GT LTS 1000 DS 1998

#1
Stałem się posiadaczem powyższej ramy :shock: trochę problemów wynikło po jej otrzymaniu, ale w ramach zadośćuczynienia dostałem dodatkowo (podobno) nowy damper do niej... w sumie szkoda gadać o sprzedawcy ;)

Troche technikaliów:

Obrazek


i filmiki:
GT LTS Suspension - part 1
http://www.youtube.com/watch?v=sWW_DqLhSqA
GT LTS Suspension - part 2
http://www.youtube.com/watch?v=GtwuGdwl ... ure=relmfu



Co będzie w rowerku (stan 07.02.2013) :

RAMA__________________GT LTS 1000 DS '98
DAMPER________________Rock Shox Super Delux
AMORTYZATOR__________Bomber Z1 Bam '98 pomarańczowy-srebrny
STERY_________________FSA Orbit yellow [nos]
SUPORT________________Deore XT 107/73mm [nos]
SZTYCA________________Kore Lite
MOSTEK________________Thomson Elite 50mm/0stopni
KIERA__________________Roox FPS gięta [nos]
SIODŁO________________Fizik Nisene '04
MANETKA_______________Sachs Power Grip 8s (wave yellow grip)
KLAMKI________________prawa XTR M950 [nos] / lewa Magura RaceLine D [nos]
CHWYTY_______________czarne Lizard Skins Moab Single compound
KORBA_________________Race Face Turbine
RD____________________XTR M950 krótki wózek
KASETA________________XTR M950 11-30t 8s
ŁĄŃCUCH______________KMC X8 Gold
HAMULCE_______________tył XTR M950 / przód Magura Race Line D
PIASTY________________tył XT M750 / przód XT M737 [nos]
OBRĘCZE______________SunRims CR18 : tył 36 / przód 32 [nos]
SZPRYCHY_____________DT Competition 2.0/1.8 czarne + nyple DT mosiężne czarne
OPONY________________Continental X-King 2.2 zwijane
PEDZIE________________żółte jakieś SPD ala Tioga :D



PLANOWANE ZAKOŃCZENIE PROJEKTU PRZEŁOM 2012 / 2013 (więc sie proszę nie napalać)

wczoraj wieczorem strasznie sie podjarałem, bo udało mi sie wykręcić suport, użyłem środka firmy Loctite Sblocktite (4 godziny sie w tym kąpał), penetrator i odrdzewiacz (nie zamraża) 18zł za 400ml i puściło ustrojstwo, na którym wcześniej połamałem imadło :shock:

miłym zaskoczeniem było odkrycie przy główce znaczka producenta rur do tej ramy <E> 6061 :mrgreen:

jutro wciskam łożyska, pojutrze poleruje ramę i w sobote będą pierwsze fotki :mrgreen:

Pytanka (co myslicie o: )
- zastanawiam sie nad prosta kierownicą, będzie tragedia ?
- brakuje mi pomysłu na napęd, 2x9 czy 1x9 ?
- jak byscie mieli namiar na Z1 '98 '99 100-130mm skoku albo Judy XL w dobrym stanie to mogę chętnie przygarnąć
- siodełko ?
- mechaniczne tarcze czy magury ?(w oryginale była vka z tyłu i mech-hydrauliczny rock shox z przodu)

stay tuned ! :oops:
Ostatnio zmieniony 2013-02-26, 09:06 przez cardamon, łącznie zmieniany 18 razy.

#2
Kadridżowa Judy XL akurat jest na allegro:
http://allegro.pl/rock-shox-judy-xl-lon ... 17996.html

Mechaniczne tarcze bym odpuścił. Jedynie te RSy brałbym pod uwagę, ale tylko ze względów sentymentalnych. Taka mała ilość płynu w samym zacisku jakoś mnie nie przekonuje z punktu wiedzenia nagrzewania się systemu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
gratuluję sprzętu!
teraz modne jest 1x9/10/11 więc to chyba dobry wybór będzie (nie ze względu na modę ale na użyteczność , tylko czy z najwyższej koronki nie będzie łańcuch spadał ?)
czekam na koniec i na fotki
SZOSA>mtb

#11
aldek pisze:A tak całkiem serio, to cacko wyrwałeś niezłe. Powiedz mi ino, czemu Ci w głowie jakieś miastowe fanaberie w rodzaju 1x9 czy 2x9? Przeca to góralska maszyna jest...
dzięki :] jeżdze obecnie na 38z x 11-32z i naprawde dobrze mi z tym, tu myśle bardziej o 2x9 bo to jednak cieżka maszynka bedzie i coś do mielenia typu 24z lub 26z oprócz 38-40z by sie z przodu przydało

#16
No z deluxem ten klopot ze ma komore negatywna z azotem I PO wymianie uszczelek oleju itd, trzeba jeszcze dobic azot na zadane cisnienie. Jak sie ma czym to ok, jak nie to pozostaje ost czynnosc zlecic serwisowi mimo wszystko

#17
Większość serwisów nie pompuje tych amorów podczas serwisu azotem - wierz mi.
Poza tych chyba nawet w oficjalnej instrukcji jest napisane, że jeśli azot jest niedostępny, to można pompować powietrzem. W sumie to przecież powietrze atmosferyczne zawiera blisko 80% azotu, więc różnica nie będzie praktycznie odczuwalna.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
No roznica jest taka ze azot jest niewrazliwy na temperature , a powietrze atmosferyczne zwieksza swoja objetosc wraz ze wzrostem temperatury, pewnie mozna I zwyklym powietrzem, ale fabrycznie jest azot I pewnie najlepiej byloby aby azot byl I PO serwisie dampera

#19
Pewnie, że lepiej by było. Niemniej nie masz pewności, że w serwisie Ci tak napompują. Tym bardziej, że oficjalna instrukcja pozwala napełniać układ powietrzem i serwisy zwykle tak robią. Przy takiej ilości gazu i proporcji 80%:20% różnica będzie minimalna.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#20
Long Travel ....nadal wisi na allegro....cos z nim nie tak ??? czy moze sprzedajacy malo elastyczny ???
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#21
nie chciał mi zdjęć przesłać goleni chociaż poprosiłem i twierdzi, że skok jest 80mm, a jak chce sobie zwiekszyć do 100 lub 120 to mogę użyć tulejek czy dystansów, pisał, że amor jest dla niego zbyt miekki wiec spytałem go o jego wagę (nie widelca), odpisał mi że na oko troche powyżej 2 kg ;) waże 85kg i jeżeli rzeczywiście są tam miekkie spreżyny to srednio to widzę, ogólnie miałem ostatnio troche przebojów na allegro z różnymi używkami, glownie tą ramą LTSa do dziś nie przysłali mi drugiego dampera do niej w ramach rekompensaty kosztów, wiec na takie dziwne akcje sprzedawców jestem wyczulony/przeczulony ;-)

rama już prawie złożona bez dampera, w jednej osi nie ma łozysk, bo w sklepie dali dupy i przez tydzień zapomnieli zamówić, także jutro kupie brakujące łożyska na alledrogo

fotki jutro zapodam, dziś wstępne polerowanie było :-)

#22
cardamon pisze:ogólnie miałem ostatnio troche przebojów na allegro z różnymi używkami,
szkoda :-( bo widelec jakby stworzony do tej ramki
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
a no katalogowy :) pomyśle jeszcze, do końca aukcji troche czasu jest...

edit: obiecane fotki :->

w trakcie wymiany łożysk
Obrazek


główka
Obrazek


2 x <E>
Obrazek


całość
Obrazek


i troche szczegółów
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


i moje utrapienie ;)
Obrazek

#24
rozebrałem wczoraj damper, nie ma tam wentyla żadnego jest komora z systemem tulejek, podkładek itd itp na końcu tłoka i tyle, czy to możliwe że tłumienie działa na zasadzie spreżania i rozpreżania powietrza w komorze z ciśnienie atmosferycznym ? wrzuce zdjęcia popołudniu :oops:

edit:

znalazłem coś takiego:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=178217

edit2:
przeczytałem, ogarnałem instrukcje, pytanie zasadnicze, czym mam to napompowac do tych 225psi czyli 15,5 barów ? pompki do amorów mają oprócz końcówek na zawory jakieś wymienne igły ?

#25
tlumienie jest hydrauliczne, a wentyl jest pod korkiem, w tych starych dampoerach pompowalo sie igla, taka jak kiedys pilki, dlatego pisalem ze klopot jest jak sie nie ma czym, i swojego deluxa (ktorego juz sprzedalem) po zrobieniu serwisu, wymianie uszczelek i oleju, oddawalem do plusa na zamiany, zeby azot tudziez powietrze jak focker sugeruje napompowali mi oni, bez tego damper tez dziala poprawnie, ale brak mu komorry negatywnej i latwiej go dobic, przy dobrze dobranej sprezycie mozna nawet nie zauwazyc, tlumienie dziala poprawnie, i bez azotu dzialanie jest bardziej liniowe, z azotem progresywne, ...napompujesz oczywiscie zwykla pompka wysokocisnieniowa do amortyzatorow, tylko musisz skolowac lub dorobic igle , pod tym korkiem jest taka jakby membrana ktora trzeba przebic igla napompowac i wyciagnac igle

#26
dziś dojdzie grugi damper, jak bedzie w lepszym stanie to go na razie zamontuje, a tym dobitym sie pobawie w serwis :oops:

Andriu, czy dobrze Cie zrozumiałem że mozna jeździć bez pompowania ? :> waże 85kg i mam spreżyne 750lbs czyli z tego co gdzies wyczytałem na 75-85kg, ale mogę dać 800lbs, którą będzie mi trudniej dobić, ale zmniejszy sie czułość, dobrze wydumałem ?

#27
dobrze wydumales, komora negatywna zapobiega dobiciu i zmienia charakterystyke na progresywna, co dosc istotne jest przy tak malym skoku tloka, (w moim rozmir oczko-oczko byl 165mm i przy tym bylo 38mm skoku tloka, w tym chyba jest 150mm i skok tloka kolo30mm) ,dodatkowo zwieksza czulosc bo dziala w przeciwna strone do sprezyny glownej, ale zepsuc jako tak sie nie da wazne by sprezyna zapobiegala dobiciu, choc obawiam sie ze bez powietrza i tak bedzie dobijac przy duuuzych obciazeniach, i oczywiscie nie ejst zalecane, ale do momentu az sie nie zrobi jak fabryka kaze to jezdzic sie da, focker jak sie pojawi pewnie uzupelni te info ;)

#29
jak robi w serwisie to pewnie tak :), ja mam pomki rozne do amorow, bo wiekszosc jest powietrzna, i kombinowalem z igla, da sie, ale prosciej mi oddac do serwisu, bo w plusie mam znajomkow wiec robia mi to na poczekaniu, inna sprawa ze juz deluxa nie posiadam, a kupowanie wszelakich sprzetow na raz tez mija sie z celem, wymienilem damper na manitou spv air i po klopocie :), oczywiscie w lts ten problem ze daper jest specjalna konstrukcja do niego, wiec pozostaje oridzinal niestety.... w zalaczniku masz spakowany manual do roznych widlow i damperow w tym takze do super delux
Załączniki
instrukcje do amorkow i damperow (rock schox de lux).rar
(977.51KiB)Pobrany 3805 razy

#30
znalazłem coś takiego:
http://www.retrobike.co.u...ic.php?t=178217
wyżej dałem sam wyciąg do deluxa z tego opasłego Twojego tomiska, ale sobie w robocie drukne wszystko :-)
cron