Witam !!!
Rama mojego starego poczciwego DB Wildwood jest u Himayera i leżakuje w oczekiwaniu na kuracje odmładzającą graty czekają już w komplecie a ja tymczasem postanowiłem dokonać pierwszego kroku w kierunku złożenia roweru swoich marzeń sprzed lat - Diamondback Racing Axis TT .
Przyznam, że zawsze podobały mi się ramy tytanowe czy tytułowa czy to w Mongoose Triomphe ,w Marinie czy Raleigh Dyna-Tech i marzyłem, że kiedyś sobie takowy rower sprawię - stąd gdy zobaczyłem wspomnianą ramę na angielskim ebayu nie miałem wątpliwości i gdy tylko udało mi się rozwiązać kwestię wysyłki (sprzedający wysyłał jedynie na terytorium UK ale na całe szczęście Rodzina na Wyspach pomogła - Dzieki Aniu !!! ) przystąpiłem do licytacji jak się okazało ciężkiej ale zwycieskiej
Dostawa do Polski trwała długo oj strasznie długo lecz dziś przyszła i JEST
Często jest tak z marzeniami , że te wyśnione wymarzone gdy się powoli urzeczywistniają lekko zawodzą tu zaś jest jak z bajki .
Rama jest w naprawdę bardzo dobrym stanie , moim zdaniem niewiele jeżdżona bo raczej rower z którego pochodzi długo stał niż jeździł - brak większych wytarć , praktycznie całość matowa poza śladem po przedniej przerzutce , MINIMALNE ślady na dolnej rurze od łańcucha , ślady po ośce tylnego koła i spękane od starości napisy - i to wszystko Nie jest to NOS ale jak mawiają Niemcy Zustand 1/1A
Lekka jak pórko -t ytan to tytan rama jest faktycznie lekka (1507 gram na kuchennej dokładnej dośc wadze) ale i malutka - C-C 34,3 cm - w opisie było wprawdzie 38 cm, ale dotyczyło to długości od osi supportu do końca rury podsiodłowej - tak czy tak przy moich krótkich nóżkach ideał Inna rzecz, że bikepedia podawała wielkości dla niej 16 18 i 20" a tu wychodzi 13,5"
Długo myślałem zwłaszcza po lekturze Tu na Forum w co ją ubrać - różne miałem już w głowie pomysły - od Campy Euclida czy nawet Centaura (no podoba mi się ) poprzez tytanowe Huge czy inne wynalazki jednak skoro stanęło na rowerze mającym być spełnieniem moich marzeń nie mogło być inaczej jak XTR M900/910 Początek już zrobiłem - dziś też przyszly klamkomanetki M910 od Mekpa - Dzięki .
Wprawdzie kiedyś zapewne je zmienię bo raczej myslę o całości NOS jak sie uda (uzbierać - i nie ważne czy je czy też na nie ) ale początkowo złożę rower na dobrze zachowanych używkach a w miarę czasu i okazji będę wymieniał na nowe komponenty by w końcu osiągnąć ideał. Czas nie gra roli - czy to będą 2 miesiace czy 2 lata - co to zmienia - jeździć i tak mam na czym a tu ma nie być ompromisów i pośpiechu .
Jeśli chodzi o plan co do reszty to największy problem miałem z wyborem amortyzatora bo jakoś nigdy ich nie lubiłem i nie znam się na ich dokumentnie - ach szkoda , że mi sztywny tytanowy wideł Magmaa uciekł - Po konsultacji z Fockerem stanęło na zbieżnym rocznikowo (1994 rok) Pace 35 i ten został wybrany i niedługo powinien do mnie trafić .
Co do dodatków do ramy to pomimo wahań również jednak będę chyba szukał tego co mi się przed nastu laty kojarzyło z super rowerem o którym mogłem tylko śnić - srebrny Ritchey Logic - czy ForceLite czy WCS to sie jeszcze zobaczy co sie uda znaleźć ale mam raczej pewność czego chcę szukać .
Dlaczego raczej ?
Bo być może jednak moje wyobrażenia zupełnie nie pasują do tej ramy i stąd proszę bardziej doświadczonych Kolegów o opinię i rady co do koncepcji całości - i bynajmniej nie chodzi mi jedynie o poparcie mojego wyboru - w obliczu merytorycznych argumentów może zmienię zdanie . Nie wiem też co z resztą dodatków jak siodełko chwyty i obręcze czy opony .
Pozdrawiam
Andrzej
Ps. Tak swoją drogą do tej ramy kolorystycznie pasowała by fajnie "chromica" z STX SE ,ale już widzę te komentarze
Długi Marsz - Diamondback Racing Axis TT Titanium
#1Nie dyskutuj z chamem - najpierw sprowadzi Cię na swój poziom a potem pokona doświadczeniem !!!