoje patenty na podawanie rozmiaru, tak naprawde jedyna prawdziwa jest podanie rozmiaru mierzonego od srodka glowki ramy , linia wirtualna rownolegla do podloza, ale to technikalia, tak czy inaczej ta rama to 16 cali i jest mierzona jak widac center -top, xc 700 bedzie idealnie p[asowal do tej ramki, a ze sam takiego ujezdzam, to powiem ze 50mm skoku a dziala o niebo lepiej niz judy sl ze skokiem 80mm, marcoka tez swietnie mozna regulowac pod swa wage , powietrzny jest, do tego pokretla tlumikow , blokuja go na sztywno, to tez fajna sprawa, a rurki, no ja bym szedl w jakiegos titec-a , lub chocby no name ale tytanowe, raz ze nawiazanie bedzie , do materialu ramy, dwa ze kolorystuka tytanu pozostanie... co do soprzetu., m950/2 bylby bardzo wskazany, ale z kolei , caly rower na szaro, straci swoj urok, wiec m910 idealnie bedzie pasowal... zaleznie ktory to rocznik super by na nim wygladalo m960 , ale to juz zanowe zapewne (inna sprawaz e to moj ulubiony xtr, 2 rowerki mam na nim i poza klamkomanetkami duallcontrol, lux torpeda ;) )

#10
Bardzo ładna rama. Sandvik był swego czasu potęgą i robił najlepsze rurki tytanowe, m. in. do GT Xizang i Marina. Gratulacje. Co do Pace, sorry ale wyrzuć go, to moim zdaniem nieporozumienie. Poza tym nie działa. Osobiście bym wsadził późniejszego maga albo właśnie zrób jak koledzy radzą- Marcok.

#11
co nie dzial pace nie dziala?? no nie wiem jak konkretnie rc35, ale ja jezdze i to intensywnie w swoim plastiku na pace rc 36 pro class2 i jest genialny, wiele widlow mialem w tym specu, ale pace bije na łeb wszystkie z marcokami i o dziwo nawet mankami wlacznie...

#12
Sam nie posiadałem ale kolega ma dwa takie właśnie, jeden w Pace RC200 oraz Orange. Skok i działanie większej opony. Nawet z nowymi elastomerami szału nie ma. No ale Pace w Pace i Orange jest przynajmniej uzasadniony. 36 to jest z kolei zupełnie inna epoka i bajka.
Ostatnio zmieniony 2013-07-19, 09:29 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#13
no to ze on tu nie pasuje to jedno, ale to ze nie dziala to drugie, rc36 pro klass2 , jest wzorem jak dla mnie jak powinien dzialac widelec, (oczywiscie zadnych elestomerow w nim nie ma ;) )

#14
Lonkor pisze:Fakt to mi nie pasowało ,ale nijak nie jestem w stanie zrozumieć jak tam idą linki od hamulca i jak to działa w skręcie i jak ustawione są klocki hamulcowe przy opadajacym już odcinku obręczy stąd uznałem, że może jest jednak kdwrócony :roll:

Nie żeby wyglądało to źle - ba nawet przy takiej podkowie to i lepiej ale jak to działa :roll: Bij zabij nie jarzę.

Pozdrawiam
Andrzej
Nie ty jeden masz problem z Pace. Jeden z setek przykładów, plaga na wyspach.

Obrazek

#15
:-D :mrgreen:

Dzięki :!:

Wiem już więcej jak powinien wyglądac mój rower by całość współgrała i się z sobą nie gryzła . Swoją drogą bikepedia sugerowała podobny zestaw oparty na Titecu/Bontragerze choć na XT :
http://www.bikepedia.com/QuickBike/Bike ... cgeZr1QaKE

Tak jak wspominałem Marzocchiego też zakupiłem z myślą o tej ramie więc bedę mógł go przymierzyć .

Wracając do wielkosci ramy jest to o tyle ciekawe, ze zarówno Diamondback Wildwood jaki posiadam jak i Topanga , którą przez chwilę miałem były określane przez TEGO SAMEGO producenta jako 16" a jednak 406 mm było mierzone C-C a nie jak tutaj .

Mam też kilka siodełek w tym w całkiem niezłym stanie jak na wiek San Marco Rolls skórzany i nie wiem czy będzie pasował na początek :roll: .

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#16
Tak sobie myślę, XC700 nie będzie żadną ujmą dla tego roweru, chyba że koniecznie chcesz katalogowo. XC700 był ostatnim z serii więc pewnie odpowiednio ulepszony.

#17
XC700 jest dośc podobny wizualnie do XC500 i mi się osobiście podoba , ba niedawno nawet na allegro licytowałem Corrateca z pęknięta główką ramy własnie dla tego amortyzatora. Do dziśi żałuję, że odpuściłem tak wcześnie - tak bym miał i amor i trochę gratów do innych rowerów .

Teraz pytaniem jest stan tego kupionego - za tydzień przywiozę go z Niemiec to dopiero wówczas zobaczę (a Triace miał po serwisie :oops: )

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#18
między xc500 a 700 są rożnice - technicznie in plus dla tego drugiego oczywiście
- xc500 ma golenie 24mm, xc700 26mm - 700jest sztywniejszy
- xc500 miały podkowy ze śrubami z przodu - lubiły pękać, xc700 ma śruby z tyłu (podkowy do xc500 zakładane po akcji wymian też miały śruby z tyłu)
- xc500 ma 4stopnie reguacji, xc700 6, z czego ostatni to blokada

oba widelce są jednak podobne wizualnie i ładne - klasyczny opór canti w podkowie xc500 bardziej mi się nawet podoba niż toporna podkowa xc700 z krzywką Uszczelki w obu lecą szybciutko ;-)

poglądowo 500 i 700 (i dh3)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#19
Ojcze Dyrektorze :-D a czy podkowy pomiędzy tymi modelami są wzajemnie wymienne :?:
No i pytanie drugie - czy uszczelki są w jakiś sposób dostepne bardziej niz same amortyzatory :?:

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#20
dostepne sa w gregorio bez klopotu, widelec zacny i naprawde faaajnie dzial, wrazenie ejst jakby mial ze dwa razy wiecej skoku niz ma

#21
Gregorio uszczelek 24mm ma jeszcze ponoć sporo, ale chodzą słuchy że 26mm zaczynają się kończyć Ponoć można na hamulca wbić popularniejsze uszczelki 25,4 (od MAga np) i jak się wyrobią jest git - ale to już Maestro Focker musiałby się w temacie wypowiedzieć

podkowy są wymienne - na ostatniej fotce z DH3 to nawet widać ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#22
Wielkość skoku jest chyba dla mnie najmniej istotna - zresztą najbardziej lubię sztywne widły bo mam wrażenie wówczas pełnej kontroli nad rowerem - z amortyzatorem jakbym nie ustawił nie jestem pewny przodu :roll: A bywało dość dynamicznie :mrgreen: - wprwadzie to nic w porównaniu do sytuacji jak przed wielu laty kupiłem jakiś chyba tandetny amortyzowany mostek w kolorze margenta - na mostku tym pojeździłem może z dwa dni - pierwszego wywinąłem widowiskowego orła w zjeździe z górki, mało się nie zabiłem drugiego dnia i później pomimo kilku prób już ze zwykłymi amortyzatorami zawsze stałem na stanowisku, że im skok mniejszy a rower sztywniejszy tym mam większe szanse dożyć głodowej ale jednak emerytury (nawet biorąc pod uwagę dietę i styl życia :mrgreen: ) więc te 50 mm XC 700 jest IMHO dla mnie zupełnie OK :!:

Fajnie, ze uszczelki są dostępne - trzeba będzie zgromadzić zapas na wsiakij słuczaj :-)

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#23
no widac ;) ta z 500 jest fajniejsza , wycieta, ale z kolei mniiej sztywna, cos za cos, nie no bez przesady heheh, ja z kolei nie wypobrazam sobie mtb bez amorka, a skok im wiekszy tym lepiej, byle w granicach rozsadku, tyle ze widelec widelcowi nie rowny , no jak na sztywniaku pokonac singiel track , nie ma opcji, bo albo jedziesz jak anemik, albo nie ma funu

#24
Lonkor pisze:
Mam też kilka siodełek w tym w całkiem niezłym stanie jak na wiek San Marco Rolls skórzany i nie wiem czy będzie pasował na początek :roll: .

Pozdrawiam
Andrzej
Flite! Jedyna słuszna opcja. W każdym razie coś lekkiego na tytanowych prętach. Ale to też zależy od kondycji i tolerancji czterech liter :-D

#25
Przyznam, ze myślalem o jakimś firmowanym DBR - np. DBR Vetta Jet czy

np.
http://www.ebay.com/itm/Vetta-TT-TriSho ... 35c9e7ae6e

ale to chyba zbyt nowe , o Flite też myślałem - lubię wąskie i twarde siodełka - wbrew pozorom są całkiem wygodne , poza tym w czasie jazdy dużą część ciężaru (przyznam sporego dość :oops: ) opieram na nogach a nie czterech literach.

Wiec szukam Flite :-D

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#27
XC 700 dotarł :-D

Pierwsze wrażenie - ciężki dość :roll: ale fajny i mi się widzi - stan wizualny naprawdę OK , jedyne co mnie zastanawia to opaski zaciskowe na dole harmonijek :roll: Poza tym bomba - rok produkcji 1995 sądząc po wybiciach na tyle podkowy i na ramionach - da sie z tym żyć :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Amor jest wstawiony ot tak sobie , ba nawet rura amortyzatora jest tylko wsunięta doń ciut więc zdjęcie może wydawać się dziwne . Jak przyjdzie Manitou 3 (również rozważam choć XC700 bardziej mi sie widzi optycznie i kolorystycznie) porównamy w realu .

Ad Magic : Długość górnej rury C-C (od środka główki ramy do środka podsiodłowej 53,25 cm - przy okazji Dzięki :!:

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#29
Focker ale tem jest wybite 95 :shock: - na naklejce jest chyba 96 ale wytarte dość - jutro zrobie zdjęcia bo teraz mały zasnął a XC jest w jego pokoju .

Co do Manitou i Indy odpisałem na priva :-)

Przy okazji jak jest z tymi uszczelkami 25,4 mm do XC700 od Maga :?: - to na wypadek jak oryginały się skończą .

Pozdrawiam
Andrzej
Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!

#30
Marzocchi robił amory na rok przed rokiem modelowym. To znaczy, że jeśli na amorze jest wybite 95, to jest on z roku modelowego 96. Taka zasada. Zresztą w katalogach z 1995r będzie stał XC600 - gwarantuję.

Do XC dostaniesz uszczelki szybciej niż do Maga :)
Ja bym uszczelki od Maga zakładał tylko w ostateczności - są ciaśniejsze, wiec nie wiem jak na dłuższą metę będzie to wpływać na czułość i trwałość goleni.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .