moim zdaniem akurat 730 (nie mówię akurat konkretnie o rd) były z jakiegoś kijowego aluminium. niby trochę lżejsze od 550, 650 itp ale naprawdę sporo popękanych widziałem, ostatnio fd-m730 - pęknięta obejma i pęknięcie koło gwintu od śruby przytrzymującej linkę, kiedys jakies korby z reparaturkami przy gwincie pedałów. sporo sporo taki szajców 730 widziałem a w 650 czy 550 nigdy. sadzę, że tam (XT) był jakiś głupio odchudzony stop.
no ale wracając do rzeczy. to jest w rowerze co cały jest szary (matowy) i podzespoły też takie dobierałem, stad ta acera. więc jak macie jakieś szare rekomendacje to bardzo chętnie. Póki co jest srebrna szosowa, tymczasowo - kolor pod napisy na ramię, więc też biedy wielkiej nie ma..
tak wiem m95x, ale trochę mnie boli takie przepłacanie, blizej mi do m570, z przodu z reszta jest LX, na ale otwarty też jestem na inne pomysły, czy retro czy nie to bez znaczenia, manetki mogę wymienić (SRAM) ale kasety nie chcę ruszać, tj odpowiada mi 8s, stąd już raczej odrzuciłem rd-t6000 rd-m592, trochę myślałem by to pożenić z manetkami 1:1 8s od srama ale tam ponoć jest minimalna różnica w uciagu i jakoś nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.
o no właśnie, ktoś z DOŚWIADCZENIA wie jak działa zestaw manetki sram 8s i rd shimano 10s ? !
(Skarpeta na pedale by się nie rysował i by się ściana nie odrapywała)