Witajcie, zalągł się w moim genialnym umyśle szatański plan aby do klamkomanetek m739 przeznaczonych do hamulców V założyć cantilevery.Po małym rozeznaniu Grzesiek podpowiedział mi że działa taka kompilacja ok ale postanowiłem spróbować na własnej skórze.
Klamki m739 mają serwo podobne do tych w klamkach do kantów z systemem SLR ale fabrycznie jest zblokowane ono dwoma dystansami, u mnie je wywaliłem.
Do kantów m737 założyłem klocki Kool Stopa , linka zwykła tania , pancerz również.
No i wynik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, jako tylny hamulec( z przodu nie mam wieszaka , jeszcze:)) działa bardzo fajnie we współpracy z moimi stuparoma kilogramami a klocki nawet się jeszcze nie dotarły do lekko podtartej obręczy.
Reasumując mój przydługi temat, nie wierzyłem że tak to fajnie zadziała dopóki tego nie złożyłem sam.Kanty wracają, Iras będzie zadowolony:)
#2
Ja kiedyś sparowałem klamki do Vbrejków Avid 2.0 (regulacja punktu podparcia linki) z canti LX, też nawet działało. Czyli, że można
#3
Cytując Sheldona "Can Deliver" Browna:
* Conventional brake levers used with direct-pull cantilevers will usually not pull enough cable to stop in wet conditions without bottoming out against the handlebars. In dry conditions, they either won't work, or will grab too suddenly.
* Direct-pull brake levers used with any other type of brakes will feel nice and solid when you squeeze them, but you'll need to squeeze twice as hard to stop as you should, so unless you are a lightweight rider with gorilla-like paws, this combination isn't safe either.
W Twoim przypadku - pt. 2.
* Conventional brake levers used with direct-pull cantilevers will usually not pull enough cable to stop in wet conditions without bottoming out against the handlebars. In dry conditions, they either won't work, or will grab too suddenly.
* Direct-pull brake levers used with any other type of brakes will feel nice and solid when you squeeze them, but you'll need to squeeze twice as hard to stop as you should, so unless you are a lightweight rider with gorilla-like paws, this combination isn't safe either.
W Twoim przypadku - pt. 2.
--
Cypis
Cypis
#4
Na moje jazdy to działa aż nadto, ponadto łapy mam jak gorilla akurat:) więc dam radę się zatrzymać:)
Lodzermensch
#5
Mi się na takiej kombinacji jeździ całkiem fajnie.
A mam klamki XT 739 z kantami XT.
Przy niskim ustawieniu wieszaka złego słowa nie mogę powiedzieć.
A mam klamki XT 739 z kantami XT.
Przy niskim ustawieniu wieszaka złego słowa nie mogę powiedzieć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#7
dobry, nawet w klamkach dedykowanych do canti
ja osobiście chyba aż z ciekawości spróbuję, bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że może taki zestaw dobrze hamować
ja osobiście chyba aż z ciekawości spróbuję, bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że może taki zestaw dobrze hamować
#8
Zapraszam do Łodzi,dam się przejechać i wypróbować:)skolioza pisze:dobry, nawet w klamkach dedykowanych do canti
ja osobiście chyba aż z ciekawości spróbuję, bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że może taki zestaw dobrze hamować
Lodzermensch
#10
Szansa jest coraz większa aby tak się stało,nie wiem tylko czy będę z rowerem ale na sobotę powinienem dotrzeć:)
Lodzermensch
#13
Jeśli wierzyć mojej interpretacji tajemniczych V i C na tej klamce:
to Cannondale sugeruje jej używanie zarówno z Vbrake jak i Canti -
nie wiem jak wyglądają klamkomanetki m739 wewnątrz, ale podobne rozwiązanie jest we współczesnych Avidach (tylko tam jest płynna regulacja, a nie zanitowane na sztywno)
O ile dobrze rozumiem przesunięcie miejsca zaczepienie linki bliżej osi obrotu klamki powoduje zmniejszenie "wyciągu" linki - w sumie by się zgadzało.
Ergo - może rzeczywiście można by popróbować... hmmm.... teraz dorwać jakieś ładne canti, najlepiej żółte
to Cannondale sugeruje jej używanie zarówno z Vbrake jak i Canti -
nie wiem jak wyglądają klamkomanetki m739 wewnątrz, ale podobne rozwiązanie jest we współczesnych Avidach (tylko tam jest płynna regulacja, a nie zanitowane na sztywno)
O ile dobrze rozumiem przesunięcie miejsca zaczepienie linki bliżej osi obrotu klamki powoduje zmniejszenie "wyciągu" linki - w sumie by się zgadzało.
Ergo - może rzeczywiście można by popróbować... hmmm.... teraz dorwać jakieś ładne canti, najlepiej żółte
--
Cypis
Cypis
#14
nie tylko współczesnych avidach, bo to już stary patent... SD 1.9, 2.0... klamki do canti różnią się od tych do v długością
Co do m 739 to są tam takie plastiki (2), które się przekręca....
Nie wiem do czego jest to w tych canonach (bo u nich wszystko było inne )
Generalnie w tych systemach chodzi o ustawienie modulacji - klamka może wyciągać dużo linki hamując hamulcem "na blachę", albo trochę mniej pozwalając jeźdźcowi lepiej kontrolować zaciśnięcie szczęk
Co do m 739 to są tam takie plastiki (2), które się przekręca....
Nie wiem do czego jest to w tych canonach (bo u nich wszystko było inne )
Generalnie w tych systemach chodzi o ustawienie modulacji - klamka może wyciągać dużo linki hamując hamulcem "na blachę", albo trochę mniej pozwalając jeźdźcowi lepiej kontrolować zaciśnięcie szczęk
#15
Tajemnicze C i V to istotnie możliwość przełozenia wieszaka do współpracy z canti i z Vkami - Tekrto w okresie 'transformacji" także robiło takie klamki O dziwo z canti hamowały przyzwoicie, a z Vkami nawet nieźle