Magura HS11 / HS22 / HS33 - serwis

#1
Ave!

Dorwałem jakiś czas temu hamulce wspomniane w
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1411

jest chwila czasu, trzeba je dostosować to potrzeb nowego użytkownika.

Przód - wyglądał dobrze, działa świetnie, tylko nie przewidziałem jednej rzeczy -
szwagier ma 2m wzrostu i długie nogi, kokpit w jego przełajowym MTB jest mnóstwo wysoko, ergo -
muszę zainstalować dłuższy przewód - mam tam 49cm, a potrzebuję jakieś 65-70cm

Tył - niby wszystko gra, ale przewód jest w jednym miejscu "przyszczypany" więc mam plan coby skrócić tylny do ww. potrzebnego przedniego a tył dokupić.

ToDo:
- manual - jest podany przez Focker'a w ww. wątku
- service kit znaczy strzykawka - jest na alle, ok
- olej - Magura Blood lub coś 10x tańszego np. mineralny LHM, ok
- przewód - na alle widzę jeden przeźroczysty po 10 za metr,
Alligator 20 pln za metr
albo używkę od Julie http://allegro.pl/przewod-magura-tyl-cz ... 69638.html
- oliwki zwane baryłkami - o ile rozumiem jest po jedej po każdej stronie przewodu,
przewód tył zostawię po jednej stronie zainstalowany,
więc będę musiał zastosować jedną oliwkę z przodu i dwie na nowy lepszy tylny przewód - ergo - trzy sztuki

hmmm spojrzałem na ten przewód od Julie- tam baryłka jest tylko po jednej stronie - "slave nut connection"
w odróżnieniu od strony, gdzie końcówka jest wbijana w przewód "barbed adaptor connection"
- zgadza się?

potrzebuję czegoś jeszcze?

- napełnianie:
o ile rozumiem to wkręcam przewód ze strzykawką w zacisku "slave"
potem odpowietrzający w klamce,
spuszczam olej
robię z przewodami co trzeba
zalewam nowy olej - od dołu, przez zacisk "slave"
czekam aż się u góry pojawi olej
"wentyluję" układ olejem wciskając i wyciskając tłok strzykawki

Ile tego oleju ma być na górze jak będę zakręcał układ?
Mam go "wycisnąć" śrubą?
Na dole - analogicznie?
--
Cypis

#2
Płyn Citroena jest duuużo gęstszy niż Royal Blood czy nawet zielony płyn Magury. Szczególnie w zimne dni będzie odczuwalne opóźnienie w powrocie klamki - najbardziej widoczne w tylnym hamulcu. Polecam dać te parę groszy za płyn Magury, albo chociaż Finish Line.

Oleju ma być na full - nie może być w środku ani grama powietrza - bo wtedy hamulec jest zapowietrzony i czuć miękkość na klamce. Tak więc musisz wlać płynu pod sam korek. Zakręcasz, jak masz full. Nic nie wciśniesz, bo nadmiar po prostu wypłynie. Tak na górze, jak i na dole. Tylko pamiętaj, żeby nie odłączać obydwu przewodów na raz, bo cały płyn wyleci i cała robotna na marne. Najpierw zakręcasz górę, potem dopiero odłączasz dolny przewód.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
Zakupiłem te przewody:
http://allegro.pl/hydrauliczny-przewod- ... 70630.html
dostałem Asahine czyli Alligator'a bez logo.

Wszystko ładnie, tylko ta nakrętka naciskająca / zaciskająca baryłkę ma troszkę małą średnice - wchodzi do niej jakieś 2-3mm przewodu i tyle, na razie próbowałem tylko w rękach.
Baryłka wchodzi - ciasno, ale wchodzi.

W pdfie wygląda jakby zarówno baryłka (brass olive) jak i nakrętka (sleeve nut) były założone dość luźno - hmmmm zeszlifować lekko przewód jakimś papierkiem 1000?

edyta:
różnica to mniej więcej 5,2mm (stary przewód) vs. 5,4mm (nowy)
--
Cypis

#4
Spróbuj wcisnąć tą nakrętkę na siłę - tam się nie ma co popsuć, a jakby coś to najwyżej odetniesz kawałek przewodu. Zasadniczo powinno to wszystko wchodzić bardzo luźno (baryłka zaciska się dopiero po wkręceniu śruby), ale jeśli już raz wejdzie, to raczej nie będziesz już tego ruszał. Może spróbuj na jakiś smar?

I zobacz jeszcze, czy baryłka dobrze leży w gnieździe w klamce - czy nie jest za duża.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#5
Jak mówi stare nordyckie przysłowie bitewne:
nie ma takiej dziury której nie można rozwiercić :-)

wiertło 5mm w dłoń, i delikatnymi ruchami udało się nakrętkę dostosować do współczesnawego przewodu - działa, wkręcona, trzyma.

focker, po lekturze tego forum, w szczególności zaś Twoich niezwykle pomocnych rad wszystko już robię na smar :-)
(bez litu oczywiście :D )

A baryłka (z takiej aukcji: http://allegro.pl/oliwki-barylki-koncow ... 08294.html ) pasuje w ten otwór idealnie...
--
Cypis

#6
To i ja się podłączę do tematu. Muszę skrócić przewody w Racelinie-D. Wygrzebałem film, który pokazuje jak to proste: http://www.youtube.com/watch?v=UowY4WQEJec

Na Alle znalazłem taki oto zestaw do odpowietrzania: http://allegro.pl/magura-service-kit-ze ... 50563.html (niby do samego skracania niekonieczny, ale może się przydać w przyszłości - czy nie?), natomiast nie mogę nigdzie dorwać tej końcówki nakładanej na koniec przewodu, którą to trzeba wymienić po skróceniu.. Macie jakieś namiary..? Jedyne co znalazłem to takie obleśne: http://allegro.pl/oliwki-barylki-koncow ... 48623.html przy okazji też napisałem do człowieka od aukcji wspomnianej przez Cypisa..

Kolejna sprawa - nie mam w ramie oczywiście żadnych uchwytów na takie przewody, więc znowu pytanie - zipami czy znacie jakieś obejmy?

Dalej... ile oleju wchodzi na zalanie przewodów? Taki pi razy oko.. 50pln kosztuje 100ml Magura Blood, 150pln kosztuje litr. Ciężko się zdecydować nie znając wymiaru problemu :) Może po prostu kupić litr i go podzielić na kilka osób na forum...

Jeszcze jakieś hinsty co do mocowania samej Magury? :) Nie dostałem podkładek, które się nakłada na piwot przed szczęką hamulców oraz nie mam też śrub do piwotów - ale te to chyba zwykłe można..?

#7
Zestaw z aukcji będzie ok, ale zastanów się, czy nie lepiej zanieść to do serwisu. W Łodzi napełniają za 25-30zł to mniej więcej tyle ile wydasz na płyn na i zestaw (choć płyn i zestaw zostanie Ci na następny raz). Prawda jest taka, że za pierwszym razem pewnie nie uda Ci się uniknąć powietrza wewnątrz, więc musisz na początek liczyć większe zużycie płynu w ramach nauki.
Te oliwki z aukcji są ok. Nie widzę tu żądnego problemu. Na pewno się nadadzą.

Zipy będą ok do przymocowania. Są też różne obejmy, ale ciężko je dobrać do grubości rury:
http://allegro.pl/uchwyt-pancerza-na-ra ... 42784.html
http://allegro.pl/uchwyt-pancerza-na-ra ... 15703.html
Możesz też spróbować czegoś takiego:
http://www.rowery-rybczynski.pl/linki-i ... per-i.html
Choć to może niewystarczająco dobrze trzymać przewód.

Na zalanie hamulca potrzeba około 20ml. Jeśli to robisz pierwszy raz to może i 2 razy więcej. Tak wiec litra nie zużyjesz do końca życie. Luknij tutaj:
http://www.trialshop.pl/index.php?_a=vi ... ductId=767

Podkładki możesz dać zwykłe ordynarne z Castoramy. Zwykłe śruby też będą ok, ale czy masz szybkowipinacze i śruby do nich?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
Hmm z tego co czytałem to piszą, że w trakcie skracania przewodów nie trzeba dolewać płynu. Z tego co mówił poprzedni właściciel płyn jest świeży (choć oni tak zawsze mówią).

#9
Przecież musisz odpowietrzyć układ - cały płyn musisz przepompować, bo inaczej wewnątrz przewodu będzie powietrze. Nie słuchaj ludzi, którzy jeżdżą na zapowietrzonych hamulcach (nawet o tym nie wiedząc) bo im się wydaje, że potrafią wszystko na kowadle młotkiem naprawić.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#10
docent.net,
ten człek od zestawu napełniającego (OFM_01) powinien mieć oliwki,

Accent Gripper I - zastosowałem, działa pięknie z nowymi przewodami (Alligator / Ashima), wskakują w obejmę i trzymają się na miejscu,

co do odpowietrzania -
przód musiałem powtarzać, tył napełniłem za pierwszym razem.
--
Cypis

#11
Kojarzy ktos gdzie mozna teraz kupic w miare tanie przewody hydrauliczne do magury hs22? czy najtansze sa te a2z z allegro? czy cos mozna gdzies jeszcze znalezc?

#20
Mają znaczenie. Jeśli ich nie zamontujesz, to w większości ram źle będą siedzieć kliny rozporowe na ramie.
W wielu amortyzatorach nawet jedna podkładka to za mało - bo klin nie chce się blokować na podkowie. Tak jest szczególnie w Bomberach. Dla takich sytuacji Magura robiła specjalne aluminiowe pogrubione podkładki - blokowało się je na piwocie na śrubę wkręcaną z boku.
Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#21
dokładnie, u mnie w każdym Bomberze z HSami siedzą z przodu te aluminiowe grubsze podkładki natomiast na tył mam wsadzone przeważnie 2szt stalowych na każdą stronę
cron