miejscami kolory prawie jak... KL...
Generalnie całkiem ładna maszynka z przełomu 80/90
Rama posłuży jako baza roweru wyprawowego, mającego objechać świat (nie ja będę nim jechać oczywiście). Właściwie to projekt jest kontynuacją tego:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=2156
Opcja z ramą Nishiki zakończyła się niepowodzeniem ponieważ przy rurze łańcuchowej 42cm zdarzało się zahaczać o tylne sakwy piętami. Oczywiście można dobrać bagażnik itd ale jednak to jest zbyt poważny problem na tak długą wyprawę.
W tej ramie rura łańcuchowa ma aż 48cm
Mankamentem ramy jest brak górnego mocowania pod bagażnik, ale z doświadczenia wiem, że ten problem jest niewielki i mega porządne "przejściówki" można zrobić łatwo (a jeśli ja mówię, że coś jest łatwe do zrobienia - to musi być naprawdę łatwe )
Rama jest super wygodna, mało zwrotna i bardzo chętnie trzyma raz wybrany kurs (brzmi trochę jak nienasmarowane stery ale to kwestia geometrii). Przy okazji wpadło sporo niezłego szpeju Pełna grupa Deore II (coś mam do niej szczęście) i chyba na niej go zostawię - zmienię jedynie canti na V No i może stery Deore II na 735 - w XT są większe łożyska, ale za to te z mt62 jest łatwo dostać jak coś, przy okazji stery Deore II są od góry osłonięte gumą i żeby je nasmarować wystarczy tę gumę odchylić - górna miska sterów jest z gumy - mega dziwne...
Na wydaniu w pierwszej kolejności opony, canti br-mt62, korba też mt62(biopace, napisy, osłonka), klamki Tektro.
O kołach - przód to Ritchey stan bieżnika super - jak nowa, jedynie w jednym miejscu z boku trochę podniszczona (minimalnie) - jak co to zdjęcia lepsze porobię. Tył to continental - tu stan już jest zupełnie idealny! bok niebieski dziwna sprawa .
#2
Piękny! Oltfeszyn MTB w najlepszym wydaniu.
Czemu chcesz zmieniać te opony?
No i pytanie masakrujące: czemu do diabła chcesz to tego cudaka wstawić v-ki?
Te stery to zostaw.
Czemu chcesz zmieniać te opony?
No i pytanie masakrujące: czemu do diabła chcesz to tego cudaka wstawić v-ki?
Te stery to zostaw.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#3
Jakby rower był dla mnie to bym nic nie ruszał (tzn wstawił bym klamki mt62). Jest super. Ale moim zadaniem jest poskładać rower skrajnie uniwersalny - taki aby wszędzie i wszystkim dało się go naprawić. Żeby wszędzie były do niego części. Dlatego Korba na 4 śruby i dlatego Vki. Trochę to zbrodania ale cóż zrobić. Szukając ramy cr-mo za rozsądne pieniądze z długim trójkątem mogę trafić tylko i wyłącznie na jeszcze piękniejsze cudeńka. A jednak dobrze by rower został ocalony chociażby w taki sposóbaldek pisze:Piękny! Oltfeszyn MTB w najlepszym wydaniu.
Czemu chcesz zmieniać te opony?
No i pytanie masakrujące: czemu do diabła chcesz to tego cudaka wstawić v-ki?
Te stery to zostaw.
Dla pocieszenia dodam, że zastanawiam się nad kupieniem drugiego takiego:
http://allegro.pl/super-retro-rowerek-c ... 30208.html
i obwieszeniu go pełnym Deore II (sprzedałbym wówczas ramę z Kettlera Alu RAD i z niej bym wyciągnął mt62)
Te opony zupełnie nie nadają się na asfalt. Natomiast liczę, że ktoś będzie je chciał przygarnąć
Może kółka też pójdą do ludzi. chociaż obręcze Mavic M6 (co to jest?!) i piasty Deore II to może być przyzwoity zestaw na wiele tysięcy km, zwłaszcza jeśli wstawi się szprychy DT
#4
No to tego drugiego cudaka daj na wyprawówkę (ma baga już), a ten zachowaj, i co się łamiesz.
Szczególnie, że ten drugi jest banalniejszy - nie ma już tego, charakterystycznego dla lat 80. wypuszczonego widła w przód.
A, i jak będziesz wydawać te opny - riczeja bym wziął, jak jest niesparciały.
Szczególnie, że ten drugi jest banalniejszy - nie ma już tego, charakterystycznego dla lat 80. wypuszczonego widła w przód.
A, i jak będziesz wydawać te opny - riczeja bym wziął, jak jest niesparciały.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#5
no aby tego drugie wziąć to musi trochę kasy wpaść. Faktycznie bym wtedy na wyprawówkę przeznaczył tego nowszego - nie zwróciłem uwagi na różnice w kącie główki i kształcie widła.
Zdjęcia oponek podeślę Ci jutro, teraz już światła nie ma Oponki są w super stanie, ale sam ocenisz.
Zdjęcia oponek podeślę Ci jutro, teraz już światła nie ma Oponki są w super stanie, ale sam ocenisz.
#6
Aldku, zasiałeś ziarno wątpliwości. Ziarno padło na... No w każdym razie Cilo zostaje u mnie
Chcesz te oponkę R. ?
Zdjęcia były robione gdy się już ściemniało. Nie widać do końca jak te kolory są genialne. Chyba kupię sobie jakiś film do slajdów i nim spróbuję oddać magiczną kolorystykę rowerku.
Chcesz te oponkę R. ?
Zdjęcia były robione gdy się już ściemniało. Nie widać do końca jak te kolory są genialne. Chyba kupię sobie jakiś film do slajdów i nim spróbuję oddać magiczną kolorystykę rowerku.
#7
te kolory wyglądają fajnie - są dużo żywsze niż to Cilo z aukcji!
spróbuj dorwać oba buty z niebieskimi bokami/elementami (Ritchey takie robił, Nokiany za to miały niebieskie bieżniki) albo czerwonymi (Panaracer, Michelin, IRC) - tylna opona prezentuje się znacznie lepiej niż przód!
spróbuj dorwać oba buty z niebieskimi bokami/elementami (Ritchey takie robił, Nokiany za to miały niebieskie bieżniki) albo czerwonymi (Panaracer, Michelin, IRC) - tylna opona prezentuje się znacznie lepiej niż przód!
#8
Mam jednego Panaracera Fire XC Pro nówka sztuka na wydaniu w bardzo dobrej cenie jakby coś :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#9
Na alle są fajne czerwone Seraki (IRC), nówki, zanabyłem, z retrobajkiem się komponują.
#10
Mam oponke Schwalbe Black Shark Front z niebieskim boczkiem, kevlar, nówka. W sumie by tu pasowała kolorystycznie, z tym że to typowa opona MTB z początku nowego tysiąclecia a do wyprawówki to chyba co innego się montuje...
#11
Ale Bomba rowerek. Świetny!
W.
W.
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie
#12
Rowerek FLOWER Jacob POWER
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#13
no właśnie rower jedank nie pójdzie na wyprawówkę - zostanie u mnie jako klasyk, do drobrych wycieczek i do jazdy mieście.Adamello pisze:Mam oponke Schwalbe Black Shark Front z niebieskim boczkiem, kevlar, nówka. W sumie by tu pasowała kolorystycznie, z tym że to typowa opona MTB z początku nowego tysiąclecia a do wyprawówki to chyba co innego się montuje...
Za oponkami się rozejrzę ale jeszcze nie teraz - muszę dostać kasę na którą czekam
Skeevo, super ta grafika!
#14
album się wziął i skasował przy czyszczeniu mojej galerii - niebawem to naprawię, niebawem również zaprezentuję nową wersję CILO
Ramy nie sprzedałem bo:
1) ma wgniotkę (poszła by tanio, poniżej tego ile jest dla mnie warta)
2) jest b. wygodna
3) ma długi tylny trójkąt i nie zahaczam nogami o sakwy
4) mam już dość jeżdżenia Rometem Universalem do pracy i na uczelnię.
Zostawiłem jeszcze Thumby i support a resztę dobrałem pod kątem zagospodarowania nieużywanego sprzętu, oszczędności finansowej i sprawności technicznej i wygody. Brzmi to pewnie na dość rozsądne kryteria optymalizacji, ale uważny czytelnik zauważy, że nie ma tu mowy o stylu, wyglądzie!
Osobom o słabych nerwach polecam dodać wątek do ignorowanych zanim jeszcze zaprezentuję miks współczesności z klasykiem z końca lat 80tych
Ramy nie sprzedałem bo:
1) ma wgniotkę (poszła by tanio, poniżej tego ile jest dla mnie warta)
2) jest b. wygodna
3) ma długi tylny trójkąt i nie zahaczam nogami o sakwy
4) mam już dość jeżdżenia Rometem Universalem do pracy i na uczelnię.
Zostawiłem jeszcze Thumby i support a resztę dobrałem pod kątem zagospodarowania nieużywanego sprzętu, oszczędności finansowej i sprawności technicznej i wygody. Brzmi to pewnie na dość rozsądne kryteria optymalizacji, ale uważny czytelnik zauważy, że nie ma tu mowy o stylu, wyglądzie!
Osobom o słabych nerwach polecam dodać wątek do ignorowanych zanim jeszcze zaprezentuję miks współczesności z klasykiem z końca lat 80tych
#16
miały byś Vki ale w sumie i tak leżą u mnie te klamki i te canty więc będze tak jak jest.
dojdą błotniki i bagażniki T+P
#18
ten wieszak z przodu to w sumie nie działa - zobacz jakie tam są kąty, nie daje sie to wyregulować. Wieszak oryginalnie był z tyłu, w ramie która miała taki specjalny piwot do tego. Tutaj to jest rzeźba.skolioza pisze:fajny wieszak z przodu
spróbuj jakieś kolorwe opony mu dać
Jeśli chodzi o opony - jak się trafią to pewnie. Póki co priorytety są inne:
♣ usprawnienie przedniego hamulca,
♣ zmiana kierownicy na taką lekko zagiętą w stronę kierowcy (moje nadgarstki wolą taką opcję) nawet mam taką kierę czarną (może przerobię na srebrną) cr-mo tylko 22.2mm
♣ błotniki, bagażniki, system montowania plecaka, może nawet koszyk z przodu, dzwonek
#19
teraz wygląda jak typowa "podrasowana" padlina,w dodatku kolorowo hipsterska (w moich czasach mówiło sie pedalska )
sam to zepsułeś
sam to zepsułeś
śmietnik to nie retro!
#20
A może takie aero-niewiadomoco?jacob pisze: zmiana kierownicy na taką lekko zagiętą w stronę kierowcy (moje nadgarstki wolą taką opcję) nawet mam taką kierę czarną (może przerobię na srebrną) cr-mo tylko 22.2mm
Tak na serio to mam kierę ITM z końca lat '80 (była w takim zielono-żółtym Gitane). Geo roweru identiko jak to Cilo więc powinna podpasić.
Srebrna, dość szeroka na 25.4. taka wlaśnie zagięta trochę do tyłu. Może będę jutro we Wro to zostawie u mekpa albo gdzieś indziej. Za free.
#21
Adamie!
chętnie bym wypróbował aero-niewiadomoco - zupełnie poważnie. Ile sobie to cenisz? Ile za kierę, ile za klamki? ile za zestaw? I czy byś pożyczył do przymiarki za free?
A "zagięte" ITM za free bardzo chętnie przyjmę. Dzięki!
Zostawienie u Mekpa wydaje się dobrą opcją (o ile dla Mekpa to nie problem), bo ja jutro jestem mocno zajęty
chętnie bym wypróbował aero-niewiadomoco - zupełnie poważnie. Ile sobie to cenisz? Ile za kierę, ile za klamki? ile za zestaw? I czy byś pożyczył do przymiarki za free?
A "zagięte" ITM za free bardzo chętnie przyjmę. Dzięki!
Zostawienie u Mekpa wydaje się dobrą opcją (o ile dla Mekpa to nie problem), bo ja jutro jestem mocno zajęty
nie zepsułem tylko zoptymalizowałem pod kątem użyteczności i kosztów. Jeśli forma wynika z funkcji to nie mogę inaczej jej nazwać niż idealną!smolar pisze:teraz wygląda jak typowa "podrasowana" padlina,w dodatku kolorowo hipsterska (w moich czasach mówiło sie pedalska )
sam to zepsułeś
#22
Rozumiem że to jest rower typowo użytkowy ale oryginalnych korb i tak szkoda bo te nawet jak na rower do tyrania to po prostu nie bo wygląda jak z specjał z marketu. Niech to chociaż jakieś stare padliny będą w srebrnym. Reszta jest do przełknięcia. Jak te "wąsy" założysz to będzie niezły wynalazek z takim mostkiem. Sam rozważałem podobną kierę ale skończyłem na standardowym cyklo-krosie ale do tego potrzeba wysokiego mostka szczególnie przy starych ramach. Sam eksperyment z inną kierą niż MTB uważam za dobry.
#23
korby to alivio. kupiłem jak składałem wyprawowca dla kolegi. 4 śruby, możliwość wymiany blatów, współczesny standard, rozstaw 28-38-48, osłonka przed wkręcaniem się nogawek - dużo zalet użytkowych. ostatecznie do roweru kolegi poszła kobra turystyczno szosowa 3 blaty z największym takim wielgaśnym. No i zostałem z tą korbą za ponad 100zł (kupiłem w sklepie bo mi się śpieszyło), próbowałem puścić za 75zł przez allegro, a była praktycznie nowa, tylko test roweru - dookoła bloku. Nikt jej nie wziął przez 14 dni. Więc dałem sobie spokój. Natomiast retro korby mt60 rozchodzą się jak ciepłe bułeczki i przynajmniej na 90zł aukcja się kończy.
Reasumując rachunek był prosty. W świetle optymalizacji, to było jedyne rozwiązanie. Z resztą czarny bardzo dobrze tu pasuje
Reasumując rachunek był prosty. W świetle optymalizacji, to było jedyne rozwiązanie. Z resztą czarny bardzo dobrze tu pasuje
#24
Tak to w porządku. Logiczne wytłumaczenie jeśli przyjmiemy że nie o konkurs piękności tutaj chodzi.
#25
przypominam,że jest tu taki dział,jak tyran,zatem przenies toto tam,bedzie zgodny z twoja "tanią filozofią"
Panowie,albo sie całujemy,albo mówimy szcerze????????!!!!
Panowie,albo sie całujemy,albo mówimy szcerze????????!!!!
śmietnik to nie retro!
#26
Idąc jednak dalej zasadą optymalizacji czemu ograniczać się tylko do korb? Ja bym sprzedał jeszcze thumby bo dobrą cenę za nie idzie dostać i zamienił na jakieś TY 20 czy GS70 - działa tak samo. Przerzutkę też na coś w niższym standardzie i będziesz dobrą stówę do przodu albo i lepiej. Ja zupełnie nie mam z tym problemu bo rower ma być funkcjonalny i wiadomo, ciężko jest finansowo czasami. Ale na litość boską nie czarujmy się że to będzie fajnie wyglądać.
#27
uwierz że obie przerzutki są budżetowe - natomiast thumby, zwłaszcza że na aukcji Jacob ma 200gs można by zastąpić
#28
Co do Thumbów to myślałem nad GS200. Ale coś w stylu GS200 to się zawsze znajdzie, a Deore II warto mieć w zapasie - tu akurat zapas jest zamontowany na kierownicy. Ja Thumby baaardzo wysoko cenię i dlatego nie chcę się ich pozbywać.
A GS200 są technicznie nieco gorsze, czuć, że dźwigienka jest z plastiku, część siły idzie na jej odkształcenie plastyczne, to jest wyczuwalne i trochę denerwujące dla kogoś kto się z Aluminiowych DEORE II przesiadł.
Np w dźwigience w TY tego nie czuć co ciekawe, jest o wiele sztywniejsza (jak będę potrzebować gdzieś tych Deore II to nie wykluczone że TY20 tu wrzucę)
Nie widzę taniej filozofii w rozsądku i optymalizacji. A kategoria jest zgodna z wytycznymi forum - rama jest stara. Smolar, to że lubię konserwatorskie podejście w niektórych przypadkach to nie znaczy, że tylko takie cenię
W dziale rowerów do tyrania zdjęcia Cilo się znajdą jak w jakimś błocie wyląduje Co by pasował do konwencji tamtego wątku
A GS200 są technicznie nieco gorsze, czuć, że dźwigienka jest z plastiku, część siły idzie na jej odkształcenie plastyczne, to jest wyczuwalne i trochę denerwujące dla kogoś kto się z Aluminiowych DEORE II przesiadł.
Np w dźwigience w TY tego nie czuć co ciekawe, jest o wiele sztywniejsza (jak będę potrzebować gdzieś tych Deore II to nie wykluczone że TY20 tu wrzucę)
Nie widzę taniej filozofii w rozsądku i optymalizacji. A kategoria jest zgodna z wytycznymi forum - rama jest stara. Smolar, to że lubię konserwatorskie podejście w niektórych przypadkach to nie znaczy, że tylko takie cenię
W dziale rowerów do tyrania zdjęcia Cilo się znajdą jak w jakimś błocie wyląduje Co by pasował do konwencji tamtego wątku