Niespecjalnie przepadam za składaniem tak młodych rowerów ale ten zawsze był na moim celowniku zarówno pierwsza jak i druga generacja, którą właśnie składam. Poniżej tylko krótka zajawka na czym to stanie, bo kilku elementów nadal szukam (nietypowa sztyca, tylna piasta AC lub Ringle i parę mniejszych).
15 egzemplarz z początków produkcji, choć jak udało mi się ustalić w wersji DH (standardowa wersja to FS) niewiele tego uspawali do 12.02.1996 35 sztuk co daje raptem 20 sztuk przez 3 miesiące.
IMG_20180418_124334_228 by Exquisite Cycles, on Flickr
EFCDH czyli wersja na ośkę + magnezowa podkowa.
IMG_20180605_101527_679 by Exquisite Cycles, on Flickr
Do hamowania oczywiście Race Line'y, których na zdjęciu brak
IMG_20180520_153849_127 by Exquisite Cycles, on Flickr
Miała być AC, jest Kooka. Do koloru już są kółeczka Bullseye'a i jeszcze nie ma tylnej piasty Ringle Nie jestem przekonany czy pakiet w tej wersji sprawdzi się w tym zestawie ale wyjdzie w praniu.
IMG_20180719_201459_340 by Exquisite Cycles, on Flickr
Dedykowana piasta Manitou - rozstaw kołnierzy 84mm pod ośkę 13.1mm i cholerne calowe łożyska 9R8, których nie idzie kupić. A do kompletu szerokie SUP 121 Ceramic
IMG_20180419_100434_589 by Exquisite Cycles, on Flickr
#2
Fajny secik się zapowiada - 121 to pancerne felgi, w sam raz do projektu DH, natomiast nie mam przekonania co do Kooki - uchodzi za delikatną, wrażliwą i nie na tyle sztywną aby pasowała do roweru DH (choć ja na swojej trochę polatałem i nic jej się złego nie stało)
#3
A to łotry, przestali produkować w moje urodziny
Zapowiada się super, kibicuje jak zawsze Twoim projeltom. Powodzenia.
Zapowiada się super, kibicuje jak zawsze Twoim projeltom. Powodzenia.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#4
U Answera to "DH" nie bardzo się przekłada na DH w rozumieniu przeznaczenia - to bardziej oznaczenie wersji, która faktycznie ma EFC zamiast Macha 5 z przodu, przez co trochę więcej skoku i bardziej płaskie kąty ale niewiele więcej. A przecież w '96 większość firm na rynku miało już pełnoprawne konstrukcje dedykowane do DH.skolioza pisze:Fajny secik się zapowiada - 121 to pancerne felgi, w sam raz do projektu DH, natomiast nie mam przekonania co do Kooki - uchodzi za delikatną, wrażliwą i nie na tyle sztywną aby pasowała do roweru DH (choć ja na swojej trochę polatałem i nic jej się złego nie stało)
#5
Tak, wiem
mimo wszystko taka delikatna korba z jednym blatem w takim rowerze... rozumiesz chyba co mam na myśli
mimo wszystko taka delikatna korba z jednym blatem w takim rowerze... rozumiesz chyba co mam na myśli
#7
Nie nie, żaden jeden blat klasyczny zestaw z 3 zębatkami i FD-M737 mocowaną do obejmy Ten rower zdecydowanie nie ma predyspozycji do downhillu i w sumie nigdy nie widziałem tego typu konfiguracji na tej ramie. Porostu nie znalazłem jeszcze zębatek godnych zdjęciaskolioza pisze:Tak, wiem
mimo wszystko taka delikatna korba z jednym blatem w takim rowerze... rozumiesz chyba co mam na myśli
#8
Nie młodszy niż 1998, bo wtedy 121 zamienili na D521 i dorzucili do oferty D321SoloTM pisze:A propos 121 ktoś wie jaki to rocznik? Potwierdzam, pancerna jest.
#9
Ok, to nieco zmienia podejście do kompletacjiExquisiteCycles pisze:Nie nie, żaden jeden blat klasyczny zestaw z 3 zębatkami i FD-M737 mocowaną do obejmy Ten rower zdecydowanie nie ma predyspozycji do downhillu i w sumie nigdy nie widziałem tego typu konfiguracji na tej ramie. Porostu nie znalazłem jeszcze zębatek godnych zdjęciaskolioza pisze:Tak, wiem
mimo wszystko taka delikatna korba z jednym blatem w takim rowerze... rozumiesz chyba co mam na myśli
W takim razie zobaczymy czy 121 nie wyjdą w zestawieniu zbyt pancernie
#10
Widzę, że szykuje się coś specjalnego !!!
Re: 1996 Answer Manitou DH.
#11http://www.aktim.com.plExquisiteCycles pisze:cholerne calowe łożyska 9R8, których nie idzie kupić.
Sprobuj tu, ja u nich znalazlem nietypowego unibola calowego.
#12
Z zębatkami jestem już na półmetku - pogrzebałem po szufladach i znalazłem takiego Syncrosa do kompletu.skolioza pisze:Ok, to nieco zmienia podejście do kompletacjiExquisiteCycles pisze:Nie nie, żaden jeden blat klasyczny zestaw z 3 zębatkami i FD-M737 mocowaną do obejmy Ten rower zdecydowanie nie ma predyspozycji do downhillu i w sumie nigdy nie widziałem tego typu konfiguracji na tej ramie. Porostu nie znalazłem jeszcze zębatek godnych zdjęciaskolioza pisze:Tak, wiem
mimo wszystko taka delikatna korba z jednym blatem w takim rowerze... rozumiesz chyba co mam na myśli
W takim razie zobaczymy czy 121 nie wyjdą w zestawieniu zbyt pancernie
Z tym tematem też sobie już poradziłem - szukałem po oznaczeniach, które aktualnie już nie występują. Po wymiarach okazało się, że to dość typowe calowe łożysko, którego odpowiednik szybko znalazłem2ass pisze:http://www.aktim.com.plExquisiteCycles pisze:cholerne calowe łożyska 9R8, których nie idzie kupić.
Sprobuj tu, ja u nich znalazlem nietypowego unibola calowego.