Problem z wymianą uszczelek olejowych w Marzocchi DJ 2002

#1
Witam. Mam problem z wymianą uszczelek olejowych w moim amortyzatorze jak w tytule. Kupiłem go na aukcji jakiś czas temu ale zaczął wypluwać olej na ostatnim wyjeździe więc postanowiłem wymienić uszczelki. Jak się okazało wyjecie uszczelek olejowych było bardzo trodne i w zasadzie musiadłem je wyskrobać ze środka, bo się rozpadały, były chyba czyms przyklejone i wbite bardzo na siłę. Nie mogłem znaleźć dokładnego tutoriala na yt ale z tego co widziałem to mój amortyzator w miejscu gdzie mają być uszczelki olejowe ma takie jakby stopnie a na internecie wygląda że jest tam płaska powierzchnia. Nowe uszczelki wchodzą dobrze do tych stopni a potem ani rusz. Czy trzeba tutaj jakieś inne uszczelki niż dedykowane czy może należy to mimo wszystko wbić na siłę? Uszczelki po bokach są płaskie a ze starymi nie porównam, bo nic z nich nie zostało chociaż z tego co widziałem to były nabite rowkiem ze sprężynką do góry a chyba powinno być nią do dołu. Dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam

Re: Problem z wymianą uszczelek olejowych w Marzocchi DJ 2002

#2
W kazdym marcochu z tamtych czasow jest tak samo. Male wytlumaczenie, masz tam olej, jesli wchodzilyby lekko to za chwile sluzylyby jako sprawdzian skoku.
To montazu tego typu uszczelek uzywa sie specialnych pobijakow, mozesz w to miejsce uzyc klucza nasadowego. Musi on byc bliski srednicy zewnetrznej, ale wewnetrzna nie moze opierac sie o element separujacy. Niestety musisz uzyc sily zeby go osadzic, moze byc mlotek. Jesli sa podwojne, to pierwsza (olejowa, glebiej) osadzasz warga uszczelniajaca do dolu, kurzowa odwrotnie i tam widac sprezynke na zewnatrz.

Re: Problem z wymianą uszczelek olejowych w Marzocchi DJ 2002

#9
Spawdź też koniecznie czy nie masz rys na gładzi w miejscu osadzenia uszczelek olejowych. Jeśli tam są rysy (np. od śrubokręta którym ktoś próbował podważyć uszczelkę) to będzie problem ze szczelnością. Wtedy zostaje polerowanie papierem ściernym - ale przy głębszych rysach to generalnie robi się nieciekawie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

Re: Problem z wymianą uszczelek olejowych w Marzocchi DJ 2002

#11
Witam. Po dłuższym czasie ale w końcu wymieniłem te uszczelki i nic nie przecieka, jest w porządku. Problem mam tylko z ilością oleju i jego rodzajem. Nie mogę znaleźć informacji ile konkretnie w ml i jakiej gęstości oleju powinno się znaleźć w każdej z lag. Czy ktoś może jest w stanie udzielić mi takiej informacji? Gdzieś znalazłem że 40mm od górnej krawędzi lag ale kiedy to wlałem amortyzator jest totalnie sztywny i nie ugina się wogóle. Dziękuję za wszelkie informacje.

Re: Problem z wymianą uszczelek olejowych w Marzocchi DJ 2002

#12
Mierzysz zawsze przy maksymalnie wciśniętych goleniach.
Ewentualnie zerknij tutaj: https://dr-zocchi.projectweb.de/search- ... documents/
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .