#93
Radziej pisze:Pomierzę i policzę wieczorem tylko powiedz mi po co ci to, może będę w stanie pomóc. Są trzy rodzaje kaset: standard, MD 7s, MD 8s. Teraz powiedz mi czego szukasz, kasety czy bębna do niej.
Szukam kasety.
Zacznę od początku....mam dwa komplety tył-przód XC Comp i tył-przód XC Comp WTB Grease Guard
Mam tylko jedną kasetę OK będącą (też zdążyłem zaznajomić się w modelach kaset) modelem APII dokładnie CSAP20 K7 występującą w formie srebrnej (były jak wiesz zapewne również czarne)
Mój model ma 11-12-14-16-18-21-24 T gdzie 11-12 jest n specjalnej przedłużce jaką Suntour stosował w kasetach APII czyli MicroDrive
Wspomniany model jaki posiadam pasuje zarówno do bębenka na XC Comp i XC Pro WTB. Tu mamy jasną sprawę
Posiadam również kasetę 13-30 7 rzędów ale API czyli AccushiftPlus CSAP00 K7
(dla ciekawości Istniej przy niej podobna - model CSAP10 K7 tle,że 12-28T)
I teraz chcąc zamknąć się nakrętką na piastach XC Comp/Pro przy tej drugiej kasecie tj. 13-30T muszę pozbyć się 30T co robi mi się 6 rzędowa kaseta :-/
Dodatkowo zauważyłem,że jeśli tą drugą złą kasetę 13-30 ukrócę do 13-24T to zakrętka 13t gorzej dokręca mi kasetę do bębenka a po zamienieniu z APII na 12T już jest lepiej ale powstaje misz masz 12-15-17-19-21-24T nie dość ,że przeskoki trybów to znowu spadnięcie na 6s

Ostatecznie obserwując ebaya widzę,że niektórzy taką samą kasetę 13-30T takiego samego kształtu i bez przedostatniej przejściówki nazywają MD 7s co mnie wówczas bałamuci
Dlatego prosiłem Ciebie o zdjęcia i rozmiary bym mógł porównać i ewentualnie nie kupować w ciemno kolejnej kasety

W.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
Załączniki
Kaseta_AccushiftPlus_CS_AP00_K7_13_30_1.jpg
CSAP00 K7 - TAKĄ MAM 13-30T
Kaseta_AccushiftPlus_CS_AP00_K7_13_30_1.jpg (82.93KiB)Przejrzano 10813 razy
Kaseta_AccushiftPlus_CS_AP00_K7_13_30_5.JPG
CSAP00 K7 - TAKĄ MAM 13-30T
Kaseta_AccushiftPlus_CS_AP00_K7_13_30_5.JPG (50.47KiB)Przejrzano 10813 razy
Kaseta_CSAP10_K7.jpg
AccushiftPlus CSAP10_K7
Kaseta_CSAP10_K7.jpg (44.75KiB)Przejrzano 10813 razy

#94
Radziej pisze:Dzięki za link, to mi oszczędza zbędne bicie piany. Nic dodać nic ująć.

Racją ...nie potrzebnie tak się rozpisywałem !

W.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#95
Nieco mącisz wodę ale wnoiskuję że obie piasty masz na microdrive skoro musisz robić redukcję do 6 trybów z zębatką z jednym nakręcanym trybem (standard). Nie ma to znaczenia czy Pro czy Comp bo obie były dostępne z różnymi bębnami, jedyna różnica między nimi to porty Grease Guard. Niestety, jakbyś nie kombinował to kaseta standard nie przypasuje do MD i odwrotnie. Ale kaseta 8s MD będzie pasowała do bębęnka 7s MD tylko musisz zdjąć największy tryb i dowrotnie 7s MD do bębna 8 MD z dystansem. Główna zauważalna różnica to pojedynczo nakręcany tryb w standardzie i dwa złączone w MD, nie idzie się pomylić. Ot, takie małe piekiełko Suntoura.

#96
Radziej pisze:Nieco mącisz wodę....
Jedno jest pewne, mam wyjaśnione długości jak i zebrane w kupie poglądowe wielkości bębna i kasety.
Ciekaw jestem dlaczego szukając jakiejkolwiek dobrze opisanej "rozmiarologii" piast nie pojawiło mi się forum retrobike

Dzięki Radziej i Adamello


W.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#98
skolioza pisze:wracając do fd - mi multimount/wishbone z fd działa pięknie :-)
dobrze wiedzieć ;] niedługo będę zbierał wszystko do kupy i właśnie zastanawiałem się, jak wishbone sprawią się z fd

W.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#102
Prawie gotowe. Wyszedł pełny no-shimano Zaskar z czego jestem zadowolony. Pozostało mi jedynie kable podłączyć i hamukce doregulować. Zwróćcie także uwage na super wylajtowany Flite oskórowany i bez podszewki :-D Mam upatrzony ładny kawałek cieńkiej skórki więc zabawa w tapicera jeszcze mnie czeka. Nie mam jakiegoś ciśnienia żeby już jeździł więc spokojnie sobie resztę dokończę.


Obrazek


Obrazek

#104
Użyłem boostera, który przyszedł z rowerem tyle że go nieco zmodyfikowałem. Skróciłem dystanse i przykręciłem nie do piwotów tylko do magur. Jednak za bardzo się rozpychały od dołu. Do przodu włożyłem oryginalny booster magury.

Obrazek

#105
generalnie fajnie wyszlo, jedynie ten widelec mi tu kompletnie nie pasuje, jakos geo z nim dziwne a i pod dziwnym katem jest sam widel, jakos bardziej by mi tu pasowal maniek, lub marcok xc

#108
YvesMoi pisze:prosty surowy look, bez fajerwerków :) daj jeszcze foto kokpitu jakoś, żeby było widać jak jest z tymi manetkami bo się tez przymierzam do takiego cuś. ciekawe ile taki goły flite waży
Zaskar powinien być surowy. Ma finezję jak to Corrado zręcznie ujął, Zaporożca. Zestawianie z grubaśnymi spawami i gołym alu jakiś kolorowych dupereli to jak malowanie T-34 w kwiatki. Przyznam że od zawsze cholernie mi się podobały spawy rodem z u-bota w Zaskarze niż ich ukrywanie przez Canona czy Kleina.


Wedle życzenia:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 12:26 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#109
ANDRIUBIKER pisze:generalnie fajnie wyszlo, jedynie ten widelec mi tu kompletnie nie pasuje, jakos geo z nim dziwne a i pod dziwnym katem jest sam widel, jakos bardziej by mi tu pasowal maniek, lub marcok xc
Być może. Jednak jedyne co tutaj może nastąpić po Magu to będzie tylko i wyłącznie czarny, sztywny wideł GT 3D albo Triple Trak jak znajdę. Dlaczego geo dziwne?

#111
Górna rura tak ma być. To jest rozmiar 19, jeśli opada ku tyłowi znaczy to że wideł jest zdecydowanie za wysoki. Główka jest jak w 18 i 16' natomiast rura podsiodłowa jest dużo wyższa, góra nie będzie opadać jak przy mniejszych rozmiarach.

#112
Nie kumam zupełnie bazy o co chodzi.
Rower wygląda super. Geometria typowa dla Zaskara - nic w niej dziwnego nie widzę. Mag pasuje tutaj jak znalazł. Wg mnie świetnie wygląda. Na pierwszym zdjęciu przednie koło stoi odrobinę wyżej niż tylne - może dlatego macie takie dziwne wrażenie?

Poza tym dla mnie rower jest super. Uwielbiam taką surowa kolorystykę - zawsze mnie bardziej kręciła niż zabawa w kolorowanki. Kawał fajnej roboty - tym bardziej że wiem, jak rower wyglądał pierwotnie. Tylko pogratulować.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#113
Dzięki Focker. Nie jest to jeszcze ostateczny wygląd ale jeśli o amortyzatory chodzi to już nie będę cudował. Nawet nie dlatego że innego widelca niż Mag nie widzę, chociaż to też. Marcok XC wymaga większej uwagi a wszystkiego co na elastomerach staram się unikać. Manitou jest ładny ale to byłoby na tyle.

Docelowo wymianie ulegną opony. Smoke/Dart najlepiej i to całe czarne, żółte boczki mi się akurat nie widzą w tym przypadku.

Nie udało mi się rozwiązać problemu przelotki w sposób elegancki. Na razie tylko zeszlifowałem kątówką i będę nad tym jeszcze dumał.

#114
manitou jest ladny i swietnie pracuje, marcok, imo nie do zajechanmia, a rs-y mi osobiscie nigdy sie nie podobaly , a ich praca tez wiele do zyczenia pozostawia, ale to moja opinia, kazdy moze miec swoja, moim zdaniem rowertek fajny, widel nie pasuje, i na srebrnym najlepiej wygladaja czarne komponenty... magura tylna, oczywiscie z odwroconymi ramionami jest dobrze, tez takiego hs22 kupilem tyle ze nos od jasia luisa do peugeota, jedyna fajna opcvja kolorystyczna do srebrnej ramy, te moje maja jeszcze czarne klamki, podsumowujac , fajny klasyk, bez udziwnien

#115
Na dobrą sprawę to każdy retro amor pozostawia wiele do życzenia a Mag w żadnym wypadku idealny nie jest. Co do Manitou, może od serii 4. Tutaj pasowałaby seria 2 i 3 i szczerze, wolę sztywniaka w takim wypadku. Dodatkowo na bank czeka mnie poszukiwanie odpowiednich elastomerów bo stare zamieniły się w marmoladę lub proszek. Wszystko można, czemu nie. Gdyby to był rower gdzie tylko praktycznie Manitou dobrze pasuje to tak, ja jednak oszczędzę sobie kolejnej przygody.

#116
a to ja chetnie odkupie tego manka i sobie go odrestauruje ;)... szcvzerze zjezdzilem cala mase widelcy i w tamtych czasach gdy je robili, i dzis kiedy to juz rarytasy retro i jesli chodzi o kulture pracy, tlumienie , to manki wciaz u mnie sa na samej gorze, potem marcoki, a potem cala reszta, przy czym zawsze beda tacy co maja odmienne zdanie...:)

#117
Ja uważam że rower wyszedł idealnie. W żadnym wypadku nie pasowały by tutaj kolorowe elementy... zwykły mocny szary rower :D

Dla mnie te magury są super. Miałem je chwilę w RM'ie i modulacja była na bardzo wysokim poziomie do tego idealny w tym przypadku kolor.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996