w autobusie to raczej nie jest dobry argument...zimny pisze:ale sila faktycznie nie powalajaca...
#62
no wiesz - teraz na alle jest tandem MBK z 4-ma hamplami, co kto woli... jak np. dla mnie + Ruda z tylu, szosowo wystarczyla jedna dzialajaca przednia magura...
z Kapuza tez rekordu swiata DH bic nie bedziecie;)
z Kapuza tez rekordu swiata DH bic nie bedziecie;)
#63
Z Kapuzą pewnie nie... ale jak wpuszczę Sierżanta za kierownicę (przednią kierownice ) to kto wie
#64
W tych kantach to zupełnie o co innego chodzi, niż w tych modulatorach niby ABS od siemano i innych z epoki pierwszych v-ek. One miały minimalizować ryzyko zablokowania koła, bo ludzkość mając generalnie niewyregulowane kanty w poprzednich rowerach, masowo latała overdebar.
Tutaj jest odwrotnie - kompensująca linka ma za zadanie zmieniać kąt ramion tak, by w miarę docisku nie zmieniał się efektywny kąt wieszaka (co jest bolączką kantów w ogóle). Czyli siła hamowania nie maleje, ale zostaje stała.
To trochę taki pantograf ąrebur.
Tutaj jest odwrotnie - kompensująca linka ma za zadanie zmieniać kąt ramion tak, by w miarę docisku nie zmieniał się efektywny kąt wieszaka (co jest bolączką kantów w ogóle). Czyli siła hamowania nie maleje, ale zostaje stała.
To trochę taki pantograf ąrebur.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#65
no moze i dobrze kombinujesz , gdyby to kanty byly :) to sa v-brake dia compa, i jest to nic innego jak modulator sily hamowania i wlasnie ma zapobiegac otb dla mniej wprawnych cyklistow ;)
#66
Andriu, ale ja o kantach robionych specjalnie do tandemów, które wrzuciłem wcześniej, a zimny swój modulator v-kowy wstawił jako odpowiedź do tych kantów właśnie.
Tu masz fotę detailed:
Tu masz fotę detailed:
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#67
Ale aldek chyba pisał własnie o tych hamulcach, do których wstawił link, a to były kanty a nie v-brake ;)
#68
tak wiem , dlatego tam byl usmieszek ;), my rozprawialismy pozniej o tych modulatorach, a te kanty fajny patent i smiem twierdzic ze ich sila hamowania jest wyzsza niz klasucznych kantow, inne jest podparcie linek, inne sily dzialaja na ramiona, sciskajace a nie ciagnace jak w klasykach
#69
No nieważne, nieporozumienie wyjaśnione.
Chciałbym kiedyś takich kantów popróbować, ciekawe, jak to robi w praktyce.
Chciałbym kiedyś takich kantów popróbować, ciekawe, jak to robi w praktyce.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#70
Ja się tylko zastanawiam, czy nie istnieje pewne prawdopodobieństwo, że te dźwigienki złożą się do środka przy jakiś większych wstrząsach itp.
#71
na logike, powinny miec znacznie wieksza sile hamowania od klasycznych, zastosowana jest dzwignia poprzez te linki..., nie zloza sie bo linka idzie w srodku ramienia
#72
kilka rzeczy uległo zmianom, choć jest to etap przejściowy, niedocelowy:
na I rzut wyleciała gięta kiera z tyłu bo zawadzało się o nią piętami schodząc z I siodła - AT2 zostało zastąpione AT1
wyleciał także 3ci hamulec
poza tym:
rd-m900 + rolka od Długiego (dzięki) - zwróćcie uwagę na hak ramy - identyczny jak w Marinie WojtkaKa
xc-700 - miał posłużyć jako porównanie odnośnie obniżenia widelca, po jego założeniu okazało się tyllko że rower prowadzi sie... inaczej Widelec jest na tyle mało sztywny że nie potrafię odnieść go do Judy
za zatrzymywanie pojazdu odpowiadają Vki Paula
kółka to komplecik piast m900 zaplecionych na Mavicach M231 - jednym słowem wyścigowa klasyka I połowy lat 90 Jest to jednak 32h, docelowo widziałbym tu koła na 36h
no i wisienka na torcie - autentycznie drżały mi lapy jak ją zakładałem! oczywiście cel główny uterenowienie napędu - z przodu mamy klasykę 46-36-24 w połączeniu z kasetą 11-28
na I rzut wyleciała gięta kiera z tyłu bo zawadzało się o nią piętami schodząc z I siodła - AT2 zostało zastąpione AT1
wyleciał także 3ci hamulec
poza tym:
rd-m900 + rolka od Długiego (dzięki) - zwróćcie uwagę na hak ramy - identyczny jak w Marinie WojtkaKa
xc-700 - miał posłużyć jako porównanie odnośnie obniżenia widelca, po jego założeniu okazało się tyllko że rower prowadzi sie... inaczej Widelec jest na tyle mało sztywny że nie potrafię odnieść go do Judy
za zatrzymywanie pojazdu odpowiadają Vki Paula
kółka to komplecik piast m900 zaplecionych na Mavicach M231 - jednym słowem wyścigowa klasyka I połowy lat 90 Jest to jednak 32h, docelowo widziałbym tu koła na 36h
no i wisienka na torcie - autentycznie drżały mi lapy jak ją zakładałem! oczywiście cel główny uterenowienie napędu - z przodu mamy klasykę 46-36-24 w połączeniu z kasetą 11-28
#73
Po analizie porównawczej stwierdzam, że hak identyczny hak jest też w moim Marinie IFT ;) W innych scottach takie się nie trafiały?
Skoro to jest wersja przejściowa to zastanawiam się jak będzie finalna wyglądać ;) Vki dają radę bez pomocy tarczówki?
Skoro to jest wersja przejściowa to zastanawiam się jak będzie finalna wyglądać ;) Vki dają radę bez pomocy tarczówki?
#75
Najmocniejszy tandem w Polsce
Trochę wstyd mi pytać ale w czym pomaga ten gadżet przy tylnej przerzutce? Widziałem już to w necie przy kilku rowerach ale nic na ten temat nie wiem.
Trochę wstyd mi pytać ale w czym pomaga ten gadżet przy tylnej przerzutce? Widziałem już to w necie przy kilku rowerach ale nic na ten temat nie wiem.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#76
Marcin - robimy zaklady kiedy porozcinasz te gumy?;) Czerwone piasty - si; Czerwone hample formuli - si; czerwone judy - si (obniz sobie czy cos;) a kaseta 11-28 terenowa??? chyba na przelaje;)
#77
skolioza pisze: no i wisienka na torcie - autentycznie drżały mi lapy jak ją zakładałem! oczywiście cel główny uterenowienie napędu - z przodu mamy klasykę 46-36-24 w połączeniu z kasetą 11-28
wisience przydalaby sie korba w lepszym stanie bo tak ...troche slabo ja widac
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#78
Żadnej czarnej magii nie ma, głównie chodzi o to, żeby pancerz nie zakręcał pod ostrym kątem do przerzutki .Skeevo pisze:Najmocniejszy tandem w Polsce
Trochę wstyd mi pytać ale w czym pomaga ten gadżet przy tylnej przerzutce? Widziałem już to w necie przy kilku rowerach ale nic na ten temat nie wiem.
#79
dokładnie ^^ kółko się kręci więc nie ma tarcia na najbardziej zagiętym odcinku linki, no i rd jest mniej wrażliwa na rozregulowanie - pancerz się w newralgicznym miejscu nie zapycha
eros - szczerze, nie mam doświadczenia z aluminiowymi scottami z tego okresu W Endorfinie i nowszych modelach po 96 haki są już inne
Jacku (ziii) - ty wiesz ale piasty F. nie dogadują się z Judy
Marcin - wstyd mi a wystarczyłaby polerka przed zdjęciem...
foto calego jak tylko zrobię
eros - szczerze, nie mam doświadczenia z aluminiowymi scottami z tego okresu W Endorfinie i nowszych modelach po 96 haki są już inne
Jacku (ziii) - ty wiesz ale piasty F. nie dogadują się z Judy
Marcin - wstyd mi a wystarczyłaby polerka przed zdjęciem...
foto calego jak tylko zrobię
#80
Dzięki za info!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#82
na moim (i Wojtkowym chyba też ) haku jest bite A-Pro
te które wkleiłeś wyglądają jednak tak samo - orientujesz się czy są do kpienia gdzieś (tak w razie "w")?
te które wkleiłeś wyglądają jednak tak samo - orientujesz się czy są do kpienia gdzieś (tak w razie "w")?
#83
sa do kupienia , 22 euro :),taniej wyjdzie w razie W dorobic na wzor w jakims warsztacie, wedlug opisu nominalnie te pilo ida , pewnie oznaczenie na pierwszy montarz jest bez nazwy marki, ale roznie moze byc
#84
nie daje mi ten rower spokoju.... miałem pewną koncepcję (piasty M910, rd 910, fd 900, manety 900 na obejmach solo, fajne klamy non Sh) i nijak mi to nie leży...
ograniczeniem sa korby - można oczywiscie rozczlonkować 3 komplety m900 i je założyć, wkręcić w nie pedały z pozamienianymi ośkami na loctite, ale skoro mam dedykowane, łoryginalne górskie tandemowe korby (tak, tak! to Deore LX to wersja tandem, odpowiednio nagwintowana żeby można było 2 standardowe pary pedałów bez kombinatoryki zakręcić) to bardzo mnie to cieszy i druciarstwa nie będzie
Było zatem tak:
a po będzie prosto i spójnie czyli tak:
docelowo chciałbym jeszcze zmienić przerzutkę tył M565 (choć jest w pięknym stanie) na najstarszą, agrafkową M560 (wizualnie nic to nie zmieni)
Udało mi się także dorwać koronkę 48T (Marcinie - Midleburn przymierzony ale nie użyty - jeśli chcesz powiedz tylko słowo...)
w temacie piast - na 90% zostają Formule (tył jest zapleciony na ceramice 121, druga identyczna obręcz już czeka na nową identyczną do tylnej piastę leżącą spokojnie w pudełku) - hamować będą Vki Paula, ale kółka będą disc ready jeśli zmienię zdanie
ograniczeniem sa korby - można oczywiscie rozczlonkować 3 komplety m900 i je założyć, wkręcić w nie pedały z pozamienianymi ośkami na loctite, ale skoro mam dedykowane, łoryginalne górskie tandemowe korby (tak, tak! to Deore LX to wersja tandem, odpowiednio nagwintowana żeby można było 2 standardowe pary pedałów bez kombinatoryki zakręcić) to bardzo mnie to cieszy i druciarstwa nie będzie
Było zatem tak:
a po będzie prosto i spójnie czyli tak:
docelowo chciałbym jeszcze zmienić przerzutkę tył M565 (choć jest w pięknym stanie) na najstarszą, agrafkową M560 (wizualnie nic to nie zmieni)
Udało mi się także dorwać koronkę 48T (Marcinie - Midleburn przymierzony ale nie użyty - jeśli chcesz powiedz tylko słowo...)
w temacie piast - na 90% zostają Formule (tył jest zapleciony na ceramice 121, druga identyczna obręcz już czeka na nową identyczną do tylnej piastę leżącą spokojnie w pudełku) - hamować będą Vki Paula, ale kółka będą disc ready jeśli zmienię zdanie
#85
Siła będzie wystarczająca?skolioza pisze:hamować będą Vki Paula
Paule to pasują raczej do wylightowanego ściganta, tutaj widziałbym coś solidniejszego.
#86
Marcin !!!nie rob mi wstydu !!!skolioza pisze:Udało mi się także dorwać koronkę 48T (Marcinie - Midleburn przymierzony ale nie użyty - jeśli chcesz powiedz tylko słowo...)
zwariowales
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#87
Piksel - super lajty to one nie są - cięższe niż SD Ti,a z racji mocowania klocków jak w kantach można w szerokim stopniu dostowować ch-kę do potrzeb i preferencji (co przy tandemie ma znaczenie)
Na razie "na testach" wypadaly dobrze z klamkami XT, jeśli się nie sprawdzą to w odwodzie będą chociażby tarcze
Marcin - no w życiu bym nie śmiał
Na razie "na testach" wypadaly dobrze z klamkami XT, jeśli się nie sprawdzą to w odwodzie będą chociażby tarcze
Marcin - no w życiu bym nie śmiał
#88
trochę nieoczekiwana zmiana planów -ale od początku:
w tandemie była karbonowa piasta Formuli
https://lh6.googleusercontent.com/-fTzc ... oard17.jpg
jakiś czas później udało mi się dokupić przód - nowy, zapakowany w pudełko, z tarczą 185mm Udało mi się także dorwać drugą tarczę 185mm. Ale to jeszcze nic - dobre piasty więc mogą stać na Vkach
Sytuacja zmieniła się kiedy na alle pojawił się set czerwonych hebli Formuli- zaczęły się kombinować aby jednak jakoś je tu zainstalować
Tylny adapter to będzie kombinacja adaptera Formuli i "przedłużka" na 185mm, przedni zdobyłem dzięki jednemu z wirtualnych kolegów - oryginał Formuli pozwalający założyć na otwory IS Judyty stary standard Formuli przyjechał aż z Finlandii
do tego doszły kiery od niemca i sztyca która odciąży nieco tylne kółko
Z manetkami na razie jest zagwozdka - M900 na obejmach nie mają wyświetlaczy, które w tandemie wyjątkowo się przydają, XT M740 nie wpisują mi się w koncept, skończy się więc chyba na thumbach 732 jeśli będą chciały zadziałać na 8s
w tandemie była karbonowa piasta Formuli
https://lh6.googleusercontent.com/-fTzc ... oard17.jpg
jakiś czas później udało mi się dokupić przód - nowy, zapakowany w pudełko, z tarczą 185mm Udało mi się także dorwać drugą tarczę 185mm. Ale to jeszcze nic - dobre piasty więc mogą stać na Vkach
Sytuacja zmieniła się kiedy na alle pojawił się set czerwonych hebli Formuli- zaczęły się kombinować aby jednak jakoś je tu zainstalować
Tylny adapter to będzie kombinacja adaptera Formuli i "przedłużka" na 185mm, przedni zdobyłem dzięki jednemu z wirtualnych kolegów - oryginał Formuli pozwalający założyć na otwory IS Judyty stary standard Formuli przyjechał aż z Finlandii
do tego doszły kiery od niemca i sztyca która odciąży nieco tylne kółko
Z manetkami na razie jest zagwozdka - M900 na obejmach nie mają wyświetlaczy, które w tandemie wyjątkowo się przydają, XT M740 nie wpisują mi się w koncept, skończy się więc chyba na thumbach 732 jeśli będą chciały zadziałać na 8s
#89
w dalszej czesci moze d521 od mavica? i grubasne gumiszcza typu miski hot 2.2 ? badz at.
mozesz sprobowac znalezc wysiwetlacz do manetek typu xtr m960 dc / szosowych sti (taka rureczka) i w ten sposob zamontowac m900 ... bo thumby musialbys przerabiac pewnie... (ustawienie ich na 8s bedzie jeszcze trudniejsze przy tak dlugich kablach...)
mozesz sprobowac znalezc wysiwetlacz do manetek typu xtr m960 dc / szosowych sti (taka rureczka) i w ten sposob zamontowac m900 ... bo thumby musialbys przerabiac pewnie... (ustawienie ich na 8s bedzie jeszcze trudniejsze przy tak dlugich kablach...)
#90
Tandem z piekła rodem
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900