Witam
Jestem posiadaczem mtb zbudowanego na ramie vitusa .Osprzęt to pełne xt nie licząc pedałów i sztycy . Padałki mam od Centuriona Accordo GT (mój ukochany rower , niestety już z Suntour'a zostały tlko manetki , piasty i pp) . Mostek (wiem okropny) i sztyca do SR . Kiera Strong . Mam do niego oryginalne rogi , tle że mają okropny kształt .
Mam też z nim pewien kłopot .Nie mogę wyregulować rd . Zachowuje się tak jak by skok manetki nie był do tej kasety , np trzeba klikać 2 razy żeby łańcuch wskoczył/zeskoczył.
To mój pierwszy post i postanowiłem się pochwalić , tak przy okazji : ktoś wie ile takie coś jest warte? Ofc nie na sprzedaż .
4 zdj , z tel. : https://picasaweb.google.com/1169837396 ... /27Maj2011#
#4
no wcale bym się nie zdziwił linkę wymieniałem bo rozleciał się końcowy pancerz , no trzeba będzie pomyśleć nad wymianą .Tylko czy to na pewno coś zmieni. Tak kaseta jest XT
SZOSA>mtb
#6
dzięki za odp tak się robi , zauważyłem to że jak zrzucam to linka jest luźna w okolicy wolnych widełek (tylko tam jest odkryta) to pewnie to
SZOSA>mtb
#7
hm ramka chyba z titanalu ??? rury titanal, mufy alu ?? czy całość alu ??
Warto by było więcej fotek i szczegółów podać konstrukcyjnych.
Warto by było więcej fotek i szczegółów podać konstrukcyjnych.
#8
Już ci Piotrze odp.
Rama jest cała z alu , też myślałem że to Ti ale to anoda . Rama oczywiście klejona . Mufa supportu pusta w środku . Jak na taką konstrukcję to jest sztywna , szosowe Vitusy to chwieją na prawo i lewo . Cóż tu wiecej dodać . Nie ma kopa , takiego ma minusa , ale to wina napędu i nic już nie zrobię . Dosyć nieźle tłumi drgania , np. mniej częsie niż na spawanym alu .
Czy to z tymi biegami to może być wina sprężyny ?
Rama jest cała z alu , też myślałem że to Ti ale to anoda . Rama oczywiście klejona . Mufa supportu pusta w środku . Jak na taką konstrukcję to jest sztywna , szosowe Vitusy to chwieją na prawo i lewo . Cóż tu wiecej dodać . Nie ma kopa , takiego ma minusa , ale to wina napędu i nic już nie zrobię . Dosyć nieźle tłumi drgania , np. mniej częsie niż na spawanym alu .
Czy to z tymi biegami to może być wina sprężyny ?
SZOSA>mtb
#9
Generalnie wina może leżeć wszędzie w elementach współpracujących..
Najczęstszą przyczyną jest pancerz/linka
Może też być to wina zabrudzonego lub nieposmarowanego napędu, sam pantograf przerzutki może obracać się ciężko na sworzniach (sworznie są stalowe, lubią skorodować)
Nie sądzę aby wina leżała w sprężynie - w tym XT sprężyny są dość mocne i raczej nie "strzelają" - masz tam także regulację napięcia sprężyny więc ew możesz spróbować ustawić się na mocniejszy naciąg
Najczęstszą przyczyną jest pancerz/linka
Może też być to wina zabrudzonego lub nieposmarowanego napędu, sam pantograf przerzutki może obracać się ciężko na sworzniach (sworznie są stalowe, lubią skorodować)
Nie sądzę aby wina leżała w sprężynie - w tym XT sprężyny są dość mocne i raczej nie "strzelają" - masz tam także regulację napięcia sprężyny więc ew możesz spróbować ustawić się na mocniejszy naciąg
#10
Wymienię pancerz i linkę i zobaczymy . Właśnie sworznie "zalałem" olejem i bez zmian . Naciąg to ta śrubka do spodu? Już ją naciąłem . Pozostaje tylko linka . Dzięki !
SZOSA>mtb
#11
Jestepewny na 100 % że to nie titanal ??? bo większość ram gdzie są mufy alu i rury wygladające jak alu to titanalowe rury , co sie nie spawaja i dlatego są klejone, nie mam czasu szukać po necie , ale warto sprawdzić co i jak, Biria np takie ramy robiła i pare innych firm, i to sie rzucało w oczy od razu.
#12
Już dawniej szukałem o nim :
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6306
http://velobase.com/Velos/ViewModel.asp ... e&Enum=207
Anoda.... a szkoda :)
Przydała by się do niego sztyca Strong i jakiś mostek w miarę , ale czas pokaże
Co do tej rd to nic nie pomogły pancerze i linka . Biegi w górę idą ładnie ale potem w dół to koniec . Ciekawe bo bez SIS schodzą normalnie . Manetkę już wcześniej wymieniłem więc to nie ona . Muszę ją w miarę jeszcze obejrzeć . Takie ciekawe spostrzeżenie : jak rd jest bez obciążenia to chodzi ładnie a jak ma obciążenie to nie chce zejść do końca tak jak by coś jej przeszkadzało .
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6306
http://velobase.com/Velos/ViewModel.asp ... e&Enum=207
Anoda.... a szkoda :)
Przydała by się do niego sztyca Strong i jakiś mostek w miarę , ale czas pokaże
Co do tej rd to nic nie pomogły pancerze i linka . Biegi w górę idą ładnie ale potem w dół to koniec . Ciekawe bo bez SIS schodzą normalnie . Manetkę już wcześniej wymieniłem więc to nie ona . Muszę ją w miarę jeszcze obejrzeć . Takie ciekawe spostrzeżenie : jak rd jest bez obciążenia to chodzi ładnie a jak ma obciążenie to nie chce zejść do końca tak jak by coś jej przeszkadzało .
SZOSA>mtb
#13
oglądnij dokładnie pantograf - moze jest przygięty i coś go blokuje?
a co do
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6306
jegomość Melvin jest moim dobrym znajomym i w dodatku nawet użytkownikiem - choć nieaktywnym - tego forum Spróbuj może do niego zagaić - wiedzę na różne tematy ma dużą
a co do
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6306
jegomość Melvin jest moim dobrym znajomym i w dodatku nawet użytkownikiem - choć nieaktywnym - tego forum Spróbuj może do niego zagaić - wiedzę na różne tematy ma dużą
#14
raczej to nie będzie Ti , pod anodą widać alu (jasny metal)
Szkoda takiej przerzutki , żeby luzy jeszcze miała ale prawie nic ... zobaczymy
Wiecie może jak ją rozebrać tzn. jak zdjąć wózek ? Tak żebym to złożył potem....
Szkoda takiej przerzutki , żeby luzy jeszcze miała ale prawie nic ... zobaczymy
Wiecie może jak ją rozebrać tzn. jak zdjąć wózek ? Tak żebym to złożył potem....
#15
odkręcasz ogranicznik wychyłu wózka (taka tulejka przy korpusie z krzyżem na śrubokręt na końcu) wózek Ci się obraca i odsłania od wew strony kolejną śrubkę (jakby w plastikowym płaszczu uszczelniającym) której odkręcenie pozwala wyjąć wózek z korpusu
Zobacz jeszcze czy przerzutka gładko obraca się na głównej śrubie - jeśli tam nie ma smaru i coś się przytrze to przerzutka może nie działać precyzyjnie
Zobacz jeszcze czy przerzutka gładko obraca się na głównej śrubie - jeśli tam nie ma smaru i coś się przytrze to przerzutka może nie działać precyzyjnie
#17
Odgrzebuję temat ale cóż
Teraz wszystko działa , łańcucha przy zmianie prawie nie słychać
Dziwnie to zrobili bo pancerze nie pasują z końcówkami w opory .
Opony faktycznie są tragiczne w trudnym terenie . Na żwirowni tak się zmęczyłem jak po przejechaniu 115 km .
Widziałem IRC "pirania" czy jakoś tak . Co sądzicie ?
Co do konstrukcji ramy to z pewnością nie jest to Titanal ... już była by w częsciach jeśli to był by on ... rozpadały się ...
Rower dostał nowy chwyty (na tak dobrych nigdy nie jeździłem) oraz mostek . Jakiś geniusz bądz w fabryce bądz prywtnie obcią rurę sterową tak że wchodzi tylko miska i kontra . Brak miejsca na ring bądz na opór linki
Teraz wszystko działa , łańcucha przy zmianie prawie nie słychać
Dziwnie to zrobili bo pancerze nie pasują z końcówkami w opory .
Opony faktycznie są tragiczne w trudnym terenie . Na żwirowni tak się zmęczyłem jak po przejechaniu 115 km .
Widziałem IRC "pirania" czy jakoś tak . Co sądzicie ?
Co do konstrukcji ramy to z pewnością nie jest to Titanal ... już była by w częsciach jeśli to był by on ... rozpadały się ...
Rower dostał nowy chwyty (na tak dobrych nigdy nie jeździłem) oraz mostek . Jakiś geniusz bądz w fabryce bądz prywtnie obcią rurę sterową tak że wchodzi tylko miska i kontra . Brak miejsca na ring bądz na opór linki
SZOSA>mtb
#18
Piranie są fajne
a co do rury - raczej standardowa praktyka.. możesz zawsze się ratować oporem kręconym do widelca
a co do rury - raczej standardowa praktyka.. możesz zawsze się ratować oporem kręconym do widelca
#19
Udało mi się założyć mostek z oprem i kółeczkiem mosiężnym .Wystarczy , szkoda że się nie chce obracać
SZOSA>mtb
#20
Jeśli kółeczko nie jest nitowane warto rozebrać i przesmarować (obraca się na ślizgu, tulei jak kółko w przerzutce) Jeśli jest, cóż.. moczenie w ropie, a jak się rozrusza gęsty smar (np zielony Finish Line) - inaczej możesz mieć kłopot z wiecznie przerywającą się linką
#21
Zgadza się jest na tulejce . Już ją rozebrałem tyle że jest truchę zardzewiała i muszę ją nieźle wyczyścić . Mostek jest używany i ktoś poprostu nie dbał - linka wytarła rów w tym kółku , wiadomo że mosiądz miekki . No cóż
SZOSA>mtb
#22
Miałeś takiego? Bo zastanawiam się nad kupnem ramki vitusa.Askaniusz92 pisze:Już ci Piotrze odp.
szosowe Vitusy to chwieją na prawo i lewo
#23
sztywna po tylu latach bytnosci na ziemi to ona napewno nie bedzie
ale mysle ze ma duzo innych zalet.....przeciez to klasyk jak cholera
znasz wymiary tej ramki ?
ale mysle ze ma duzo innych zalet.....przeciez to klasyk jak cholera
znasz wymiary tej ramki ?
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie