Zabrałem się za serwis mojego Headshoka (Fatty D):
Diagnoza - amor się nie rusza, nie pracuje, zardzewiałe łożyska igiełkowe. Po odkręceniu topcapa - wnętrzności działają jak trzeba, pracują, działa blokada, działa regulacja tłumienia, ale nadal nie ruszają się łożyska.
Poza tym według ubogich informacji nt. serwisu fattych pod topcapem, na "tłoku" powinno być gniazdo na klucz, żeby go odkręcić, a niestety u mnie go nie ma.
Jakieś pomysły? Jak ruszyć łożyska? Jak zdjąć topcapa?
#2
Głębiej na wsporniku też nie ma?
Powinno być w sumie.
Może od góry jest jakieś wejście na imbusa?
Co do łożysk.
Tu jest manual:
http://sheldonbrown.com/cannondale-headshok/index.html
Powinno być w sumie.
Może od góry jest jakieś wejście na imbusa?
Co do łożysk.
Tu jest manual:
http://sheldonbrown.com/cannondale-headshok/index.html
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#3
Od góry jest imbus, ale do regulacji tłumienia. Niżej na wsporniku?
Widziałem manual, tylko u mnie jest taki problem, że amortyzator się wcale nie rusza na łożyskach (zardzewiały zapewne), nie chodzi góra dół i przez to nie mogę zjechać na tyle nisko, żeby wykręcić tłumik. Mam tylko taką szczelinę jak widać na zdjęciu. Więc nie wykręcę tłumika ani od góry, jeśli nie zdejmę topcapa, ani od boku, jeśli rura sterowa nie zjedzie w dół.
Widziałem manual, tylko u mnie jest taki problem, że amortyzator się wcale nie rusza na łożyskach (zardzewiały zapewne), nie chodzi góra dół i przez to nie mogę zjechać na tyle nisko, żeby wykręcić tłumik. Mam tylko taką szczelinę jak widać na zdjęciu. Więc nie wykręcę tłumika ani od góry, jeśli nie zdejmę topcapa, ani od boku, jeśli rura sterowa nie zjedzie w dół.
#4
WD40 zalać, na noc zostawić. Może się ruszy.
Jeśli po takiej kąpieli nie drgnie, to już bym jej dużych szans nie dawał bez wymiany wałeczków i bieżni.
Jeśli po takiej kąpieli nie drgnie, to już bym jej dużych szans nie dawał bez wymiany wałeczków i bieżni.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#5
Pod topcapem głęboko na tłumiku są nacięcia z 4 stron do których trzeba dopasować klucz. Odkręca się normalnie czyli prawy gwint. Skoro łożyska igiełkowe zatarte to trzeba będzie i dół rozebrać. Bieżnie da się obrócić jeśli są zeżarte.
#6
Wymiana łożysk i bieżni na pewno, tylko jak je wyjąć. Zostawiam na drugą noc.
Do tłumika nie sięgam, mam tylko taką szczelinę jak widać na zdjęciu. Mogę odkręcić amor od dołu zanim wyciągnę tłumik?
Do tłumika nie sięgam, mam tylko taką szczelinę jak widać na zdjęciu. Mogę odkręcić amor od dołu zanim wyciągnę tłumik?
#7
Odkręcenie od dołu nic nie da. Najpierw musisz ścisnąć widelec tak żeby był maksymalnie ugięty. Jeżeli jest tak zatarty że się nie rusza to wd-40, coca-cola a jak nie pomoże to tylko modlitwa ;) Wtedy z góry zmieści Ci się klucz i będzie można odkręcić tłumik. Jak wyjmiesz tłumik to od dołu rury sterowej odkręcasz pierścień i wysuwasz rurę sterową do góry. Uważaj bo bieżnie i łożyska wypadają. Najtrudniejsza część to złożenie łożysk i bieżni bo trzeba je umocować na odpowiedniej wysokości a te france się przesuwają. Jak się nie ma specjalnego narzędzia do ich mocowania trzeba sobie radzić czym się da, ja używam taśmy klejącej i gumek recepturek. Powodzenia
#8
Jak na razie rura sterowa ani mm się nie rusza. A może masz jakiś pomysł jak odkręcić topcap - wtedy wykręciłbym tłumik od góry. Czy też w tym modelu się nie da? Zrobić więcej zdjęć? Spróbuję bardziej go obciążyć, bo jak widać moje 66kg nic dla niego nie znaczy :D A inna sprawa w drugim headshoku (MC60) jedna z bieżni się obsunęła (zjechała do dołu), pewnie też będę musiał go rozkręcić i to poprawić. To właśnie podsunęło mi myśl, że może można wyrwać bieżnie od dołu i wtedy ruszy?
#11
Łożyska igiełkowe ogranicza pierścień na rurze sterowej. Może rzeczywiście skoro masz tak zablokowane to coś się uda ruszyć jak go odkręcisz.
#12
No to tak zacząłem od poruszenia bieżni, wyciągnąć się nie udało, ale wbiłem głębiej. Nie wiem czy to coś pomogło. Następnie odkręciłem dolny pierścień, też łatwo się nie poddał. Po tym amor dostał młotkiem po głowie, potem od dołu i UWAGA popuścił 2mm. Po paru minutach osiągnąłem skok 5mm, niewiele później 6mm i potem puścił cały. Potem tłumik, no i rura wszystko ładnie zeszło.
Została mi sprężyna i elastomer na dole wewnętrznej rury sterowej, jak to wydostać?
Gdzie można kupić łożyska i bieżnie? Są takie same jak nowsze, czy różniły się wymiarami?
Została mi sprężyna i elastomer na dole wewnętrznej rury sterowej, jak to wydostać?
Gdzie można kupić łożyska i bieżnie? Są takie same jak nowsze, czy różniły się wymiarami?
#13
Jeśli sprężyna i elastomer nie wychodzą same, to najlepsza będzie szprycha i zagięty koniec.
Z tego co kojarzę, to wszystkie nowsze Fatty mają te same bieżnie i łożyska. Ale dla pewności zajrzyj może do jakiegoś serwisu znającego się w Cannondale - tam pewnie najszybciej dostaniesz też bieżnie.
Tu lista:
http://pgr.bikekatalog.pl/?do=pokazUcze ... 1&expand=2
Z tego co kojarzę, to wszystkie nowsze Fatty mają te same bieżnie i łożyska. Ale dla pewności zajrzyj może do jakiegoś serwisu znającego się w Cannondale - tam pewnie najszybciej dostaniesz też bieżnie.
Tu lista:
http://pgr.bikekatalog.pl/?do=pokazUcze ... 1&expand=2
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#14
Wszytkie fatty o skoku 70 i 80 mm maja takie same bieżnie i łożyska. Zamienne są również tłumiki.
#15
Ot takie sobie seminaria w Niemczech:
http://www.eighty-aid.com/index.php?id=697&L=1
Szkoda, że nie w Polsce.
Według nich mam albo 70m albo 60mm skoku. Na stronie piszą 70mm, a w manualu jest że 60mm. Dobrze zrozumiałem, dla 70mm są takie same łożyska jak w 80mm? W 60mm też?
http://www.eighty-aid.com/index.php?id=697&L=1
Szkoda, że nie w Polsce.
Według nich mam albo 70m albo 60mm skoku. Na stronie piszą 70mm, a w manualu jest że 60mm. Dobrze zrozumiałem, dla 70mm są takie same łożyska jak w 80mm? W 60mm też?
#16
Skoku masz 70mm. Bieżnie będą pasować od wszystkich nowszych headshokow na pewno ale wydaje mi się że i w tych najstarszych były identyczne różnica była tylko w długości rury sterowej w widelcu.
#17
Czołem.
Poszukuję klucza do rozkręcania Headshocka - ma może ktoś na zbyciu?
Chciałem się też dopytać o gumy do Fatty. Może też komuś zalegają lub ktoś wie, gdzie je dostać.
Poszukuję klucza do rozkręcania Headshocka - ma może ktoś na zbyciu?
Chciałem się też dopytać o gumy do Fatty. Może też komuś zalegają lub ktoś wie, gdzie je dostać.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#18
http://www.isport.pl/zestaw-naprawczy-c ... -5731.html
Ewentualnie Twomark.
Klucz można dorobić samemu z rurki o odpowiedniej średnicy, popracujesz trochę pilnikiem i po sprawie :)
Ewentualnie Twomark.
Klucz można dorobić samemu z rurki o odpowiedniej średnicy, popracujesz trochę pilnikiem i po sprawie :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
#19
Bombastiko - dzięki wielkie.
Z kluczem tak właśnie kombinuję, żeby go sobie dorobić.
Nie wiesz jaka jest jego średnica? Bo się zastanawiam, czy klucz to rozbierania bębenków kaset nie będzie tu działać (średnica 29,2 - chyba jednak może być za mała).
Z kluczem tak właśnie kombinuję, żeby go sobie dorobić.
Nie wiesz jaka jest jego średnica? Bo się zastanawiam, czy klucz to rozbierania bębenków kaset nie będzie tu działać (średnica 29,2 - chyba jednak może być za mała).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#20
Średnica raczej za mała.
A ja dotarłem wreszcie do nowych i używanych łożysk igiełkowych, ale drogo sobie życzą :/
A ja dotarłem wreszcie do nowych i używanych łożysk igiełkowych, ale drogo sobie życzą :/
#21
To zapodaj informacje na forum gdzie znalazłeś te łożyska - może się komuś przyda.
Ja ostatnio kupiłem dwa nowe zestawy igiełek, 4 bieżnie i jedno łożysko sterów (połowa kompletu na cały amor) za 100zł. Jak u Twojego źródła z cenami?
Ja ostatnio kupiłem dwa nowe zestawy igiełek, 4 bieżnie i jedno łożysko sterów (połowa kompletu na cały amor) za 100zł. Jak u Twojego źródła z cenami?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#23
Komplet = 4 sztuki igiełek + 8 sztuk bieżni?
Jeśli tak, to w sumie tragedii nie ma.
Jeśli tak, to w sumie tragedii nie ma.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#25
To trochę lipa, bo jeśli amor się zatarł, to pewnie w nich są największe wżery i one także bezwzględnie wymagają wymiany. No chyba, że by spróbować przełożyć je na drugą stronę (choć nie wiem, czy to coś da).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#27
O- dzięki wielkie.
Jeśli średnica zewnętrzna to 30mm a wewnętrzna 24, to klucz do rozkręcania bębenka piast Shimano powinien podejść. Trzeba będzie tylko otwór powiększyć.
Dam znać jak się już zabiorę za rozbebeszanie.
Jeśli średnica zewnętrzna to 30mm a wewnętrzna 24, to klucz do rozkręcania bębenka piast Shimano powinien podejść. Trzeba będzie tylko otwór powiększyć.
Dam znać jak się już zabiorę za rozbebeszanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#28
Na drcannondale.de łożyska igiełkowe są dostępne za 29EUR/komplet.
Bedę tam zamawiał komplet narzędzi i części zamiennych do leftych i fattych więc jak ktoś chętny możemy połączyć siły.
Bedę tam zamawiał komplet narzędzi i części zamiennych do leftych i fattych więc jak ktoś chętny możemy połączyć siły.
#29
narzedzia i czesci zamienne czasem odsprzedawal pewien uzytkownik LB, przypuszczam, ze wykonywal je sam, ale znajomy ktory nabyl wypowiadal sie o nich dosc pozytywnie.
#30
Tutaj mam baaardzo przydatną instrukcję - niestety jakość dość kiepska, ale i tak powinna się przydać :) Po ściągnięciu pliku na dysk jakość się poprawia.
http://ebookbrowse.com/headshok-service ... d315461085
http://ebookbrowse.com/headshok-service ... d315461085
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .