Ok to zostawiam chociaż ciężko mi z tym na tym forum
Wady zalety 29. Opinie od użytkowników.
#3
A co to za Spec był że pozycja wyprostowana?
Ja się za bardzo nie wypowiem, bo przejechałem dopiero 180km, ale gdzie nie pojadę to bije wszystkie rekordy, które kiedyś ustanowiłem na mniejszych kołach.
Ja się za bardzo nie wypowiem, bo przejechałem dopiero 180km, ale gdzie nie pojadę to bije wszystkie rekordy, które kiedyś ustanowiłem na mniejszych kołach.
#5
Adamello, Nowy model na 2018r wysoki model na aluminium ramie. Obok stal pinki w sklepie
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#7
Tutaj Bart ma największe doświadczenie w tej dziedzinie na forum. Mój jest jakiś dziwny, ma tylko jedną przerzutkę i wszyscy wytykają mnie palcami jak jadę, dlatego od razu uciekam do lasu.
Geometria nowego speca jest dość zmieniona, a nowe aluminiowe ramy ważą podobno ok. 1300g. Jest trochę centrów testowych, można sobie wypożyczyć na dłużej i wtedy lepiej obadać.
A Pinki jest tylko jeden
To musiała być podróbka.
Geometria nowego speca jest dość zmieniona, a nowe aluminiowe ramy ważą podobno ok. 1300g. Jest trochę centrów testowych, można sobie wypożyczyć na dłużej i wtedy lepiej obadać.
A Pinki jest tylko jeden
To musiała być podróbka.
#9
wady ...... na samym poczatku "optyka "szeroko pojeta ;)Retromen pisze:Wady zalety 29. Opinie od użytkowników.
zalety ...... same zalety ...mysle jednak ze na tym forum nie ma to zadnego znaczenia
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#10
Bart, Właśnie ile trzeba przeznaczyć żeby mieć spokój ducha)
marcin74, Nie chciałem tego tematu poruszać na tym forum ale jakoś tak wyszło i zostało. Ogólnie jestem wrogiem nowinek a 29 nie podoba mi się jakoś specjalnie...
marcin74, Nie chciałem tego tematu poruszać na tym forum ale jakoś tak wyszło i zostało. Ogólnie jestem wrogiem nowinek a 29 nie podoba mi się jakoś specjalnie...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#11
Ja przeciwnie ;) uwazam ze wszystkiego trzeba sprobowacRetromen pisze: Ogólnie jestem wrogiem nowinek a 29
z tym ze ich niewatpliwa przewage nad retro mtb nie oceniam na zasadzie wad/zalet
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#12
I tu może leży kompromis. Mądre słowa.marcin74 pisze:
Ja przeciwnie ;) uwazam ze wszystkiego trzeba sprobowac
z tym ze ich niewatpliwa przewage nad retro mtb nie oceniam na zasadzie wad/zalet
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#13
Tak się nie da. Zawsze będzie jakieś ale.Retromen pisze:Właśnie ile trzeba przeznaczyć żeby mieć spokój ducha)
Sztywne osie i trapezowa główka to podstawa.
#14
No, powiem że święte słowa w tej drugiej części. Choć optyka z części pierwszej to kwestia gustu. Ja już 29erów przemieliłem HT trochę, a po super pozytywnych doświadczeniach z nimi ęduro on board też jest, i to w normalnym rozmiarze koła czyli 29 i to wungiel. Oczywiście nasze pasje retro muszą być małokichowe no bo nie da się inaczej, ale uparte twierdzenie że małokichowe kółeczko daje radę wobec współczesnych 29rowych normalnych konstrukcji to heroiczna obrona jasnejhory. To jak udawadnianie, że Duży Fiat, do którego mamy gigantyczny sentyment nawet ten licencjonowany z pionowymi pozycjami w normalnym użytkowaniu ma cokolwiek do powiedzenia nawet wobec takiego nowego Fiata Tipo - bez sensu, rozgraniczmy to proszę.marcin74 pisze:wady ...... na samym poczatku "optyka "szeroko pojeta ;)Retromen pisze:Wady zalety 29. Opinie od użytkowników.
zalety ...... same zalety ...mysle jednak ze na tym forum nie ma to zadnego znaczenia
A żeby powiązać temat 29erów czego się nikt nie spodziewa z prawdziwym retro (dla mnie radykała retro MTB definitywnie !!! kończy się na 1995 roku kiedy to Shitmano nie miało jeszcze V-ek) jest pierwszy produkcyjny 29er który się nawet jeszcze tak nie nazywał i był produkowany na długo przed tym, jak Gary zaczął cisnąć temat. Wprawdzie oponki 1,75 ale jak na ówczesne standardy w małych kichach 1,95 to nie można powidzieć iż był to jakiś treking. Zresztą wówczas na 700 to szerszych i tak chyba nie było Proszę bardzo poniżej, stal True Temper, Suntor XC Pro MicroDrive, Panaracer Smoke, i sam producent oświadczał że to MTB. I kto by pomyślał, że to 1993 no nie?
[center][/center]
#15
Znam Marcina na tyle że wiem, że użytkowość roweru postrzega przez pryzmat efektywności na zawodachRetromen pisze:I tu może leży kompromis. Mądre słowa.marcin74 pisze:
Ja przeciwnie ;) uwazam ze wszystkiego trzeba sprobowac
z tym ze ich niewatpliwa przewage nad retro mtb nie oceniam na zasadzie wad/zalet
A to - mimo wszystko - obarczone jest pewnym błędem, zwłaszcza biorąc pod uwagę coraz mniejszą naturalność tras XC Można by nawet wysnuć teorię że sztuczne szykany dobierane są tak aby właśnie promować 29" uwypuklać jego zalety przy jednoczesnym nieobnażaniu wad (z resztą skoro nie ma już 26" a i 27,5" średnio się chyba przyjęło to widz postronny nawet nie miałby porównania)
Natomiast - z moich obserwacji - odnosząc do tego z czym możemy się spotkać na trasie naturalnej:
- 29" łatwiej pokonuje przeszkody, wykroty, dziury korzenie, łatwiej więc kontrolować takie koło W moim odczuciu trudniej się napędza, ale i mniej jest spowalniane przez wspomniane wykroty. Charakter jazdy na 29" przypominał mi wbrew pozorom starą geo z końca lat 80 - zakręty szerzej, indukowane i kierą i pochyleniem ciała Taki rower super moim zdaniem sprawdzi się w nawet bardziej wymagającym terenie o ile nie trzeba ciasno manewrować między przeszkodami czy w kółko interwałowo zrywać go do jazdy i dohamowywać W takich warunkach lepiej mi się jeździło na 26" A że las mam pod nosem to i 29" mi nie potrzebne
#16
Gadasz jak mój 67 letni ojciec. Po co mu lepszy rower jak on tylko na działkę jeździskolioza pisze:W takich warunkach lepiej mi się jeździło na 26" A że las mam pod nosem to i 29" mi nie potrzebne
#17
Widzisz, błędnie zinterpretowałeś moją wypowiedź....Bart pisze:Gadasz jak mój 67 letni ojciec. Po co mu lepszy rower jak on tylko na działkę jeździskolioza pisze:W takich warunkach lepiej mi się jeździło na 26" A że las mam pod nosem to i 29" mi nie potrzebne
Mieszkam w zupełnie inaczej ukształtowanym terenie niż Ty i uważam że na "moje ścieżki" i jazdę taką jak lubię lepiej sprawdza się 26" Ale oczywiście na 29" też da się je z powodzeniem przejechać - w końcu Hummera H1 też można traktować jako idealne auto do jazdy w ciasnym Krakowie jak się kto uprze
#18
Małe koło nigdzie lepiej się nie sprawdza, i wiem co mówię.skolioza pisze:lepiej sprawdza się 26"
#19
Bart oprocz kola potrzebna i noga ;) o technice nie wspomneBart pisze:Małe koło nigdzie lepiej się nie sprawdza, i wiem co mówię.skolioza pisze:lepiej sprawdza się 26"
obstawiam ze Dyrektor opierdoli ( :) przepraszam za wulgarnosc :) ) Cie gdzie chce na swoich 20 szesciu :)
ps
a na powaznie to mi to zwisa bo nie mieszam retro z 29 ;) inne czasy inne trasy ;)
chociaz te drugie nad Wisla nadal pod kola 26 robia :( ...w wiekszosci :(
o ostatnich MP na Kazurce nie wspomne
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#20
W przeciwieństwie do Ciebie nie podpieram się frazesami, ogólnikami tylko przytoczyłem konkretne przykłady na przewagę jednego nad drugim i odwrotnieBart pisze:Małe koło nigdzie lepiej się nie sprawdza, i wiem co mówię
Wyraziłem swoją opinię nt swoich doświadczeń dotyczących ściśle określonych warunków, ale z wszechwiedzą dyskutować nie zamierzam - idę składać TRIALÓWKĘ na 29" skoro ten rozmiar wszędzie sprawdza się lepiej....
#21
Obstawiam, że na 29'' opierdoli samego siebiemarcin74 pisze:obstawiam ze Dyrektor opierdoli ( :) przepraszam za wulgarnosc :) ) Cie gdzie chce na swoich 20 szesciu :)
#22
W sumie od czego mamy DyrektoraBart pisze:Obstawiam, że na 29'' opierdoli samego siebiemarcin74 pisze:obstawiam ze Dyrektor opierdoli ( :) przepraszam za wulgarnosc :) ) Cie gdzie chce na swoich 20 szesciu :)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#25
@rozmiar barta
Ale ale, kochani, czy ja całkiem przespałem nagły zgas kół 27 i coś tam? Parę lat temu w jakimś kiosku przekartkowałem jakieś bikebord czy tami inny magazyn o nowiźnie, to tam były same uchy i ochy nad 27 i coś tam, i że rozmiar barta to jednak jest passe, i teraz to wszyskie ninoszurtery tak właśnie jeżdżą i wsio wygrywają, o losie.
A teraz co, marketludki postawiły na rozmiar barta jednak?
Ale ale, kochani, czy ja całkiem przespałem nagły zgas kół 27 i coś tam? Parę lat temu w jakimś kiosku przekartkowałem jakieś bikebord czy tami inny magazyn o nowiźnie, to tam były same uchy i ochy nad 27 i coś tam, i że rozmiar barta to jednak jest passe, i teraz to wszyskie ninoszurtery tak właśnie jeżdżą i wsio wygrywają, o losie.
A teraz co, marketludki postawiły na rozmiar barta jednak?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#26
Cieszy mnie, że masz lepszy.qsik pisze:Stary bez urazy ale Ty z tym swoim Cube to nawet nie wiesz co to dobry 29er...
#27
profesjonalny test
https://www.youtube.com/watch?v=vhS1HfvBeYA
https://www.youtube.com/watch?v=kxfrykeSNCE
https://www.youtube.com/watch?v=vhS1HfvBeYA
https://www.youtube.com/watch?v=kxfrykeSNCE
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
#28
Z mojego punktu widzenia
29er zalety
-szybkość w terenie (większe koło szybciej pokonuje korzenie dziury itd)
-odpowiada mi pozycja przy szerokiej kierze
minusy
-rozpędzanie
-szerokość kierownicy (między krzakami za szybko nie polatasz:)
Do codziennej jazy wybieram 29era . Jest dla mnie wygodniejszy .
Na weekendowe krążenie nad Bałtykiem wybieram klunkersa na 26"
Przy moich 180 cm wydaje mi się , żę 27,5 było by idealne.
29er zalety
-szybkość w terenie (większe koło szybciej pokonuje korzenie dziury itd)
-odpowiada mi pozycja przy szerokiej kierze
minusy
-rozpędzanie
-szerokość kierownicy (między krzakami za szybko nie polatasz:)
Do codziennej jazy wybieram 29era . Jest dla mnie wygodniejszy .
Na weekendowe krążenie nad Bałtykiem wybieram klunkersa na 26"
Przy moich 180 cm wydaje mi się , żę 27,5 było by idealne.
#29
Jak przesiadać się z 26 to tylko na 29. Jak ktoś dopiero zaczyna to 27,5 jak najbardziej.
Ps. Moja żona śmiga na 29 ;)
Ps. Moja żona śmiga na 29 ;)
#30
mój świat się zawalił, a ponad 25 lat w siodle MTB okazało się nic nie warteBart pisze:Jeżeli chcesz w pełni poczuć co może dać jazda na MTB, musisz wsiąść na duże koło.