#31
Zawsze mozna je dac np prawa na lewa, albo do gory nogami ... Sprobowac mozna , choc I tak uwazam ze powinni to robic ci co maja jakies doswiadczenie I mozliwosci :)
A jak Ci z doświadczeniem zdobyli to doświadczenie? Kiedyś trzeba zacząć a im więcej pytań Lukanio zada tym mniejsze szanse, że coś nie wyjdzie. Bomber nie jest jakiś super skomplikowany, elegancka konstrukcja, przyjemnie się go serwisowało nawet za pierwszym razem :)I tak uwazam ze powinni to robic ci co maja jakies doswiadczenie I mozliwosci :)
kunu pisze:Eee tam, niedawno też robiłem serwis tego bombera, też bez doświadczenia w tej materii, oczywiśce przetargałem wcześniej net we wszystkie strony, utrułem życie Chrzankowi, Fockerowi, Panu Mateuszowi z Gregorio ale z dobrym przygotowaniem teoretycznym nie miałem potem żadnych problemów. Jakbyś wymieniał ślizgi to nie zaskocz się jeżeli będziesz miał nawiercane a kupisz pełne, ja się przeraziłem że nieodpowiednie kupiłem:P Kup porządny, syntetyczny olej, oryginalne uszczelki i slizgi (wiem, że dużo kasy ale jak oszczędzisz to będziesz to robił częściej i wyjdzie na jedno a roboty więcej). Nowy bomber kosztował ponad 2 tys. zł więc i serwis był odpowiednio drogi. Odrób lekcje to wszystko będzie ok :)
+1tudor pisze:kunu pisze:Eee tam, niedawno też robiłem serwis tego bombera, też bez doświadczenia w tej materii, oczywiśce przetargałem wcześniej net we wszystkie strony, utrułem życie Chrzankowi, Fockerowi, Panu Mateuszowi z Gregorio ale z dobrym przygotowaniem teoretycznym nie miałem potem żadnych problemów. Jakbyś wymieniał ślizgi to nie zaskocz się jeżeli będziesz miał nawiercane a kupisz pełne, ja się przeraziłem że nieodpowiednie kupiłem:P Kup porządny, syntetyczny olej, oryginalne uszczelki i slizgi (wiem, że dużo kasy ale jak oszczędzisz to będziesz to robił częściej i wyjdzie na jedno a roboty więcej). Nowy bomber kosztował ponad 2 tys. zł więc i serwis był odpowiednio drogi. Odrób lekcje to wszystko będzie ok :)
Miło przeczytać taki post. Powiało optymizmem. Dobrze że jest się kogo poradzić.
cardamon pisze:pomiędzy górnymi i dolnymi goleniami masz luz ? uuuuuuuuuu PanieLukanio pisze:dzisiaj testowałem amorek i co mojemu zdziwieniu ma lekkie luzy jak to naprawić ?
Focker pisał już na ten temat - przeczytaj uważnie to będziesz znał odpowiedźLukanio pisze:na widelcu pisze mi w kółeczku 96 to chyba jest z 1996 ?
Dobrze, że mi powiedziałeś - tyle czasu żyłem w błędzie ;)Lukanio pisze:Do z2 wchodzą 30mm
Już Ci na ten temat pisałem wcześniej, więc odpowiem Ci tylko cytatem z tego samego wątku:na widelcu pisze mi w kółeczku 96 to chyba jest z 1996 ?
Co do rocznika - jest wybity na wszystkich elementach amora. To kółko z rokiem w środku. Rok ten to data produkcji - a Marzocchi produkował zawsze amora rok przed rokiem katalogowym. Jeśli więc masz wybite 98, to masz amortyzator z roku modelowego 1999.
, najzwyklejsze o-ringi i simeringi sa z materialy nbr, jesli to x-nbr, jest faktycznie inny a nie tylko opisane tak, to i wytrzymalosc pewnie bedzie wyzsza, inna sprawa ze w niektorych miejscach o ile technologicznie pasuja to i normalne uszczelniacze hudrauliczne czy samochodowe, doskonale sie sprawdzaja, chocby uszczelniacze dolne tlumika w manitou, czy o-ringi w pneumatycznych mankach ja zakladam jesli oryginal niedostepny z instalacji samochodowej, a dokladnie z klimatyzacji (sa w kolorze niebieskim) , quad-ringi z systemow hudraulicznych, jesli zachowane wymiary takze doskonale dzialaja w amorkach... wazne aby pasowaly wymiarami i byly dobrych firm, choc oczywiscie zawsze najlepiej oryginal...focker pisze:Ciekawy jestem tego wynalazku:
http://allegro.pl/uszczelki-marzocchi-j ... 69750.html
Nie wiem, czy to tania uszczelka hydrauliczna w ładnym opakowaniu i ze smarem, czy jednak jest to coś warte.
Swoją drogą - temat jest błędnie opisany. Bomber ze zdjęcia to nie rocznik 1996, tylko 1997. W 1996r. Bombery nie były jeszcze dostępne w sprzedaży.
no nie gadaj, a ostatnio twierdziles ze co ma olej do luzu he he ;), ale trudno sie nie zgodzic, ze zadnego smaru sie nie daje, olej smaruje, smar ktory jest w uszczelkach jest tylko do latwego montarzu lag w nowej uszczelce i do natluszczenia, co zreszta nalezy regularnie robicPiotr pisze:tam jest permanentna kapiel olejowa cały czas