Witam,
mam możliwość nabycia kół Deore DX z bębenkiem na kastę 7s.
Czy myślicie, że powiedzie się zamiana bębenka na 8s?
#2
W jednej piaście 7s trekingowej 700CX mam założony bębenek 8s od 600 Ultegra. Zmiana bębenka spowoduje zmniejszenie dystansu między najmniejszą koronką a ramą, u mnie miejsca wystarczyło na styk.
#4
Mechanicznie to nic trudnego
ale może konieczne okazać sie przeciągnięcie koła na prawo (bęben 8s jest szerszy, więc jeśli koło jest centrycznie przy 7s, to dłuższy bęben wypchnie obręcz na lewo)
ale może konieczne okazać sie przeciągnięcie koła na prawo (bęben 8s jest szerszy, więc jeśli koło jest centrycznie przy 7s, to dłuższy bęben wypchnie obręcz na lewo)
#5
Masz tu na myśli przypadek gdy zamontuje się dystans? Sam montaż bębenka nie zmieni chyba ustawieni ośki i korpusu piasty oraz obręczy.skolioza pisze:Mechanicznie to nic trudnego
ale może konieczne okazać sie przeciągnięcie koła na prawo (bęben 8s jest szerszy, więc jeśli koło jest centrycznie przy 7s, to dłuższy bęben wypchnie obręcz na lewo)
#6
Oczywiście że zmieni
Bęben 8s jest dłuższy niż 7s, więc automatycznie przesunie Ci obręcz (z korpusem piasty) w stronę "nienapędową" (zwłaszcza, że trzeba będzie z niej dodatkowo wyjąć jakąś podkładke, żeby ośki wystarczyło)
Obręcz nie będzie więc w osi ramy, jeśli przy bębnie 7s w niej była
Poza tym, sprawdź czy piasta ma oś do rozstawu 130 czy 135mm - przy 130 może być na prawdę ciasno...
Bęben 8s jest dłuższy niż 7s, więc automatycznie przesunie Ci obręcz (z korpusem piasty) w stronę "nienapędową" (zwłaszcza, że trzeba będzie z niej dodatkowo wyjąć jakąś podkładke, żeby ośki wystarczyło)
Obręcz nie będzie więc w osi ramy, jeśli przy bębnie 7s w niej była
Poza tym, sprawdź czy piasta ma oś do rozstawu 130 czy 135mm - przy 130 może być na prawdę ciasno...
#7
Rozumiem na tyle na ile mogę oto sobie wyobrazić bez rozbierania koła a dodatkowo nie mam go tylko była opcja zakupu. Fajny lekki zestaw z wysokich modeli Treka tylko jak na 8s mogą być problemy to raczej się w ciemno nie zdecyduję.
#8
Zmienialem w piascie dx bebenek na 8, nie pamietam bym musial przeciagac obrecz na nyplach, ale napewno trzeba zmienic na wezsza kontre czy tam wyjac podkladke od strony napedu
#9
A ja mam pytanie. Czym rozni sie piasta 130mm od 135mm. Czy w piaście 130mm wystarczy oske zmienic i od strony lewej podkladek na 5mm dolożyć?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#10
zasadniczo tak, piastę szosową możesz przerobić na mtb i odwrotnie, weź obie piasty do ręku i zobacz na rozstaw kołnierzy i jak ośki wystają poza, zakładając ten sam bębenek - ilość biegów.Retromen pisze:A ja mam pytanie. Czym rozni sie piasta 130mm od 135mm. Czy w piaście 130mm wystarczy oske zmienic i od strony lewej podkladek na 5mm dolożyć?
Przy zmianie przecentrujemy koło
#11
Chodzi mi o piaste Deore DX. Mam wersje 130mm a potrzebuje do ramy 135.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#12
Korpus jest ten sam Różnica w osi i dystansach / podkladkach przy czym nie jestem przekonany czy fabrycznie całe 5mm idzie na stronę przeciwną kasecie
Piaste masz zapleciona? Jeśli tak rozsądnie byłoby dac po 2,5mm na stronę żeby nie przecentrowywac koła
Piaste masz zapleciona? Jeśli tak rozsądnie byłoby dac po 2,5mm na stronę żeby nie przecentrowywac koła
#13
Różnica jest tylko po stronie NDSskolioza pisze:Korpus jest ten sam Różnica w osi i dystansach / podkladkach przy czym nie jestem przekonany czy fabrycznie całe 5mm idzie na stronę przeciwną kasecie
Piaste masz zapleciona? Jeśli tak rozsądnie byłoby dac po 2,5mm na stronę żeby nie przecentrowywac koła
#14
skolioza, Nie ma szans żeby dać po obu stronach. Walczę z przekosem bo suport też odrobinę węższy powinien być. Uznaje zasadę ,że na środkowej i największej z tyłu powinno się kręcić do tyłu bez oporu i spadania łańcucha. Zaraz się zabieram za to. Dam tylko po lewej 5 mm i przecentruje koło.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#15
Jak os suportu nieco krótsza niż dedykowana to tym bardziej podkładka od strony kasety wyrówna linię łańcucha
#16
Tak jak pisałem "suport też odrobinę węższy powinien być" ;)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#18
Nie ma za co) Koło ogarnięte. Podkładka z piasty czarnej lx idealnie pasowała jako dystans. Kolo przecentrowane w ramie i jest cacy;)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike