GT Karakoram 98/99
#1Rower, który już kilku z Was widziało. Na miano "retro" zasługuje w nim jednak tylko kilka komponentów - powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, iż jest to mój główny rower treningowy, na którym robię całkiem sporo na codzień i w weekendy w różnych warunkach, więc szkoda mi w niego pakować czegoś, czego bym potem żałował. Aczkolwiek mam jednak jeszcze kilka pomysłów zmian...
Rama - GT Karakoram '98 bądź 99 (numer seryjny tego nie wyjaśnia) na Reynoldsie 525
Stery - w tej chwili... Neco. Przymierzam się do czegoś takiego: http://allegro.pl/hs97-lekkie-stery-96g ... 38867.html - w żółtym bądź czerwonym kolorze
Widelec - Marziocchi Bomber Z4 (63mm)
Mostek - Azonic
Kierownica - Titec
Rogi - w tej chwili jeszcze Zoom, w drodze owe Onzy: http://allegro.pl/kultowe-rogi-onza-ret ... 76246.html
Klamkomanetki Alivio. W planie wymiana na klamki DX (czerwone) a co do manetek to jeszcze nie mam planów..
Chwyty - takie jakie się trafiły :)
Suport - Shimano BB-UN51 113mm
Korby - Alivio
Pedały - PD-540
Łańcuch - Shimano HG-50
Sztyca - ciężko wyczuć.. dostałem razem z ramą, ale nie doszedłem jeszcze do tego co to jest
Siodełko - Selle San Marco SKN (twarde, niewygodne, ale lekkie i wąskie)
Przerzutka przód - Shimano XT
Przerzutka tył - Alivio
Kaseta - HG-50 11-32
Hamulec tył - Shimano DX
Hamulec przód - Shimano XT
Piasta przód - Shimano XT
Piasta tył Shimano Deore M590
Obręcz przód - Mavic XM.. ceramic
Obręcz tył - Mavic XM317
Przednie kółko na razie zapożyczyłem z Zaskara - zastanowię się jeszcze, gdzie ono definitywnie skończy.. jako, że jest to ceramiczna rafka, tak też możliwe, że będzie wędrować w zależności od warunków (na mokrym ceramika jest super z tego co zdążyłem zauważyć - głównie chodzi o zużycie klocków). Przerzutka tylna z czasem do wymiany - jak się zajedzie to właduję coś a'la M739. Z korba podobnie - widziałbym tutaj LXa M569. Kół raczej nie będę szukał w zakładce "retro" - sam je sobie buduję, więc używam raczej tego co pod ręką bądź w dobrej cenie. Choć przyznaję, że M750 + ceramika bardo mi odpowiadają :) Nie mam za bardzo pomysłu na manetki, więc pewnei będę polował na M570 / M750.. Widelca wymieniać nie mam zamiaru - Bomber spisuje się rewelacyjnie - czasem jak wybieram się na szosę to ładuję w zamian sztywniaka. Choć w tej chwili już raczej ten rower szosę będzie widział już tylko z auta (mam nadzieję..).
Więcej fotek (z ostatniego weekendu, więc stan obecny) jest tutaj:
https://picasaweb.google.com/1033737213 ... yICh58fZDg#
Zdjęcia robione już po myciu po ostatnim wypadzie - jak widać utrzymuję stan "czyste ale nie lśniące" - po prostu wiadro z wodą, szmatka, trochę zabawy a na koniec szlauf - bez wchodzenia w detale jednak..
Jak widać rama w wielu miejscach jest oklejona taśmą - są to miejsca, gdzie zdarzały się jej otarcia, więc aby nie zdarzały się więcej.. dodatkowo linki puściłem w pełnych pancerzach (poza przodem) - najpierw naklejałem taśmę na ramę, potem zip i na koniec jeszcze raz taśma. Wizualnie może nie najlepiej, ale działa w bardzo ciężkich warunkach bez większych problemów.
I na koniec najważniejsze... jest to moja pierwsza rama GT. Kupiłem ją w roku 2009 za... 350pln (wraz ze sztycą, sterami i czymś tam jeszcze). Cena nie była dobra, ale dla tej ramy mogłem zrobić wiele :) Przyjechała do mnie z Warszawy. Od kupna raz już prostowałem hak.. więcej grzechów nie pamiętam :)