KIRK Revolution 400 + Deore DX

#1
W końcu czas zacząć, żeby móc skończyć.
Mam już 99% elementów układanki, a brak kierownicy w porównaniu z poszukiwaniami stosownej FD czy sterów M651 1i1/8" zdaje się być błahostką.

Zdjęcia stanu "surowego" - do późniejszego porównania z efektem końcowym ;-)

Obrazek
Obrazek


i osprzęt, gdzieś zapodziały mi się stery, ale są :-(

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#7
Witam po długiej, długiej nieobecności. Jak zwykle doba jest za krótka, żeby wszystko ogarnąć.
Rower powstał, jednak czarny nie oddawał w pełni charakteru ramy, więc ostatecznie został w tym roku ponownie pomalowany. Tym razem na srebrno. Choć tak patrząc to grafit byłby chyba lepszy, ale już tak zostanie. Przynajmniej w tym roku 8-)

Ale po kolei. O dorobionych hakach już pisałem. Musiałem dorobić też "podkładkę" pod przednią przerzutkę i tu zaliczyłem trzy podejścia, bo bez oryginału ciężko było dobrać odpowiednią odległość od ramy.

Rama dostała srebrny kolorek, a czarne pozostały tylko wstawki. Lakier Motip w sprayu oczywiście i szablony napisów.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek



Ponowne poskładanie i

Obrazek
Obrazek



To bez czego nie mogłem się obyć to bagażnik i stopka. Niestety z czasów współczesnych :roll: Rama ma seryjnie zrobione mocowania pod bagażnik i tylny błotnik.

Wersja ostateczna. Takim "czymś" poruszam się na co dzień. Jedyny mankament to lekka nadsterowność spowodowana zapewne zmianą kąta widelca.
Generalnie jestem w 99% zadowolony z efektu i możliwości "sprzęciku". Brakuje mi jeszcze osłony łańcucha na korbie.

Obrazek
Obrazek


A jeśli chodzi o detale to:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#10
Cóż- ten post to bardzo miła niespodzianka dla mnie! szczerze pisząc zaczynałem wątpić czy ujrzę Czarka jeszcze tu, na forum i finał Kirka... Na szczęście obawy okazały się bezzasadne! Mam tylko nadzieję że następny post za wcześniej niż rok ;-)

A w przechodząc do meritum. Ten rower patrząc przez pryzmat jego historii rzuca na kolana!
Uszkodzona rama, doprowadzona do mechanicznej sprawności to tylko punkt wyjścia Kolejny krok to konkretna wizja budowy maszyny, staranne wyszukiwanie i zbieranie komponentów - bez pośpiechu ani miejsca na prowizorkę A jak do tego dołożymy malowanie... staranne z dbałością o dizajn, detale...
Jak pisałem - efekt końcowy super (nawet jak Aldek pisał można stopkę i bagażnik wybaczyć ;-))
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#11
powiem szczerze że rower przeładny ale !
WYWAL !!! te duperele błotniki, bagażniki i costam jeszcze, kierownica prosta wg mnie idealnie super jakby był prosty , bez dodatków, i pancerze czarne .
ten model był zajebisty bo rama dawał mu wygląd

i usuń tą naklejke gianta bo poraża .
www.velotech.pl

#12
Częścio zgadzam się z Piotrem, ale myślę, że kolega Cezary nie zamontował sobie tych dupereli bo mu się podobają tyko po to, że są mu potrzebne.
Jedyne co bym zmienił w tym rowerze to kaseta (mam na myśli jej zużycie), bo przy nowej korbie to chyba nie gra za dobrze.

#14
Dziękuję za wszystkie komentarze i napiszę tylko, że nie mógłbym trzymać go w garażu i dosiadać od święta. Stąd biorą się dodatki "niezbędne" do codziennego użytkowania. Z czasem znikną - choć nie wszystkie.
Już od ponad roku chcę go zważyć i ..... się nie udaje :-x

Do założenia i odświeżenia mam skórzane siodło Bike-tech z lipca '92

Wróciły korby MT-60 długości 175 i mimo to kręcą małe kółeczka w porównaniu ze 170 w Mistralu na Bio-pace - złudzenie, ale wyczuwalne :-/
Połowy naklejki zaprzyjaźnionego serwisu też już nie ma :oops:

Obrazek
Obrazek


Kierownica jest jaka jest i jej zmianę ogranicza średnica mocowania wspornika SR, którego nie zmienię choćby nie wiem co, a kaseta spokojnie jeszcze daje radę.

Zastanawiam się jeszcze nad pełniejszym tylnym błotnikiem, bo łydki mam co jakiś czas zachlapane :roll:

Obrazek


Najważniejszy jednak jest bagażnik i zamontowane na nim stanowisko dla motywatora stanięcia na pedały przy podjazdach :-P

Obrazek


Fotki z ostatniego wyjazdu ... góra - Kościelisko, a dół - Chochołów/Zakopane gdzieś pomiędzy.

Obrazek
Obrazek


Rowery jeżdżą z nami wszędzie. Nawet nad morze, czy jezioro - zawsze można zrobić rundkę dookoła ;-)

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#16
KIRK to klasyka. To jest magnesium!!! Sorry ale tak poskładany nie jest piękny , i się nie obraź ale raczej oszpecony tymi plastikami , błotniki itp. Ideą tego roweru było ściganie a nie turystyka!!!!!

#17
Niestety przychylam się do zdania cedeka i wcześniej Piotra. Piękna rama, mnóstwo pracy i cierpliwości włożone przy odnowieniu i te wszystkie plastikowe tandetne pierdoły. Szkoda, ze rower stracił charakter.

EDIT: No ale ja tez będę składał rowery przede wszystkim tak, ja je "czuję" i zdanie innych forumowiczów będzie jedynie głosem dochodzącym gdzieś z oddali ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#18
Fajny rower, fajna rama, a ze ma blotniki i bagaznik? Co z tego, skoro wlasciciel jest zadowolony! O to przeciez chodzi, zbudowac cos na miare NASZYCH potrzeb a nie opini za przeproszeniem publicznej i rzekomych utartych schematow.Przeciez np. Lamborgini robi fajne, wielkie traktory! Dla kazdego cos milego!

#20
Cezary, jeśli odbierasz, nie słuchaj ich.
Mnie się tak ten Twój kirk podoba, że możesz nawet do niego parasolkę do kierownika przykręcić, rowerowe kierunkowskazy z mego dzieciństwa (takie na R20), i koszyczek wiklinowy, a w ogóle nawet tego nie zauważę.

No, może z tym koszykiem to trochę przesadziłem...
:-D
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#22
Moze zaraz pojawią się głosy typu - "widziałbym go ze sztywnym widelcem, możesz zrobić galerię?", "fajnie by się prezentował w anodzie - przebudujesz i opstrykasz?"...

Skoro CZarkowi taka forma odpowiada to nie ma co sztucznie kombinować - rower jest w konwencji jaka odpowiada właścicielowi i tyle Ja żałuję tylko jednego - braku go w ankiecie na rower roku....
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#23
skolioza pisze:żałuję tylko jednego - braku go w ankiecie na rower roku....
W sumie ten rower powstał nie dla konkursów, a dla mnie i tak nic nie przebije tej ramy - jest niepowtarzalna sama w sobie 8-)

Strasznie mało czasu mam ostatnio na wszystko, nie mówiąc już o zajrzeniu na forum :-(
Miałem zamiar zrobić małą sesję zdjęciową i jakiś filmik wrzucić na youtuba, ale to nie wcześniej niż wczesnym latem.

siedem3 pisze: te wszystkie plastikowe tandetne pierdoły. Szkoda, ze rower stracił charakter.
Charakteru nie stracił, a raczej ucierpiał wizualnie, za to zyskał na funkcjonalności.
Rama jest jednolita robiona metodą wtrysku i oryginalnie ma mocowania pod błotniki i bagażnik.

Czy to się komuś podoba, czy nie to plecak wożę na nieubłoconym bagażniku.
Miałem tylko dwa odblaski na szprychy, ale pomyślę nad czymś migającym ;-) :-P :lol:

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#27
Zawsze byłem fanem wyglądu rowerów jak z katalogów Rowery Świata , co z resztą widać w każdej mojej galerii.Nie sposób mi nie zgodzić się z Piotrem i Cedekiem że chcielibyśmy go ujrzeć jako rasowego górala , przepraszam ale na tej ostatniej fotce dodanej wygląda jak markeciak za 179 pln z kurczakiem z rożna w gratisie.Doceniam wkład pracy i to że rower służy do dojazdów po cebulę i twarożek ale taka surowa galeria się należy temu misiu:)
Lodzermensch

#30
Kurcze, niesamowity wkład pracy. Gratuluję końcowego efektu! Rowerek nadaję się do konkursu na rower roku w Retrobike.co.uk :-) Tam jest wiele różnych projektów po renowacjach ale na ten model nigdy nie trafiłem.
Czapki z głów panowie! :-)
'92 Kona Cinder Cone
'95 Checker Pig CPX 4050
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'99 Kona Kula
Ruski Tytan
cron