Nie-do-końca-retro Wheeler ;)

#1
Cześć!

kupiłem tą szosę jakieś dwa lata temu, w między czasie pomalowałem ramę, później znalazłem odpowiednią na mój rozmiar (obecna, widoczna na zdjęciach) z widelcem. Wprowadziłem kilka "unowocześniających" elementów, jednakże nie było to zależne ode mnie - gdyby nie widelec, pewnie dalej jeździłbym na klasycznych sterach 105, jakoś bardziej mi leżą ;).Jeździ całkiem nieźle, nie znam jeszcze wagi, nie miałem okazji rowerka zważyć. Na przyszły sezon będę wymieniał opony (kto wie czy nie całe koła :)) założę jakąś owijkę. Aktualnie rozglądam się za FD na hak.
I jeśli ktoś rozpoznaje model ramy, albo cokolwiek wie na temat tego modelu - podzielcie się :)


specyfikacja -

Rama - Wheeler na rurach tange infinity
Widelec - Kinesis
Korba - Shimano 105 + blaty biopace
Suport - shimano 105
Kaseta - Shimano 6. rzędowa(jednak nie interesowałem się zbytnio, będzie update)
RD - Shimano 105
FD - brak, poszukuję na hak
Manetki, klamki - Shimano 105
Hamulce - Shimano 105
Koło przód - shimano 105 jednak obręcze nieznane, po śladzie z nalepki, której nie było jak kupowałem oceniam to na rigidę/mavica
Koło tył - 105 + nieznana obręcz, jak przód
Pedały - 105 (PD 5610)
Stery - stronglight uszczelniane
Mostek - Ritchey
Kierownica - Accent (staszkowa :)), można ją też zobaczyć w temacie o jego Esce)
Sztyca - Nieznana
Siodło - San marco blaze

Wszystkie 105 oprócz pedałów są z "grupy" 1050.

Galeria - z góry sorry za nieostre i słabej jakości zdjęcia ;)
http://picasaweb.google.com/kaczor.krak ... 1JmOteS_Tw#
Ostatnio zmieniony 2010-12-09, 15:34 przez kaczko, łącznie zmieniany 1 raz.

#3
1. Zmień klamki bo sie w zabijesz na tych pancerzach wypuszczonych do góry , bankowo zaczepisz ręką na ulicy - to niebezpieczne jest.
2. kiera za bardzo pochylona w dół jak widze ze zdjęć .
3. Jakbyś miał za słabe hamulce to polecam powiedzmy wygladajajace minimnalistycznie ale już jednoosiowe Tektro Quartz, zmieniłem u siebie ze starych Ultegry jak Twoje i jest już lepiej.
www.velotech.pl

#4
Piotr pisze:1. Zmień klamki bo sie w zabijesz na tych pancerzach wypuszczonych do góry , bankowo zaczepisz ręką na ulicy - to niebezpieczne jest.
Jeżdżę 2 lata i ani razu nic takiego mi się nie przydarzyło.
Nie zmienia to jednak faktu że owszem, rozglądam się za klamkami z prowadzeniem aero.
skolioza pisze: Tange Infinity - to sporo zmienia ;-)
Faktycznie, mogłem tak od razu napisać, jednak rano jeszcze "spałem" ;)
Ostatnio zmieniony 2010-12-09, 15:51 przez kaczko, łącznie zmieniany 1 raz.

#6
Piotrze mam takie pytanie :oops: :

Masz jakąś traumę związaną z takimi pancerzami?

Z tego co wiem to dopiero w latach 80 - 90 wymyślono areo klamki....
Przez co najmniej 50 lat jeżdżono z pancerzami na wierzchu i nikomu to nie przeszkadzało.
Nie widzę sposobu, w jaki można się zahaczyć :-/

#7
Ja mam klamki exage , są troche poobijane i trzeba by było wymienić gumy , dostałem je za darmo i oddam za koszty przesyłki jak by ci się przydały :roll:
chcieć to móc

#8
Ja mam klamki exage , są troche poobijane i trzeba by było wymienić gumy , dostałem je za darmo i oddam za koszty przesyłki jak by ci się przydały :roll: A tak po za tym to rowerek w nurtach mojego , fd 1050 co jakiś czas się pojawiają na allegro , trzeba być czujnym :mrgreen:
chcieć to móc

#9
staszek pisze:Piotrze mam takie pytanie :oops: :

Masz jakąś traumę związaną z takimi pancerzami?

Z tego co wiem to dopiero w latach 80 - 90 wymyślono areo klamki....
Przez co najmniej 50 lat jeżdżono z pancerzami na wierzchu i nikomu to nie przeszkadzało.
Nie widzę sposobu, w jaki można się zahaczyć :-/
Traume moze masz Ty , boi ja nie widze sensu zabić sie przez przypadek zachaczając o pancerz ręką , jeźdizłem na czymś takim to wiem i nie widze nic zdrożnego w tym aby mieć rower bezpieczny w każdym calu choć stary-wiekowy.

A propo, trabanty też były i sie dało jeździć na nich , a nwet biegi miały przy kierownicy.

Też chciałem mieć kultowe klamki z takimi pancerzami ale tylko raz.
www.velotech.pl

#12
Piotrze.. Możesz mi powiedzieć jak się o taki pancerz zahaczyć? Nawet przy wsiadaniu (przez kierownice) nie da tego zrobić.
Jedynym denerwującym objawem tego systemu jest dyndanie na wybojach.

#13
staszek pisze:Piotrze.. Możesz mi powiedzieć jak się o taki pancerz zahaczyć? Nawet przy wsiadaniu (przez kierownice) nie da tego zrobić.
Jedynym denerwującym objawem tego systemu jest dyndanie na wybojach.
Będzie się działo:):)
Lodzermensch

#14
Mozna spróbuj, jeźdizłem tak z rok i po jednym machnięciu ręką założyłem klamki puszcane w bok, no po prostu sie da , na mieście różnie bywa, zresztą nie mój rower , napisałem coś praktycznego a nagonka jakaś dziwna , sie tłumaczyć nie musze z resztą .
www.velotech.pl

#17
W sumie nic nie mam do tego typu klamek , ale nie pasują do całości roweru. No i ten czarny most i kiera powinny isc w polerke , ale jak moge cos wtrącic to najbardziej by pasowała fajeczka. BTW ciekawy widelec , był już z ramą czy gdzieś go kupiłeś?

#21
Wczoraj podczas przejażdżki zauważyłem luz ka suporcie - miska od strony napędu się wykręciła. Dokręcając ją okazało się, że gwint jest przekręcony, mam na myśli to, że do pewnego momentu się wkręca ciężko, a przy kolejnym obrocie luzuje. Zastanawiam się, co z tym teraz zrobić. Czy zamienienie misek stronami będzie dobrym rozwiązaniem? Czy wogóle to pomoże?

Rozważam też kupno kleju do gwintów, ale to w ostateczności ;-) .

A może lepiej zacząć od pytania - czy dobrze wkręciłem suport. Miska z nakrętką kontrującą jest po lewej stronie.
Może powinno być na odwrót?

pozdrawiam.

#29
kuba84,
Raczej nie, kombinowałem ostatnio z tymi sterami i podkładkami od Ciebie, oraz 1 i 1/8" i jakoś się udało to skręcić wszystko, żeby podkładek mi starczyło i do MTB i do szosy ;)

A ramka dobrze się sprawuje :)
Też bym widział coś klasycznego, jakąś stylową fajkę i leciwego baranka ale z racji że wideł jest ahead musiałem pójść w nowoczesne klimaty.

Co do tematu, powinienem jakieś nowe fotki wrzucić bo rowerek dostał koło Ritchey OCR Pro (z którym już kiera i mostek się bardziej zgrywają) na tył, nowe stery, blaty ( tu jeszcze chyba Biopace widzę), łańcuch, kasetę i hamulce dual pivoty.
Wojtas pisze:staszek,

słaby serwis ;)
A to serwis na kalwaryjskiej, ale młody i głupi byłem, że dałem się tak wydymać na kasę ;)
Druga rzecz to to, że wtedy mi jej nie brakowało.
Obrazek

Scott Superamerican 1994
Alpinestars Cro-Mega DX 1991[/b]
Alpinestars Al-Mega 1991
cron