GT Karakoram 98/99

#1
Obrazek


Rower, który już kilku z Was widziało. Na miano "retro" zasługuje w nim jednak tylko kilka komponentów - powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, iż jest to mój główny rower treningowy, na którym robię całkiem sporo na codzień i w weekendy w różnych warunkach, więc szkoda mi w niego pakować czegoś, czego bym potem żałował. Aczkolwiek mam jednak jeszcze kilka pomysłów zmian...

Rama - GT Karakoram '98 bądź 99 (numer seryjny tego nie wyjaśnia) na Reynoldsie 525
Stery - w tej chwili... Neco. Przymierzam się do czegoś takiego: http://allegro.pl/hs97-lekkie-stery-96g ... 38867.html - w żółtym bądź czerwonym kolorze
Widelec - Marziocchi Bomber Z4 (63mm)
Mostek - Azonic
Kierownica - Titec
Rogi - w tej chwili jeszcze Zoom, w drodze owe Onzy: http://allegro.pl/kultowe-rogi-onza-ret ... 76246.html
Klamkomanetki Alivio. W planie wymiana na klamki DX (czerwone) a co do manetek to jeszcze nie mam planów..
Chwyty - takie jakie się trafiły :)
Suport - Shimano BB-UN51 113mm
Korby - Alivio
Pedały - PD-540
Łańcuch - Shimano HG-50
Sztyca - ciężko wyczuć.. dostałem razem z ramą, ale nie doszedłem jeszcze do tego co to jest
Siodełko - Selle San Marco SKN (twarde, niewygodne, ale lekkie i wąskie)
Przerzutka przód - Shimano XT
Przerzutka tył - Alivio
Kaseta - HG-50 11-32
Hamulec tył - Shimano DX
Hamulec przód - Shimano XT
Piasta przód - Shimano XT
Piasta tył Shimano Deore M590
Obręcz przód - Mavic XM.. ceramic
Obręcz tył - Mavic XM317

Przednie kółko na razie zapożyczyłem z Zaskara - zastanowię się jeszcze, gdzie ono definitywnie skończy.. jako, że jest to ceramiczna rafka, tak też możliwe, że będzie wędrować w zależności od warunków (na mokrym ceramika jest super z tego co zdążyłem zauważyć - głównie chodzi o zużycie klocków). Przerzutka tylna z czasem do wymiany - jak się zajedzie to właduję coś a'la M739. Z korba podobnie - widziałbym tutaj LXa M569. Kół raczej nie będę szukał w zakładce "retro" - sam je sobie buduję, więc używam raczej tego co pod ręką bądź w dobrej cenie. Choć przyznaję, że M750 + ceramika bardo mi odpowiadają :) Nie mam za bardzo pomysłu na manetki, więc pewnei będę polował na M570 / M750.. Widelca wymieniać nie mam zamiaru - Bomber spisuje się rewelacyjnie - czasem jak wybieram się na szosę to ładuję w zamian sztywniaka. Choć w tej chwili już raczej ten rower szosę będzie widział już tylko z auta (mam nadzieję..).

Więcej fotek (z ostatniego weekendu, więc stan obecny) jest tutaj:

https://picasaweb.google.com/1033737213 ... yICh58fZDg#

Zdjęcia robione już po myciu po ostatnim wypadzie - jak widać utrzymuję stan "czyste ale nie lśniące" - po prostu wiadro z wodą, szmatka, trochę zabawy a na koniec szlauf - bez wchodzenia w detale jednak..

Jak widać rama w wielu miejscach jest oklejona taśmą - są to miejsca, gdzie zdarzały się jej otarcia, więc aby nie zdarzały się więcej.. dodatkowo linki puściłem w pełnych pancerzach (poza przodem) - najpierw naklejałem taśmę na ramę, potem zip i na koniec jeszcze raz taśma. Wizualnie może nie najlepiej, ale działa w bardzo ciężkich warunkach bez większych problemów.

I na koniec najważniejsze... jest to moja pierwsza rama GT. Kupiłem ją w roku 2009 za... 350pln (wraz ze sztycą, sterami i czymś tam jeszcze). Cena nie była dobra, ale dla tej ramy mogłem zrobić wiele :) Przyjechała do mnie z Warszawy. Od kupna raz już prostowałem hak.. więcej grzechów nie pamiętam :)

#2
Patrzę tak na niego i wspominam mojego Karakorama..... :-(

A wracając do Twojego - ładnie wyszedł ale... tylna zmieniarka i korba kłuje w patrzały niemiłosiernie ;-) może chcesz rd-m570 w dobrej cenie :?:

edit

o manetkach nie wspomnę ;-)

#3
jonder: musiałbym bank obrabować - moja lista zakupów rowerowych jest bardzo długa obecnie :( Ten póki co działa dobrze, a skoro działa to zajmuje się tym co nie działa dobrze albo w ogóle :) Ale w przyszłości się chętnie odezwę :)

#4
Kore stare bym koresekwentnie zapuścił, no, ale ja to ja :-D
Czyli sztyca, kiera, most. Waga ucierpi, ale jak wygląd zyska. Dobrze też kaźde gt wygląda z kierownikiem gt, bo logo widać od fronta.
Tylna przerzutka - jak ma być do błocka, dałbym stare LX z gumką (560 chyba ma numer, ale niech mnie kto poprawi). Ten lx to sprzęt z początku wieku, więc fopa nie będzie wielkie, a błocko do linki nie wlizie.
Te stery, co je chcesz, to bo ja wiem? Prześpij się z tym :-D
Manetki – to po wygodzie i taniości stx rc na osiem, polecam. Teraz są na lalegro.
Klamki czerwone będą git.
Ale koniecznie, i to w pierwszej kolejności pogoń tę korbę. Sam, niestety, zmuszony byłem zepsuć jedno moje gt takim alivnym syfem (ale żona chciała z osłonką, bo jej się kiecka brudzi), i do dzisiaj ten grzech mi się śni po nocach.
No i poszukaj czerwonych espedów ritchey - bywają na lalegro u jasiuvellouisa czasami.
GiT maszynka.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#5
docent.net pisze: Przymierzam się do czegoś takiego: http://allegro.pl/hs97-le...1708738867.html - w żółtym bądź czerwonym kolorze
(...)
Widelca wymieniać nie mam zamiaru - Bomber spisuje się rewelacyjnie
stery - kolorystycznie anodowany żółty z malowanym będzie się gryźć - jeśli już te to czerwone A najlepiej to może czerowne lub żółte FSA Orbit?
A co do Bombera - popatrz jaka zmiana Pierwszy podjazd pod Chełm i znać go nie chciałeś :lol: :lol:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
aldek pisze:Kore stare bym koresekwentnie zapuścił, no, ale ja to ja :-D
Ja zachorowałem jakiś czas temu na tego Titeca + Azonica. Może dlatego, że gdy pierwszy raz czytałem o tym Karakoram to właśnie w takim zestawie był testowany..
Ale koniecznie, i to w pierwszej kolejności pogoń tę korbę. Sam, niestety, zmuszony byłem zepsuć jedno moje gt takim alivnym syfem (ale żona chciała z osłonką, bo jej się kiecka brudzi), i do dzisiaj ten grzech mi się śni po nocach.
Ona już ma destination: Merida żony. Ale wcześniej zima przyjdzie zanim do wymiany dojdzie - ten sezon trzeba będzie przeboleć niestety.
No i poszukaj czerwonych espedów ritchey - bywają na lalegro u jasiuvellouisa czasami.
Jak na zawołanie właśnie Skolioza je wypatrzył. Jeśli nie osiągną jakiejś większej ceny to się z nimi uda.. :)
Skolioza pisze:stery - kolorystycznie anodowany żółty z malowanym będzie się gryźć - jeśli już te to czerwone A najlepiej to może czerowne lub żółte FSA Orbit?
Ze sterami jeszcze nic konkretnego - na razie się przymierzam. Dopóki te działają to pewnie ich nie ruszę, chyba, żeby kasa wpadła luźna :)
Skolioza pisze:A co do Bombera - popatrz jaka zmiana Pierwszy podjazd pod Chełm i znać go nie chciałeś
heh no kwestia techniki i obycia. Twoja rada (jak zawsze) dała dużo (odnośnie siodła). Inna sprawa, że wtedy się na prawdę ciulasto jechało.. ale po ostatnim wypadzie już nie mam złudzeń - dałem rady podjechać wszystko, na czym do tej pory mi kierownica szalała - a tym razem ogień i do góry (no może trochę mocy brakowało). Tak czy inaczej obecny zestaw - rewelacja :)

W tej chwili walczę o to, aby ten rower nie dostawał już szosowych opon i owej lemondki. Nie jest to łatwe, bo czasem o wiele prościej mi na niego wskoczyć na szosę, ale póki co wygrywam :) Przeraża mnie fakt, że najpewniej na szosę będę musiał przerobić purpurowego Zaskara - przynajmniej do końca tego sezonu.. no ale rama na siebie pracować musi :)

#8
Dzięki :) Choć jesli przekroczą ustaloną przeze mnie granicę to przyjdzie tylko ponarzekać :(

Btw: przyszły Onzy :D Dziś już nie zainstaluje pewnie, ale w czwartek rano interwały pod kopcem to akurat będzie pierwszy test :)

#11
spory roz-strzal podzespolow. Fajnie jakbys mial jakas skonkretyzowana koncepcje, latwiej byloby pozniej do czegos dazyc;)

ceramika faktycznie fajnie dziala na mokro - praktycznie tak samo jak w suchych warunkach... ale mimo wszystko dobre koolstopy na zwyklych obreczach maja lepsze tarcie i szybciej lapia.

ramki GT maja zasadnicza zalete - sa iscie uniwersalne, fajne na miasto, niezle na sakwy, jako tako w gorki - nie mam za bardzo czarnych gt w kolekcji inspiracji, moze ten cos Ci podpowie:


Obrazek
Obrazek

#12
zimny, generalnei dążę do wyLXowania osprzętu w napędzie i manetkach oraz wyDXowania w hamowni, a kolorystycznie czerwono w klamkach, hamplach, spdach, zolto w amorku. A co później to zobaczymy :)