Jak patrzę ile zabawy z tymi amorami ...utwierdzam , się w przekonaniu , że jedyny słuszny wideł to....:):):)
Re: Cannondale CAAD 3
#32Kwestia tego po czym jeździsz i ile. Przejechałem trasę Śnieżnik Challenge + wjazd na sam Śnieżnik na fullu i bolały mnie dłonie tak, że nie miałem siły hamować hydraulikami na tarczach 180, które jednym palcem zatrzymują rower w miejscu, jestem pewien, że sztywniak to nawet przy podjeździe by przeszkadzał, a zjechać bym się nie odważył.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: Cannondale CAAD 3
#33Składania ciąg dalszy...
Z racji że jedno łożysko było padnięte na amen... Kupiłem niekompletny widelec bez tłumika, reszta była. Więc mam łożysko i cztery dobre wałeczki na zapas
Pokrętło do blokady z allegro zrobione na drukarce 3D, pasuje idealnie
Wszystko poskręcałem, guma pasuje idealnie
Waga nie powala na kolana
Z racji że jedno łożysko było padnięte na amen... Kupiłem niekompletny widelec bez tłumika, reszta była. Więc mam łożysko i cztery dobre wałeczki na zapas
Pokrętło do blokady z allegro zrobione na drukarce 3D, pasuje idealnie
Wszystko poskręcałem, guma pasuje idealnie
Waga nie powala na kolana
Re: Cannondale CAAD 3
#34Salsa, miałem, sztywny taki prosty choć chromiak. Jak prosty np. na zimę a cuś ma wybierać to celuję wungiel, o taki na ten przykład jak poniżej czeka na montowanie .
A te HeadShock'i mi się zawsze podobały właśnie ze względu na to że rower wyglądał trochę jak bez amora.
PŁACĘ ZŁOTEM Tioga Psycho K Skin Wall; Mostek ahead srebrny ControlTech mocowanie kiery na jedną śrubę, 1i 1/8 cala ,120mm
Re: Cannondale CAAD 3
#35Jedziemy dalej
Montuję miski sterów i wbijam amor do ramy,przygotowałem stanowisko ale lekko nie było
Po desce widać jak ciężko łożyska wchodziły do misek.
No a teraz już z górki czyli montaż mostka/kierownicy/sztycy itp.
Rama z widelcem/sterami/mostkiem/hakiem przerzutki/piwotami/pokrętłem blokady waży 3,560
Montuję miski sterów i wbijam amor do ramy,przygotowałem stanowisko ale lekko nie było
Po desce widać jak ciężko łożyska wchodziły do misek.
No a teraz już z górki czyli montaż mostka/kierownicy/sztycy itp.
Rama z widelcem/sterami/mostkiem/hakiem przerzutki/piwotami/pokrętłem blokady waży 3,560
Re: Cannondale CAAD 3
#36Wynik fajny, ale ona jest malutka :) Szacun za odbudowe i pomyslowosc. Ciesze sie ze ta rama trafila do ciebie :)
Re: Cannondale CAAD 3
#37Przyznam że rama była w kiepskim stanie jak również amor
Nie chciałem budować roweru z takim stanem lakierniczym, to by było bez sensu. Z kolei teraz używane komponenty psują trochę całość ale przecież już też nie znajdę nowych
Dochodzą kolejne komponenty a w nich piękny zestaw SRAM razem z hamulcami już zamontowanymi.
Ramiona korby CYCLONE zostały odmalowane.
Nie chciałem budować roweru z takim stanem lakierniczym, to by było bez sensu. Z kolei teraz używane komponenty psują trochę całość ale przecież już też nie znajdę nowych
Dochodzą kolejne komponenty a w nich piękny zestaw SRAM razem z hamulcami już zamontowanymi.
Ramiona korby CYCLONE zostały odmalowane.
Re: Cannondale CAAD 3
#38Fajny projekt, rama leciutka, amor jakiś specjalnie ciężki nie jest. Osprzęt będzie pasował, do tego jedne z najlżejszych i świetnie pracujących. Waga roweru nie powinna przekroczyć 10kg.
Pająk tej korby ma jakieś oznaczenia? czy jakiś standard? Wygląda na kompatybilny z roox, wra i innymi tego typu.
Pająk tej korby ma jakieś oznaczenia? czy jakiś standard? Wygląda na kompatybilny z roox, wra i innymi tego typu.
Re: Cannondale CAAD 3
#40Pajak z tego co pamiętam nie jest kompatybilny z WRA - mialem swego czasu obie te korby obok siebie...
No i jesli Łukasz idzie w wagowy projekt to ta korba - choć ładna- do najlżejszych nie należy
No i jesli Łukasz idzie w wagowy projekt to ta korba - choć ładna- do najlżejszych nie należy
Re: Cannondale CAAD 3
#41No przyznam że korba to kawał aluminium, ale z tym malowaniem wygląda kozacko :D
Jednak pojawiły się dwa problemy... Śruby do tarcz są za krótkie,chwytają w połowie gwintu...zastosuję śruby do korb XT M-8000.Mam trzy sztuki, dokupię brakujące i będzie ok.
Drugi to że muszę zrobić podkładki pod małą zębatkę bo jest za blisko środkowej.Brakuje tak z 2mm żeby było dobrze.Podkładki już znalazłem, trzeba je tylko na tokarce obtoczyć na mniejszą średnicę.
Jak już poskładam korbę to ją zważę.Korbę wraz z ramą malował Himayer więc nie wiem ile co czego dał
Jednak pojawiły się dwa problemy... Śruby do tarcz są za krótkie,chwytają w połowie gwintu...zastosuję śruby do korb XT M-8000.Mam trzy sztuki, dokupię brakujące i będzie ok.
Drugi to że muszę zrobić podkładki pod małą zębatkę bo jest za blisko środkowej.Brakuje tak z 2mm żeby było dobrze.Podkładki już znalazłem, trzeba je tylko na tokarce obtoczyć na mniejszą średnicę.
Jak już poskładam korbę to ją zważę.Korbę wraz z ramą malował Himayer więc nie wiem ile co czego dał
Re: Cannondale CAAD 3
#42nie bądź miętki, wywal tą najmniejszą, rower lekki będzie szedł na blacie jak przecinak, takie miał nasz mistrz Krakowa - 2 blaty tylko. no chyba że jesteś jak odważnik........bardziej
Re: Cannondale CAAD 3
#44Rower postawiłem na koła i wstępnie ustawiłem hamulce. Linki i pancerze też już przycięte, przerzutki założone. Koła zbudowane na piastach CODA 800 z łożyskami maszynowymi.Przód 28,tył 32 szprychy cieniowane DT z nyplami aluminiowymi.Niestety tylna obręcz nadawała się tylko "na hasiok" :D
Sprzedający zapewniał że trzeba je tylko wyczyścić i będą ładne,nie wspomniał też że przednie koło ma 28 szprych...
Na szczęści zrekompensował to dużą ilością gratisów w paczce więc będzie mu wybaczone.
Dokupiłem obręcz mavica też czarną wycentrowałem i jest dobrze.Z części shimano będzie kaseta,suport i pancerze.
Sprzedający zapewniał że trzeba je tylko wyczyścić i będą ładne,nie wspomniał też że przednie koło ma 28 szprych...
Na szczęści zrekompensował to dużą ilością gratisów w paczce więc będzie mu wybaczone.
Dokupiłem obręcz mavica też czarną wycentrowałem i jest dobrze.Z części shimano będzie kaseta,suport i pancerze.
Re: Cannondale CAAD 3
#45Dzisiaj złożyłem rower do "kupy" i od razu pojawiło się kilka problemów...
-W kasecie zębatka 13T obskakuje na nowym łańcuchu,się dokupi
-Amortyzator dobija przy powrocie,muszę rozwiązać problem i chyba będzie konieczne wyciągnięcie go z ramy,do ogarnięcia
-Ustawiałem przednią przerzutkę ale za każdym razem się obracała, okazało się że obejma pękła...
-Korba.. no właśnie korba... chyba będę się musiał z nią pożegnać w tym projekcie. Mianowicie podczas zrzucania łańcuch wpada pomiędzy największy i średni blat.Za duża przestrzeń pomiędzy zębatkami.W jakimś sensie jest to do ogarnięcia. W pracy mam frezarki i można by zebrać materiał, ale sam nie wiem czy się w to ładować.Korba wygląda w rowerze kozacko. Przydał by się jeszcze mały czarny blat.
Założyłem korbę XT i problem zniknął, tylko że nie wygląda to dobrze. Na razie zostawiam, zobaczymy może coś pokombinuje.
Zważyłem Korbę cyclone, ramie z tarczami waży 730g, XT 420g różnica dość spora.
Rower z korbą cyclone pokazał wagę 11,50 kg,nawet z korbą xt nie udało się zejść poniżej 11 kg
Opony ważą swoje i pedały XT także,docelową mają być Ritchey.
Rozważam także założenie do przodu przerzutki XT z dolnym ciągiem.
Zrobiłem jazdę testową koło domu.Hamulce brzytwa, tylna przerzutka chodzi miód, nad resztą muszę popracować
Na koniec zdjęcie w całości w warsztacie
-W kasecie zębatka 13T obskakuje na nowym łańcuchu,się dokupi
-Amortyzator dobija przy powrocie,muszę rozwiązać problem i chyba będzie konieczne wyciągnięcie go z ramy,do ogarnięcia
-Ustawiałem przednią przerzutkę ale za każdym razem się obracała, okazało się że obejma pękła...
-Korba.. no właśnie korba... chyba będę się musiał z nią pożegnać w tym projekcie. Mianowicie podczas zrzucania łańcuch wpada pomiędzy największy i średni blat.Za duża przestrzeń pomiędzy zębatkami.W jakimś sensie jest to do ogarnięcia. W pracy mam frezarki i można by zebrać materiał, ale sam nie wiem czy się w to ładować.Korba wygląda w rowerze kozacko. Przydał by się jeszcze mały czarny blat.
Założyłem korbę XT i problem zniknął, tylko że nie wygląda to dobrze. Na razie zostawiam, zobaczymy może coś pokombinuje.
Zważyłem Korbę cyclone, ramie z tarczami waży 730g, XT 420g różnica dość spora.
Rower z korbą cyclone pokazał wagę 11,50 kg,nawet z korbą xt nie udało się zejść poniżej 11 kg
Opony ważą swoje i pedały XT także,docelową mają być Ritchey.
Rozważam także założenie do przodu przerzutki XT z dolnym ciągiem.
Zrobiłem jazdę testową koło domu.Hamulce brzytwa, tylna przerzutka chodzi miód, nad resztą muszę popracować
Na koniec zdjęcie w całości w warsztacie
Re: Cannondale CAAD 3
#46A masz regulację tłumienia powrotu w tym amortyzatorze? U mnie w leftym jak jest na maxa odkręcone tłumienie to też stuka.
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: Cannondale CAAD 3
#47Korbę upoluj Canonndale, widziałem na allegro coś ostatnio, przednią Srama też upolujesz , ale weź z obejmą alu, siodło paskuda, jakieś lekkie cienkie by pasowało.
Korb xt może by pasowała jakby miała czarne blaty.
Już widze że moje Hutchinsony goldy by tu pasowały, ale ....czekają na montaż u mnie .......
p.s
sprawdź czy ta korba by nie pracowała dobrze z blatami Shimano bo coś mi te Race Face nie pasi......
Korb xt może by pasowała jakby miała czarne blaty.
Już widze że moje Hutchinsony goldy by tu pasowały, ale ....czekają na montaż u mnie .......
p.s
sprawdź czy ta korba by nie pracowała dobrze z blatami Shimano bo coś mi te Race Face nie pasi......
Re: Cannondale CAAD 3
#48koniecznie :)Piotr pisze:siodło paskuda, jakieś lekkie cienkie by pasowało
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Re: Cannondale CAAD 3
#49No więc Piotr, może masz rację z tymi blatami shimano, jutro ogarnę i zobaczę czy coś pomogło.
Doman, tam jest tylko sprężyna i ten tłumik olejowy i nic więcej. W F400 mi nic nie stuka przy powrocie a ta sama konstrukcja. może coś źle poskładałem...zobaczymy
Mówicie siodełko??hmm... może macie rację.
Doman, tam jest tylko sprężyna i ten tłumik olejowy i nic więcej. W F400 mi nic nie stuka przy powrocie a ta sama konstrukcja. może coś źle poskładałem...zobaczymy
Mówicie siodełko??hmm... może macie rację.
Re: Cannondale CAAD 3
#51Założyłem blaty sugino do korby cyclone...i stwierdzam że jest dobrze.łańcuch już tak nie wpada pomiędzy zębatki .Zrobiłem rundkę koło domu i przerzuca tak jak należy,wyjdzie jeszcze w praniu :D
Stukanie amora zlikwidowane... miałem za bardzo odkręconą śrubę z naprężenia sprężyny
Przerzutka nie dawała mi spokoju.Obejma jest pęknięta więc co mi tam.postanowiłem coś pokombinować.I że tak powiem reanimacja się udała, na razie ją zostawię i będę polował na inną.
Pozostało dokupić zębatkę do kasety.
Stukanie amora zlikwidowane... miałem za bardzo odkręconą śrubę z naprężenia sprężyny
Przerzutka nie dawała mi spokoju.Obejma jest pęknięta więc co mi tam.postanowiłem coś pokombinować.I że tak powiem reanimacja się udała, na razie ją zostawię i będę polował na inną.
Pozostało dokupić zębatkę do kasety.
Re: Cannondale CAAD 3
#53Sprawdzę z zębatkami shimano. Dzisiaj się przejechałem trochę więcej i jest ok łańcuch nie wpada i przerzutka przednia działa. Choć jest to rzeźba na razie zostanie póki coś się nie pojawi w ofertach.
Jest też taka przerzutka na allegro
https://allegro.pl/oferta/przerzutka-pr ... 7412592789
Tylko nie wiem czy nie będzie się to gryzło ze sramem,jakieś sugestie ??
Jest też taka przerzutka na allegro
https://allegro.pl/oferta/przerzutka-pr ... 7412592789
Tylko nie wiem czy nie będzie się to gryzło ze sramem,jakieś sugestie ??
Re: Cannondale CAAD 3
#54A przednie przerzutki to nie jest tak, że wszystkie działają stosowane zamiennie?
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: Cannondale CAAD 3
#56Poszukaj srama bo rozwalasz system nie nie będzie pasowało.
Zapytaj Adasia może coś ma w zbiorach.
Zapytaj Adasia może coś ma w zbiorach.
Re: Cannondale CAAD 3
#57No ale to jest kwestia wielkości blatów w tym suntourze czy jeszcze jakiś inny temat?
Części na sprzedaż:
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
https://m.olx.pl/oferty/uzytkownik/1eZ3x/
Re: Cannondale CAAD 3
#58np jak przerzutka przód działała z płynną manetką to nie działała ze skokową prawidłowo w większości przypadków, zwłaszcza retro stare z lat 80-tych i początki 90 tych.
Nie wszystko było ze sobą kompatybilne.
W Shimano skok nie zmienił się od początku projektu, Sramowskie też działały z Shimano, ale w dziwnych przypadkach należy to sprawdzić.
Nie wszystko było ze sobą kompatybilne.
W Shimano skok nie zmienił się od początku projektu, Sramowskie też działały z Shimano, ale w dziwnych przypadkach należy to sprawdzić.
Re: Cannondale CAAD 3
#59Ten Suntour jest w wersji MD więc do tej wielkosci koronek Skok linki jest zgodny z Shimano/Sram Technicznie wièc bedzie dzialać
Tylko za jasny gwint nie będzie pasowac ani epoką ani do koncepcji
Tylko za jasny gwint nie będzie pasowac ani epoką ani do koncepcji