niezidentyfikowany rower górski. Na pewno jest stary. Myślę, że jest to rocznik 1983-85.
Na ramie pozostał szczątkowy napis MOUNAIN BIKE to wszystko, żadnych znaków szczególnych.
Co udało mi się ustalić to, trochę z osprzętu:
Pełna grupa SUNTOUR MOUNTECH za czasów jej świetności, katalogi podają datę produkcji 1983.
PRZERZUTKA PRZEDNIA.......... SUNTOUR MOUNTECH FD-2700
PRZERZUTKA TYLNA............... SUNTOUR MOUNTECH 4900
WOLNOBIEG.........................SUNTOUR PT-5000 PERFECT 5 SPEED
MECHANIZM KORBOWY ...........SUGINO GT
STERY................................TANGE SEIKI LEVIN LV-11
KLAMKI HAMULCOWE..............DIA COMPE 280
SZCZĘKI HAMULCOWE.............DIA COMPE 980
OBRĘCZE............................ARAYA
Do tej pory wymieniłem sztycę podsiodłową i siodełko. Teraz jest stalowy ZOOM LIGHTWEIGT i siodło SANMARCO. Wymienie jeszcze kierownice. Mam już zakupioną SEAKE JAPAN i pomaluje na nowo mostek ierownicy. Lakier jest w całkiem dobrym stanie, może nie atrakcyjny ale zdrowy, brakuje tylko jakiś napisów, no właśnie , ale jakich? Działanie wszystkich elementów mechanicznych robi wrażenie! kręcą się lepiej niż nowoczesne super piasty. Muszę tylko dorobic klucze, aby rozkręcić i zajrzeć do środka.
#2
genialny sprzęt i na pewno musi był wygodny...
wyobrażam sobie, że taki rower jest doskonały by cały dzień jechać przez las i sobie słuchać muzyki albo z kimś gadać jeśli się z kimś jedzie!
uwielbiam rowery z 80 i z przełomu 80/90!
bardziej mi się podoba niż okaz który zgłosiłeś na rower roku.
co do marki - nie mam pojęcie.
wyobrażam sobie, że taki rower jest doskonały by cały dzień jechać przez las i sobie słuchać muzyki albo z kimś gadać jeśli się z kimś jedzie!
uwielbiam rowery z 80 i z przełomu 80/90!
bardziej mi się podoba niż okaz który zgłosiłeś na rower roku.
co do marki - nie mam pojęcie.
#3
tak rower jest bardzo wygodny. To ze względu na mocno pochylone kąty ramy i duży rozsta kół. Limuzyna jednym słowem, trochę bezradna w terenie, ale ze względu na wiek, wszystko jej wybaczam.
#4
Widać, że ma bardzo dużo wspólnego z rowerami szosowymi. Możesz powiedzieć jaki jest rozmiar sztycy?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#5
Wspaniały sprzęt, też bym na niego zagłosował w forumowym konkursie. Krążownik spokojnych leśnych szlaków... No i zdaje się, że najstarszy MTB na forum. Piękny
Geo typowe dla szosówek utrzymało się przecież w MTB jeszcze do wczesnych lat 90tych. Dlatego w starych MTB trudno o mały "rozmiar" ramy
Podobny rower prezentował Askaniusz92:
rower Askaniusza
Geo typowe dla szosówek utrzymało się przecież w MTB jeszcze do wczesnych lat 90tych. Dlatego w starych MTB trudno o mały "rozmiar" ramy
Podobny rower prezentował Askaniusz92:
rower Askaniusza
Ostatnio zmieniony 2012-12-17, 22:54 przez polonezGLE, łącznie zmieniany 1 raz.
#6
mam wstawioną sztycę 26.6, jest dobrze ale nie idealnie, dlatego będę musiał sprawdzić rozmiar 26.8...
#7
Ja posiadam Wheeler-a 7800 i Checker Pig-a i przy obu rowerach różnica 2 milimetrów okazała się przepaścią. Nie mogłem zacisnąć żadnym zaciskiem więc nie wiem czy to coś da. Spróbować zawsze można. Przy moich rowerach rozmiar sztycy musiał się zgadzać co do milimetra.RobertBanach pisze:mam wstawioną sztycę 26.6, jest dobrze ale nie idealnie, dlatego będę musiał sprawdzić rozmiar 26.8...
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#8
staruszek w swietnym stanie,ale sztyca troche razi.......noweczkaRobertBanach pisze:niezidentyfikowany rower górski
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#9
Skeevo, chyba chodził Ci o dziesiąte milimetra ;)
cino cinelli santo subito
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=24938441
#10
Sztyca ZOOM Lightweight nie jest taka nowa. Lata 90'. No dobrze postaram się wyszukać jaiegoś oldschoola :D
#11
RobertBanach pisze:Sztyca ZOOM Lightweight nie jest taka nowa
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#13
teraz nie ma już fotek Askaniuszowej maszyny, ale na I rzut oka sądziłem że to ten sam rowerpolonezGLE pisze:Podobny rower prezentował Askaniusz92:
rower Askaniusza
fajny klasyk ale sztyca i siodło (jakkolwiek stare) to tu jednak za młode
#14
Przypomina Stumpjumpera z 1983 roku. Rama jest identyczna we wszystkich szczegółach jakie widać, osprzęt mógłby się zgadzać, tylko przedni widelec coś mi nie pasuje.
#15
Tyle że większość MTB z pierwszej połowy lat 80 to mniej lub więcej klony Speca, ciężko je odróżnić.
#17
Jest oldskul jak ta lala. Przerzutki jeszcze bez indeksów?
Wpisuj w allegro, w dziale sztyce słowo "ostre" do szukajki. Na pewno znajdziesz jakąś do niego Tutaj pasowałaby taka z frezami po bokach, moim zdaniem.
Kiedyś skolioza miał w swoim potworze z pierwszego zjazdu taką - tylko czy rozmiar wstrzeli, to nie wiem.
Wpisuj w allegro, w dziale sztyce słowo "ostre" do szukajki. Na pewno znajdziesz jakąś do niego Tutaj pasowałaby taka z frezami po bokach, moim zdaniem.
Kiedyś skolioza miał w swoim potworze z pierwszego zjazdu taką - tylko czy rozmiar wstrzeli, to nie wiem.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#18
na szczescie zachowaly sie jeszcze galerie Askaniusza z detalami:
http://pokazywarka.pl/0de33m/
http://pokazywarka.pl/4hpf1f/
raczej odrzucalbym rowery francuskie, wloskie, hiszpanskie, niemieckie stoja pod duzym znakiem zapytania (z wyjatkiem centuriona), a najbardziej pasowalby rodowod amerykanski badz azjatycki (wszystkie detale azja...) moze to po prostu jeden z wczesnych giantow?
http://pokazywarka.pl/0de33m/
http://pokazywarka.pl/4hpf1f/
raczej odrzucalbym rowery francuskie, wloskie, hiszpanskie, niemieckie stoja pod duzym znakiem zapytania (z wyjatkiem centuriona), a najbardziej pasowalby rodowod amerykanski badz azjatycki (wszystkie detale azja...) moze to po prostu jeden z wczesnych giantow?
#19
Są fotki:skolioza pisze:teraz nie ma już fotek Askaniuszowej maszyny, ale na I rzut oka sądziłem że to ten sam rowerpolonezGLE pisze:Podobny rower prezentował Askaniusz92:
rower Askaniusza
fajny klasyk ale sztyca i siodło (jakkolwiek stare) to tu jednak za młode
dokładnie w tym poście Askaniusza
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=14906#14906
#20
Witam, dziękuje "ASKANIUSZ92" za świetny sprzęt który mi sprzedałeś . Może podzielisz się jego historią. Jak znalazł się u Ciebie? Do tej pory TYLKO go wyczyściłem i zdemontowałem zapieczoną sztycę. Było ciężko. Po odkręceniu siodełka chwyciłem dużym kluczem za jarzmo i próbowałem ruszyć. Jarzmo się ułamało :/. Następnie nawierciłem sztycę, wstawiłem uzbrojenie, popsikałem na 24h odrdzewiaczem K2 i w końcu poszło. Na szczęście rama się nie uszkodziła.Askaniusz92 pisze:o to ode mnie jak ze sztycą poszło ?
W wolnej chwili doprowadze go do stanu PERFECT.
Na pewno nie jest to Specialized, który inaczej miał prowadzone linki i na tylnych widłach miał wypukłą literkę "S" w tym roczniku. Nie jest to Ritchey, który miał charakterystyczny ścisk rury podsiodłowej. Jakiś znaków szczególnych nie ma więc nie sądze, aby to był jakiś super top.
#21
z kolegami forumowiczami i internetem doszedłem do wniosku że to jest jakiś Tajwan albo kosmicznie nieznana manufaktura. Cieszę się że dałeś mu nowe życie - osprzęt zasługuje na to. Znajomy przywiózł go z niemiec choć mówił mi że to "szwajcar" ( ) i tyle wiem , jedynie może coś by dało radę po starciu lakieru ale to pewnie odpada - IMHO lepiej że nie jest on oklepany .
Widzę tu Brooksa i inną sztycę
Widzę tu Brooksa i inną sztycę
SZOSA>mtb
#22
Na 100% rower jest na rurkach i połączeniach firmy TANGE (CHAMPION CR-MO STEEL). Rury, haki tylnego widelca, haki przedniego widelca, mufy i korona widelca, wszystko made in Japan, może tam nawet złożone do kupy. Znalazłem oznaczenia na widelcu, a kształt innych połączeń zgadza się z katalogowymi (1983)
#23
Mnie się zdaje, że to jednak era pre-Tajwańska, czyli czasy gdy Spec czy Rocky Mountain zamawiali rowery z Japonii. Teraz pytanie ile firm jeszcze w tamtych latach tak robiło, albo czy japońskie fabryki ram nie klepały ram o tej samej geometrii na użytek innych firm. Trzeba by dokładnie początki mtb prześledzić.
Sprzęt w każdym razie świetny, kiedyś na giełdzie w Lubinie widziałem podobnego starucha ale cena była kiepska, żałuję bardzo że się nie przyjrzałem. Sztyc w tym rozmiarze jest trochę, fajnie bo szosowe wizualnie podejdą a tych jest w sumie sporo.
Sprzęt w każdym razie świetny, kiedyś na giełdzie w Lubinie widziałem podobnego starucha ale cena była kiepska, żałuję bardzo że się nie przyjrzałem. Sztyc w tym rozmiarze jest trochę, fajnie bo szosowe wizualnie podejdą a tych jest w sumie sporo.
#24
rozpatrując ten rower w wątku Askaniuszowym także wykluczyliśmy Speca... więc to raczej nie to
a sztyca wspomniana przez Aldka tak wygląda
bodaj 26,4...
a sztyca wspomniana przez Aldka tak wygląda
bodaj 26,4...
#25
ze sztycą nie będzie problemu. Wczoraj jeszcze ustaliłem, że większość podzespołów jest wyprodukowana w połowie, albo pod koniec, 1983 roku. Tylna przerzutka , kod ZH, to sierpień 1983. Piasta przód , kod ZL, grudzień 1983 rok. Klamki hamulcowe, kod 0983, wrzesień rok 1983. Tak się zastanawiam czy nie szukać w rowerach z 1984 roku, JAK MYŚLICIE? Wczoraj znalazłem identyczne gięcie tylnych rurek dość specyficzne w modelu BIANCHI GRIZZLY z 1984, niestety reszta nie pasowała.
#27
tym się nie do końca sugeruj - identyczne gięcia występowały też nawet w ramach z końca lat 80 i początku 90 i wale nie były rzadkością
np
natomiast sądząc po osprzęcie mozna wnioskować że istotnie rower mógł być przeznaczony do prezentacji na rok 84
np
natomiast sądząc po osprzęcie mozna wnioskować że istotnie rower mógł być przeznaczony do prezentacji na rok 84
#28
Bardziej chodziło mi o to, że w miejscu gięcia rurka była jakby spłaszona . Nie zachowywała tego samego przekroju, choć mogę się mylić i to jest standardem.
#29
z tym profilowanie rurek to może taki patent, który był stosowany w osiach suportu oraz prototypowych modelach ram z lat '90 czy nawet ramionach korb, gdzie były one lekko skrętne dla lepszej wytrzymałości (nie sztywności!). siły lepiej się rozchodziły co miało zapobiegac pęknięciom czy złamaniom. ale to tylko takie gdybanie...