Mielec XXX

#1
Witam.

Aby już zakończyć ot z mojego tematu o Fuji'm zakładam temat specjalnie dla Mielca :D

Zacznę tradycyjnie od historii:

Z tego co pamiętam to ramę xGx kupił w 1998r "u Krajka" na Jedności we Wro.
Pamiętam też że złożony był na niej rower na full Deore do grawitacji... a że byłem dzieciak to tylko tyle pamiętam... A no i jeszcze to że jarałem się tym rowerem :D

W 2005r. Kupiłem ją. Miała iść do malowania na czarno lecz Tom zaczął bawić się i powstało takie mini dzieło które następnie zostało pokryte bezbarwnym u lakiernika.... I takie gotowe przeleżało do wiosny 2006r.
2006. Poskładałem z na niej swojego bika. Był to mix nowych części i elementów z poprzedniego makrokesza (nie śmiejcie się koła nadal wożą moją mamę :D). I tak projekt ewoluował. Z ważniejszych zmian to w 2007 doszły nowe koła a z nimi 8 biegów. Z nowymi kołami zauważyłem spory problem. Tylny trójkąt jest krzywy. Dało się jeździć lecz z ustawieniem hamulców były problemy (za każdym wyjęciem od nowa). Tak przeturlałem się przez 2007r. i połowę 2008. W okolicy czerwca gdy sztycy już zabrakło zacząłem szukać nowej ramy.
I w ten sposób w 16.06.2008 roku Mielec zawisł na haku.

Ewolucja:

https://picasaweb.google.com/1105496876 ... 2/Ewolucja


Jak feniks z popiołów odrodził się w 2009 roku. Gdy po zmianie napędu w Fuji'm zostało mi trochę wolnych części. U kolegi w garażu znalałem starego makrokesza z którego wyciągnąłem koła. Kupiłem mostek i sztywny widelec. Potem pobawiłem się sprayem i powstał taki oto wehikuł... albo inaczej górka złomu :D Czasami wyciągam go do miasta jak szosa stanie albo po bułki do sklepu. Naprawdę miło jeździ mi się na nim. Taka odmiana względem meridy czy fuji'ego.

https://picasaweb.google.com/1105496876 ... ec15122011

Tutaj akurat nie chciało mi się szukać sztycy bo późno jest i ciemno w garażu...


Co do Specyfikacji:
Rama: Mielec
Widelec: Alu
Kiera:AMOEBA BORLA S-DHB192
Mostek: AMOEBA 130mm
Sztyca: Accent
Korba: Shimano Alivio z blatem 42t
Suport: Kinex
Manetki: Sram MRX 8s.
Klamki: Shimano Deore/BL-M420

reszta bez znaczenia :D


A teraz tak co do planów...
Generalnie miałem pomysł żeby do tej ramy załkładać części które potem miałyby pójśc do projektu fulla na Sram 9.0 SL lecz na razie wolę doinwestować Fuji'ego i zacząć więcej jeździć po górach...
Lecz...

Wpadłem na inny pomysł... To co wymienłem w specyfikacji narazie zostaje... A do tego mam
- zaklepane koła na Mavic'ach EX527 (?) i na piastach Srama 9.0 do tego
- założę albo XCR i dobre v-ki albo jakiegoś 2 półkowca którego ostatnio jeszcze miał kolega ale on jest tylko disc (i chyba go ma wciąż ) i wtedy z tyłu V-ka a do przodu kupię to koło co wisi na Allegro na 517 z tarcza, piasta pójdzie tutaj a obręcz do Fujiego ( lubię komplety :D ),
- no i jeszcze do tyłu założe Sorę która leży... i będzie 1x8,



W każdym bądź razie finalnie chce żeby powstał projekt do zabawy w lekką grawitację albo... nie wiem do czego...

Z czasem chciałbym żeby projekt zrobił się retro... Pasowałaby mi tu korba Cody, hample XT 739, RD XT na krótkim wózku...

W każdym bądź razie projekt rusza... A może wy macie jakieś propozycje? Jakaś retro tarczówka?

PS. Ponad wszystko potrzebuje instrukcje serwisową do XCR'a :D Jak ktoś ma to poproszę :D

pozdrawiam
xMekpx

#4
Nie myślałeś, żeby mimo wszystko zamontować niższy widelec, albo choć obniżyć skok w tym? Teraz nie wygląda to dobrze. Wiem, że najważniejsze, że jeździ Ci się dobrze, ale można choć dla eksperymentu spróbować?

Co do XCRa - to tak prosty widelec, że aż szkoda szukać manuala. Dziś jestem we Wrocławiu - wpadaj do hotelu Campanile, przynieś garść imbusów i zestaw kluczy nasadowych/płaskich i dobry smar stały to Ci chętnie pokażę. Serwis tego amora sprowadza się tylko do czyszczenia/smarowania ślizgów/sprężyny. Tłumik z blokadą (jeśli taką masz wersję) jest nierozbieralny i nie da się w nim wymienić oleju. Co więcej - próba rozebrania go może się skończyć utratą zębów, bo tam jest duże ciśnienie, więc smarujemy tylko wspornik z zewnątrz i koniec.

Co ciekawe, dokładnie taki sam tłumik jest montowany w Bomberach MX Pro z blokadą - nawet ma napisy Suntoura. W linku cały zestaw zaraz po wymontowaniu własnoręcznym z Bombera:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=3 ... 9xdvml1&zw
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#5
witam.

dzisiaj niestety się nie wyrobie...

tak jak pisałem rower ma przeznaczenie zabawowe więc chce raczej wstawić tam coś dużego.

pozatym właśnie taki wysoki widelec był tutaj zamontowany gdy rame miał xGx.... no i jest jeszcze jedno... xcr mam a nie chce narazie pakować kasy...

może w weekend usiade i zrobię tego xcr.. Czyli mam rozumieć że nie ma tam niespodzianek typu ukryte śruby itp.?


pozdrawiam
xmekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#6
Nic niespodziewanego nie ma.
Tylko najpierw odkręć dolne śruby i wybij wsporniki z gniazd gumowym młotkiem, a dopiero potem wykręcaj kartusz olejowy - żeby nie wyskoczył przy odkręcaniu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Rat bike! Podoba mi się koncepcja, bardzo oryginalnie. Jeśli jest to i tak rower experymentalno-zabawowy widziałbym tam jednak sztywny, krótki widelec w podobnym pozdzieranym klimacie lub aluminiowy, masywny, pozdzierany dłutem w stylu Rammstein :-) Nie wiem czy singlespeed jest w twoim klimacie ale czystość formy by tutaj pasowała idealnie.
Kolega miał tę ramę, całkiem niezły sprzęt na tamte czasy to był.

#8
Witam.

Co do singla to wahałem się ale... chcę żeby rower był zdolny do podjeżdżania jak i jazdy w dół więc będzie 32t z przodu i 11-32 z tyłu...

Pytanie: Czy wózek z Sory (pierwsza seria) podejdzie mi do XT (737/739) ?

I druga rzecz...
Rama rzeczywiście wyróżnia się z tłumu. Gdy jeszcze na niej jeździłem to miałem dużo akcji kiedy ludzie pytali się co to itp :D
Lecz...

Rama jest z lekko krzywa. Koło jest lekko nie w osi. Da się to ustawić i jeżdzić ale jest to uciążliwe... Pytanie...Prostować czy nie? Czy nie będzie to miało wpływu na wytrzymałość? I jeszcze jedno... gdzie we Wro mi to mogą zrobić?

pozdrawiam
xMekpx

#13
A bo to pierwszy raz by było...? ;-) (mam na myśli panów z Mielca)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#14
co do wózka - miałem kiedyś założoną Sorę w rupciu - nie pamiętam czy działała na 26 czy na 28T z tyłu... w każdym razie obrabiała 7 z 8 zębatek (tylko właśnie nie pamiętam czy kaseta była do 32 czy do 30), na największą można było ją wrzucić ale górne kółko chrobotało o zębatkę (sprężyna niewystarczająco odciągała przerzutkę)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#15
Witam.

Żeby nie było że nic nie robię... Ostatnio miałem trochę wolnego więc rozebrałem całość.

Do tego XCR przeszedł serwis i po nim stwierdziłem że zmiana go będzie konieczna. Było w ch... brei, brudu, a do tego lagi są mocno zniszczone. Na razie całość zalałem olejem i działa. Po przymierzeniu do ramy okazało się że trzeba będzie mocno skrócić sterówkę.

Do tego wybrałem się po koła. Będzie zestaw:
-piasta: Sram 9.0
-obręcz Mavic D521.
-Szprychy nie wiem jakie (maja taka jakby strzałkę na łebkach).

Jedyne co trzeba będzie zrobić to wbić łożyska i myślę że po nowym roku będzie to pierwsze co zrobię.

Widziałem kiedyś taka stronę ze wszystkimi firmami produkującymi szprychy i dokładnym opisem oznaczeń. Ma ktoś może ten link co bym mógł obczaić co to za szprychy?


W sumie to co się dało to wyczyściłem i wrzuciłem sobie w jeden karton...

Podjąłem też decyzję co do specyfikacji: Mielec będzie złożony bez Shimano. Finalnie przynajmniej... Jak na razie jako zło konieczne będzie korba Alivio, Kaseta hg40, i RD Sora.

Poszukuję teraz hamulców Avida lub jakiś innych (najlepiej CNC ).

W sumie wrzuciłem parę foto w galerię:
https://picasaweb.google.com/1105496876 ... /MielecNew

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#16
Sprawdź czy galeria jest udostępniona, nie ma dostępu.

Co do szprych to pewnie Piotr rozwieje wątpliwości.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#23
splanowanie ramki troche by uratowalo sytuacje tym bardziej ze troche materialu tam jest do" zjechania"
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#25
W celu zmniejszenia skoku amora dajesz podkładkę pod popychaczem i skracasz sprężynę (przy małym zmniejszeniu soku wystarczy odkręcenie regulatora na minimum).

Jeśli masz wersję bez tłumika, potrzebujesz dwa dystanse pomiędzy elementami 10-11 abo 11-12: http://www.srsuntour-cycling.com/custom ... F7-XCR.pdf
Jeśli masz wersję z tłumikiem to dajesz jedną podkładkę pomiędzy elementami 10-11 albo 11-12: http://www.srsuntour-cycling.com/custom ... XCR-LO.pdf
Takie dystanse można kupić w jakiejś castoramie albo innym obi w dziale hydraulicznym - tam są różne rurki plastikowe o różnych średnicach i grubościach - coś dla siebie dobierzesz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#28
a koło nie jest przeciągnięte? przymierz koło do innej, pewnej ramy i zobaczysz, czy widły krzywe, czy koło przeciągnięte.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#30
Witam.

jeśli moje koło brata, moje stare i brata stare koło i inne były krzywe to może i to nie rama... :-)

....rama na 100 %


co do przeciagania to nie za bardzo jest jak.. Bo to jest krzywe w innej płaszczyźnie. (ale ciężko to wytłumaczyć w której )choć ten pomysł najjbatdziej mi się podobał.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996