#392
Witajcie, kolega przytaszczył do mnie Judy C. Poprosił żeby mu ją odratować. Widelczyk technicznie Pico Bello, ale niestety wizualnie tragedia. Rozebrałem ją, a że pierwszy raz widzę Judytę rozebraną nieco się zawstydziłem ;-) W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Czy dolne lagi można pomalować proszkiem (Wygrzewanie w wysokiej temperaturze, a na dole zostały takie czerwone podkładko-uszczelki) - czy temperatura im nie zaszkodzi?
2. Na co zwrócić uwagę przy serwisie?
3. Jakich zamienników smarowideł użyć (Ma być budżetowo) ale żeby go nie zepsuć?
4. Szukałem jakiegoś poradnika jak to zrobić, ale z marnym skutkiem - wideł jest chyba z 1997 lub 1998.
Oleju chyba wlewamy 110ml tylko jak i gdzie?

Chciałem zapytać o to kolegę Doktora Fockera, ale być może komuś się przyda także.
Domyślam się że serwis jest podobny do Judy XC.

Będę wdzięczny wraz ze szpulasem za pomoc taktyczno-techniczną :-)
Cannondale SM2000
Ritchey OMC
Specialized Camber Comp Carbon
Ciocc - czas na szosę!
Załączniki
Judy C.jpg

#393
To jest rocznik 1997, ale ma część elementów z rocznika 1996. To była tańsza odmiana OEM Judy, nie sprzedawana oddzielnie, ale montowana w rowerach seryjnych. Ściągnij sobie instrukcję - żadne 110 ml tam nie wejdzie. Tyle oleju to wchodziło do roczników 1999 wzwyż.
http://www.mtb-kataloge.de/Bikekataloge ... judyxc.pdf
Dolny odbój spokojnie wyciągniesz szprychą jak nią trochę pomanewrujesz. Smar mimo wszystko dobrze użyć jakiś przynajmniej dopuszany do użycia w amorach. Na allegro trochę tego się znajdzie. Ten np. wg producenta nadaje się amorów - chociaż osobiście nigdy nie używałem: http://allegro.pl/smar-do-lozysk-amorty ... 28889.html
Smary typowo amortyzatorowe są już trochę droższe.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#394
Dzięki piękne, przystępuje do działania. W celu uściślenia: Ślizgi i "szaszłyk" elastomeru i sprężyn po wymyciu smarujemy Judy Butter lub odpowiednikiem. Czy żeby wyjąć tłumiki ściągamy pierścienie segera od dołu górnych lag?
Cannondale SM2000
Ritchey OMC
Specialized Camber Comp Carbon
Ciocc - czas na szosę!

#395
Żeby wyciągnąć tłumik, trzeba ściągnąć te segery z dołu.
Do elastomerów musi być smar bez litu. Z tym tylko, że u Ciebie nie ma już szaszłyka jak w modelach 1995-1996, tylko system T2 - czyli jeden elastomer+jedna sprężyna na goleń. Tak czy inaczej wymaga to smaru bez litu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#396
Ze smarów mogę polecić ww. Park Tool PPL-1 (aka Polylube 1000) szczególnie że jest jakieś 6 razy tańszy niż SRAM (ex. Judy) Butter.
Z innych bezpiecznych dla elastomerów kojarzę jeszcze:
Park Tool HPG-1
MOTOREX BIKE GREASE 2000 (ciekawe który to "normalny" Motorex, pewnie byłby jeszcze tańszy)
--
Cypis

#398
czy ktoś już poruszał temat Slick Honey? to jest naprawdę świetny smar do amorów.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#399
Witajcie. Dziś po 2h Edyta została postawiona na lagach :-) . Po namyśle postanowiliśmy użyć jednak Ex Judy Butter. Wykonałem "przyrząd" do smarowania dolnych ślizgów (rurka + szmatka). Tłumik został rozebrany i daliśmy mu nowego oleju. Pod ręką był Castrol Fork Oil 5W. Pracuje wszystko ok. Dzięki przede wszystkim Fockerowi za pomoc, oraz pozostałym kolegom.

Teraz szukamy naklejek - macie jakieś namiary, pomysły itp.

Poniżej kilka zdjęć:
Cannondale SM2000
Ritchey OMC
Specialized Camber Comp Carbon
Ciocc - czas na szosę!
Załączniki
IMG_20170428_175753655 (Large).jpg
IMG_20170428_175408735 (Large).jpg
IMG_20170428_184525865 (Large).jpg

#402
A czemu akurat Mag20? To był kiepski wideł. Wg mnie gorszy niż RS-1, bo nie miał obwodu zapobiegającemu stukaniu na końcu powrotu jak poprzednik. RS szybko go zastąpił znacznie lepszym Magiem 21 już po roku produkcji. Poza tym pękały w nich korony. Mam dwa Magi20, ale to tylko na własne potrzeby :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#403
Mam dwa Magi21 a Mag20 by rocznikowo mi pasował do ramy 1992. Nie będzie jeździł więc i nie będzie pękał ;-) A z ciekawości to gdzie pękał ewentualnie o które rejony korony pytać/prosić fotki gdybym znalazł bo mniemam się nie rozpadał a były jakieś rysy. No i czy wiesz czy były w ogóle na A-Heada czy cza sterrułkę wymieniać?

#404
https://www.cpsc.gov/Recalls/1995/cpsc- ... ork-crowns

Sam osobiście mam Maga 20 z koroną pękniętą z boku w osi przechodzenia górnej goleni.
Najrosze jednak w tym widelcu jest stukanie na końcu odbicia przy delikatnym nawet spienieniu się oleju. Mnie to doprowadzało do szału kiedy go używałem (w zasadzie Speca FS - ale to to samo). Zrobiłem sobie nawet zewnętrzną sprężynę negatywną, żeby temu zapobiec. Mocowana była na wieszaku od kantów pod motkiem oraz do podkowy amora.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#405
a nie dało się do środka jakiegoś odboju z elastomeru wsadzić po prostu?
No i czytając z linka "Forks with a dull bronze finish are not affected by this recall." jak rozpoznać te dull bronze? Ja tam patrząc po fotkach nie rozróżniam matowy czy nie matowy.

#406
Nie dało się nic wsadzić - za mało miejsca. Próbowałem.

Wadliwą partię najłatwiej poznać po numerach seryjnych wskazanych w ogłoszeniu. Generalnie jednak co miało pęknąć, to już raczej pękło. Chyba ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#407
Ryś Stepowy pisze:Witajcie. Dziś po 2h Edyta została postawiona na lagach :-) . Po namyśle postanowiliśmy użyć jednak Ex Judy Butter. Wykonałem "przyrząd" do smarowania dolnych ślizgów (rurka + szmatka). Tłumik został rozebrany i daliśmy mu nowego oleju. Pod ręką był Castrol Fork Oil 5W. Pracuje wszystko ok. Dzięki przede wszystkim Fockerowi za pomoc, oraz pozostałym kolegom.

Teraz szukamy naklejek - macie jakieś namiary, pomysły itp.

Poniżej kilka zdjęć:
W jaki sposób oczyściłeś i jak / czym pomalowałeś amortyzatory?
Znalazłeś może już jakieś naklejki? :)

#408
focker pisze:Nie dało się nic wsadzić - za mało miejsca. Próbowałem.

Wadliwą partię najłatwiej poznać po numerach seryjnych wskazanych w ogłoszeniu. Generalnie jednak co miało pęknąć, to już raczej pękło. Chyba ;)
hmmm, właśnie zanabyłem MAG'a 20 bo pasuje rocznikowo do tfutfu "projektu" a ma numer z zakresu :-/ Ciekawe czy SRAM by zareagował gdybym wysłał i załączył koronę z numerem (jest na goleni) i to wezwanie ? :mrgreen: Notabene pęknięty był/jest akurat most - może ma ktuś takowy z jakiegoś rozpadlaka? Mam dwa MAG'i 21 ale jest inny.

[center]
Obrazek
[/center]

#409
Dzis u handlarzy widzialem i dotykalem to :shock: :shock: :shock: :shock: (foto pogladowe)
Obrazek


Mieli jeszcze Voteca, judy xc chyba z Cannona bo dol przebity na 1,5", Z2, Shivera, ale ten Noleen jest piekny :mrgreen:

#411
focker pisze:Nie dało się nic wsadzić - za mało miejsca. Próbowałem.

Wadliwą partię najłatwiej poznać po numerach seryjnych wskazanych w ogłoszeniu. Generalnie jednak co miało pęknąć, to już raczej pękło. Chyba ;)
Odnośnie wadliwej partii z zacytowanego ostrzeżenia:

“The suspension forks with the defective crowns were sold through bicycle retail outlets worldwide. The Mag 20 and Mag 30 suspension forks have bright nickel finish and a "ROCKSHOX/MAGNESIUM" decal on the front of the fork. Forks with serial numbers 27266 through 158841 are involved in this recall. Forks with a dull bronze finish are not affected by this recall.”

to zachodziłem w głowę z tymi wykończeniami o co chodzi, już chyba wiem i może się to komus przyda ktoteż upiera się mieć w rowerze na 1992 amora RS z 1992 ;-). Pisza tam że wadliwe korony wzywane do wymiany są z zakresu numerów x-y ale dltych w wykończeniu nickel a nie dotyczy tych dull bronze. Nie wiedziałem do końca o co tu im chodziło. Mnie tam się wydawało że było jedno wykończenie standardowe takie złotawe i może były jakieś krótkie seriie brązowe. Ale tu jak ktoś mi zasugerował z innego forum chodziło chyba o to, że to nickel wykończenie to było takie lustrzane/polerowane złoto jak np. MAG21 SLTi miał a bronze to to standardowe złote niech będzie, że matowe, dla mnie jest bardziej metaliczne. Swoją drogą ciekawe że ten złotawy kolor można nazwać brązowym ;-) Wklejam fotkę porównawczą jak kogoś to enteresuje. Widać też że były różne tężniki goleni zwane dziś mostami ;-)


[center]
Obrazek
[/center]

#412
Mam obydwie korony. W weekend zrobię zdjęcie, żeby było wiadomo w czym jest różnica. Żeby było śmieszniej - pękniętą mam koronę "brązową" :)
Tu masz kopalnię wiedzy o tym, jakie były wersje komponentów MAGa:
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/4 ... ction4.pdf
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#413
ooo super, dzięki, się przyda choć juz do 2 rzeczy mogę się przyczepić ;-) Na stronie 4-6 są podane elementy które były rózne w różnych rocznikach/modelach ale nie jest podane że modele 92-93 choć miały dolne golenie symetryczne to były to jednak różne odlewy i brakuje mi mostu takiego jak na zdjęciu powyżej w tym lustrzanym złotym - ma dłuższy opór pancerza jak się przyjrzeć i widziałem też kilka innych fotek z takowym.

Czekam z niecierpliwością na te fotki koron pls.

#414
Już kiedyś zauważyłem ten błąd. Dolne golenie są inne dla roczników 1992 i 1993 chociażby dlatego, że w późniejszych wersjach górne golenie wchodzą w dolne znacznie głębiej niż w roczniku 1992 (sprężyna negatywna).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#416
hit00r II pisze:
2ass pisze:Shivera,
A jaki konkretnie model ?
Rocznik ?
Stan ?
Cena ?
Nie obadalem, jaralem sie noleenem, jutro moze podjade, potrzebujesz ?

#418
Mam pytanie, czy golenie od rs sid z lat 98-2001 są taki same jak w rs judy sl 96-98. Wiem, że to są inne amortyzatory, chodzi mi tylko o to, czy golenie można by zamienić :?: W katalogach wyglądają niemal identycznie. Może ktoś już tak próbował :?:

#419
done pisze:Mam pytanie, czy golenie od rs sid z lat 98-2001 są taki same jak w rs judy sl 96-98. Wiem, że to są inne amortyzatory, chodzi mi tylko o to, czy golenie można by zamienić :?: W katalogach wyglądają niemal identycznie. Może ktoś już tak próbował :?:
Ale o które lagi ci chodzi ?
Dolne czy górne ?