Rama to Romet Karat, poglądowe foto: http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imgs ... 134736.jpg
Obecnie główka ma 150 mm i chciałbym ją skrócić do 120 mm, tak aby podszedł mostek składany a-head (taki jak ten https://2.allegroimg.com/s720/035b1d/e6 ... 1bf329dbd2). Niestety żaden widelec calowy pod koła 20" nie ma aż tak długiej rury, żeby podszedł a-head.
Kiepski pomysł czy próbować?
Re: skracanie główki ramy
#2A nie lepiej zamontować redukcję ze sterów skręcanych na ahead i na to machnąć ten składany mostek?
https://allegro.pl/oferta/redukcja-ster ... witemShare
https://allegro.pl/oferta/redukcja-ster ... witemShare
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: skracanie główki ramy
#3Też myślałem o tym, ale nie jestem fanem takich redukcji - albo stery na gwint i mostek wpuszczany, albo stery a-head.
Re: skracanie główki ramy
#4Tylko wiesz. Jak skrocisz główkę, to się zrobi jeszcze dłuższa dźwignia i o tyle samo skróci się jej podparcie. Rozwiązanie z redukcją może nie jest koszerne, ale wg mnie bezpieczniejsze.
Ewentualnie znalazłbym dobrego ślusarza i powalczył z przedłużeniem rury sterowej. Ucialbym starą pomiędzy miskami sterów i przyspawał kawałek nowej na ahead że wstawieniem tulei w środku w miejscu łączenia.
Ewentualnie znalazłbym dobrego ślusarza i powalczył z przedłużeniem rury sterowej. Ucialbym starą pomiędzy miskami sterów i przyspawał kawałek nowej na ahead że wstawieniem tulei w środku w miejscu łączenia.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: skracanie główki ramy
#5Wiec tak, skracaj dowoli ( oczywiscie od gory ), jest tak jak pisze Foker, ale zadziala to tylko na sam mostek, bo skrocenie glowki wzmocni ja na zrywanie z rura glowna ramy.
Powiedz tylko jak po zalozeniu tego mostka z linku skrecic stery a-head ?
Spawac rure sterowa mozna, ale zeby dobrze to zrobic trzeba dosyc dluga tuleje wstawic, piekna spoine polozyc i przetoczyc zeby bylo mocniejsze. A i tak tuleja nie przymocowana na koncach wbrew pozorom pracuje w rurze sterowej i po jakims czasie pewnie peknie. Sprawdzone empirycznie.
Powiedz tylko jak po zalozeniu tego mostka z linku skrecic stery a-head ?
Spawac rure sterowa mozna, ale zeby dobrze to zrobic trzeba dosyc dluga tuleje wstawic, piekna spoine polozyc i przetoczyc zeby bylo mocniejsze. A i tak tuleja nie przymocowana na koncach wbrew pozorom pracuje w rurze sterowej i po jakims czasie pewnie peknie. Sprawdzone empirycznie.
Re: skracanie główki ramy
#6W MTB skracalem główkę od gory jeśli nad spawem było wystarczająco miejsca
Tu myślę że skrócenie nie spowoduje większych obciążeń na ramę - w sumie dźwignia będzie nawet mniejsza
Tu myślę że skrócenie nie spowoduje większych obciążeń na ramę - w sumie dźwignia będzie nawet mniejsza
Re: skracanie główki ramy
#7No właśnie, chyba łatwiej zgiąć dłuższą rurę niż krótszą. Dodatkowo jeszcze chciałem dać wzmocnienie pod dolną rurą a główką (podobnie jak przy podsiodłowej). A mostek jest montowany tak samo jak zwykły ahead, nie potrzeba jedynie kapsla, śruba wchodzi w sam mostek do gwiazdki.
Re: skracanie główki ramy
#8tylko wiesz - normalnie przy gwintowanych strac fajka wchodzi w rurę i ja wzmacnia. Tutaj będziesz miał dużą dźwignię dziejącą na krótki odcinek rury sterowej. Jakoś tak mam wewnętrzne obawy.
Rurę biedziesz miał gładką czy gwintowaną w ty widelcu?
Rurę biedziesz miał gładką czy gwintowaną w ty widelcu?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: skracanie główki ramy
#9Gwintowana pod mostek ahead być nie może! chyba że mostek jest zamocowany poniżej gwintu
Re: skracanie główki ramy
#10Dlatego się pytam, bo jak dotąd nie widziałem takich widelców z gładką rurą (chociaż z drugiej strony jakoś szczególnie się za nimi nie rozglądałem).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Re: skracanie główki ramy
#11Dlatego chcę skrócić główkę, żeby mostek nie był mocowany na gwint. No może 1 cm gwintu będzie, ale to i tak powyżej śruby zaciskowej (do tego redukcja z 25,4 na 28,6). Jeszcze teraz pomyślałem, żeby zamiast gwiazdki dać kawałek mostka z klinem...
Re: skracanie główki ramy
#12Z drugiej strony - tu główka jest króciutka, wiec może nie jest tak źle i moje obawy są na wyrost:
https://is.gd/A9Ome2
https://is.gd/A9Ome2
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .