#3
Średnio się na tym znam.

Nie chciałbym jeszcze czegoś innego rozwalić.

Podpytałem w najbliższym serwisie to nawet nie było tematu.

Usterka objawia się tym że jak uniosę koło to zero trzymania koło opada od razu.

Pewnie ktoś w temacie bez problemu naprawił by go.

Tylko gdzie szukać fachowca ?

Wymieniaczy jest pod dostatkiem.

#4
Może załóż nowy temat w dziale "warsztat" i opisz tam dokładniej co mu dolega - tam większa szansa, że zaraz znajdzie się ktoś kto Ci coś zasugeruje a i dla potomnych będzie sprawa czarno na białym :)

#5
Sprecyzuj dokładnie co się dzieje, bo nie do końca wiadomo za co się zabierać :) To jest dość prosty wideł do rozebrania i naprawy, ale trzeba mieć specjalny klucz. Możliwe jednak, że to tylko elastomer się zestarzał i doraźnie wystarczy go wymieniać (dostepność to niestety osobny temat na długą dyskusję).

I sprawa techniczna - nie dawaj proszę spacji pod każdym wersem. Kiepsko się to czyta i niepotrzebnie miejsce zajmuje.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
Usterka objawia się tym że jak uniosę koło to zero trzymania koło opada od razu.
jeśli dobrze interpretuję to rzecz jest bardzo prosta - ubity, stwardniały elastomer nie "rozpycha" dostatecznie goleni przez co widelec w pewnym zakresie swobodnie porusza sie góra-dół, po czym twardnieje jak kamień
W chwili gdy rower stoi amor pod ciężarem opada aż elastomer go nie "zblokuje', przy podniesieniu koła cały "wolny" skok się ukazuje
Reasumując- wystarczy odkręcić górne korki regulacyjne wywalić stary elastomer i wsadzić nowy (ba, tylko skąd go wziąć...) - jeśli golenie górne poruszają się w dolnych to jest o tyle dobrze że wygląda na to że widelec nie jest zatarty, choć przesmarować by go było warto

Madrzę się bo jestem na etapie poszukiwania elastomerów do Indy SL - sprawa jest w tym samym punkcie....
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#8
Jeśli założy się samą sprężynę do Indiego/Quadry albo Judy bez tłumienia (T2, TT), to amor będzie strasznie wyrzucał na większych nierównościach przy dużej prędkości. Indy już na elastomerze ze szczątkową sprężyną bywa nieprzewidywalny, a co dopiero na samej sprężynie.

Tak więc za ta kasę wolałbym upolować na ebayu jakiś elastomer. A jeszcze lepiej - inny widelec ;)

Poza tym zamiast wydawać masę kasy, można najpierw dla spróbowania zapodać do Indiego sprężynę z amortyzatora przedniego Komarka (są dostępne w sklepach motocyklowych - u mnie jest zapas na jakieś 10 lat ;). Efekt będzie ten sam, a gotówka w kieszeni zostaje ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#10
To jest zwykły poliuretan z wersji C (w S był jeszcze inny).
W wersjach XC i SL był prawdziwy elastomer MCU - chropowaty, o lepszych właściwościach tłumiących i mniej wrażliwy na spadek temperatury.
Czyli bida z nyndzą ;)

A poważnie - teraz i to jest rarytasem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
A więc tak:

Skolioza jak byś widział mój rower :mrgreen:

Dokładnie takie są objawy.

A to cacuszko które wkleiłeś pasuje do mojego humorka?

Dzięki za odpowiedzi ;)

Jeżeli nie dostanę nigdzie tych gumek to co wtedy.......

#15
Jeśli nie znajdziesz, to możesz spróbować zamontować sprężynę (do dostania w sklepie motocyklowym - trzeba tylko dociąć odpowiednio). Ewentualnie można tez próbować ze sprężyną z elastomerem w środku z jakiegoś dawcy typu RST281.
Ale brak tłumienie będzie wtedy jeszcze bardziej odczuwalny.

Następnym krokiem jest wymiana amortyzatora ;)

Warto też dodać, że jeśli elastomer Ci się cały rozpadł, to kawałki proszku w który się obrócił mogą zalegać na dnie dolnych goleni tworząc pastę ścierną. Warto więc w takim przypadku rozebrać i wyczyścić cały amortyzator przez założeniem nowych elastomerów/sprężyn.

I jeszcze raz gorąca prośba o niedawanie podwójnych spacji pod każdym wersem/zdaniem. Naprawdę ciężko się to czyta.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Przepraszam,zapominam się.
Czyli jednak wymiana będzie.
A szkoda bo chciałem go zachować w oryginale.
Czy XCR będzie się nadawał?
Nie za duży będzie skok?

#17
To w sumie krok ostateczny.
Najpierw odkręć górne korki i zobacz, co Ci siedzi w środku.
Może da się to jeszcze podreanimować.

Po prostu odkręcasz korki i wyjmujesz sprężynę palcem. Powinien też wyjść elastomer, ale jeśli jest w kiepskim stanie, to może być z tym problem. Będziesz go musiał wtedy jakoś wygrzebać. Nie jest od spodu w żaden sposób przytwierdzony, ale jeśli się rozpadł, do może się zaklinować. Wtedy będziesz musiał trochę pokombionować.

Zapodaj zdjęcia tego co wyciągnąłeś i będziemy dalej myśleć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
qstosz pisze: Skolioza jak byś widział mój rower :mrgreen:
Z autopsji, Indy SL którego szykuję dla ładniejszej połówki ma te same objawy...

Co do Twojego widelca - nie rezygnuj tak łatwo Warto pochodzić po serwisach - czasem zalegają tam jakieś widelce przeznaczona na szrot, z których za przysłowiową flachę można wyrwać szaszłyki
Elastomery z fotki zostawiam na rezerwę - dedykowane są do Indy C, jeśli jednak w wyżej opisany sposób nic nie uda mi się pozyskać będę je wkładał w SLkę Traktuję to jako ostateczność bo jest to wersja twarda wałków, a wolałbym raczej aby widelec był miękki...
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
Jakby coś to jak podchodzą do mnie to też mogę je kupić ;)
To ze twarde to nie ma problemu aż takie chuchro ze mnie nie jest.
Co do serwisów to wiesz średnio mam czas na zwiedzanie.
A szkoda.
Może znajdzie się ktoś z mojej okolicy kto wie co i jak z takimi cudami?

#22
Qstoszu - w gorącej wodzie kąpany jesteś... a z elastomerami tak się nie da - towar to deficytowy wszak...
W tym wątku masz co najmniej kilka sposobów jak usprawnić widelec - choćby tymczasowo, do czasu znalezienia tego czego szukasz Od Ciebie zależy czy z nich skorzystasz - elastomerów na tacy wszak nikt Ci nie poda - ani tu ani raczej gdzie indziej Tak jak pisałem jest to towar mocno deficytowy....
Weź też pod uwagę to, że zmiana widelca może się okazać rozwiązaniem połowicznym - geometria roweru przy włożeniu czegoś współczesnego po prostu się pokićka, przez co temat powróci za jakiś czas znowu...
Ew uśmiechnij się do Fockera (może ma jeszcze niemal nowego indyka do sprzedania) lub Dodo1989 (ten może podać Ci namiar na zakład robiący zamienniki elastomerów - jak zadzwnisz i podasz wymiary to może wyślą)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#23
Jeśli chcesz wsadziccośnowszego do starej ramy to musi mieć ona geometrie pod conajmniej 60 mm skoku, większość amorków powietrznych ma możliwość zejścia na 60 mm - regulacja podkładkami w komorze powietrznej, albo sprężynowe - tutaj trzeba uciąć sprężyne po prostu.
Prtzed kombinacjami trzeba ogladnąć wnętrze amorka jak i co przed przeróbką.
www.velotech.pl

#24
obcięcie sprężyny :shock: przecież ona jest na końcu gęściej zwijana (i kończy się na płasko), a jak obetniesz to nie zostaje Ci ostrzejsza końcówka (mogąca uszkodzić dolną goleń?) :?:

#25
Spoko luz.
Nic nie uszkodzi - trzeba tylko na końcu zeszlifować zwój odpowiednio i dać skośną podkładkę.
I chyba Ci się górna goleń z dolną pomyliła?

Ale fakt faktem, że amory RS od 2000r nie potrzebują żadnego ciecia. Tam jest system AllTravel - przekładasz tylko odpowiednio podkładki (w zestawie) po rozebraniu widelca i już masz skok wedle uznania - 63/80/100mm.

A z powietrznymi amorami wcale nie jest tak łatwo.
Jeśli to starszy system DualAir, to nie ma gdzie podkładki podłożyć.
Trzeba zmienić wspornik albo napompować bardzo komorę negatywną - ale wtedy amor bardzo buja.
W powietrznych Manitou natomiast może być problem z właściwym napełnieniem komory negatywnej po skróceniu skoku.

Z kolei w Marzocchi z3/z4/z5/MX wkładając dystans skracający skok przytkasz dodatkowy obieg oleju poprawiający czułość. W z2 jest już łatwiej, bo otwór w tłumiku jest na samym dole.

Także jeśli już myślimy o zmiennym skoku, to najlepiej wybrać RS.
Podobny system jest też w Magurach 024U oraz 2Stroke (nie Quake), ale one są dość rzadkie u nas.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .