Witam wszystkich serdecznie, całkiem przypadkiem trafiłem na to forum szukając wzoru naklejek na amortyzator RS Indy C! Swietny pomysł z tą stroną, bo juz jako gówniarz uwielbiałem MTB w każdej postaci a jako ze trzydziestke mam na karku to czasy nastoletnie przypadają na najciekawsze moim zdaniem lata rozwoju MTB na swiecie.
O zamiłowaniu Świadczy katalog rowery Świata z początku lat 90 zajechany do bólu i amerykańska książka o regulacji i konserwacji MTB, w której królował na kolorowych fotkach Deore XT,DX i XTR!!!!! można się było zakochac!!! niestety dla 15-to latka bez dzianych rodziców to tylko sfera marzeń!!!
Pasja wróciła dopiero w tym roku.
Posiadam 21" Scotta Rockwood Adventure czyli CroMo, na Deore XT/ AceraX, korba Acera, piasty STX RC heble byly canti Altusy ale poleciały w smietnik..
I nowego Krossa...
to chyba tyle
#4
ale kup coś od razu od XT w górę, bo jak kupiłem na LX to z powodów czysto moralnych wymieniłem wszystko i wyszło 2 razy drożej
#5
hehe własnie krossa doposażyłem dosc wydaje mi się nieźle, a jako że nie latam w ostry teren to jest ok ....
#6
ojtam ojtam sprzedasz drożej ja miałem A4 '08 kupiłem za 1300 i sprzedałem za 850, a był mocno używany i to w dość ostrym terenie
#7
a ja kupilem hexagona v6 i smiga na SLXie LXie, korba SuntoruXCR < jak dla mnie rewelka i styka jak narazie :P
#8
Siemka.
Kto to są monsterfani ? Z racji wieku chyba nie nadążam...
Kto to są monsterfani ? Z racji wieku chyba nie nadążam...
#9
hehe nie jestes duzo starszy ode mnie :P od tego hasła zaczynał się każdy odcinek monster garage :P
#10
hehe, nie każdy ma TVN Turbo chyba TVN Turbo...
a co do Krossa - poswiadczam, że Stachu miał, ścigał się na nim nawet, po czym zamienił go na karbonową uniwegę - i śmiga jeszcze szybciej
Witaj na forum, zakładaj wątek gdzie jego miejsce i wrzucaj foty swego retro
a co do Krossa - poswiadczam, że Stachu miał, ścigał się na nim nawet, po czym zamienił go na karbonową uniwegę - i śmiga jeszcze szybciej
Witaj na forum, zakładaj wątek gdzie jego miejsce i wrzucaj foty swego retro
#13
I na uni trzyma pozycję odpowiednią, a na Krossa to się zasuwa bardzij pod lans - człowiek wyprostowany, główka ramy wysoka... oj nic dobrego w Krossach nie ma - tylko problemy z linią łańcucha tudzież spawy obleśne
#14
hehe nie jest źle, na hexagonie smiga mi się swietnie a rama jest przewielka i pod moje gabaryty swietna! z reszta nie o krossie mowa na tym forum :D
#15
co do geo to i tak mam za nisko kierę do codziennej jazdy i plecy by bolały na starość jakby tak całe życie z wysoko podniesionym siodłem śmigać
#16
A mnie interesuje, Staszek, jakie to MORALNE powody miałeś aby wymienić LX- a? Właśnie chcę w moim wymienić stx na lx...
#17
-chęć posiadania czegoś lepszego
-chęć posiadania osprzętu w lepszym stanie
-poczucie niezawodności (akurat u mnie w przypadku łańcucha się nie sprawdziło)
-lepsza jakość wykonania
-większa precyzja
-redukcja wagi
Trochę się zawiodłem (teraz pożądam XTR )
Co do przejścia z grupy STX na LX... szczerze nie widzę większego sensu, chyba, że Twój STX jest w złym stanie. Rozwiązania w obu grupach są podobne i jazda na tych dwóch grupach nie będzie się wiele różniła, a pieniądze włożone w zmianę całej grupy (koło 200zł) mogą być nieadekwatne do rezultatów.
-chęć posiadania osprzętu w lepszym stanie
-poczucie niezawodności (akurat u mnie w przypadku łańcucha się nie sprawdziło)
-lepsza jakość wykonania
-większa precyzja
-redukcja wagi
Trochę się zawiodłem (teraz pożądam XTR )
Co do przejścia z grupy STX na LX... szczerze nie widzę większego sensu, chyba, że Twój STX jest w złym stanie. Rozwiązania w obu grupach są podobne i jazda na tych dwóch grupach nie będzie się wiele różniła, a pieniądze włożone w zmianę całej grupy (koło 200zł) mogą być nieadekwatne do rezultatów.
#18
W przypadku hamulców canti, zamiana z stx na lx daje spory przyrost jakości. Serio. Od lx w górę były wewnętrznie łożyskowane, i do tego uszczelnione. Mówię o takich: http://www.euroasiaimports.com/productc ... egory=1469 W dodatku, wersja kanoniczna miała chromowane wsuwki.
To samo dotyczy k-manetek tej serii (nie ma porównania do stx). Korby - hm, stx rc dają radę, ale po amputacji blatów, po są świetne pod wariant 2x (brak nadlanych kominków, które bez młynka wyglądają ohydnie i psują widok z lewej strony ramy ), ale lx to chyba lżejsze.
Stare korby STX (bez RC) to poracha, wcale nie dlatego, że blaty ze stali, ino dlatego, że te blaty są mocowane do... młynka.
Z grupy STX klasę trzymają piasty, no i kaseta. Tak więc zamieniać stx na lx warto, moim zdaniem.
To samo dotyczy k-manetek tej serii (nie ma porównania do stx). Korby - hm, stx rc dają radę, ale po amputacji blatów, po są świetne pod wariant 2x (brak nadlanych kominków, które bez młynka wyglądają ohydnie i psują widok z lewej strony ramy ), ale lx to chyba lżejsze.
Stare korby STX (bez RC) to poracha, wcale nie dlatego, że blaty ze stali, ino dlatego, że te blaty są mocowane do... młynka.
Z grupy STX klasę trzymają piasty, no i kaseta. Tak więc zamieniać stx na lx warto, moim zdaniem.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#19
Hmm...jeździłem kiedyś na lx i różnica była, chociażby w cichej zmianie biegów, wydaje się, że w precyzji też no ale to moje subiektywne odczucie. Może się powstrzymam i wmontuję z czasem XT bo te STX są w stanie bardzo dobrym. Jedyne co zmieniłem to grify na klamkomanetki lx zakupione od corrado, myślę także, że założę bloki.
#20
Witaj Aldek, właśnie takie czekają na zmianę (w ferworze zakupu klamkomanetek kliknąłem też na hamulce). Problem w tym, że ten szary plastik przy mocującej śrubie jest pęknięty i wypada... Można to w ogóle wyrzucić? Czy lepiej jakoś na silikon poskładać? Wiadomo przecież, że tam błotko, piasek...
#21
Zakleić, pokombinować, bo to właśnie jest to uszczelnienie. Bez tego będzie działać nawet gorzej, niż stx, bo się zapcha.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#23
Ja bym bardziej powiedział, że więcej sensu jest w wymianie STX na LX niż LX na XT.
LX to mistrz stosunku ceny do jakości. Wyjątkiem są manetki LX bez klamek, takie chromowane z telewizorkami na dole. Dla mnie to porażka w porównaniu z XT czy nawet z klamkomanetkami STX w górę (w wersji SL, nie Plus).
LX to mistrz stosunku ceny do jakości. Wyjątkiem są manetki LX bez klamek, takie chromowane z telewizorkami na dole. Dla mnie to porażka w porównaniu z XT czy nawet z klamkomanetkami STX w górę (w wersji SL, nie Plus).
Ostatnio zmieniony 2011-10-10, 06:35 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#24
No, w samych manetkach to stx(rc) reczywiście jest znakomity.
Zatem, zrekapitulujmy ten mecz STX (RC) kontra LX
Canti: Wygrywa LX. Bo ma uszczelnienie, no i wsuwki chromowane . Potem STX RC, bo ma ino wsuwki. Na koniec zwykłe STX, bo to taka altus/acera, ino z nakrętką na imbus do linki.
Korba: Tutaj moim zdaniem remis jest LX i STX RC. Ale to moje zdanie. Goła STX daleko z tyłu.
Piasty: STX RC (8) i STX ze względu na rewelacyjną jakość za takie pieniądze.
Kaseta: STX moim zdaniem, bo to jedyna cięta z dwóch stron. I letka jest.
RD: A diabli wiedzą, ale czarna lx chyba najładniejsza, choć srebrne stx rc bardzo fajne jest. Brązowa zwykła stx też ma swój urok.
FD. Jedna cholera.
A, i jeszcze jedno: stx miało bardzo fajne, plastykowe pedały (bo teraz tak się mnie porobiło na stare lata, kochani, że wycinanki z alu wywołują u mnie leniwy zieeeeew, zaś fajne plastyki, jak xraje choćby, kręcą mnie jak nie wim co). Jakby kto widział gdzieś nowe takie stx-y pedały, to bym je chętnie zakupił.
Zatem, zrekapitulujmy ten mecz STX (RC) kontra LX
Canti: Wygrywa LX. Bo ma uszczelnienie, no i wsuwki chromowane . Potem STX RC, bo ma ino wsuwki. Na koniec zwykłe STX, bo to taka altus/acera, ino z nakrętką na imbus do linki.
Korba: Tutaj moim zdaniem remis jest LX i STX RC. Ale to moje zdanie. Goła STX daleko z tyłu.
Piasty: STX RC (8) i STX ze względu na rewelacyjną jakość za takie pieniądze.
Kaseta: STX moim zdaniem, bo to jedyna cięta z dwóch stron. I letka jest.
RD: A diabli wiedzą, ale czarna lx chyba najładniejsza, choć srebrne stx rc bardzo fajne jest. Brązowa zwykła stx też ma swój urok.
FD. Jedna cholera.
A, i jeszcze jedno: stx miało bardzo fajne, plastykowe pedały (bo teraz tak się mnie porobiło na stare lata, kochani, że wycinanki z alu wywołują u mnie leniwy zieeeeew, zaś fajne plastyki, jak xraje choćby, kręcą mnie jak nie wim co). Jakby kto widział gdzieś nowe takie stx-y pedały, to bym je chętnie zakupił.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#25
to samo pisali onegdaj o stx rc w bBfocker pisze:LX to mistrz stosunku ceny do jakości.
z korbami się nie zgodzę, albo inaczej - Twoje założenie Aldku jest jedynie słuszne gdy używasz napędu 2x Przy 3x LX wyraźnie góruje możliwością dowolnego doboru zębatki środkowej i małej, oraz mocowaniem tej ostatniej
#26
Aldek, STX w porównaniu do LX to był knot nie dość że ciężki to gorsze materiały i szybsze zużycie - cały napęd oryginalny - 3 miesiące i kosz .aldek pisze:No, w samych manetkach to stx(rc) reczywiście jest znakomity.
Zatem, zrekapitulujmy ten mecz STX (RC) kontra LX
Canti: Wygrywa LX. Bo ma uszczelnienie, no i wsuwki chromowane . Potem STX RC, bo ma ino wsuwki. Na koniec zwykłe STX, bo to taka altus/acera, ino z nakrętką na imbus do linki.
Korba: Tutaj moim zdaniem remis jest LX i STX RC. Ale to moje zdanie. Goła STX daleko z tyłu.
Piasty: STX RC (8) i STX ze względu na rewelacyjną jakość za takie pieniądze.
Kaseta: STX moim zdaniem, bo to jedyna cięta z dwóch stron. I letka jest.
RD: A diabli wiedzą, ale czarna lx chyba najładniejsza, choć srebrne stx rc bardzo fajne jest. Brązowa zwykła stx też ma swój urok.
FD. Jedna cholera.
A, i jeszcze jedno: stx miało bardzo fajne, plastykowe pedały (bo teraz tak się mnie porobiło na stare lata, kochani, że wycinanki z alu wywołują u mnie leniwy zieeeeew, zaś fajne plastyki, jak xraje choćby, kręcą mnie jak nie wim co). Jakby kto widział gdzieś nowe takie stx-y pedały, to bym je chętnie zakupił.
#27
No ale taka jest prawda.
XT w 1998r.była dla mnie cenowa abstrakcja.
Niska masa dzięki zastosowaniu większej ilości alu zamiast stali i lepsze wykończenie. Ale im wyższy sprzęt, tym różnica w cenie większa, a różnica w działaniu mniejsza. Dla mnie LX to takie optimum, bo działa to bardzo precyzyjnie, a cena znacznie niższa niż XT (choć dziś po tylu latach ta różnica w cenie nie jest tak bardzo odczuwalna). Ale wiadomo - na psychice tez się jeździ i jak się ma napis XT zamiast LX na przerzutce, to od razu zjazdy lepiej wychodzą :)
XT w 1998r.była dla mnie cenowa abstrakcja.
Niska masa dzięki zastosowaniu większej ilości alu zamiast stali i lepsze wykończenie. Ale im wyższy sprzęt, tym różnica w cenie większa, a różnica w działaniu mniejsza. Dla mnie LX to takie optimum, bo działa to bardzo precyzyjnie, a cena znacznie niższa niż XT (choć dziś po tylu latach ta różnica w cenie nie jest tak bardzo odczuwalna). Ale wiadomo - na psychice tez się jeździ i jak się ma napis XT zamiast LX na przerzutce, to od razu zjazdy lepiej wychodzą :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#28
różnica w działaniu mała ????Xt to była precyzja super w porównaniu do LX , tak jak teraz slx i Xt - przepaść po przebiegu ok 1 tysiaka.
#29
Ja jakiejś gigantycznej różnicy po zmianie nie odczułem - może się na tym za mało skupiałem :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .