#61
ANDRIUBIKER pisze:w oryginale byl lakier na bank
tak na marginesie w oryginale z tego co pamiętam to srebrne ramy gt były utwardzane/polerowane przez proces podobny do śrutowania, bez anody i bez lakieru

o znalazłem: konkretnie to sie "Ball Burnished finish" nazywało
Ostatnio zmieniony 2013-01-21, 12:23 przez cardamon, łącznie zmieniany 1 raz.

#65
Temat powoli idzie do przodu. Grypsko niedobre mnie złapało i nie chce puścić więc robota stoi, ale:

Dotarła przerzutka:

Obrazek


Oryginalnie stery są M900. Nieźle, ale lepiej do całości będzie pasowało XC Pro

Obrazek


Jako że chciałbym trzymać wydatki na niskim poziomie, powędruje tutaj na razie mój hammerite special. Tego maga mam od 97 roku. Dostałem go wraz z rowerem Avalanche po kuzynie który to z kolei miał go od nowości. Farba była w fatalnym stanie ale technicznie jest sprawny. Zazraz kiedy go dostałem odpiłowałem wieszak bo wtedy sądziłem że powrotu do canti nigdy nie będzie. Błąd młodości. Tutaj do magur będzie jak znalazł.

Przed:

Obrazek


Po:
Obrazek

#67
Oryginalnie podkowa była czarna. Zdarłem lakier wiele lat temu bo już wtedy pojawiły się pęcherzyki. Teraz ją tylko dopolerowałem bo to zwykłe alu jest. Przy okazji wymieniłem śrubki na tytan, teraz trochę przypomina SL :-)

#69
Widzę, że lubisz braci Waglewskich :-) Chyba jedni z nielicznych, którzy w dzisiejszych czasach potrafią grać na instrumentach.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#71
YvesMoi pisze:fd śliczna, ale jeśli nowa to ma potężnie mocną spręzynę i ja zrezygnowałem z jej używania bo z gripami to była meczarnia zmiana biegów.
To prawda, fd suntoura mają mocne sprężyny ale trochę wezmę je w obronę. Pierwotnie zostały zaprojektowane głównie do działania z lewą manetką typu Power Control. Polega to na tym że ciąg w górę odbywa się praktycznie bez żadnego oporu, zupełnie płynnie. Dopiero ciągnąc w dół natrafiamy na opór dzięki systemowi micro zapadek. Dodatkowo możemy sobie regulować ten opór przy czym ciąg w górę zawsze zostaje bez zmian czyli opór stawiany jest jedynie przez sprężynę w przerzutce. W konfiguracji z thumbami Suntoura działa to znakomicie w każdych warunkach i tak tutaj będzie zestawione.

[ot]
Skeevo pisze:Widzę, że lubisz braci Waglewskich :-) Chyba jedni z nielicznych, którzy w dzisiejszych czasach potrafią grać na instrumentach.
To moja pierwsza ich płyta chociaż są mi znani z wcześniejszych twórczości. "Wilka" słucha się doskonale, czuć że chłopaki mają znakomite wyczucie muzyczne nic nie ujmując seniorowi.
[/koniec ot]

#78
cardamon pisze:to są te reprodukcje o których mi pisałes ? 8-)
W rzeczy samej. Podejrzewam że jeśli zestawić je z oryginałami nie byłoby różnicy między nimi.

#83
to są takie naklejki że nawet benzyną czy innym nitro zejść nie powinno, powaga, na allegro kupowałem naklejki na dobrej folii i dają rade, tylko trzeba wyczyścić powierzchnię solidnie :)

#84
Żadnego lakieru nie będzie koniec i kropka. Do drugiego deszczu powinno spokojnie wytrzymać. A naklejki jak naklejki, takie z klejem po jednej stronie pewnie żeby nalepić i żeby się trzymało.

#85
Skoro naklejki reklamowe na samochodach wszelkiej maści przedstawicieli wytrzymują zimę, mróz, sól, chemie, myjnie samochodowe, kupy ptaków i wiele innych czynników to i chyba na rowerze wytrzymają... ;-) trochę się orientowałem w temacie i technologia imho ta sama.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#86
YvesMoi pisze:fd śliczna, ale jeśli nowa to ma potężnie mocną spręzynę i ja zrezygnowałem z jej używania bo z gripami to była meczarnia zmiana biegów.
Jest u mnie i czeka ;]
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#87
Radziej pisze:
YvesMoi pisze:fd śliczna, ale jeśli nowa to ma potężnie mocną spręzynę i ja zrezygnowałem z jej używania bo z gripami to była meczarnia zmiana biegów.
To prawda, fd suntoura mają mocne sprężyny ale trochę wezmę je w obronę. Pierwotnie zostały zaprojektowane głównie do działania z lewą manetką typu Power Control. Polega to na tym że ciąg w górę odbywa się praktycznie bez żadnego oporu, zupełnie płynnie. Dopiero ciągnąc w dół natrafiamy na opór dzięki systemowi micro zapadek. Dodatkowo możemy sobie regulować ten opór przy czym ciąg w górę zawsze zostaje bez zmian czyli opór stawiany jest jedynie przez sprężynę w przerzutce. W konfiguracji z thumbami Suntoura działa to znakomicie w każdych warunkach i tak tutaj będzie zestawione.
[/koniec ot]
To fakt, mają jak dla mnie świetne sprężyny ....planuję dać FD XC Comp pod wishbone ... wcześniejsza od Yves XC Pro czeka na zestaw z WTB
może z manetkami XC Pro (Skolioza pamięta je dobrze)
A jak rozwiązałeś sprawę z kaseta, jest MD - z tą przedostatnią będącą przedłużką? Ja mam już komplet WTB ale brak mi 2 kasety, która obecnie ląduję do XC Comp
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#88
Wisbony mam w Facie z systemem MD. Generalnie trzeba mieć mocne łapska do wszystkiego poza thumbami jeśli będzie to zestawione z przerzutką Suntour. Do wishbone mutimount też.

Tutaj jest standardowa kaseta 7s, czyli zakręcana jedną zębatką. Nie ma żadnego obejścia, do piasty MD 8s potrzebujesz kasety MD (złączone dwie najmniejsze zębatki) Do standardowego bębna standardowej więc trzeba uważać.

#89
A możesz zrobić zdjęcie Twojej kasety i opisać ile jest zębów w 1 i ostatnim rzędzie?
Dodatkowo jeśli możliwe zmierzyć długość całej piasty tylnej jak i samego bębenka ?

Byłbym bardzo wdzięczny

Wojtek
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#90
Pomierzę i policzę wieczorem tylko powiedz mi po co ci to, może będę w stanie pomóc. Są trzy rodzaje kaset: standard, MD 7s, MD 8s. Teraz powiedz mi czego szukasz, kasety czy bębna do niej.