#36
smolar pisze:rozumiem(choć gardze tym),że niektórzy smieci malują " w metalik",ale... ładne niszczyć,dla 100g ??!!!!
"Ładne" to kwestia subiektywna. Mnie się ani ten oryginalny kolor nie podoba (nawet gdyby był nowy) ani tymbardziej jego stan jest dla mnie w tej chwili nie do zaakceptownia.
Tak więc farba idzie weg ale efekt rdzawy coraz mniej do mnie przemawia, gdyż nie widzę tego w połączeniu z purpurą chyba że rama będzie miała bardziej industrialny charakter z minimalną domieszką kolorów brunatnych. To w ostateczności - celem jest żywa stal i na 90% tak bedzie.

W kwestii kaset znalazlem coś takiego:
http://hilarystone.com/retromtb.html
Wszystko pasuje - z epoki, lekka (ok. 180-190g), przełożenia OK, tyle że sakramencko droga. W sumie wystarczyła by aluminiowa, pewnie o połowe tańsza i o wadze jakieś 140g:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=116125
Gdyby ktoś natrafił na ebayu lub w jakimś sklepie (taką alu najlepiej) to proszę o cynk.

#38
ja wiem czy warto cudowac - 11-30 m900 nierozbieralna wazyla 200-209? i tak zaoszczedzisz na tuningu korb i rd/fd

ew. tak jak Ci pisalem - celuj w 6ke-7ke, wystrugasz mala kasete 28ke, max 30ke (z zebatek srama r9 albo sunrace'a - one sa ladnie drylowane) na te wasze plaskosci podwroclawskie, do tego nieindeksowana manetki przerzutki sa mega lajtowe i dosc latwo dostepne (jakies suntoury/simplexy), beben krotszy bedzie (UG? + oska Ti z m950ki, korpusy waza podobnie w roznych modelach shimano)

gorzej jak zachce Ci sie lancucha 7s, ale przy malej kasecie i 2-rzedzie na przedzie (a moze 1s?) troche mu ulzy skrocenie...

ps. taka nieindeksowana maneteczka to by bylo ile ze 14-20g ?
Obrazek

#39
ja kasete dalbym tytan , u dita kupisz za 140pln marchisio, to jest niby 9-ka, ale te kasety sa tak robione, ze po zastosowaniu odbowiednich podkladek dystansowych , robisz sabie jaka chcesz, ja mam kasete tytan tange, fabrycznie tez 9-tka a z pierscieniami od campy 3mm,(tez u dita sa lub z kasety lx 8-ki)) zrobilem sobie pod xtr-a kasete 13-34 i jest super i lekka bardzo

#40
Kurcze przewinęło mi się troszkę kaset z pierwszej serii xtra ale niegdy nie napotkałem tej rzekomej wersji titanium. Stalowe są mega ciężkie (cięższe od XT nawet) więc mnie nie urządzają. Jak upoluję taką koło 200g to mi w zupełności wystarczy.

Opracowuję napęd 2x8. Nie zamierzam raczej urządzać rzeźby z wolnobiegami i mniejszą ilością biegów. Zakes musi być górski, dość szeroki i w miarę gęsto zestopniowany. Manetki będą obrotowe, bo takie lubie. Thumby... będą w Kuwaharze i tam wystarczą.
Łańcuchy 8s lub jakiś wczesny 9s, muszę poważyć ktore lżej wypadną.
No ale spoko, kombinujcie dalej.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#42
9-kowy lancuch w 8-kowym napedzie zadziala spokojnie, pod kilkoma warunkami jednak, a z tego co ja wiem to m900 nie bylo z tytanowymi koronami, tylko stalowe, dopiero m950 miala 3 najwieksze tryby z tytanu

#43
mekp pisze:9sp do kaset 9sp.... IMO to nie zadziała... :D
Co nie zadziała bo nie kumam?

Andriu ta kaseta od dita jest ciężka i o zakresie szosowym. Nie mając koronek z tytanu nic ciekawego z niej nie wyjdzie. Chyba że miał jakąś inna bo ostatnio widziałem taką ok 260g.
Przy niej trzeba by wywalic 2 mniejsze i dołożyć jedną większą więc zysk wagowy żaden.

Ten XTR 900 titanium tez mi tu śmierdzi, 950 to i owszem ale 900?
Ogólnie wolałbym uniknać XTRa w tym rowerze, jakiś taki banalny jest.
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 22:25 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.

#44
a nie zaglebialem sie az tak,a waga mozliwe ze spora , bo w marchisio dochodza te specjalne adaptery na bebenek ta moja jest juz od razu pod siemano, naprawde jest lekka, i dostepne sa pojedyncze zebatki....a mekp sie walnal, chodzilo mu o to ze lancuch 9-tkowy, nie bedzie smigal z napedem 8-kowym:)

#45
moj blad - oczywiscie nie bylo tytanowej m900ki, ale m950 chyba przejdzie? 11-30 wazy 200g;

te elementy kasety marchisio trafiaja sie po gieldziarzach, sam uzywam pojedynczych zebatek w singlach :) inna sprawa to zero wspomagaczy typu hg

szkoda, rzezba w Twoim wykonaniu to przewaznie dzielo sztuki, liczylem ze dane mi bedzie poogaldac ;]


ok juz znalazlem - Elmo jak wazyl te wolbery szytkowe wyszlo 445 na obrecz, niemiaszki mtb-news to samo podaja + france podaja, ze opona ~789g ( czyli 1200 przy dobrych wiatrach...

vs. normalne ~370+500+nawet niech bedzie z detka i opaska 140g daje troche wiecej niz kilo .... jestem rozczarowany:

Obrazek
.....
chyba ze sobie zamowisz u dugasta z jakims biezniczkiem retro jak z-max ;)


sidola po 200g nie bedzie problemu znalesc - wtb to ulubione Yves'a, vetta sl, avocet o2, czy concor z polowy 90s; ale flite carbon taki jak z projektu mack'a sprzed lat bylby niezly:
Obrazek
Obrazek

#46
zimny pisze:szkoda, rzezba w Twoim wykonaniu to przewaznie dzielo sztuki, liczylem ze dane mi bedzie poogaldac ;]
Rzeźba będzie czyli dremel, pilniki, szlifirki, wiertarka... Dotknie to RD, może FD, może kasety, pewnie suportu. Zależy jakie rzeczy trafią się w oryginale. Być może nie będzie trzeba ich modyfikować albo bedą NOSy więc troche szkoda.

Muszę przemyśleć i wyliczyć czy z RD 735 byłbym w stanie uzyskać wynik tak 160-170g zachowując z grubsza jej oryginalny wygląd zewnętrzny :-P

A co do szytek to mam u żony w rowerze na moich starych niebieskich krzysiach no i kurcze z jednej strony fajnie, ekstrawagancko ale jednak drogo i małe pole do manewru jest. Zmiana kosztowna i pracochłonna, a ja w sezonie to taki leniwy jestem (szewc w dziurawych butach....) że jak złapię kapcia to rower wieszam i używam inny aż się wyczerpią zasoby :)
Koła to zdecydowanie temat na później.
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 22:57 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.

#48
przekladka wozka z 600ki tricolor (jeden z najkrotszych w historii) dal by Ci na starcie przerzute ~210g wiec zrobienie 170g na alu srobach, karbo kolkach bez regulatorka i z wentylatorkami;) nie powinno sprawic Ci zadnego klopotu.

ps. w ostatecznosci lancuszekcampy c10 z dziureczkami - moze nikt nie zauwazy;) 11ki odradzam, klinowala mi sie na oldschoolowych zebatkach przednich(malych)

ps2. natchnelo mnie odswiezenie tej bianki Mack'a -zrobil wtedy zintegrowany mostek z redukcja ahead (z klasykow) na rurce karbonowej - wyszlo 125g.... wiec moze nie skreslaj takiego rozwiaznia? wystarczyloby dopasc ciekawy mostek hi-rise do moda i jak ladnie wykonczysz to zadnyh dystansow pod mostek Ci nie trza bedzie
Obrazek

#49
co mi jeszcze do glowy wpadlo to, moze jestes w posiadaniu takich oldschoolowych pancerzykow nie-ogumionych; typowo szosowe; - zwaze sobie to jutro, ale moze jest to alternatywa dla niro/przewodow magury (bo koralikow chyba sie nie odwazysz tu montowac;)

jak juz nie ta strugana manetka 15g, to moze thumby suntoura? pamietam, ze wazyly mi cos 130g prawa+lewa; gripy w 92 tez tylko od suntoura...

kola to faktycznie bedzie ciezka (oby nie doslownie;) sprawa... ale jesli uszczelnisz bez mleczka ... tego tez nie widac (ze nie retro;); jakby co Rurokura ma ode mnie takiego jednego black sharck'a z cielistym boczkiem 1,5" cos w okolicach 400g
Obrazek

#50
zimny pisze:przekladka wozka z 600ki tricolor (jeden z najkrotszych w historii) dal by Ci na starcie przerzute ~210g wiec zrobienie 170g na alu srobach, karbo kolkach bez regulatorka i z wentylatorkami;) nie powinno sprawic Ci zadnego klopotu.
Tydzień temu posłałem całą grupę SH 600 tricolour do Tajlandii, ale bólu nie ma. Jestem w posiadaniu kilku RD XT 735 i jedna jest z tym krótkim (średnim?) wózkiem. Poza tym ten króciutki mógłby nie zabanglać przy kombinacji 42/26 i 11-28/30
Najpierw zobaczę ile się daje zejść na obróbce samego wózka (full alu, ew. jedna część CFK). Jak mi będzie mało to zaczne psuć korpus :mrgreen:
Śrubki alu będą standard, kółka chyba plastikowe, ew. jakieś gotowe alu, w carbonie nie będę raczej robił bo za dużo grzebania i za mały zysk.
zimny pisze:ps. w ostatecznosci lancuszekcampy c10 z dziureczkami - moze nikt nie zauwazy;) 11ki odradzam, klinowala mi sie na oldschoolowych zebatkach przednich(malych)
Nie chcię mieszac tak współczesności. Są zasady i take części będą już swego rodzaju oszukiwaniem samego siebie. Równie dobrze mogę zapodać opony 280g i będzie spokojnie 7 z przodu na wadze.
Łąńcuch dziewiątkowy spokojnie pójdzie na 8s, w dziesiątkę już nie będę wchodził bo wykracza mocno poza rok 2000. Może wystarczy krótki IG90 ew. dziurawy sachs.

zimny pisze:ps2. natchnelo mnie odswiezenie tej bianki Mack'a -zrobil wtedy zintegrowany mostek z redukcja ahead (z klasykow) na rurce karbonowej - wyszlo 125g.... wiec moze nie skreslaj takiego rozwiaznia? wystarczyloby dopasc ciekawy mostek hi-rise do moda i jak ladnie wykonczysz to zadnyh dystansow pod mostek Ci nie trza bedzie
Szoska Mack'a wypaśna i przypominają się najświetniejsze czasy lightbikeingu. Teraz wszystko gotowe, ładują tani carbon i świecidełka z Chin i mało kto bawi się powszechnymi narzędziami by nadać rowerowi indywidualny styl. Było się na czym wzorować kiedyś...

Pancerzyki to małe piwo bo w ramie będą naprawdę krótkie kawałki. Jedne z lżejszych są suntoura, bardzo cienkie. Notabene firma CLB robiła juz dawno pancerze z alu (coś jak obecne Niro turbo). Miałem kiedyś zestaw CLB hample+klamki w ładnej walizce ale pancerze akurat były standardowe.

W kwestii opon nie jest wesoło. IRC Geoclaw lite 1.9 z epoki ważą między 440 a 520g. Wszystkie prawie rozprowadziłem i nie mam z czego wybierać. Zostaly mi smoke/dart, jakiś magic drutowany itp ale pojedyncze sztuki. Ale spoko, cos się znajdzie. Ogólnie opony speca z przełomu wieków były bardzo lekkie (wersje s-works) oraz starsze wersje umma guma z szarym bieznikiem tez potrafiły się zakręcić koło 450g. Tu się opłaca zainwestować nawet spore pieniądze bo zysk i tak będzie największy.

#51
Adamello pisze:Nie chcię mieszac tak współczesności. Są zasady i take części będą już swego rodzaju oszukiwaniem samego siebie
CHAPEAU BAS
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#52
chodzilo mi o ta wersje wozeczka:

Obrazek


mam gdzies jeszcze zew. alu. plytke od niej bo liczylem, ze sie kiedys przelozy, a tu ni huhu za krotka do praktycznie wszystkiego troszku nowszego (szosa oczywiscie)




jak nie chcesz zadnego 1x6/7 to moze chociaz takie mikro-mikro? na korbach 110/74 - 40 lub 38 na 26 ? z kaseta 11-26? gorny pajak 23-26 moglby byc pochodzic z ultegry 9kowej (w koncu lancuch bedzie tez 9 wiec przy manetkach shimano wszystko obskoczy ladnie); Wtedy wozek moglby byc ultra krotki;


jako, ze zawsze byles stawiany w jednym rzedzie z Mack;iem - wciaz licze, ze wyczarujesz cos na prawde customowego, co najmniej na poziomie evolution-x ;)
Obrazek

#53
Adamello pisze: Poza tym ten króciutki mógłby nie zabanglać przy kombinacji 42/26 i 11-28/30
mogłoby być kiepsko
przy moim m952 musialem przesuwać ogranicznik wychyłu wózka żeby banan nie wisiał na małej z przodu i dole kasety Mimo to pojemność i tak nie jest na tyle duża aby obskoczyć wzystkie przelożenia (albo mała-mała wisi albo duża-duża nie wchodzi)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#54
zimny pisze:jak nie chcesz zadnego 1x6/7 to moze chociaz takie mikro-mikro? na korbach 110/74 - 40 lub 38 na 26 ? z kaseta 11-26? gorny pajak 23-26 moglby byc pochodzic z ultegry 9kowej (w koncu lancuch bedzie tez 9 wiec przy manetkach shimano wszystko obskoczy ladnie); Wtedy wozek moglby byc ultra krotki;
Jak pomieszam pajak od 9tki+reszta na 8 i wyjdzie z tego kaseta ósemkowa to przecież to nie będzie chodzić zbyt pięknie. Łańcuch chyba będzie na 8speed. Poważyłem kilka egzemplarzy i wychodzi że bardzo lekkie są łańcuchy serii IG, zbliżone albo i lżejsze od dziurawego sachsa PC91 tyle że sachsów mam kilka nowych a IG same używane. Z szybkiego rozeznania wychodzi mi że łańcuchy HG oraz sachs sedis są ok 30g cięższe od IG.
Generalnie łańcuch pod mój napęd wyjdzie ok 280g. BTW od kiedy wszedł napęd 9 speeed w ogóle? Który rok i kto był pierwszy - campa?
zimny pisze:jako, ze zawsze byles stawiany w jednym rzedzie z Mack;iem - wciaz licze, ze wyczarujesz cos na prawde customowego, co najmniej na poziomie evolution-x ;)
_________________
Oj już nie musisz tak słodzić! dziękuję ;-)
Z całą pewnością ten rower jest wiekszym wyzwaniem bo jest sporo ograniczeń, które sam sobie wprowadzilem (głównie rok produkcji). Nie ma tak obszernej bazy części do montażu, rynek jest dość zawężony i skromny w cześci które tu potrzebuję. Stąd będzie potrzeba głębokich poszukiwań i mnóstwo inwencji własnej.

Tak już piszemy piątą stronę a w zasadzie obeszło się bez konkretnych zdjęć. Zatem galeria cześci montowanych do s-worksa i związanych z tematem będzie teraz tu:

SPECIALIZED S-WORKS RETRO

Pierwszy kroczek to wybór kierownicy. Jako że cały czas przekładam z kąta w kąt fajnego Titeca 118 tu znajdzie najprawdopodobniej właściwe miejsce. Szerokość 555mm, oczywiście pod 25.4mm, bez specjalnych wkladek pod rogi (tzw. Bar End Re-inforcement Things)gdyż rogów nie bedzie (kierownica jest zbyt wąska by ją jeszcze zawężać). Wykonana z tytanu 3AL-4V. Są dostępne aluminiowe kierowniki o niższej wadze z tamtego okresu, ale niezbyt do mnie przemawiają i zwykle wyglądają tandetnie. Może gdybym natrafił na jeakieś niebezpieczne karbony z tamtych lat to bym miał dylemat co wsadzić ale na dziś dzień będzie Titec Bontrager 118.

Obrazek


Niedawno udało mi się dostać słynnego Panaracera Greenlite'a. Co prawda tylko jedną sztukę ale też cieszy. Trzyma powietrze i waży też rozsądnie. Jak też widać przeciętna dętka z epoki lekka nie jest (nie robiono wtedy takich o ściankach 0.45mm) więc muszę znaleźć coś ciekawego, może nawet wśród używek.

Obrazek

Obrazek

#55
w decathlonach od lat leza (chyba nikt nie kupuje bo drogie jak fix;) detki latex - kolorek mieta, waga tez niezla, a pochodza jeszcze z czasow zielonych miskow (przelom wiekow?)


co do koncowki (pajaka z 2-max-3 tarczami) kasety od 9ki do manetek 8kowych, to przy shimano i lancuchu 9kowym nie ma jakos duzej straty na dokladnosci; wiadomo jak system shimano wyciaga linke, ze to 1:2 dokladnie na calej szerokosci kasety nie jest, to tez wiemy; No izwiekszajace sie tarcze na kasecie dodatkowo zmianiaja uciag;

Testowalem sobie takie cos z pajakiem 30-34 + sramowska kaseta zmniejszona do 13-26, bo chcialem lzejszego przelozenia do 1-biega, gdybym mial wiecej takich pajakow zakladalbym smialo do wielu rowerkow;)

9ka ritchey'a to bedzie 96/97r
Obrazek

#57
ANDRIUBIKER pisze:9-tkowa korba, 9-tkowy lancuch, 9-tkowe przerzutki, dziala precyzyjnie i normalnie z 8-kowymi manetkami i 8-kowa kaseta :)
No tak ale nie 9-kowa kaseta z 8-kową manetką.
Wiadomo że to tylko 3 zębatki o innych rozstawach tu proponujesz Jacku ale jednak zgrzyty by były. Fajniejsze by były pojedyncze zębatki tytanowe (9s) sobie pomieszać z czymś na 8. Mogłoby wyjść lekko. Kurcze mam nawet takie koronki do 28T ale z campy, więc cudowania by było mase żeby to zgrać z lekką piastą retro, ktora na dodatek ma możliwość wymiany bębna na campę! Robię sobie niepotrzebnie pod górkę....

Te dętki Michelina są faktycznie w decathlonie od wiekow, ale ja je kiedys ważyłem w sklepie to wychodziło coś koło 140g więc wynik średni. No i wszystkie jakie widzialem do tej pory były na wentyl AUTO a tego nie znoszę!

#59
(juz nie ciagne watku, ale przez krotki okres z braku laku jezdzilem tez na sti 10kowych z kaseta srama 9s, dawalo rade;)

jesli pod beben novatec'a to czemu nie? ew. stare piasty recorda z bebnami 8kowymi exadrive (te z wieksza srednica) waza po 290g jakos takos; zalozysz dylko dystanse shimano-skie z tworzywa i bedzie hulac ;] jakby Ci braklo jakiejs zebatki - mysle, ze spokojnie wyrzezbisz dremelkiem wypusty co by pasowala (z jakichs szosowych grup shimano);

uszczelnione oponki na wlasnej konstrukcji ghetto/notubes juz wykraczaja poza ograniczenia jakie sobie narzuciles? ;)
Obrazek

#60
Ritchey Z.E.D. Race wcs 1.7 400g .....jeszcze z ery made in japan
ktory rok pojecia nie mam........mozna to sprawdzic.... jak cos 2 nos´y na czas wazenia i sesji zdjeciowej moge wypozyczyc :roll:

Obrazek
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie