#61
marcin74 pisze:Ritchey Z.E.D. Race wcs 1.7 400g .....jeszcze z ery made in japan
Obawiam się że są z okolic roku 2001/2002 więc nie ma bata - nie nadają się :-( Jeżeli made in Japan to robione prawdopodobnie przez IRC. Miałem kiedyś podobne tylko WCS Z Max SC, też z niebieskim bokiem, waga poniżej 500, robione własnie przez IRC. Kupiłem je na festiwalu w Szklarskiej. Później był Z Max Millenium czyl jak sama nazwa wskazuje ok. roku 2000, a potem dopiero ZED jako taka ewolucja Z Maxa (już przed rokiem 2000) i dopiero później ich wyczynowa wersja czyli ZED Race. To takie moje spostrzeżenia, ale mogę się trochę mylić.

Pamięta ktoś właśnie w którym roku był I Festiwal? Ja byłem chyba właśnie na I i II i z tego okresu pamiętam sporo części więc ułatwiłoby mi to późniejszą identyfikację czy się nadają do speca czy są zbyt nowe.
No i może ktoś ma jakąś metodę do czytania rocznika produkcii z opon? Ponoć w samochodowych się da a w rowerowych?
https://www.facebook.com/evobikesycow

#62
1996 rok, 1-szy festiwal , wtedy jezszcze zywiec bike festiwal, tak na marginesie moj dobry kumpel jest glownym organizatorem, redaktor naczelny bike action, Pawel Kibiń, a z.e.d to ponad 2000 rok,

#63
Adamello pisze:Obawiam się że są z okolic roku 2001/2002
szkoda :-|
myslalem ,ze sie do czegos przydam ;-)
swoja droga.....jak ten czas ucieka....2000-2002 mozna bylo jeszcze w japoni cos robic ,a teraz wszystko" chiny"
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#64
Co do lekkiej kasety... może Dura ace 7700? 11-24 waży 160 gram. Sciągnij małą zębatkę i będzie jeszcze parę gram lżej i na 8. Zamienisz plastikowe podkładki z kasety na 8 i będzie pod łańcuch na 8. Ok, nowszy sprzęt ale w tym wypadku chyba razić nie będzie?

#66
Ale mega lekki to on nie jest, z tego co pamiętam to 300g może nawet z groszami, z drugiej strony jak na stal i 15cm to nie jest źle, alu klin swoje robi.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#71
Nie Shoguna jeszcze nie mam, to takie wyjście awaryjne gdyby nic ciekawszego nie wpadło. Wolałbym uniknąć tej marki bo szału ani tradycji w niej nie ma. Ot takie KCNC współczesnego lajtbajkingu - dość lekkie, kolorowe, ale ogólnie tandetne i odpustowe i średniej jakości.
Polowania zabrną pewnie w jakieś ambitniejsze rejony.
Faje Procrafta jedna posiadam na 1 1/8", rzeczywiście super lekka też jest jak na tą cenę. Ich sekret tkwi glównie w krótkich śrubach i ich glębokim osadzeniu w trzonku mostka.

Przerzutka Sante bardzo ciekawa. Co prawda max koronka 28 ale pewnie od biedy by pociągnęła. Aż dziw bierze jak te sprzęty w latach '80 mogły być tak lekkie, lżejsze niż późniejszy, teoretycznie wylajtowany Dura Ace. Nie mam pojęcia na czym tam zbito wagę chyba że informacje o wadze są nierzetelne.
Zgodzę się że wynalazki typu Sachs Huret czy Galli były lekkie - tam była nieco inna konstrukcja samej przerzutki + krociótkie wózki i wychodziło leciutko 150-180g.
Najcięższe przerzutki były chyba na przełomie lat '80 i '90. Tam jakby olali wagę całkowicie, wsio masywne, żelazne, pochromowane, wchodziło więcej biegów i chyba wymagana była większa precyzja.
Tak czy inaczej nie miałbym chyba sumienia tuningować Sante, a XT 735 jest jak w bród więc mi nie szkoda.
Nie będę też montował srama 9.0sl bo to najgorsza przerzutka na jakiej jeździłem, jestem do niej uprzedzony i chyba mi nie przejdzie.

Obczajałem dziś jeszcze jedna kwestię - dętki. Gdybym trafił stosunkowo cienkie, lekkie opony (1.7-1.9" z bieżnikiem) możnaby zapodać dętki 650x1". Mam takich troche, są z połowy lat '90 i powinny się nadymać do tego rozmiaru. Ważą niespełna 90g/sztuka. Z tego co pamiętam extremalni lajciarze już dawno używali w MTB dętęk Continental Race 26" Supersonic o zdumiewającej masie 50g. Napompuje koło, zostawię i zobaczymy co się stanie.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#74
W sensie że dętka do 23c/650? Po nadymaniu balona ścianka dętki będzie cienka jak durexy, chociaż 90g to tak standardowo chyba w tym rozmiarze. Działać będzie na pewno tylko odporność na przetarcia i przebicia kiepściutka, ale skoro rower do zabawy ;]


Qsik zapamiętam ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#75
elziomallo pisze:W sensie że dętka do 23c/650? Po nadymaniu balona ścianka dętki będzie cienka jak durexy, chociaż 90g to tak standardowo chyba w tym rozmiarze. Działać będzie na pewno tylko odporność na przetarcia i przebicia kiepściutka, ale skoro rower do zabawy ;]
Waga normalna jak na najlżejsze dętki butylowe MTB, problem w tym że przy wentylu jest dość gęsta i tam się niechętnie rozdyma, ale opony 1.9 retro (poza tiogą psycho) są wąskie jak współczesne 1.5 więc może wydoli.
https://www.facebook.com/evobikesycow

Manetki

#76
Wybór manetek nie był trudny. Na thumbach ostatnio jeździłem w roku 1992 i mi do nich nie spieszno. Wszelkie pstrykadła typu rapidfire, dual controle czy trigery uważam za ciężkie i przekombinowane, jedyny słuszny wybór jak dla mnie to gripy.
W latach '90 można bylo wybierać spośród Sachsa i Grip Shifta. IMO amerykański producent oferuje na tym polu produkt porządniej wykonany. Nie wnikam tu w niuanse kto kogo kiedy kupił i jak się to nazywało, ale po prostu porównując Grip Shifta z serii SRT oraz Sachsa Power Gripa to ten drugi zalatuje już tandetnym wykonaniem - sam plastik jakiś taki miękki. Zasadniczą wadą PG było to że grip kręcił się po kierownicy skutecznie ją przecierając a w SRT chodził po plastikowej tulei (przynajmniej w wyższych modelach).

Grip Shift SRT 800 X-Ray ma charakterystyczną przezroczysta obudowę. Mozna trafić na wersję klarowną, oraz lekko przydymioną. Później weszła wersja 900 czyli na pierwszy rzut oka identyczna tyle że kompatybilna z przerzutkami ESP. Jednak to złudne wrażenie gdyż nie można zamieniać bebechów między nimi. Kąt ścięcia tuleji na ktorej obraca się manetka w wersji 800 i 900 jest inny! Podobnie po rozebraniu manetek na czynniki pierwsze nie da się ich źle złozyć! - lewa manetka i wszystkie drobne jej elementy pasują tylko do lewego gripa i vice versa - ot tak sobie to sprytnie pomyśleli.

Wyjściowo X-Raye ważą ok 128g, zależy z jakimi gumami je dostaniemy. Ja miałem ich kilka do wyboru, wszystkie sygnowane jako oryginalne Grip Shifta.


Obrazek


Najlżej wypadały te pierwsze, standardowe, chyba najstarsze z możliwych. Gdy na rynku pojawiły sie wersje ESP rzeźba się nieco zmieniła, gumy miały większe wypustki i zapewniały pewniejszy chwyt. Wybralem właśnie tą wersję ale sygnowaną napisami GS a nie ESP żeby nie robić zamieszania. Gumy poprawiłem nieco od wewnątrz dremelem by zgubić skromne 2.05g.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Baryłki od naciągu linki zrobiłem nieco smuklejsze, znów odpadły jakieś skromne ułamki grama no i oczywiście zyskały przy okazji indywidualny styl.


Obrazek
Obrazek


Delikatnie "zmiękczyłem" też sprężyny:

Obrazek
Obrazek


Wymieniłem też stalowe śruby na aluminiowe (mocujące obejmę manetki) oraz plastikowe (mocujące wieczko do obudowy manetki):


Obrazek
Obrazek


Można było jeszcze pobawić się obejmami ściskającymi manetkę na kierownicy ale uzyskany wynik już był niższy od zakladanego (120g) więc spasowałem.
Może z czasem uda mi się nabyć kolorowe gumy do tych manetek (poszukuję bezbarwnych, czarnych, szarych albo białych). Robi(ł) je Grip Shift, ATI, ODI oraz Answer. Jak mi coś takiego wpadnie i podpasuję to może zmienię. Póki co podoba mi się obecna forma a i wynik wagowy całkowicie satysfakcjonujący :)

Obrazek

Obrazek

#78
cardamon pisze:zegarmistrzowska robota :)
no i dokumentacja ;-) bedzie mozna elementarz" odchudzania" z tego zrobic
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#86
Radziej pisze:A czy kto wie może jak wagowo to się ma do Sachsa Wavey?
Tak jak zimny podlinkował z Power Gripa da się więcej wyciągnąć.
Wersja Extreme (Quarz) wyjściowo wazy już mniej, do tego gumy z modelu Wavey są lżejsze od Extreme (ok.1-3g). Same manetki Wavey są jeszcze lżejsze (chyba najlżejsze z Sachsów) gdyż nie mają tych wewnętrznych wskaźników biegów, regulacji "twardości" działania manetki oraz sprężyny wspomagającej (ale tu sobie głowy udać nie dam).
Ja z nich zrezygnowałem z podanego już powodu oraz tego że są już zbyt "nowe" choć spokojnie łapią się w moich założeniach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jak widać często niskie modele były najlżejsze, no ale 7 speedów i jakość nie w moim typie

Obrazek

(2 linki przerzutkowe ważą ok 30g)

Piotrze linki będą ze stali nierdzewnej, ale z całą pewnością przejdą wcześniej selekcję wagową. Kevlarowe linki powstały dużo później więc w tym rowerze nie zagoszczą.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#87
Podejrzewałem że Wavey muszą być lekkie... X-ray lepiej tutaj pasuje bez dwóch zdań. Nawet kombinowałem żeby założyć Sachsy i spróbować przekonwertować D.A. 7700 na 8-kę. To zaoszczędziłoby mi jakieś 100 gram.

#88
a co tu konwertowac, zakladasz i jezdzisz na 7,8,9 czy 10 - byle manetka dziala w systemie 1:2, a kaseta posiadala dystanse shimano hg/sram pg badz kompatybilne;)
Obrazek

#90
nie bedzie banglac manetka 8-ka z 9-kowa kaseta, trzeba wywalic jeden tryb i wstawic szersze dystanse, wtedy bedzie p&p, a jesli kaseta 9-kowa jest na alu poajaku, to nie ma opcji zeby poprawnie dzialala z manetka 8-kowa