Hawk Fat Bone '03 + szara eminencja

#1
Przyszła pora pochwalić się moim Hawkiem. Ramę posiadam od nowości (kupiona w krakowskim Mavericku), a cały "set" ewoluował na przełomie lat... od sztywnej "zjazdówki", przez turystyka, aż po "maratończyka" do oglądania, a nie do ścigania. Celem było/jest zbudowanie roweru na osprzęcie XTR'a (szarej eminencji) poza korbą. Piast jeszcze nie dorwałem, ale waham się nad kołami Spinergy Rev-X. Brakuje lewej manetki XTR, ale przy okazji wymienię chyba wszystko na klamko-manetki - jak się znajdą. Ponadto szukam jeszcze pedałów M959 :-)

szczegółowy opis:

Rogi: STUBS - 62g
Hamulce przód i tył: Shimano XTR BR-M950 (docelowo z niebieskimi okładzinami Ritchey, obecnie z XTR M970) – 385g (zaciski, klocki, śruby mocujące)
Klamki: Shimano XTR BL-M950 167g
Kaseta: Shimano XTR CS-M953 250g
Łańcuch: Shimano CN-7701 ok. 260g (skrócony, nieważony)
Korba: Roox MXC, blaty Real 42, Vuelta USA 32, Shimano XT 22, śruby MOWA – 607g
Support: Ti Epic Speed METAL 107,5mm – 171g + śruby mocujące korbe - 10g
Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M953 31.8mm – 125g
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M950 (odwrotna sprężyna + rolka) – 227g
Amortyzator: Manitou Mars MRD + uszczelki Enduro – 1347g
Rama: HAWK FAT Bone z hakiem i z piwotami Ti - 1846g
Gripy: Boplight Race (czerwone) – 18g
Kierownica: Tytanowa rurka no-name (Tajwan) – 152g
Stery: Chris King Patriot Sotto Voce (bez dekla i śruby): 97g
TopCap sterów: Tytan no-name - 11g
Siodło: WTB – 300g
Sztyca: Easton EC70 Carbon 27.2 – 222g
Zacisk sztycy: Woodman + Ti śrubka – 11g
Zaciski kół: tytan no-name – 52g
Podkładki sterów: karbon 2x 0.5cm – 5g
Szyszka/gwiazdka: w wadze amora
Mostek: RF Deus XC 110mm + śruby MOWA – 125g
Opona przód: Panaracer Fire XC PRO 26x1.8 – 499g
Opona tył: Panaracer Fire XC PRO 26x1.8 – 499g
Dętka przód: Maxxis Lightweight – 126g
Dętka tył: Maxxis Lightweight – 126g
Koło przód: Macic XC717, piasta Choosen, szprychy DT Comp+nyple – 842g
Koło tył: Macic XC717, piasta XTR M970, szprychy DT Comp+nyple – 956g
Kable + link + fajki i gumki hamulców: Jagwire - 159g
Pedały: Wellgo M3 – 310g

Spokojnie jeszczę utnę wagę na oponach i siodle (ładnie poprute)... tylko pytanie czy chce mi się walczyć z wagą kosztem estetyki ;-)

Foto średniej jakości;/ Zegar w tle świadczy o tym, że czas nieubłaganie przemija...:D Znalazł się tam przypadkowo.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

#3
Super sprzęcik! Korby dla mnie wymiatają na maksa! :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#5
Kolory nie są dobrane losowo - czarny, czerwony, niebieski:P Tylko korby są pomarańczowe ;-) Zastanawiam się czy nie odświeżyć lakieru ramy i ew. go zmienić na niebieski :]

YvesMoi, stery nie takie rzadkie - chyba większość "nowych" Krzyśków to już wersja Sotto Voce - czyli z napisami w kolorze "ciała".


EDIT: OK, ze złotymi śrubkami mostka się zgodzę - choinka - ale innych nie było:P

#6
Spinergy Rev-x to bardziej lans, zwykłe koła sprawdzą się lepiej moim zdaniem. Tak samo nie jestem fanem tych opon, z tym czerwonym paskiem zawsze wydawały mi się wyjątkowo "odpustowe". To moja subiektywna opinia oczywiście. Poza tym rower bardzo a i owszem 8-)

#7
Wow. Naprawdę ciekawy rower... Niezbyt popularna rama a do tego fajne komponenty.

Piasty XTR zdarzają się na allegro, nawet nosy
Pedzie były po 100 ostatnio :D

Ta manetka IMO nawet w oczy nie kole... Mogłbyś zmienić tylko monitorek na ten z XTR'a i będzie git. Swoją drogą chyba łatwiej o lewą niż prawą.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#9
"Spinergy Rev-x to bardziej lans" - o to chodzi :-) Tylko ciężko znaleźć coś w cenie "dla studenta".

"a jak jego wartość użytkowa?" Pytasz o samo poroże czy o cały rower?
- bardzo dobrze sprawuje się na niedzielnych wycieczkach wzdłuż Dunajca (ze Szczawnicy do Czerwonego Klasztoru), hehe. Do katowania i ambitnej turystyki mam co innego (Endu, FR) :-)

Jeśli chodzi o "poroże" to hula tak samo jak każde inne. Tylko kiera za szeroka (580mm) jak dla mnie w tym zestawie...

#12
Widzę, że gawiedzi nie przypadł czerwony do gustu, a to paseczki na oponach, a to pancerze... dobrze, że białego nie ma bo by było, że z Samoobrony! Albo z Polski! :P

Poroże wygodne, na prawdę pod łapą nie czuć, że to "chude" i nie wżyna się krawędziami :-)

#15
Czerwony jak najbardziej, nie ma lepszej kombinacji z czarnym. Nie zmieniaj koloru ramy. Do pancerzy nie mam zastrzeżeń, sam mam czerwone w jednym rowerze, kupione na bazarze podczas dożynek w Pyzdrach.

#18
generalnie hawk jak to hawk klasa, sam mam 3 sztuki, ale kilka drobiazgow mi w tym projekcie nie pasuje, sztyca mimo ze fajna, to jednak do kompletu bylby lepszy RF, korba tez super, ale tu nie pasuje i te rogi tez kolorem jakos nie graja z reszta, poza tym ok, czerwone na czarnym czy czarne na czerwonym jest zawsze ok... opony ujda choc nigdy xc fire mi sie nie podobaly, irc mythos chyba lepiej by tu pasowaly, w kazdym razie rower w porzadku, i moje zdanie jest malo wazne jesli wlascicielowi sie podoba taka konfiguracja

#19
ANDRIUBIKER, sztyce docelowo chcę zmienić na Ti do kompletu z kierą. Albo kiere i sztyce na starą serię EC70. Koła jak pisałem wyżej też są tymczasowe. Korby i supportu mi po prostu szkoda - bo wsadzić XTR'a to żadna filozofia :-)

smolar, zbieranina... a co na tym forum nie jest zbieraniną? ;-)
Pare miesięcy temu niemal cały osprzęt siedział w żółtym Giantcie - to było tandetne. Ale widzę, że z deszczu pod rynnę wskoczyłem :-]

#20
Smolar tak zawsze i wszędzie z grubej rury wali więc się nie przejmuj. Forum jest właśnie po to żeby wyrażać swoje opinie, czasem coś doradzić ale ostatecznie to twój rower, twoje pieniądze, twój cyrk. Olej to, polemizuj lub rozważ a przede wszystkim- ciesz się jazdą.

#21
yasiuuu pisze:Korby i supportu mi po prostu szkoda - bo wsadzić XTR'a to żadna filozofia
, chyba jednak filozofia, bo dostac w rozsadnych pieniadzach i w fajnym stanie komplet korb m950 to juz dzis nie tak latwo, inna sprawa ze szarak z czarna rama wyglada srednio, bo ginie , nie widac go, zlewa sie wsio w jedna calosc, na czarnym najlepiej wyglada srebrny osprzet, m750 np, m739... a szarak najlepiej wyglada zawsze na czerwonej, srebrnej, zoltej ramie, ale wiadomo ze zawsze lepiej miec w rowerze m950 niz m750 ;) ogolnie rower jest super moim zdaniem, tylko kilka akcentow bym zmienil zeby spojnosci to nabralo, oczywiscie nakleilbym ponownie oryginalne naklejki, na gornej rurze napis hawk czerwony, na dolnej nazwe modelu, (jaki to model faktycznie??) od sinusa w gore wlasciwie niczym sie nie roznily w stosunku do topowego pro team cc, jedynie ten najwyzszy mial lakier proszkowy... na glowce powinna byc aluminiowa tabliczka z logo hawk (taki samolot ;) ), mozna tez dac czerwone logo w zoltej otoczce (tez niektore fatbony mialy), mozesz tez dac naklejki takie jak w oryginale mial czarny pro team cc (na foto )
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 16:32 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#22
Bardzo fajna maszyna.
Smolara nie sluchaj, on jest ortodoksyjnym fanem wszystkiego chyba co srebrne ;)
Wiem że cel to zestaw na szaraku ale osobiście podobają mi się te czerwienie i ja jednak odstąpiłbym od shimano i zamiast przerzutek dał Sram 9.0Sl i manetki takoweż. Jako Vbrejki widzialbym tu Avidy SD ultimate z klamkami do kompletu które skrywa jeden z forumowiczów w czeluściach szuflady. No i koła srebrne jakoś mi nie leżą. Może nie REV-X ale Spoxy fajnie by tu wyglądały ale ostatnio jeszcze trudniej je dostać od tych pierwszych. JA bym tak zrobił a zestaw szaraka zachował do innej ramy jakiejś niebieskiej, srebrnej, żółtej.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#23
Osprzęt powala :shock:
Moje 3 gr ,ale podkreślam MOJE to czerwieni za dużo. Jednak jak powiedział Radziej są różne opinie,ale Tobie ma się podobać rower i jazda.
Tak więc cieszę się ,że coś nowego - niesamowity osprzęt mogłem zobaczyć i na pewno jeszcze od Ciebie zobaczymy ;]


Wojtek
Woodlands 29-er cr-mo
Trek 750
ARCADIA 6000
Suntour XC Pro WTB w kartonach czeka na nowe życie

#25
Czekam na support XTR'a, żeby zamontować korbę (kopię M950 firmy Adventure Components) i bedzie prawie "cacy". Doszły koła na piastach M950. Fotki wrzucę niebawem ;)
cron